Nový iMac s procesorem Core i3: jak je rychlý? (Benchmark)

Podle výsledků prvních iMaců s novým procesorem Intel Core i3 již máme představu, jak je na tom tato novinka s výkonem ve srovnání se svým předchůdcem osazeným stejně taktovaným procesorem z rodiny Core 2 Duo.

Zatímco testovací kusy pro evropské novináře jsou teprve na cestě, v zámoří již první kusy testují. První podrobný test zveřejnil známý magazín Macworld, který měl k testu dispozici 21,5″ iMac s procesorem Intel Core i3 taktovaný na frekvenci 3,06 GHz, grafickou kartou ATI Radeon HD 4670 s 256 MB operační paměti a 4 GB operační paměti (DDR3, 1 333 Mhz). V testu proti němu byl postaven předchozí model se stejně taktovaným procesorem a oběma dostupnými grafickými kartami.

Výsledky jsem pro větší názornost připravil formou grafu, původní tabulku najdete v originálním článku s testem (kde najdete také kompletní použitou metodiku). Nejdříve graf časových testů (méně je lépe), poté testy s celkovým skóre (více je lépe). Kliknutím můžete grafy zvětšit.

Z testů je velmi dobře patrné, že až na jedno zaváhání je novější model s procesorem Core i3 rychlejší, než Core 2 Duo na stejné frekvenci. Tento nárůst rychlosti se projevuje především u multimediálních testů a svou úlohu zde budou jistě hrát i rychlejší a propustnější operační paměti.

Na druhou stranu je ale stejně dobře vidět, že procesor Core 2 Duo ještě není taková „vykopávka“, za jakou jej mnozí považují a ve většině úloh drží velmi zdatně krok. Z toho vyplývá, že pokud máte možnost koupit starší model tohoto iMacu za výhodnější cenu, není moc proč váhat.

52 komentářů: „Nový iMac s procesorem Core i3: jak je rychlý? (Benchmark)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: 1. zprávy » Nový iMac s procesorem Core i3: jak je rychlý? (Benchmark)

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:36)
    Trvalý odkaz

    To je fakt, pokud bude starší model ve výrazné slevě, tak je výhodnější koupit Core 2 Duo než tu novinku. Na co je honba za výkonem u stolního PC? Jen tam člověk plácne novější verzi nějakého SW, aby o ten výkonový nárůst přišel :))

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:36)
    Trvalý odkaz

    To je fakt, pokud bude starší model ve výrazné slevě, tak je výhodnější koupit Core 2 Duo než tu novinku. Na co je honba za výkonem u stolního PC? Jen tam člověk plácne novější verzi nějakého SW, aby o ten výkonový nárůst přišel :))

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:36)
    Trvalý odkaz

    To je fakt, pokud bude starší model ve výrazné slevě, tak je výhodnější koupit Core 2 Duo než tu novinku. Na co je honba za výkonem u stolního PC? Jen tam člověk plácne novější verzi nějakého SW, aby o ten výkonový nárůst přišel :))

  • avatar
    29. 07. 2010 (11:36)
    Trvalý odkaz

    To je fakt, pokud bude starší model ve výrazné slevě, tak je výhodnější koupit Core 2 Duo než tu novinku. Na co je honba za výkonem u stolního PC? Jen tam člověk plácne novější verzi nějakého SW, aby o ten výkonový nárůst přišel :))

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    Priznam se, ze vysledkum v Handbrake nerozumim. Bude to kvuli optimalizacim pro Nvidii? Mel jsem zato, ze HB pouziva procesor na MB, ne na grafice.

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    Priznam se, ze vysledkum v Handbrake nerozumim. Bude to kvuli optimalizacim pro Nvidii? Mel jsem zato, ze HB pouziva procesor na MB, ne na grafice.

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    Priznam se, ze vysledkum v Handbrake nerozumim. Bude to kvuli optimalizacim pro Nvidii? Mel jsem zato, ze HB pouziva procesor na MB, ne na grafice.

  • avatar
    29. 07. 2010 (11:44)
    Trvalý odkaz

    Priznam se, ze vysledkum v Handbrake nerozumim. Bude to kvuli optimalizacim pro Nvidii? Mel jsem zato, ze HB pouziva procesor na MB, ne na grafice.

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:46)
    Trvalý odkaz

    @Peca: ano, je to přesně tak – HB dokáže využívat nové akcelerační API vybraných nVidia karet, zatímco u ATI to počítá procesor. Může se také projevovat optimalizace přímo pro C2D…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:46)
    Trvalý odkaz

    @Peca: ano, je to přesně tak – HB dokáže využívat nové akcelerační API vybraných nVidia karet, zatímco u ATI to počítá procesor. Může se také projevovat optimalizace přímo pro C2D…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:46)
    Trvalý odkaz

    @Peca: ano, je to přesně tak – HB dokáže využívat nové akcelerační API vybraných nVidia karet, zatímco u ATI to počítá procesor. Může se také projevovat optimalizace přímo pro C2D…

  • avatar
    29. 07. 2010 (11:46)
    Trvalý odkaz

    @Peca: ano, je to přesně tak – HB dokáže využívat nové akcelerační API vybraných nVidia karet, zatímco u ATI to počítá procesor. Může se také projevovat optimalizace přímo pro C2D…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale me zase mate to, ze pri testu pouzili stary, 0.9.3 HB. Ten by uvolneny mnohem driv nez nvidia API (az v 10.6.3). Hmmm…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale me zase mate to, ze pri testu pouzili stary, 0.9.3 HB. Ten by uvolneny mnohem driv nez nvidia API (az v 10.6.3). Hmmm…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale me zase mate to, ze pri testu pouzili stary, 0.9.3 HB. Ten by uvolneny mnohem driv nez nvidia API (az v 10.6.3). Hmmm…

  • avatar
    29. 07. 2010 (11:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale me zase mate to, ze pri testu pouzili stary, 0.9.3 HB. Ten by uvolneny mnohem driv nez nvidia API (az v 10.6.3). Hmmm…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:01)
    Trvalý odkaz

    @Peca: mám ale pocit (fakt nevím jistě), ale nevyužívá HB k převodu knihovny VLC? Ja HB nepoužívám, ale matně si vzpomínám, že po mě kdysi při instalaci chtěla stahovat i VLC – a ten to v poslední verzi tuším už umí…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:01)
    Trvalý odkaz

    @Peca: mám ale pocit (fakt nevím jistě), ale nevyužívá HB k převodu knihovny VLC? Ja HB nepoužívám, ale matně si vzpomínám, že po mě kdysi při instalaci chtěla stahovat i VLC – a ten to v poslední verzi tuším už umí…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:01)
    Trvalý odkaz

    @Peca: mám ale pocit (fakt nevím jistě), ale nevyužívá HB k převodu knihovny VLC? Ja HB nepoužívám, ale matně si vzpomínám, že po mě kdysi při instalaci chtěla stahovat i VLC – a ten to v poslední verzi tuším už umí…

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:01)
    Trvalý odkaz

    @Peca: mám ale pocit (fakt nevím jistě), ale nevyužívá HB k převodu knihovny VLC? Ja HB nepoužívám, ale matně si vzpomínám, že po mě kdysi při instalaci chtěla stahovat i VLC – a ten to v poslední verzi tuším už umí…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Zdaleka nejsem odbornik na HB ale mam pocit, ze knihovnu VLC potrebuje jen kvuli CCS. Bylo by zajimave porovnat vysledky pri prevodu videa pomoci Elgato.

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Zdaleka nejsem odbornik na HB ale mam pocit, ze knihovnu VLC potrebuje jen kvuli CCS. Bylo by zajimave porovnat vysledky pri prevodu videa pomoci Elgato.

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Zdaleka nejsem odbornik na HB ale mam pocit, ze knihovnu VLC potrebuje jen kvuli CCS. Bylo by zajimave porovnat vysledky pri prevodu videa pomoci Elgato.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Zdaleka nejsem odbornik na HB ale mam pocit, ze knihovnu VLC potrebuje jen kvuli CCS. Bylo by zajimave porovnat vysledky pri prevodu videa pomoci Elgato.

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Takze jestli to dobre chapu Handbrake je schopen vyuzit grafickou kartu ke konvertovani videa? Nejak se mi nedari nic moc najit, na Windows je treba Badaboom a ja prave hledam vyzitelnou alternativu..Mam v hledacku Macbooka a tohle me dost zajima;)

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Takze jestli to dobre chapu Handbrake je schopen vyuzit grafickou kartu ke konvertovani videa? Nejak se mi nedari nic moc najit, na Windows je treba Badaboom a ja prave hledam vyzitelnou alternativu..Mam v hledacku Macbooka a tohle me dost zajima;)

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Takze jestli to dobre chapu Handbrake je schopen vyuzit grafickou kartu ke konvertovani videa? Nejak se mi nedari nic moc najit, na Windows je treba Badaboom a ja prave hledam vyzitelnou alternativu..Mam v hledacku Macbooka a tohle me dost zajima;)

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:50)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Takze jestli to dobre chapu Handbrake je schopen vyuzit grafickou kartu ke konvertovani videa? Nejak se mi nedari nic moc najit, na Windows je treba Badaboom a ja prave hledam vyzitelnou alternativu..Mam v hledacku Macbooka a tohle me dost zajima;)

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: VLC potřebuje Handbrake jen pro ripování DVD. Všechny ostatní převody videa zvládá i bez něj.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: VLC potřebuje Handbrake jen pro ripování DVD. Všechny ostatní převody videa zvládá i bez něj.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: VLC potřebuje Handbrake jen pro ripování DVD. Všechny ostatní převody videa zvládá i bez něj.

  • avatar
    29. 07. 2010 (14:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: VLC potřebuje Handbrake jen pro ripování DVD. Všechny ostatní převody videa zvládá i bez něj.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:27)
    Trvalý odkaz

    @: jenže v tom testu právě prováděli ripování DVD videa. Jinak si to ale neumím vysvětlit, takový rozdíl v neprospěch by tam být imho neměl…

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:27)
    Trvalý odkaz

    @: jenže v tom testu právě prováděli ripování DVD videa. Jinak si to ale neumím vysvětlit, takový rozdíl v neprospěch by tam být imho neměl…

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:27)
    Trvalý odkaz

    @: jenže v tom testu právě prováděli ripování DVD videa. Jinak si to ale neumím vysvětlit, takový rozdíl v neprospěch by tam být imho neměl…

  • avatar
    29. 07. 2010 (14:27)
    Trvalý odkaz

    @: jenže v tom testu právě prováděli ripování DVD videa. Jinak si to ale neumím vysvětlit, takový rozdíl v neprospěch by tam být imho neměl…

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Jestli RIPovaly bez prevodu videa, tak v novem iMacu musi byt jina DVD mechanika. Ve zdrojove zprave bohuzel chybi detaily.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Jestli RIPovaly bez prevodu videa, tak v novem iMacu musi byt jina DVD mechanika. Ve zdrojove zprave bohuzel chybi detaily.

  • avatar
    29. 07. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Jestli RIPovaly bez prevodu videa, tak v novem iMacu musi byt jina DVD mechanika. Ve zdrojove zprave bohuzel chybi detaily.

  • avatar
    29. 07. 2010 (14:57)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Jestli RIPovaly bez prevodu videa, tak v novem iMacu musi byt jina DVD mechanika. Ve zdrojove zprave bohuzel chybi detaily.

  • avatar
    30. 07. 2010 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Me by spise zajimalo, kdy se cesti prodejci Apple postavi nohama na zem a spokoji se napr s 5% zisku namisto te nenazranosti co zde vidime.
    Napr nejmenovany obchod co ma logo „i v cervenem poli“ nema poradne aktualizovane ani vlastni stranky natoz aby reagoval na zmeny v sortimentu Apple.

  • avatar
    30. 07. 2010 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Me by spise zajimalo, kdy se cesti prodejci Apple postavi nohama na zem a spokoji se napr s 5% zisku namisto te nenazranosti co zde vidime.
    Napr nejmenovany obchod co ma logo „i v cervenem poli“ nema poradne aktualizovane ani vlastni stranky natoz aby reagoval na zmeny v sortimentu Apple.

  • avatar
    30. 07. 2010 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Me by spise zajimalo, kdy se cesti prodejci Apple postavi nohama na zem a spokoji se napr s 5% zisku namisto te nenazranosti co zde vidime.
    Napr nejmenovany obchod co ma logo „i v cervenem poli“ nema poradne aktualizovane ani vlastni stranky natoz aby reagoval na zmeny v sortimentu Apple.

  • avatar
    30. 07. 2010 (19:59)
    Trvalý odkaz

    Me by spise zajimalo, kdy se cesti prodejci Apple postavi nohama na zem a spokoji se napr s 5% zisku namisto te nenazranosti co zde vidime.
    Napr nejmenovany obchod co ma logo „i v cervenem poli“ nema poradne aktualizovane ani vlastni stranky natoz aby reagoval na zmeny v sortimentu Apple.

  • Pingback: Uplynulý týden na SuperApple

  • avatar
    30. 07. 2010 (22:50)
    Trvalý odkaz

    @jardaf
    Nemyslim si, ze je to realna marze, ktere by pak firmu dokazala uzivit. Spis by me potesilo plosne snizeni ceny vsech produktu ze strany Apple. Finnancni ukazatele napovidaji, ze si to Apple muze dovolit. Zaroven by to zvedlo prodeje. Otazkou je jestli to A chce vzhledem k tomu ze nestiha vyrabet. Dalsi vec, kterou bych uvital je cesky Apple store. Vyssi ceny novych iMacu jsou, podle me, spatnym obchodnim tahem a nejsou opravnene. Ale, kdo se pta me :-)

Komentáře nejsou povoleny.