Banky tlačí na společnost Visa, aby snížila poplatky za Apple Pay

Řada bank v současné době tlačí na společnost Visa, aby změnila způsob zpracování plateb prostřednictvím Apple Pay. Chtějí snížit poplatky, jež banky platí společnosti Apple za transakce, uvedl The Wall Street Journal.

Jádrem problému jsou automatické opakující se platby, jako členství, předplatná a jiné poplatky. Visa usiluje o změnu způsobu vydávání tokenů pro karty Apple Pay tak, aby společnost Apple dostávala transakční poplatek pouze za počáteční platbu předplatného, nikoli za další opakované transakce.

Když Apple v roce 2014 představil Apple Pay, iPhone už zcela ovládl segment hudebních přehrávačů, fotoaparátů a GPS systémů. Banky a karetní sítě se obávaly, že vytlačí i platby kartou.

Banky souhlasily, že budou Applu platit 0,15 % z každého nákupu provedeného držiteli jejich kreditních karet (za transakce debetními kartami platí samostatný poplatek.) Podle lidí obeznámených s problematikou tvoří tyto poplatky většinu příjmů, které Apple ze svého platebního systému má.

Kromě dohody o poplatcích získal Apple od vydavatelů kreditních karet při zavádění Apple Pay několik dalších ústupků a výměnou za to souhlasil, že nespustí vlastní síť kreditních karet, která by se postavila proti společnostem Visa a Mastercard.

Spuštěním Apple Card ve spolupráci s Goldman Sachs se Apple stal více přímým konkurentem ostatních bank. Vedoucí pracovníky bank údajně krok Applu rozzlobil a hledají způsoby, jak snížit platby, které Applu platí.

Společnost Apple nepřekvapivě informovala společnost Visa, že nesouhlasí s navrhovanou změnou, která by snížila poplatky, jež dostává za opakované transakce. Takže se teprve uvidí, zda Visa své plány příští rok uskuteční.

Banky tlačí na společnost Visa, aby snížila poplatky za Apple Pay
avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner