Apple odhalil problém s hardware u MacBooků Pro 13“ 2017 bez Touch Baru

Apple odhalil hardwarový problém týkající se posledních modelů MacBook Pro 13“ z roku 2017. Chyba se týká modelové řady bez Touch Baru a je vázána na vadu s horní řadou funkčních kláves. Apple už rozeslal informace mezi své zaměstnance na prodejnách a do autorizovaných servisů.

Jde o problém, kdy buď SSD MacBooku Pro nebo jeho hlavní logická deska selžou. Bohužel je pak nutné vyměnit oba kusy hardware najednou. Informace od Applu však nekonkretizuje důvod, proč obě součástky mohou selhat najednou nebo jaké procento počítačů může být touto chybou ovlivněno.

Výňatek z dokumentu, který získal server MacRumors:

Apple identifikoval, že určitá část MacBooků Pro (13“, 2017, Dva Thunderbolt 3 porty) potřebuje výměnu jak SSD, tak hlavní logické desky z důvodu selhávání hardware. 

Varovné hlášení značí, že SSD i MLB musí být vyměněny oboje najednou při selhání kterékoli z nich.

Apple tvrdí, že chyba je exkluzivní pouze pro MacBook Pro 13“ 2017 s Dvěma Thunderbolt porty, takže starší modely 2016 anebo jiné řady 2017 nejsou postiženy vůbec. Cupertino rovněž dodává, že výměna SSD logické desky není nutná pro nesouvisející problémy, jako je například prasklý displej nebo nefunkční trackpad.

Apple dle zdroje zřejmě zahájí bezplatný program oprav u této konkrétní chyby, ať je zařízení v záruce či nikoli. Pokud se však prokáže další poškození, například polití vodou a následná vlhkost nebo náhodné poškození z důvodu pádu, bude účtován servisní poplatek. Apple odhaduje čas nezbytný pro opravu na pět pracovních dní.

Minulý měsíc byl krátký výpadek dostupnosti právě základních 13“ modelů MacBooků Pro 2017. Zdali to souvisí s touto chybou anebo jde čistě o shodu náhod, ale zatím netušíme.

Zdroj MacRumors

 

 

banner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.