Apple hlásí ve třetím čtvrtletí 2019 opět rekordní zisky, ale prodeje iPhonů klesají

Apple ohlásil finanční výsledky za třetí fiskální čtvrtletí 2019. Rekordní příjmy dosáhly 53,8 miliard dolarů. Prodeje iPhonů však opět mírně klesly.

Apple už třetí čtvrtletí po sobě neuvádí konkrétní množství prodaných kusů, nýbrž pouze shrnuje zisky. I tak se ale naplnil odhad příjmů mezi 52,5 až 54,5 miliard dolarů. Společnost nakonec dosáhla příjmu 53,8 miliard dolarů. Na následující fiskální čtvrtletí odhaduje příjmy 61 až 64 miliard dolarů.

Z částky 53,8 miliard dolarů je 10,04 miliard čistý zisk. Applu se nadále daří držet i vysoké marže, které se nyní pohybují okolo 37 %. Na celkových příjmech se 59 % podílely mezinárodní tržby, zbylá procenta patří domácímu trhu v USA.

Výsledky hospodaření Applu za třetí fiskální čtvrtletí 2019

Služby táhnou, iPhone už méně

Apple nám sice nesdělí konkrétní čísla k prodaným zařízením, přesto lze vysledovat trendy na základě příjmů z jednotlivých kategorií. Služby nadále rostou a zdá se, že brzy zaujmou pozici hlavního tahouna. Společnost tedy vsadila na správnou kartu.

Naopak opět mírně poklesly prodeje iPhonů. V meziročním srovnání jde dokonce o 12 % pokles. Macy a iPady se trochu zmátořily. Podobně jako službám se pak daří kategorii „nositelností“ (angl. Wearables), kam patří Apple Watch, AirPods a Apple k nim přidává i HomePod pod příslušenství. Apple Watch a AirPods jsou dlouhodobě úspěšné, zatímco HomePod už od svého uvedení spíše paběrkuje.

Applu se každopádně daří a transformace směrem k službám je očividně úspěšná. Uvidíme, jak příjmy ovlivní brzký start dalších služeb jako Apple Card a zářijová, případně říjnová, Keynote s novými produkty.

Zdroj: 9to5Mac, MacRumors, SixColors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner