Apple plánuje opravit chybu, kdy Mac s macOS Big Sur nedokáže skenovat

Apple vydal nový podpůrný dokument, který nabízí dočasné řešení chyby, kvůli které nedokáže systém macOS spolupracovat s mnohými skenery.

Problém nastává zejména při použití systémových aplikací „Přenos obrázků“ (Image Capture), „Náhled“ (Preview) anebo systémového okna v „Předvolby systému“ (Settings). 

Při pokusu o skenování z těchto aplikací značná část uživatelů narazí na chybové hlášení typu „Mac failed to open a connection to the device (-21345)“, kde číslo značí problém systému s ovladačem skeneru. Následuje dodatečné hlášení o nedovoleném přístupu otevřít aplikaci.

Potíže mají zejména majitelé HP skenerů, ale nezřídka se objevují u jiných značek. Uživatelé mezitím na oficiálních fórech Applu, fórech podpory HP a sociální síti Reddit volají po pomoci. Jediné, na co však přišli, že chyba se týká operačního systému macOS Big Sur.

Apple mezitím předložil dočasné řešení problému a návod:

  1. Zavřete všechny aplikace.
  2. Klepněte na Finder, pak v menubaru vyberte Otevřít -> Otevřít složku.
  3. Do cesty napište /Library/Image Capture/Devices a zmáčkněte Enter.
  4. V okně, které se otevře, dvakrát poklepejte na aplikaci, která byla zmíněna v chybové hlášce. Je to název vašeho skeneru. Nic by se nemělo stát, když ji otevřete.
  5. Zavřete okno a otevřete aplikaci pro skenování. Vše by mělo projít v pořádku.

V případě, že se chyba objeví znovu, musíte celý postup opakovat. Apple sdělil, že chybu opraví, ale neřekl konkrétní termín.

Apple plánuje opravit chybu, kdy Mac nedokáže skenovat dokumenty
Chybové hlášení skeneru u macOS Big Sur (HP podpora)
avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner