iPad mini: ideální zařízení pro mobilní hraní [Názor]

iPad mini s Retinou, na jehož oficiální datum prodeje netrpělivě čekáme, bude bezesporu skvělým herním zařízením.

Jeho starší sourozenec nám ukázal osmipalcový displej iPadu 2 a stejný model procesoru, který je stále schopen přehrát graficky náročné hry. Důvodem je absence Retina displeje, což dává prostor věnovat výkon zařízení jiným směrem, než je zpracování grafiky.

iPad mini není jediným herním zařízením v portfóliu kalifornské společnosti. Můžeme zde řadit každé iOS zařízení od dob prvních her na AppStoru. V současné době tyto zábavné aplikace tvoří velkou část celého milionu a není překvapením, že se některé vyrovnají kvalitám konzolových titulů.

Se zajímavou výbavou

Představení iPhone 5s s jeho 64bitovým procesorem A7 a koprocesorem M7 uvolnilo vývojářům další výkonnostní možnosti a nabídlo jim až 4 násobné zrychlení procesoru a až 8 násobné zvýšení výkonu grafiky než tomu bylo u předchozího modelu iPhone. Podobná čísla jste možná slyšeli od výrobců konzolí Sony a Microsoftu, kteří brzy začnou prodávat další generace svých zařízení.

nintendo-3ds-01Bylo překvapením, že nový osmipalcový iPad mini bude ve svých vnitřnostech totožný s iPhone a bude obsahovat nejen A7 procesor, ale také koprocesor M7. Navíc osazen Retina displejem s rozlišením 2 048 × 1 536 pixelů nabídne vývojářům 3.1 milionů pixelů, které mohou rozpohybovat.

Na poli přenosných herních zařízení nemá druhá generace iPadu mini konkurenci. Nintendo 3DS má rozlišení 800 × 240 pixelů. O něco lépe na tom je PlayStation Vita s rozlišením 960 × 544. Jejich cena je sice nižší ovšem kvalita herních titulů je daleko za těmi, které lze stáhnout z AppStore.

Zvládne i televizi

ouyaNový displej iPadu mini má větší rozlišení než HDTV televizory a video výstup 1080p. Ve spojení s Apple TV můžete přenášet obraz na velkou obrazovku téměř okamžitě, což řadí iPad rovněž do generace mikrokonzolí jako například Ouya a Gamestick. iOS 7 navíc přináší podporu pro externí herní ovladače a vývojáři tak mohou do svých her zakomponovat jejich využití a ve spojení s výrobci hardwaru popustit uzdu své fantazii při vytváření externích ovladačů.

Revolucí tedy není pouze rozlišení, ale velikost displeje samotného. Hraní na iPhone je zábavné, ale obrazovka je nedostačující. iPad mini je příjemným kompromisem mezi malým displejem telefonu a velkým desetipalcového iPadu, z kterého po čase začínají bolet ruce.

ipad_mini_01

iPad mini má perfektní velikost na hraní a bude mobilní konzolí s pořádným výkonem a kvalitou Retinového displeje a pokud vývojáři her a výrobci doplňku nezahálí, můžeme se těšit na jistou revoluci v mobilním hraní.

Tip: přečtěte si také náš starší článek Apple jde po krku mobilním herním konzolím.

2 komentáře: „iPad mini: ideální zařízení pro mobilní hraní [Názor]

  • avatar
    04. 12. 2013 (20:27)
    Trvalý odkaz

    Váš názor na handheldy že „Jejich cena je sice nižší ovšem kvalita herních titulů je daleko za těmi, které lze stáhnout z AppStore.“ Nevím na jaké hry je autor textu zvyklý, ale třeba hry na Nintendo 3DS jsou několikanásobně propracovanější a lepší, než ty, které lze zakoupit v App Store. To je prostě fakt. App Store nabízí spoustu kvalitních hříček nebo předělávek „velkých“ her (tj. Max Payne, Baldur’s Gate nebo KOTOR), nicméně to jsou jen perly v moři. Z 90% jsou v App Store hříčky na 10 minut šmatlání prstem. Jako pardon, ale to se nedá s hrami na 3DS srovnat ani z rychlíku. 3DS nabízí komplexní plnohodnotné hry, které sice stojí tolik kolik stojí (cca kolem 1000), nicméně jejich kvalita a hratelnost mnohonásobně převyšuje kterýkoli titul v App Store. Pokud si chci zarelaxovat, zapnu iPad a sekám melouny. Pokud si chci opravdu ZAHRÁT (ne 10 minut někde v tramvaji), zapínám 3DS.

    • avatar
      04. 12. 2013 (22:03)
      Trvalý odkaz

      Ještě tak rok, dva zpátky bych s vámi souhlasil. Z mobilních konzolí od Nintenda jsem postupně prošel trasu BGA -> DS -> DSLite -> 3DS a her pro ně pořídil tolik, že se až děsím toho, to spočítat, kolik jsem do nich investoval.

      Jenže v poslední době se na App Store začínají objevovat tituly, které prostě srovnání s 3DS tituly bez problémů snesou, navíc nabídnou násobně hezčí grafiku (když tedy odmyslím způsob ovládání, ve kterém jsou hardwarové prvky handheldu o třídu jinde). Navíc jsou zde i tituly, u kterých bych si opravdu přál předělávky právě na Nintendo (například Dead Trigger 2).

      Jasně, v App Store je obrovské množství casual hříček typu „sekání melounů“. Ale když je odmyslíme, stále zde zůstává spousta her srovnatelných s těmi (mobilně) konzolovými…

      Nicméně na 3DS stále nedám dopustit – prostě je v tom něco víc. Jednou Nintenďákem, navždy Nintenďákem :)

Komentáře nejsou povoleny.