Velký HomePod končí. Apple se chce soustředit na model mini

Apple se rozhodl ukončit výrobu svého většího chytrého reproduktoru. Dle oficiálního vyjádření se nyní soustředí na menší model.

Apple ukončil výrobu „velkého“ chytrého reproduktoru HomePod. Ten byl od svého uvedení na trh určen pro příznivce kvalitní reprodukce a měl také konkurovat chytrým reproduktorům ze stáje Googlu a Amazonu. Dle odhadů analytiků však jeho prodeje nebyly zářné.

Cupertinská firma doufala, že zákazníky osloví především kvalitní hudební reprodukcí, kterou konkurenti od Googlu a Amazonu ve stejné kategorii nenabízeli. Prodeje byly ale spíše zklamáním a Apple žádné z předchozích čtvrtletí prodeje HomePodu nijak nevyzdvihoval.

Analytické společnosti odhadují, že HomePody mají na trhu s chytrými reproduktory jednotky procent, zatímco Amazon a Google jej zcela ovládají. Mnozí se domnívají, že za neúspěch může především cena, která nedokázala ospravedlnit ani výjimečnou hudební reprodukci. HomePod stál v USA původně 350 USD, ale následně byl zlevněn na 299 USD. HomePod mini se prodává za 99 USD.

Počáteční uvedení HomePodu také procházelo částečné rozčarování uživatelů, kdy mnoho ze slibovaných chytrých funkcí nebylo k dispozici. Naopak HomePod mini sklidil o poznání lepší přijetí. To komentoval i samotný Apple pro TechCrunch:

HomePod mini se stal od svého podzimového uvedení hitem. Zákazníkům nabízí skvělý zvuk, chytrého asistenta a chytré ovládání domu za pouhých 99 dolarů. Naše snahy soustřeďujeme na HomePod mini. Původní HomePod je ukončen, ale bude k dispozici do vyprodání zásob v Apple Storech, Apple Online Storech a Apple Authorized Resellers. Apple bude nadále aktualizovat software HomePodu a nabízet servis skrze Apple Care. 

Velký HomePod končí. Apple se chce soustředit na model mini
avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner