Apple Watch udržely pozici jedničky na trhu chytrých hodinek

Apple Watch jsou velmi úspěšné a opět to potvrzují výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Apple upevňuje pozici a stále roste.

Analýza od Strategy Analytics ukazuje, že Apple Watch si ukously téměř polovinu celého trhu s chytrými hodinkami. Dle odhadů Apple prodal 5,7 milionů chytrých hodinek po světě, což znamená 46% podíl na trhu. První místo v žebříčku tak patří chytrým hodinkám s nakousnutým jablkem.

Při srovnání s loňským rokem pak došlo k nárůstu 2 % v podílu na trhu, ale hlavně o 1,9 milionů větším prodejům.

Apple Watch kralují trhu

Na druhém místě je nyní Samsung, který si rovněž polepšil z 10,5% podílu na aktuálních 15,9 %. Jihokorejcům se podařilo rovněž navýšit prodeje z 0,9 milionů kusů na 2 miliony. Třetí sledovaná firma v kategorii chytrých hodinek Fitbit naopak mírně ztratila. Prodeje klesly o 100 tisíc kusů a podíl na trhu se propadl na 9,8 % z v původních 15,2 %. Zbylých téměř 30 % zaujímají další značky dohromady.

Apple nerozlišuje prodeje svého příslušenství, takže se při odhadech musíme spoléhat na externí analytické společnosti. Jejich odhady se občas mírně liší, ale základní sdělení je obvykle stejné.

Při zveřejnění výsledků hospodaření za fiskální kvartál Q3 2019 Tim Cook prozradil, že kategorie nositelností (angl. wearables, zde patří Apple Watch i AirPods) se „totálně rozjela“ s 50% nárůstem.

Zdroj: MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner