Uživatelé iPhone XS a XS Max si stěžují na problémy s LTE a Wi-Fi

V pátek se dostaly nové jablečné telefony k prvním majitelům. Přes víkend je všichni nadšenci mohli řádně otestovat a na povrch vypluly první potíže. Mnoho uživatelů hlásí problémy s LTE signálem anebo přepínání mezi 2,4 GHz a 5GHz Wi-Fi u obou iPhone XS a XS Max.

Uživatelé srovnávají nové vlajkové lodě především se svými staršími modely, nejčastěji pak iPhone X a iPhone X. Mnoho z nich hlásí, že v místech se slabým LTE signálem má iPhone XS / XS Max problém vůbec zachytit signál Přitom s 3G konektivitou potíže nemá.

Problémy jsou nejčastější v USA, kde se může příčina nacházet ve specifických frekvencích sítí. Operátor Verizon u kterého se problém vyskytuje nejčastěji, míval ještě donedávna modely iPhone s jiným modemem.

To se vše mění, jelikož Apple přešel exkluzivně k modemům Intel. Qualcomm, které se používaly právě pro sítě CDMA operátorů jako je Verizon, byly letos nahrazeny rovněž modemy od Intelu.

Uživatelé, kteří nemají problém, naopak hlásí velké navýšení rychlosti. V Evropě je stížností zatím minimum, a tak se zatím servery drží teorie o výrobci modemů.

Druhá potíž postihuje očividně všechny a zřejmě nebude hardwarová, nýbrž softwarová. Zdá se, že iPhone XS / XS Max při Wi-Fi, která funguje v obou pásmech 2,4 GHz a 5 GHz upřednostňuje 2,4 GHz. Právě toto pásmo ale obvykle nabízí nižší rychlost, neboť je velmi rušené okolními sítěmi.

Uživatelé zkoušeli odlišit SSID (názvy sítí) pro 5 GHz, a tehdy se iPhony XS držely 5 GHz sítě. V případě, kdy má síť stejný název pro obě pásma a router umožňuje plynulé přechody, tak nové iPhony samovolně přepojují do pásma 2,4 GHz.

Lze očekávat, že tento problém na rozdíl od toho s LTE připojením vyřeší update iOS 12.

Zdroj MacRumors