Apple zakončil první čtvrtletí s rekordními prodeji

Apple včera zveřejnil finanční výsledky za první fiskální čtvrtletí roku 2011, chubí se rekordními prodeji Maců, iPhonů i iPadů.

Apple za toto období, které trvalo od října do prosince loňského roku a tudíž zahrnuje většinu předvánočního období, vykázal zisk ve výši 26,74 miliard dolarů a čistý zisk ve výši šest miliard dolarů, což znamená zisk 6,43 dolarů na jednu vydanou akcii. Před rokem za stejné období roku 2010 Apple utržil „pouze“ 15,68 miliard dolarů s čistým ziskem 3,38 miliard dolarů. To představuje meziroční nárůst o více než tři miliardy dolarů.

Předvánoční období se projevilo také ve srovnání s předchozím fiskálním čtvrtletím (4Q 2010, tedy červenec – září 2010), za které Apple utržil celkem 20,34 miliard dolarů s čistým ziskem 4,31 miliardy dolarů.

Za toto období Apple prodal celkem 4,13 milionů Maců (meziroční nárůst 23 procent), 16,24 milionu mobilních telefonů iPhone (nárůst 86 procent). Překvapivé jsou především prodeje iPodů, kterých se prodalo neuvěřitelných 19,45 milionu a polovinu z tohoto počtu představuje iPod touch (což i přesto představuje pokles o sedm procent). iPadů se mezi zákazníky dostalo celkem 7,33 milionu.

Všechny oficiální Apple Store obchody zdvojnásobily své příjmy, když dosáhly na hodnotu 3,85 miliardy dolarů. V těchto obchodech se prodalo 851 000 Maců a přibližně polovina z těchto zákazníků nikdy dříve Apple počítač nevlastnilo.

SuperApple.cz komentuje:

Bude tedy zajímavé sledovat výsledky za druhé čtvrtletí 2011, do které spadá spíše slabší období zimy a začátku jara. Sám Apple však předpokládá, že prodeje za toto období dosáhnou příjmů 22 miliard dolarů.

Pokud si Apple i v tomto období chce udržet rekordní příjmy, bude zřejmě muset přijít s novým nebo výrazněji inovovaným produktem. Nápadů, kam sáhnout, je dostatek – spekuluje se o novém iPadu 2, avšak více by si v současnosti zasloužily aktualizaci především základní plastové MacBooky, které jsou v nabídce beze změny již hodně dlouho: aktuální verze přišla na trh v květnu 2010.

Velmi zajímavým a současně nadějným pro nás je poměr příjmů vygenerovaných z prodejů mimo Spojené státy: mezinárodní prodeje se totiž na příjmech projevily celými 62 procenty. Stále více se tak ukazuje, že se prodeje mimo území USA stávají pro Apple stále více a více zajímavé a že při plánování a přípravě nových produktů tak stále více musejí odhlížet také na požadavky mezinárodních uživatelů. Ostatně tomuto trendu jasně napomáhají i změny, které se v oblasti Apple produktů děly i na našem trhu především v druhé polovině loňského roku.