Apple zpozdí ochranu před sledováním reklam napříč systémem iOS 14. I na žádost Facebooku

Apple nakonec přinese ochranu před sledováním uživatele skrze reklamy později. Funkce přitom byla plánována společně s uvedením iOS 14.

Proti uvedení funkce se však ohradilo velké množství menších i větších vývojářů, a to včetně Facebooku. Novinka měla původně chránit uživatele iOS 14 (iPadOS 14) před sledováním pro reklamní účely napříč aplikacemi.

Vývojáři včetně Facebooku protestovali, že přijdou až o 50 % zisků kvůli nemožnosti přesně cílit reklamy na dané uživatele. Dalším argumentem bylo, že Apple dal programátorům málo času přizpůsobit se na takto velké změny v operačním systému.

Apple zpozdí ochranu před sledováním reklam napříč systémem iOS 14. I na žádost Facebooku

Funkce byla navržena tak, aby byl uživatel pokaždé upozorněn při pokusu aplikace sledovat pohyb a chování uživatele napříč aplikacemi. V dialogovém okně pak bylo možné jednoduše sledování povolit nebo zakázat.

Zástupci Applu nakonec povolili a pod tlakem vývojářů odkládají funkci někdy na začátek příštího roku. Důvodem je poskytnutí dostatku času k nezbytnému přizpůsobení aplikací a jejich chování. Funkce je však základním stavebním kamenem soukromí a Apple ji vidí jako stěžejní. Nejpozději začátkem příštího roku se tak tedy do iOS 14 a iPadOS 14 dostane.

MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner