Mac OS X Lion napovídá příchod Retina displejů i do počítačů
Operační systém OS X Lion přináší mnoho změn. Mimo těch na první pohled viditelných nabízí i mnoho skrytých.
Pokud jste vývojářem, vlastníte počítač s Mac OS X Lion a současně máte nainstalováno vývojářské prostředí Xcode, mlžete v adresáři /Developer najít malou utilitu nazvanou Quartz Debug. Jejím prostřednictvím můžete povolit běžně skryté zobrazovací módy určené pro displeje s vysokou hustotou bodů: typicky tedy pro displeje, které nyní marketingové materiály Apple označují jako Retina.
Tyto módy jsou označeny jako HiDPI a ve své podstatě nabízí něco jako virtuální rozlišení: zobrazí rozlišení jakoby (například) 1 280 x 800 bodů na displeji s daleko větším počtem bodů. V reálu pak systém přepočítává všechny prvky uživatelského rozhraní včetně fontů a ikon tak, aby byly dobře čitelné. V reálu pak výsledek tohoto „zvětšení“ zobrazený na běžném monitoru vypadá takhle:
Při povolení celého nastavení toho prozatím mnoho neuvidíte, respektive si nedokážete nastavení příliš využít: na monitoru s klasickou velikostí bodů dojde opticky jen ke zvětšení. Na základě těchto informací však lze uvažovat do budoucna: přepočtem dostupných režimů například zjišťujeme, že jsou například připraveny na 30″ displej s fyzickým rozlišením 5 120 x 3 200 obrazových bodů, který bude zobrazovat virtuální (tedy HiDPI) rozlišení 2 560 x 1 600 bodů. Díky tomu budou všechny prvky stejně dobře čitelné, jako nyní; navíc však budou daleko hezčí, lépe vyhlazené a písmo bude méně „chlupaté“. Zkrátka tak hezké, jako na iPhonu 4 používajícím právě Retina displej.
Pravděpodobné je také použití těchto displejů v přenosných počítačích. Vzhledem k tomu, že MacBooky Air byly právě updatovány se nabízí jako vhodní adepti na toto vylepšení profesionální MacBooky Pro.
Zdroje: MacRumors, Arstechnica