Mnoho aplikací stále nepodporuje 120 Hz obrazovky nových MacBooků Pro. Safari Technology Preview je první vlaštovka

Jednou z výrazných novinek letošních MacBooků Pro je i obrazovka Liquid Retina XDR s technologií ProMotion. Bohužel stále chybí aplikace, které by jí dokázaly využít, pokud nejste hráči.

Nové obrazovky Liquid Retina XDR, tedy panely typu mini LED, přišly po iPadech Pro a také do letošních MacBooků Pro 14“ a MacBooků Pro 16“. Kromě nádherných živých barev zaujmou rovněž technologií ProMotion, která zvládá proměnlivou frekvenci od 24 Hz po 120 Hz. Bohužel, ale právě tuto technologii zatím mnoho aplikací nevyužívá.

Situace je tak výrazně opačná oproti iOS / iPadOS. Jak jsme již jednou v redakci naznačili, podpora aplikací v uzavřených systémech bude rychlejší i díky samotnému App Store. Naopak macOS se svým otevřeným přístupem, kdy Mac App Store není pro mnohé aplikace vstupní branou, bude optimalizace horší.

Kromě nativních nástrojů, jazyků a frameworků (Swift, Xcode, …) jsou totiž aplikace na Mac vyvíjeny často multiplatformně. Velmi častý způsob je využití frameworku typu Electron, tedy zabalení webové aplikace do jádra prohlížeče Chrome, který se pak tváří jako nativní aplikace, ač není. Takovéto aplikace budou optimalizovány vždy později, někdy vůbec, takže podpora ProMotion je nejistá.

I samotný Apple očividně nestihl všechny aplikace přizpůsobit. Viditelné je to například v Safari. Uživatelé proto kladli dotazy na fórech podpory a Apple nyní vydává vývojářské sestavení Safari Technology Preview 135, které podporuje ProMotion včetně 120 Hz hranice. Veškeré animace, přechody a posouvání po stránkách už budou plynulé jako na iOS / iPadOS.

Zbylé aplikace stále čekají. Jediná kategorie, paradoxně Applem často opomíjená, která ProMotion využít dokáže, jsou hry. Ať už jde o hříčky z App Store nebo AAA tituly ze Steamu, můžete se těšit na plné využití obrazovky i výkonu.

Mnoho aplikací stále nepodporuje 120 Hz obrazovky nových MacBooků Pro. Safari Technology Preview je první vlaštovka
avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner