Apple novinky [8. týden 2014]
Jaké zajímavé události přinesl nejen v jablečném světě osmý týden letošního roku? Nahlédněte do tradičního přehledu veškerého dění, které by vám nemělo uniknout.
Samsung Galaxy S5 s dotykovým senzorem
Na Mobilním Světovém Kongresu v Barceloně, který se bude konat v posledním únorovém týdnu, přestaví Samsung svou novou vlajkovou loď Galaxy S5. Podobnost názvu s novým iPhonem 5S je čistě náhodná. Dotykový senzor, kterým bude novinka vybavena, již náhodou není.
Podle potvrzených informací bude Home tlačítko vybaveno snímačem otisků, přes který bude nutno přejet prstem. Obdobně to funguje u většiny notebooků vybavených touto technologií a my se tedy nedočkáme žádné inovace, ale vrátíme se o několik let zpět.
S Jobsem na poštu
Speciální komise, která v USA pravidelně schvaluje a navrhuje nové poštovní známky, zařadila na příští rok spolu s Elvisem Presleym také Steva Jobse. Ten bude v roce 2015 zdobit nejen sbírky všech filatelistů, ale také fanoušků. Dovolím si tvrdit, že se možná ani nedostane na jedinou poštovní obálku.
Osobnosti může do seznamu navrhnout kdokoli a komise pak návrhy posoudí a vybere nadčasové, inspirativní a významné ikony. Steve Jobs je bezpochyby jednou z nich.
WhatUp bude patřit Facebooku
Největší mezinárodní služba zaměřená na přesnost textových zpráv WhatsApp bude patřit největší sociální síti Facebook za rekordní částku. Gigant se rozhodl zaplatit 4 miliardy dolarů v hotovosti a dalších 12 miliard ve formě vlastních akcií. Další 3 miliardy v podobě zaměstnaneckých akcii předá zakladatelům WhatsApp, zůstanou-li ve společnosti po dobu 4 let po akvizici.
Služba WhatsApp v současnosti spojuje přes 470 milionu uživatelů, z nichž celých 70% posílá zprávy každý den. První rok používání je zdarma a každý další zpoplatněn jedním dolarem. V loňském roce firma vykázala čistý zisk ve výši 60 milionu dolarů.
Apple a Ferrari
Již třetí rok v řadě je Apple nejhodnotnější značkou na světě, následován Samsungem, Googlem a Microsoftem.
Zatímco Apple je značkou nejhodnotnější, Ferrari je značkou nejsilnější. Italský výrobce vozů získal tento titul díky splnění řady kritérií jako je loajalita zákazníků, vizuální identita, online propagace a spokojenost zaměstnanců.
Generální ředitel společnosti Brand Finance, která hodnocení provádí, ve své zprávě uvedl, že Apple má také silnou značku s ratingem AAA. Ovšem to, co jej odlišuje, je jeho schopnost ji zpeněžit. Příkladem je použití značky s konceptem iPadu, který v oblasti tabletů zaznamenal raketový start.