Zvítězí Apple na poli kapesních videokamer?

Vsadil bych si na to, že by Apple mohl velmi brzy opanovat trh kapesních videokamer. Vše mu totiž hraje do karet.

Synonymem  pro kapesní přenosné kamery je Flip – levné a jednoduché zařízení do kapsy, vždy připravené k záznamu, s velmi slušnou kvalitou vzhledem k ceně. Kamerky Flip jdo připojit k počítači, mají v sobě jednoduchý střihový program pro přímý upload záznamu do oblíbených webových služeb. Aktuálně jsou na trhu tři modely: ultra HD (4GB, 129,99 dolarů), mino HD (4 GB, 159,99 dolarů; 8 GB, 229,99 dolarů) a slide HD (16GB, 229,99 dolarů). Všechny tyto kamery dokáží nahrávat v rozlišení 720p. Na trhu mobilních kapesních kamer šlo dlouho o jedničku.

Problém je v tom, že kamerky Flip patří společnosti Cisco, která je v roce 2009 koupila společně s mateřskou společnosti Pure Digital Technologies za 590 milionů dolarů. Ano, více než půl miliardy dalo Cisco za divizi, kterou se rozhodlo zavřít a tím celou historii kamer Flip ukončit. Vznikne tím díra na trhu a cíloví zákazníci se tak budou muset ohlédnout jinde.

A právě toto „ohlednutí se jinde“ může být výbornou šancí pro Apple. Ten sice nemá v nabídce žádnou podobnou kameru, nicméně nabízí iPod touch. Zařízení, které si kvalitou záznamu v Flip kamerami nijak nezadá. Navíc nabízí velký přehledný displej a aplikaci iMovie, která dokáže něco, o čem si Flipy mohly nechat jen zdát – pohodlný střih i upload videa přímo z mobilního zařízení. A to nemusím dodávat, že iPod touch je současně také plnohodnotný kapesní počítač i herní konzole.

[HTML1]

Podívejme se na ceny – cena základního modelu iPodu touch je stejná, jako cena nejvyššího modelu kamery Flip. Kvalita obrazu je víceméně stejná (v některých situacích však o chlup vítězí Flip, především díky lepšímu zvuku díky stereo mikrofonům), bohatá výbava však iPod touch významně favorizuje. Navíc touch je o poznání tenčí a lehčí, než Flip. Rozhodování mnohých zákazníků tak bude jednoznačné a iPod touch bude jasnou volbou. A není důvod nevěřit, že tomu tak nebylo v mnoha případech i doposud – ne nadarmo Cisco takovou investici jen tak odepisuje.

Apple by se tedy měl chytit této šance a pokusit se obsadit také tento uvolněný segment trhu. Připravit marketingovou kampaň právě na cílovou skupinu tohoto typu kamer a představit jim výhody, které od iPodu za stejnou cenu dostanou navíc.