Oculus Rift nebude, dokud Apple nevyrobí “pořádný” počítač

Tak nějak se ví, že v nabídce stolních počítačů od Applu zeje velká díra mezi Macem mini a Macem Pro. Chybí zde pořádný domácí či pracovní počítač s dobrým výkonem a herní grafickou kartou. Jenže až doposud to nikdo neřekl příliš nahlas a veřejně.

Až nyní přišel s tímto prohlášením Palmer Luckey, jeden ze zakladatelů společnosti Oculus, jejichž trojrozměrná helma Rift se již brzy dostane do běžného prodeje. V reakci na dotaz, proč bude Oculus Rift podporovat pouze počítače s operačním systémem Windows totiž Luckey ve vší vážnosti prohlásil:

Vše záleží na Applu. Pokud vyrobí pořádný počítač, bude Rift podporovat i tuto platformu.

palmer-luckey-oculus-touch-1500x1000
Palmer Luckey | zakladatel Oculus VR a vynálezce Oculus Rift

Kvalitní virtuální realita je totiž velmi náročná na výkon a v současné době Apple nenabízí žádný počítač, který by dokázal tyto nároky splnit. Hlavním problémem nízké použitelnosti je fakt, že Apple zcela ignoruje kvalitní grafické karty a i do stolních počítačů osazuje buďto integrovaná řešení, nebo notebookové varianty dedikovaných karet. A ty nedisponují ani zdaleka potřebným výkonem.

Dokonce na Mac Pro, který si koupíte za sto tisíc korun, nedokáže plně uspokojit požadavky, které Rift pro svůj chod vyžaduje. Jeho grafické karty AMD FirePro D700 jsou skvělé pro střih videa nebo modelování v CAD programech, pro zpracovávání náročného 3D obrazu či hraní her v tomto prostředí se však nehodí.

Moc rádi bychom podporovali také Macy, ale nemáme bohužel žádný, který bychom podporovat mohli, dodal Luckey.

Z tohoto důvodu byly práce na podpoře OS X pozastaveny stejně, jako původně plánovaná podpora operačních systémů postavených na jádru Linuxu.

A my dodáváme, že i nám by se líbil pořádný herní Mac, který by byl alternativou pro všechny, kteří chtějí výkonný počítač a přitom nechtějí kupovat all-in-one řešení představované řadou počítačů iMac.

banner