Apple zřejmě brání neuatorizovaným servisům v opravách zařízení

Jablečné telefony iPhone 8, iPhone 8 Plus a iPhone X, které mají vyměněný displej neautorizovaným servisem trpí poškozením senzoru světla. Nejsou tedy schopné automatické regulace jasu. Problém se objevuje u většiny zařízení s neoriginální obrazovkou.

 Podle magazínu Engadget, objevila komunita problém, který se vyskytl v mnoha zemích po celém světě a s několika různými verzemi iOS přes iOS 11.1, iOS 11.2 a nejnovější iOS 11.3. Magazín rovněž zažil chybu na vlastní kůži, když vyměnil displej dvou nových iPhonů. Senzor světla přestal u obou fungovat.

Potvrzuji, že i výměna obrazovek dvou zcela nových iPhonů způsobí problém se senzorem světla. Přitom při samotné výměně nebyl nijak upravován, vlastně se jej nic ani nedotklo. Experimenty ukazují, že senzor je vypnut samotným operačním systémem iOS v průběhu načítání systému po výměně displeje.

Vnitřek iPhone X (iFixit)

Doposud není známo, zda jde o chybu software anebo jde o naprogramovanou funkcionalitu. Nebylo by to poprvé, kdy Apple bránil používání neoriginálních komponent. V minulosti byly podobné problémy s tlačítkem Home a Touch ID, které přestalo fungovat.

Chyba byla označena jako „Error 53“ a Apple tehdy potvrdil, že úmyslně vypínal Touch ID, aby zabránil využívání neoriginálních součástek. Zástupci firmy argumentovali bezpečnostními riziky. Error 53 prvotně kompletně znefunkčnil telefony, ale Apple poté tvrdil, že šlo o pouhou chybu. Po aktualizaci telefony už byly použitelné, ale bez samotného Touch ID.

Neautorizované servisy podezřívají Apple, že je vypínáním senzoru světla chce zcela vyřadit ze hry. Cupertino se údajně snaží o těsné propojení veškerého hardware s logickými deskami a veškeré opravy mimo síť Apple servisů mohou různým způsobem zařízení poškodit. Toto však nebylo oficiálně potvrzeno, jelikož Apple celou situaci dosud nijak nekomentoval.

Server Motherboard objevil další problémy s displeji. Na některých modelech iPhone 8 a 8 Plus s iOS 11.3 po výměně displeje v neautorizovaném servise přestane fungovat dotyková vrstva, přičemž displej samotný byl v pořádku.

Jeden ze servisů sdělil magazínu, že musel provést přes 2000 dodatečných oprav. Zákazníci jsou naštvaní a zdá se, že Apple takto bojuje proti neautorizovaným servisům, dodává majitel.

Chyba v iOS 11.3 se zdá být spojená s malým mikročipem v displeji, který vypne dotykovou vrstvu. Servisy nalezly řešení. Bohužel je nutné znovu otevřít každý iPhone a čip ručně upgradovat. Motherboard uvádí, opravovat iPhone X je pro servisy třetích stran hotovou noční můru, protože mnoho z komponent jako Face ID nejsou schopné opravit vůbec.

Zpráva pro uživatele zní docela jasně. Využívejte pouze služeb autorizovaných servisních středisek. Po záruční době sice cena opravy může nepříjemně stoupnout, ale neúnavný boj Applu proti neautorizovaným servisům nenechává zákazníkům mnoho možností.

Zdroj MacRumors