Apple Watch Series 3 nejprodávanějším modelem

Dle odhadů Apple v létě prodal přes čtyři miliony svých chytrých hodinek Apple Watch v třetím čtvrtletí roku 2018. Při bližším pohledu pak zjistíme dost zajímavou věc, a to že nejprodávanějším modelem byly Series 3.

Celkově prodeje Applu narostly odhadem o 54 % procent oproti stejnému čtvrtletí minulého roku. Tehdy Apple prodal něco okolo 2,7 milionů zařízení v Q3 2017. Avšak i přes tento značný růst Apple nedosáhl na krále odvětví nositelností, Xiaomi.

Xiaomi prodalo odhady téměř 7 milionů svých zařízení z kategorie „nositelnosti“ (wereables). Díky tomu zabírá celkový podíl na trhu 21,5 % – zatímco Apple si drží 13,1 %. Naopak sestupuje dále společnost Fitbit se ztrátou okolo 3 % a celkovým podílem 10,9 %.

Q3 2018 podíly wereables na trh

Dle IDC do kategorie nositelností patří všechna zařízení od krokoměrů, fitness náramků až po chytré hodinky, jako jsou Apple Watch. Trh celkově oproti roku 2017 opět vzrostl, ale při pohledu na jednotlivé regiony nejvíce v Asii / Pacifiku, zatímco například v USA klesl o 0,4 %.

Odhadovat prodeje produktů Applu je čím dále těžší, jelikož Cupertino přestává poskytovat jakýkoli čísla. Pravdou je, že Apple Watch nikdy nebyly udávány samostatně a vždy spadaly do kategorie „ostatní“ společně s AirPods, Apple TV nebo HomePodem.

Každopádně na základě dat, která má IDC k dispozici byly nejúspěšnějším modelem Apple Watch Series 3. Roli tahouna poněkud překvapivě nezastával poslední model Series 4 a to ani přes vylepšení displeje anebo zdravotnické funkce, včetně EKG. Series 4 si ukously „pouze“ 20 % z prodejů Watch.

IDC top 5 firem vyrábějící nositelnosti

IDC odhaduje, že navýšení ceny Series 4 a naopak pokles ceny Series 3 mohl být celkem zásadní parametr pro ty, kteří se rozhodovali o svém novém zařízení. Konec konců, jde ale pouze o odhad.

Zdroj: MacRumors

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner