98 % zákazníků je s novým iPadem spokojeno

A máme to tu zase. I přes různé hnidopišské snahy najít na novém iPadu za každou cenu nějakou vadu, většinový zákazník nový iPad jednoduše zbožňuje.

Podle ankety serveru ChangeWave, celých 82 % zákazníků je „naprosto spokojeno“ s novým iPadem. Když přidáme 16 % odpovědí „převážně spokojeno“, dostaneme 98 %. To už není špatné, viďte?

Co tedy všechny zprávy o iPadu – synonymu topítka? Příliš těžkém nebo příliš tlustém? Zdá se, že tím nikdo moc netrápí. Pouhým 8 % uživatelů se váha nového iPadu nepozdává a jen 7 % má problém s teplotou.

Vzhledem k mediální masáži, proběhlé kolem zahřívání, se ChangeWave pokuzil zeptat jinak. „Jak velký problém – pokud vůbec – pro vás znamená teplo vycházející z nového iPadu?“ 89 % dotázaných odpovědělo „žádný“. Ani jedné osobě pak zahřívání nepřišlo jako „velmi výrazný problém“.

A kterou vlastnost mají uživatelé na novém iPadu nejraději? Můžete hádat – určitě uhodnete. Ano, je to Retina displej pro 75 % dotázaných. Poté následovala výdrž na baterie, LTE (u nás bohužel nevyužitelné), rychlost a 5MPix kamera.

A jak jste na tom vy? Řekněte nám to:

Jak spokojeni jste s novým iPadem?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Co vám na novém iPadu nejvíce vadí?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Co máte na novém iPadu nejraději?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Zdroj: Cult of Mac

 

15 komentářů: „98 % zákazníků je s novým iPadem spokojeno

  • avatar
    03. 04. 2012 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Na iPadu mi v podstatě nevadí nic, zato na Apple jako takovém, zejména na tom v ČR nenechám nit suchou. Jaké bylo moje překvapení, když jsem tři dny po zakoupení zjistil, že servis na iPad se neprovádí a že u autorizovaných servisů je zakázán a že se iPad opravuje POUZE formou VÝMĚNY a to za 80% !!! nákupní ceny? To znamená, že když se mi s ním cokoliv stane, například jakékoliv drobné poškození, třeba praskne sklo, tak mi to nikdo autorizovaně neopraví a náprava mě přijde na cenu téměř plnou? To není vtip, ale SKUTEČNOST. A i v Apple jen krčí rameny !!! Neautorizovaná výměna pak ruší záruku, kromě toho na nový iPad 3 není v ČR zatím jediný náhradní díl a zřejmě ještě nějakou dobu ani nebude.

    • avatar
      03. 04. 2012 (17:17)
      Trvalý odkaz

      Tak pokud si sám zničíte sklo (mimochodem, to vážně NENÍ drobné poškození :-D), tak se na to záruka stejně nevztahuje, takže si jej klidně můžete vyměnit sám. Cena by byla stejně v servisu astronomická (není u iPadu stejně jako u iPhone4/4s spojeno krycí sklo s digitalizérem ?).
      Mimochodem, náhradní díly na Apple hračky se kupují na eBay/DXku a ne v ČR :-).

      Na záruční opravy máte ze zákona 2 roky – pokud vám servis pošle místo opraveného starého iPadu nový, tak bych to jako mínus nebral. A zákaz sahat dovnitř Apple hraček bylo velké pozitivum v době iPhonu3/3GS, kdy si na Britex hodně majitelů telefonů stěžovalo kvůli zamítnutým reklamacím (oxidace).

      PS: 3 měsíce po záruce (najeto cca 4k hodin) mi odešel HP 2475w – monitor za 13k Kč a autorizovaný servis mi suše oznámil, že se na tyto monitory žádné náhradní díly nedodávají a že mi mohou nabídnout pouze výměnu za nový kus za  cenu nového. U „poloprofi“ pracovního nástroje mě to pěkně nasr..lo. 
      Narozdíl od iPadu si nikde náhradní díly nekoupím :-(

      • avatar
        04. 04. 2012 (06:22)
        Trvalý odkaz

        Mimochodem proč? Je to kus sklíčka za 10 USD bez jakékoliv funkce. Tablet normálně funguje i když je to sklo popraskané Záruka se nevztahuje na rozbité sklo, ale na funci iPadu pokračuje samozřejmě dál. Cena by astronomická nebyla, u iPad2 se sklo dá vyměnit už od 1800,- Kč. Já jsem zahradník, náhradní díl na eBay je mi vážně na dvě věci, člověče. Vím jaká je zákooná záruka, Apple přesto dává pouze rok. Proč to odmítáte pochopit jako holý fakt? Vašeho NTB je mi líto. Stejně jako já ani vy jste nebyl informován o způsobu servisování přístroje, tudíž jste nemohl adekvátně reagovat a přístroj si třeba připojistit. Na iPad3 ND v ČR nejsou. 

        • avatar
          05. 04. 2012 (04:05)
          Trvalý odkaz

          Nevím proč stále trvdíte, že dává Apple pouze 1 rok záruky. Já po roce reklamoval iP2 a dostal jsem po týdnu nový s novou 2 letou zárukou. Jako zákazník jsem více než spokojen.

          Problém se sklem je ten, že obsahuje i digitalizer (takže to není sklíčko za 10USD), takže jeho poškození imho ovlivní i funkci. Cca 2000Kč za výměnu skla je podle mého dost. A dále – proč vám vadí pár týdnů po započetí prodeje nedostatek náhradních dílů na iP3? To jste jej už stihl rozbít ?

          • avatar
            05. 04. 2012 (11:50)
            Trvalý odkaz

            Není nic jednodužšího, než si prostě kliknout na http://www.apple.com/cz, dát si do košíku jakýkoliv iPad a podívat se do sekce ZÁRUKA. Cituji:

            Omezená záruka:
            Ke každému iPadu je poskytována bezplatná technická podpora po
            telefonu po dobu 90 dnů od data nákupu iPadu a roční omezená záruka.
            AppleCare pro iPad:

            Program AppleCare Protection Plan poskytuje technickou podporu a
            záruku oprav hardwaru vztahující se na součástky i práci pro váš iPad,
            jeho baterii a dodávané příslušenství.
            Až kdy se něco stane, tak teprve potom zjistíme, že citovaný AppleCare NEPOSKYTUJE záruku oprav, o které je zde psáno. Proto to stále tvrdím. I já mám na svůj iPad3 pouze roční záruku, kupováno v ALZA. Proč bych si to proboha vymýšlel?

          • avatar
            05. 04. 2012 (11:55)
            Trvalý odkaz

            P.S: Informace o tom, že byste po roce dostal nový iPad2 s úplně novou zárukou a dokonce na dva roky je spíše smyšlená. Podrobnosti Apple Care jasně definují, že záruku neprodlužují ani při výmně za nový kus, doběhne Vám časově od první koupě. Tato praxe je také dána i zákonem o záruce, výměnou za nový kus se záruka neprodlužuje ani u jiných produktů. Takže to může být ve vašem případě pouze benevolence vašeho prodávajícího, žádný standard, nebo povinnost.

          • avatar
            05. 04. 2012 (14:16)
            Trvalý odkaz

            Vidím, že debata s vámi je na dlouhé lokty, takže po tomto příspevku si dovolím skončit.

            Podívejte se prosím na občanský zákoník, paragraf 627, bod 2). 

            Dále už prosím neargumentujte ničím, co není v souladu s českým právem. Nenakupuji někde v Číně, ale v ČR.

            Pěkný den.

    • avatar
      03. 04. 2012 (19:29)
      Trvalý odkaz

      Záruka je u nás standardní, co je z Vašeho pohledu špatného na levnější výměně než nové zařízení nechápu. Když vám praskne sklo samo od sebe, tak vám jej servis vymění. Pokud vám praskne sklo díky zacházení z vaší strany, pak je výhodnější nákup pro vás pouze benefitem. Většina značek by se s Vámi při reklamaci vůbec nebavila a pokud by byla schopna zajistit opravu, tak to rozhodně nebude levná záležitost… To, že se zařízení nesmí opravovat beru opět jako další výhodu. Stačí se na ty zařízení jen podívat. Nikdy bych nenechal tam cokoli měnit v servisu… A neoficiální výměny skel například pro iPhone mluví za vše, s originální kvalitou se to srovnávat už prostě nedá.

      • avatar
        03. 04. 2012 (20:38)
        Trvalý odkaz

        No krycí sklo je více než průžné, takže si opravdu nedokážu představit, jak by samovolně mohlo prasknout. Hodně blbě by se to dokazovalo. U iPadu je to o to horší, že je sklo přilepeno a rozebrat/složit není úplně jednoduché (na kvalitu provedení).
        Mně se po 1,5 týdnu vrátil z reklamace iPad2, tak jsem zvědav zda/jak se oprava provedla (problém pod LCD).

        Ad neoriginální výměna skla – pokud ji servis odmítne udělat, tak nic jiného než neoriginální výměna nezbývá.

      • avatar
        04. 04. 2012 (06:17)
        Trvalý odkaz

        Záruka 1 rok není standartní. Standartní je dvouletá záruka a je ze zákona, výjimku u Apple zatím nechápu. To jsou fakta, žádné doměnky. Nevím, jestli by se se mnou bavili jinde u jiného produktu, ale u Apple se se mnou opravdu nikdo nebavil a odkázali mě rovnou na výměnu jako jediné autorizované řešení za uvedených 80% ceny. Prostě servis formou opravy v záruční době NEPOSKYTUJÍ. A to obvyklé není. U naprosté většiny technického zboží existuje možnost autorizované opravy a je úplně jedno, kdo zapříčinil poruchu či poškození, to je totiž naprosto irelevantní. Navíc tato zásadní informace není nikterak veřejná, není součástí záručních podmínek, prodejce Vás o tomto způsobu servisu neinformuje, prostě to zjistíte až když se něco stane a to už je pozdě. Kdyby mě na to například slušný prodejce upozornil a k tomu mi nabídl výhodné pojištění, určitě by udělal ještě větší kšeft. Ale vlastně takhle má kšeft největší. Dva iPady během týdne :-) Já nikterak neodmítám zodpovědnost za poškození vlastní vinou, ale nemožnost výrobek opravit. Každý víme, že to sklo s touchscreen plochou u iPad2 stojí na trhu asi 1500,-, jeho výrobní cena je tak 500,- a řada servisů v ČR jej u iPad2 formou pozáruční opravy vyměňuje za 2000-3000 Kč. Jakmile je ale přístroj v záruce, mám na vybranou buď se záruky vzdát a nechat si sklo vyměnit a nebo „koupit“ nový iPad. U modelu iPad3 pak oprava není možná také z nedostupnosti náhradních dílů. Prostě nejsou. Představ si, že si koupíš nové auto, něco se stane a prodejce ti za týden oznámí, že náhradní díly nejsou a hned tak nebudou ale že si můžeš koupit nové auto, že ti dá skvělou 20% slevu na další :-) Určitě bys byl štěstím vedle sebe :-) Nakonec jsem to vyřešil lépe, než výměnou. Prodal jsem ho na náhradní díly za velmi slušnou cenu, doplatím necelou polovinu a koupím si jej znovu a tentokrát s kompletním pojištěním na tři roky za pitomých 1600 Kč. A můžu ho používat jako prkénko na krájení brambor bez stresu.To mi žádný autorizovaný iShop Apple bohužel nenabízí :-) Sorry hoši. Tuhle informaci byste měli posílat dál. Informaci, že je to přístroj, který, když se zákazníkovi rozbije, tak je v pytli jako Baťa s dřeváky a měl by si raději, než futrál za 3K z kůže, koupit za pakatel pořádné pojištění.

        • avatar
          05. 04. 2012 (00:53)
          Trvalý odkaz

          Nikdo přeci nemá povinnost vám opravit věc, kterou si sám rozbijete, ať už v záruce nebo mimo ní. A auto není složeno tak, aby maximalizovalo kvalitu, výkon a spotřebu a minimalizovalo prostor a nešla by tam otevřít ani kapota a nebudeme snad srovnávat auto se spotřební elektronikou… Rozbité sklo vlastní vinou je čistě záležitost zákazníka. Pokud si ho rozbije v záruční době a není ochoten pořídit továrně opravený kus s novou záruční dobou, tak ať si jej neautorizovaně nechá opravit, je to čistě jeho rozhodnutí :-)

          • avatar
            05. 04. 2012 (07:13)
            Trvalý odkaz

            K otázce povinnosti zajišťovat servis na produkty schválené do prodeje: tím jste si jistý, že tuto povinnost výhradní distributor či výrobce nemá, nebo jenom vaříte z vody, jenom si to myslíte? Od kdy je podstatou povinnosti zajistit servis způsob montáže produktu? Víte, elektronické zařízení není sklenice, kterou když rozbijete, tak je hotovo. To zařízení totiž normálně funguje, jen je poškozená jedna jeho část, která notabene ani na funkci nemá vliv. Obvykle ji lze vyměnit, tak jak tomu doposud bylo u všech iPadů, výrobce to ale zakazuje v záruční době a k tomu navíc nemá k dispozici náhradní díly pro trh, na kterém své produkty prodává. A to zrovna v pořádku není. Nechápu, proř pořád opakujete, že si za rozbité sklo můžu já. On snad někdy někdo tvrdil, že za to může někdo jiný? Netvrdil.Vy pořád nechápete, že já žádnou volbu nemám. Nemám možost se rozhodnout jak bych chtěl, jak naznačujete teoretizováním o „vlastní volbě“. Mám přesně vymezený mantinel a žádnou jinou volbu. Víte, obhajujete zde byť jen vzdáleně firmu, která staví svoji filozofii na dokonalosti a perfekcionizmu a to má k doměnkám, které zde prezentujete, hodně daleko. Zkuste si představit ten ohlas, to nadšení kupujících, kdyby každý výrobce byl povinen tuto informaci vylepit na svůj produkt v obchodě při nabídce: TENTO PRODUKT SE NEOPRAVUJE, KDYŽ SI HO POŠKODÍTE, JEDNO JAK MOC, MUSÍTE SI KOUPIT NOVÝ. :-)

          • avatar
            05. 04. 2012 (14:23)
            Trvalý odkaz

            Bohužel stejné chování nemá jen Apple servis. U iP3 na 100% bude možné sehnat náhradní díly později (smůla, v tuto chvíli ještě nejsou).
            U mého HP monitoru (viz. výše) mám smůlu navždy. Jsou doloženy případy, kdy Samsung po roce od ukončení prodeje TV přestal dodávat náhradní díly (TV za 40k na vyhození) apod. Apple opravdu není jediná firma, která se takto chová (tímto jej neomlouvám, beru to jako fakt).

            PS: pro mě je naopak výhoda, že se iPady neopravují (až si jej sám rozmlátím, tak třeba změním názor).

  • avatar
    03. 04. 2012 (13:51)
    Trvalý odkaz

    Jedna možnost chybí. Mě na novém iPadu vadí, že ho ještě nemám v rukou. Zítra by měl přijít (obj. přes AOS) :)

  • avatar
    03. 04. 2012 (13:51)
    Trvalý odkaz

    Jedna možnost chybí. Mě na novém iPadu vadí, že ho ještě nemám v rukou. Zítra by měl přijít (obj. přes AOS) :)

Komentáře nejsou povoleny.