Až zase budete v diskusi vehementně tvrdit…

… že iPhone 2G má stejný hardware jako 3G a nenecháte si to nijak vyvrátit, pošlu vám odkaz na tento článek a v něm uvedené video.

Mezi uživateli je totiž velmi rozšířený omyl, že iPhone 2G je hardwarově zcela stejný, jako iPhone 3G, což vede k dohadům, že iOS 4 na tomto modelu není dostupný jen zlovůlí Applu. Jenže on je iPhone 2G hardwarově odlišný a zkrátka pomalejší, než iPhone 3G, což je hlavní důvod tohoto omezení.


Ano, iPhone 2G je skutečně o tolik pomalejší, jak vidíte…

A protože běžnému tvrzení nevěříte a neustále se (nejen mě) snažíte přesvědčovat, že ty stroje jsou stejné, zde máte důkaz: srovnání rychlosti všech iPhonů – tedy nejen modelů 2G a 3G, ale i 3GS a 4.

[HTML1]

Mimo to však ve videu vidíte ještě jednu zajímavost: a to důkaz mého tvrzení z recenze iPhonu 4, že výkonnostní rozdíl mezi tímto modelem a starším 3GS není příliš výrazný a pro majitele 3GS tak nárůst výkonu zřejmě nebude důvodem pro případný upgrade.

Díky patří @JohnyT za inspiraci…

90 komentářů: „Až zase budete v diskusi vehementně tvrdit…

  • avatar
    28. 07. 2010 (22:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: Vis ono porovnavat jina zaplnene a pouzivane nastroje je jeste neobjektivnejsi. To ze na iPhonu 2G je stary FW nemeni nic na tom ze je podle testu proate pomalejsi.
    Resp. Podle Applu je samozrejme iPhone 2G rychly 3G rychlejsi 3GS dvakrat rychlejsi a 4 rychlejsi nez kdy predtim.
    To ze se uz starsi pristroje nedaj poradne pouzivat je vedlejsi.
    Proste huraaa kupte si novej iPhone!! Je rychlejsi! Narozdil od PC a PS kde vsechno je „lepsi“ ale cekate na vsechno porad a porad. A nikdy to rychlejsi nebude.

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:10)
    Trvalý odkaz

    U obyč telefonu bych to chápal že má sloužit co nejdéle (kamarád dodnes s láskou používá N3210), ale u iPhone a podobných zařízení jde o aplikace. A tam to stále bude o výkonu a nových funkcích. Takže oživovat iP 2G nemá smysl. Myslím že se Apple stará o staré modely mnohem lépe než zbytek konkurence. A každý si musí vybrat, zda každé 2 roky koupí novej kus, nebo bude omezen v možnostech. Např. já si určitě ponechám svůj iP 3G, a místo předraženého 4G ty peníze vrazím do iPadu. (jen nevím zda letos, nebo počkám na další generaci s Web kamerou)

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:10)
    Trvalý odkaz

    U obyč telefonu bych to chápal že má sloužit co nejdéle (kamarád dodnes s láskou používá N3210), ale u iPhone a podobných zařízení jde o aplikace. A tam to stále bude o výkonu a nových funkcích. Takže oživovat iP 2G nemá smysl. Myslím že se Apple stará o staré modely mnohem lépe než zbytek konkurence. A každý si musí vybrat, zda každé 2 roky koupí novej kus, nebo bude omezen v možnostech. Např. já si určitě ponechám svůj iP 3G, a místo předraženého 4G ty peníze vrazím do iPadu. (jen nevím zda letos, nebo počkám na další generaci s Web kamerou)

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:10)
    Trvalý odkaz

    U obyč telefonu bych to chápal že má sloužit co nejdéle (kamarád dodnes s láskou používá N3210), ale u iPhone a podobných zařízení jde o aplikace. A tam to stále bude o výkonu a nových funkcích. Takže oživovat iP 2G nemá smysl. Myslím že se Apple stará o staré modely mnohem lépe než zbytek konkurence. A každý si musí vybrat, zda každé 2 roky koupí novej kus, nebo bude omezen v možnostech. Např. já si určitě ponechám svůj iP 3G, a místo předraženého 4G ty peníze vrazím do iPadu. (jen nevím zda letos, nebo počkám na další generaci s Web kamerou)

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:52)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: no a já tvrdím, že to tak není… je to samozřejmě už naprosto akademická debata (kde porovnáváme 2 výběhové a překonané modely).

    Tenhle článek očividně říká „Vy, co jste tvrdili, že OS 4 není na 2G jen kuli marketingu, nemáte pravdu… 2G je slabší a tady máte důkaz.“

    A já tvrdím, že tohle žádnej důkaz neni. Drobné rozdíly mezi výsledky 2G a 3G jsou z mého pohledu neprůkazné, protože každý systém mohl být v jiném stavu a každý telefon mohl mít i jiný celkový stav baterie atd. (jak ukazuje i můj „test“, který neprůkazný zcela jasně byl). Nehledě na to, že byl vybrán i nejméně průkazný obrázek z celého videa. Ano, u GE byl největší rozdíl (u ostatních testů byl úplně nepatrný), ale taky se jedná o online aplikaci, která po celou dobu jela na obou telefonech stejně a výsledný časový rozdíl byl dán až závěrečným načtením textury (což mohla být i otázka spojení).

    Takže rozhodnutí nedat na 2G 4.0 je prostě marketingového rozhodnutí a ne otázka HW. Faktem ale je, že já bych si 4.0 nedal ani na 3G.

    Neříkám, že to co píšu je nějakej „super-smyslnej“ post s dalekosáhlým významem pro iPhone komunitu, ale je hodný totálně neobjektivnímu článku s názvem „az-zase-budete-v-diskusi-vehementne-tvrdit“. Protože já vehementně tvrdím, testy na nových modelech vycházely stejně, je použit procesor stejné velikosti,spotřeby i taktu… stejný počet ram, stejný grafický čip. Určitě je tam pár dílčích optimalizací, které mohou nepatrně systém zrychlit, ale rozhodně nic zásadního, proč by 4.0 nemohla být na 2G když na 3G, je :-)

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:52)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: no a já tvrdím, že to tak není… je to samozřejmě už naprosto akademická debata (kde porovnáváme 2 výběhové a překonané modely).

    Tenhle článek očividně říká „Vy, co jste tvrdili, že OS 4 není na 2G jen kuli marketingu, nemáte pravdu… 2G je slabší a tady máte důkaz.“

    A já tvrdím, že tohle žádnej důkaz neni. Drobné rozdíly mezi výsledky 2G a 3G jsou z mého pohledu neprůkazné, protože každý systém mohl být v jiném stavu a každý telefon mohl mít i jiný celkový stav baterie atd. (jak ukazuje i můj „test“, který neprůkazný zcela jasně byl). Nehledě na to, že byl vybrán i nejméně průkazný obrázek z celého videa. Ano, u GE byl největší rozdíl (u ostatních testů byl úplně nepatrný), ale taky se jedná o online aplikaci, která po celou dobu jela na obou telefonech stejně a výsledný časový rozdíl byl dán až závěrečným načtením textury (což mohla být i otázka spojení).

    Takže rozhodnutí nedat na 2G 4.0 je prostě marketingového rozhodnutí a ne otázka HW. Faktem ale je, že já bych si 4.0 nedal ani na 3G.

    Neříkám, že to co píšu je nějakej „super-smyslnej“ post s dalekosáhlým významem pro iPhone komunitu, ale je hodný totálně neobjektivnímu článku s názvem „az-zase-budete-v-diskusi-vehementne-tvrdit“. Protože já vehementně tvrdím, testy na nových modelech vycházely stejně, je použit procesor stejné velikosti,spotřeby i taktu… stejný počet ram, stejný grafický čip. Určitě je tam pár dílčích optimalizací, které mohou nepatrně systém zrychlit, ale rozhodně nic zásadního, proč by 4.0 nemohla být na 2G když na 3G, je :-)

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:52)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: no a já tvrdím, že to tak není… je to samozřejmě už naprosto akademická debata (kde porovnáváme 2 výběhové a překonané modely).

    Tenhle článek očividně říká „Vy, co jste tvrdili, že OS 4 není na 2G jen kuli marketingu, nemáte pravdu… 2G je slabší a tady máte důkaz.“

    A já tvrdím, že tohle žádnej důkaz neni. Drobné rozdíly mezi výsledky 2G a 3G jsou z mého pohledu neprůkazné, protože každý systém mohl být v jiném stavu a každý telefon mohl mít i jiný celkový stav baterie atd. (jak ukazuje i můj „test“, který neprůkazný zcela jasně byl). Nehledě na to, že byl vybrán i nejméně průkazný obrázek z celého videa. Ano, u GE byl největší rozdíl (u ostatních testů byl úplně nepatrný), ale taky se jedná o online aplikaci, která po celou dobu jela na obou telefonech stejně a výsledný časový rozdíl byl dán až závěrečným načtením textury (což mohla být i otázka spojení).

    Takže rozhodnutí nedat na 2G 4.0 je prostě marketingového rozhodnutí a ne otázka HW. Faktem ale je, že já bych si 4.0 nedal ani na 3G.

    Neříkám, že to co píšu je nějakej „super-smyslnej“ post s dalekosáhlým významem pro iPhone komunitu, ale je hodný totálně neobjektivnímu článku s názvem „az-zase-budete-v-diskusi-vehementne-tvrdit“. Protože já vehementně tvrdím, testy na nových modelech vycházely stejně, je použit procesor stejné velikosti,spotřeby i taktu… stejný počet ram, stejný grafický čip. Určitě je tam pár dílčích optimalizací, které mohou nepatrně systém zrychlit, ale rozhodně nic zásadního, proč by 4.0 nemohla být na 2G když na 3G, je :-)

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:59)
    Trvalý odkaz

    @mike: tak znovu: nemáte pravdu protože:

    – 2G má pomalejší paměti
    – 2G má pomalejší Flash disk
    – 2G má procesor z jiné série, který je na stejném taktu o něco pomalejší než optimalizovanější procesor v 3G z novější série
    – 2G má jiný bezdrátový čipset (tedy vyžaduje jiné ovladače)

    2G a 3G nejsou hardwarově stejné, to je prostě fakt bez ohledu, že vy vehementně tvrdíte opak :) Rychlostně jsou na tom skoro stejně, ale uvnitř prostě stejné nejsou.

    A když mi prostě nevěříte a žádný důkaz pro vás není dost dobrý, nechte to tak (tato věta není na Vás osobně, je obecně v množném čísle).

  • avatar
    29. 07. 2010 (08:59)
    Trvalý odkaz

    @mike: tak znovu: nemáte pravdu protože:

    – 2G má pomalejší paměti
    – 2G má pomalejší Flash disk
    – 2G má procesor z jiné série, který je na stejném taktu o něco pomalejší než optimalizovanější procesor v 3G z novější série
    – 2G má jiný bezdrátový čipset (tedy vyžaduje jiné ovladače)

    2G a 3G nejsou hardwarově stejné, to je prostě fakt bez ohledu, že vy vehementně tvrdíte opak :) Rychlostně jsou na tom skoro stejně, ale uvnitř prostě stejné nejsou.

    A když mi prostě nevěříte a žádný důkaz pro vás není dost dobrý, nechte to tak (tato věta není na Vás osobně, je obecně v množném čísle).

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:59)
    Trvalý odkaz

    @mike: tak znovu: nemáte pravdu protože:

    – 2G má pomalejší paměti
    – 2G má pomalejší Flash disk
    – 2G má procesor z jiné série, který je na stejném taktu o něco pomalejší než optimalizovanější procesor v 3G z novější série
    – 2G má jiný bezdrátový čipset (tedy vyžaduje jiné ovladače)

    2G a 3G nejsou hardwarově stejné, to je prostě fakt bez ohledu, že vy vehementně tvrdíte opak :) Rychlostně jsou na tom skoro stejně, ale uvnitř prostě stejné nejsou.

    A když mi prostě nevěříte a žádný důkaz pro vás není dost dobrý, nechte to tak (tato věta není na Vás osobně, je obecně v množném čísle).

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Vláďo, 1. nevím kde jste vzal, že 2G má pomalejší paměťi a flashdisk. Já jsem nenašel tuhle informaci jakkoliv ověřitelnou. Pokud já vím, řadič mají oba dva úplně stejný a od stejného výrobce (tedy reálná rychlost flash disku musí být stejná). Sběrnici i procesor mají rovněž na stejném taktu. Grafický procesor úplně stejný. Procesor má totožnou spotřebu.

    Neříkám, že jsou HW totožné (je tam spousta jiného, už jen to, že má 3G GPS a úplně jiný GSM blok). Ale, že rozdíl je naprosto zanedbatelný a nelze říci, že by byl 3G výkonnější. Jejich HW je také naprosto kompatibilní až na GSM blok a GPS.

    Tohle ale není věc, kuli které je potřeba se hádat… a už vůbec mi to přijde jako maximálně zbytečný post. Jediné poselství je v tom, zda je nenasazení OS4 do 2G otázkou HW nebo spíše marketingovou…

    A já říkám, že to je pouze marketingová otázka. HW by tomu pravděpodobně vůbec nic nebránilo a i kdyby ano, bylo by naprosto nenáročné takovou překážku odstranit.

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Vláďo, 1. nevím kde jste vzal, že 2G má pomalejší paměťi a flashdisk. Já jsem nenašel tuhle informaci jakkoliv ověřitelnou. Pokud já vím, řadič mají oba dva úplně stejný a od stejného výrobce (tedy reálná rychlost flash disku musí být stejná). Sběrnici i procesor mají rovněž na stejném taktu. Grafický procesor úplně stejný. Procesor má totožnou spotřebu.

    Neříkám, že jsou HW totožné (je tam spousta jiného, už jen to, že má 3G GPS a úplně jiný GSM blok). Ale, že rozdíl je naprosto zanedbatelný a nelze říci, že by byl 3G výkonnější. Jejich HW je také naprosto kompatibilní až na GSM blok a GPS.

    Tohle ale není věc, kuli které je potřeba se hádat… a už vůbec mi to přijde jako maximálně zbytečný post. Jediné poselství je v tom, zda je nenasazení OS4 do 2G otázkou HW nebo spíše marketingovou…

    A já říkám, že to je pouze marketingová otázka. HW by tomu pravděpodobně vůbec nic nebránilo a i kdyby ano, bylo by naprosto nenáročné takovou překážku odstranit.

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Vláďo, 1. nevím kde jste vzal, že 2G má pomalejší paměťi a flashdisk. Já jsem nenašel tuhle informaci jakkoliv ověřitelnou. Pokud já vím, řadič mají oba dva úplně stejný a od stejného výrobce (tedy reálná rychlost flash disku musí být stejná). Sběrnici i procesor mají rovněž na stejném taktu. Grafický procesor úplně stejný. Procesor má totožnou spotřebu.

    Neříkám, že jsou HW totožné (je tam spousta jiného, už jen to, že má 3G GPS a úplně jiný GSM blok). Ale, že rozdíl je naprosto zanedbatelný a nelze říci, že by byl 3G výkonnější. Jejich HW je také naprosto kompatibilní až na GSM blok a GPS.

    Tohle ale není věc, kuli které je potřeba se hádat… a už vůbec mi to přijde jako maximálně zbytečný post. Jediné poselství je v tom, zda je nenasazení OS4 do 2G otázkou HW nebo spíše marketingovou…

    A já říkám, že to je pouze marketingová otázka. HW by tomu pravděpodobně vůbec nic nebránilo a i kdyby ano, bylo by naprosto nenáročné takovou překážku odstranit.

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: z factsheetů výrobců jednotlivých komponent, dělali jsme velké srovnání ihned po vydání 3G. Je to hodně stará záležitost ale stále je mezi lidmi rozšířeno, že jsou stejné. Jsou srovnatelné, ale hardwarově jiné.

    Procesor je optimalizovanější (model 339S0036 ve 3G vs starší S5L8900B01 ve 2G), jsou použity pomalejší Flash čipy, DRAM moduly jsou odlišené (3G má K4X1G163PC-DGC3, 2G pak K4X1G153PC-XGC3). Řadič je od stejného výrobce, opět se ale jedná o novější revizi. Ty stroje jsou zkrátka kompatibilní, ale ne shodné.

    Ad jestli to je nebo není marketingové rozhodnutí: možná ano, možná ne. Ale po zkušenostech s iOS4 na 3G tomu spíše nevěřím, protože na 2G bych to v reálu snad ani nechtěl vidět :)

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: z factsheetů výrobců jednotlivých komponent, dělali jsme velké srovnání ihned po vydání 3G. Je to hodně stará záležitost ale stále je mezi lidmi rozšířeno, že jsou stejné. Jsou srovnatelné, ale hardwarově jiné.

    Procesor je optimalizovanější (model 339S0036 ve 3G vs starší S5L8900B01 ve 2G), jsou použity pomalejší Flash čipy, DRAM moduly jsou odlišené (3G má K4X1G163PC-DGC3, 2G pak K4X1G153PC-XGC3). Řadič je od stejného výrobce, opět se ale jedná o novější revizi. Ty stroje jsou zkrátka kompatibilní, ale ne shodné.

    Ad jestli to je nebo není marketingové rozhodnutí: možná ano, možná ne. Ale po zkušenostech s iOS4 na 3G tomu spíše nevěřím, protože na 2G bych to v reálu snad ani nechtěl vidět :)

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: z factsheetů výrobců jednotlivých komponent, dělali jsme velké srovnání ihned po vydání 3G. Je to hodně stará záležitost ale stále je mezi lidmi rozšířeno, že jsou stejné. Jsou srovnatelné, ale hardwarově jiné.

    Procesor je optimalizovanější (model 339S0036 ve 3G vs starší S5L8900B01 ve 2G), jsou použity pomalejší Flash čipy, DRAM moduly jsou odlišené (3G má K4X1G163PC-DGC3, 2G pak K4X1G153PC-XGC3). Řadič je od stejného výrobce, opět se ale jedná o novější revizi. Ty stroje jsou zkrátka kompatibilní, ale ne shodné.

    Ad jestli to je nebo není marketingové rozhodnutí: možná ano, možná ne. Ale po zkušenostech s iOS4 na 3G tomu spíše nevěřím, protože na 2G bych to v reálu snad ani nechtěl vidět :)

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    @mike: a podobných mýtů je mezi lidmi spoustu, jeden další příklad:

    Obecně se tvrdí, že iPhone 2G, iPhone 3G, iPod touch a iPod touch 2G jsou zcela shodné hardwarově, a naopak iPhone 3GS a iPod touch 3G jsou také stejně rychlé.

    Ale to také není pravda: iPod touch 2G, přestože je vrstevníkem iPhonu 3G (a měl by ted mít stejný procesor), běží na vyšší frekvenci 532 MHz, zatímco iPhone 2G, iPhone 3G a iPod touch si tepou na 412 MHz. A to je taky důvod, proč iOS 4 na iPodu touch 2G lítá úžasně a na (zdánlivě stejně rychlém) iPhonu 3G se vleče…

  • avatar
    29. 07. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    @mike: a podobných mýtů je mezi lidmi spoustu, jeden další příklad:

    Obecně se tvrdí, že iPhone 2G, iPhone 3G, iPod touch a iPod touch 2G jsou zcela shodné hardwarově, a naopak iPhone 3GS a iPod touch 3G jsou také stejně rychlé.

    Ale to také není pravda: iPod touch 2G, přestože je vrstevníkem iPhonu 3G (a měl by ted mít stejný procesor), běží na vyšší frekvenci 532 MHz, zatímco iPhone 2G, iPhone 3G a iPod touch si tepou na 412 MHz. A to je taky důvod, proč iOS 4 na iPodu touch 2G lítá úžasně a na (zdánlivě stejně rychlém) iPhonu 3G se vleče…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    @mike: a podobných mýtů je mezi lidmi spoustu, jeden další příklad:

    Obecně se tvrdí, že iPhone 2G, iPhone 3G, iPod touch a iPod touch 2G jsou zcela shodné hardwarově, a naopak iPhone 3GS a iPod touch 3G jsou také stejně rychlé.

    Ale to také není pravda: iPod touch 2G, přestože je vrstevníkem iPhonu 3G (a měl by ted mít stejný procesor), běží na vyšší frekvenci 532 MHz, zatímco iPhone 2G, iPhone 3G a iPod touch si tepou na 412 MHz. A to je taky důvod, proč iOS 4 na iPodu touch 2G lítá úžasně a na (zdánlivě stejně rychlém) iPhonu 3G se vleče…

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:06)
    Trvalý odkaz

    Mno… mohl bych na to zase napsat spoustu protiargumentů (omezím se jen na 3).

    1. Takhle to nelze brát… HW se mění už i v rámci modelu v různých sériích. Například ve 2G se pokud vím vystřídaly hned 4 revize procesoru, poslední modely (pokud mě paměť neklame) používaly stejnou verzi, jako byla ve 3G (a všechny byly zaměnitelné bez jakéhokoliv dalšího nutnosti zásahu… tedy procesor v 3G je zaměnitelný za jakýkoliv vytažený z 2G nebo i Touche 1G a 2G). Obdobné to bude u většiny dalších HW částí kromě GSM modulů a bezdrátových modulů, které má každý model zcela odlišné a vyžadují i jiné ovladače.

    2. On OS4 zase tak špatně na 3G neběží… pokud se bavíme o NE-JB telefonu, běží fakt celkem obstojně. Moje mamča si ho omylem updatovala v itunes a v rychlosti to téměř ani nejde poznat. Vůbec… když se telefon hodí do defaultních hodnot, celkem na něm ten systém jede bez problémů. Problémy mají hlavně lidí s již zahlcenými telefony (a zejména s JB a milionem aplikací bokem). Ale když se dává OS4 do čistého telefonu, používat se docela dá. Na 2G by podle mě neběžel pomaleji.

    I tak bych u 2G i 3G zůstal u OS 3.x

    3. On ipod touch 2G má stejný procesor jako 3G, jen jede na větší frekvenci. Tím důvodem je to, že v Touch se procesor zvládne uchladit ale v 3G se mu to nedařilo a telefon se přehříval.

  • avatar
    29. 07. 2010 (10:06)
    Trvalý odkaz

    Mno… mohl bych na to zase napsat spoustu protiargumentů (omezím se jen na 3).

    1. Takhle to nelze brát… HW se mění už i v rámci modelu v různých sériích. Například ve 2G se pokud vím vystřídaly hned 4 revize procesoru, poslední modely (pokud mě paměť neklame) používaly stejnou verzi, jako byla ve 3G (a všechny byly zaměnitelné bez jakéhokoliv dalšího nutnosti zásahu… tedy procesor v 3G je zaměnitelný za jakýkoliv vytažený z 2G nebo i Touche 1G a 2G). Obdobné to bude u většiny dalších HW částí kromě GSM modulů a bezdrátových modulů, které má každý model zcela odlišné a vyžadují i jiné ovladače.

    2. On OS4 zase tak špatně na 3G neběží… pokud se bavíme o NE-JB telefonu, běží fakt celkem obstojně. Moje mamča si ho omylem updatovala v itunes a v rychlosti to téměř ani nejde poznat. Vůbec… když se telefon hodí do defaultních hodnot, celkem na něm ten systém jede bez problémů. Problémy mají hlavně lidí s již zahlcenými telefony (a zejména s JB a milionem aplikací bokem). Ale když se dává OS4 do čistého telefonu, používat se docela dá. Na 2G by podle mě neběžel pomaleji.

    I tak bych u 2G i 3G zůstal u OS 3.x

    3. On ipod touch 2G má stejný procesor jako 3G, jen jede na větší frekvenci. Tím důvodem je to, že v Touch se procesor zvládne uchladit ale v 3G se mu to nedařilo a telefon se přehříval.

  • avatar
    29. 07. 2010 (11:06)
    Trvalý odkaz

    Mno… mohl bych na to zase napsat spoustu protiargumentů (omezím se jen na 3).

    1. Takhle to nelze brát… HW se mění už i v rámci modelu v různých sériích. Například ve 2G se pokud vím vystřídaly hned 4 revize procesoru, poslední modely (pokud mě paměť neklame) používaly stejnou verzi, jako byla ve 3G (a všechny byly zaměnitelné bez jakéhokoliv dalšího nutnosti zásahu… tedy procesor v 3G je zaměnitelný za jakýkoliv vytažený z 2G nebo i Touche 1G a 2G). Obdobné to bude u většiny dalších HW částí kromě GSM modulů a bezdrátových modulů, které má každý model zcela odlišné a vyžadují i jiné ovladače.

    2. On OS4 zase tak špatně na 3G neběží… pokud se bavíme o NE-JB telefonu, běží fakt celkem obstojně. Moje mamča si ho omylem updatovala v itunes a v rychlosti to téměř ani nejde poznat. Vůbec… když se telefon hodí do defaultních hodnot, celkem na něm ten systém jede bez problémů. Problémy mají hlavně lidí s již zahlcenými telefony (a zejména s JB a milionem aplikací bokem). Ale když se dává OS4 do čistého telefonu, používat se docela dá. Na 2G by podle mě neběžel pomaleji.

    I tak bych u 2G i 3G zůstal u OS 3.x

    3. On ipod touch 2G má stejný procesor jako 3G, jen jede na větší frekvenci. Tím důvodem je to, že v Touch se procesor zvládne uchladit ale v 3G se mu to nedařilo a telefon se přehříval.

  • avatar
    29. 07. 2010 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Kura o co tu jde?
    Nehadejte se o tom kdo vi vic veci navic nepodstatnejch.
    Proste iPhone 2G je pomalejsi i kdyz muse bejt pomalejsi zasekanej iPhone 3G. No osobne si myslim ze ma pravdu Vlada kterej se o tyhke veci zajima zbytecne dopodrobna. Mike ma v rodine 4 iPhony a chtel nam ukazat ze kazdej funguje jinak. Ja mam doma 3x 8GB iPhone 3G a vim ze kazdej funguje jinak protoze je jinak zahlcenej. To nevypovida nic o HW Miku.

  • avatar
    29. 07. 2010 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Kura o co tu jde?
    Nehadejte se o tom kdo vi vic veci navic nepodstatnejch.
    Proste iPhone 2G je pomalejsi i kdyz muse bejt pomalejsi zasekanej iPhone 3G. No osobne si myslim ze ma pravdu Vlada kterej se o tyhke veci zajima zbytecne dopodrobna. Mike ma v rodine 4 iPhony a chtel nam ukazat ze kazdej funguje jinak. Ja mam doma 3x 8GB iPhone 3G a vim ze kazdej funguje jinak protoze je jinak zahlcenej. To nevypovida nic o HW Miku.

  • avatar
    29. 07. 2010 (17:16)
    Trvalý odkaz

    Kura o co tu jde?
    Nehadejte se o tom kdo vi vic veci navic nepodstatnejch.
    Proste iPhone 2G je pomalejsi i kdyz muse bejt pomalejsi zasekanej iPhone 3G. No osobne si myslim ze ma pravdu Vlada kterej se o tyhke veci zajima zbytecne dopodrobna. Mike ma v rodine 4 iPhony a chtel nam ukazat ze kazdej funguje jinak. Ja mam doma 3x 8GB iPhone 3G a vim ze kazdej funguje jinak protoze je jinak zahlcenej. To nevypovida nic o HW Miku.

  • avatar
    29. 07. 2010 (22:13)
    Trvalý odkaz

    Vláďo já se ti divím že na to máš nervy ! Já už jsem se vzdal veškerých komentů mám iphone od uvedení kdy se mě všichni smáli že je to na h… a sledoval jsem u malera jak ho HW odblokovává a dneska ho maj všichni protože je to „kůl“ a ještě se budou hádat o generacích mám všechny 4 doma a je to markantní rozdíl nehodlám číst všechny komenty ale v softu to nejni borci proberte se !

  • avatar
    29. 07. 2010 (22:13)
    Trvalý odkaz

    Vláďo já se ti divím že na to máš nervy ! Já už jsem se vzdal veškerých komentů mám iphone od uvedení kdy se mě všichni smáli že je to na h… a sledoval jsem u malera jak ho HW odblokovává a dneska ho maj všichni protože je to „kůl“ a ještě se budou hádat o generacích mám všechny 4 doma a je to markantní rozdíl nehodlám číst všechny komenty ale v softu to nejni borci proberte se !

  • avatar
    29. 07. 2010 (23:13)
    Trvalý odkaz

    Vláďo já se ti divím že na to máš nervy ! Já už jsem se vzdal veškerých komentů mám iphone od uvedení kdy se mě všichni smáli že je to na h… a sledoval jsem u malera jak ho HW odblokovává a dneska ho maj všichni protože je to „kůl“ a ještě se budou hádat o generacích mám všechny 4 doma a je to markantní rozdíl nehodlám číst všechny komenty ale v softu to nejni borci proberte se !

  • avatar
    29. 07. 2010 (22:29)
    Trvalý odkaz

    OLOL dikuze, kde se jedna strana odmítá posunot dál a akceptovat fakta nemá smysl.

    Já jsem se chtěl zeptat, jestli neplánujete člácek, případně nemáte další info o tom, že by iOS4 BETA 2 snad mohla pomalost na iPhone 3G řešit?

  • avatar
    29. 07. 2010 (22:29)
    Trvalý odkaz

    OLOL dikuze, kde se jedna strana odmítá posunot dál a akceptovat fakta nemá smysl.

    Já jsem se chtěl zeptat, jestli neplánujete člácek, případně nemáte další info o tom, že by iOS4 BETA 2 snad mohla pomalost na iPhone 3G řešit?

  • avatar
    29. 07. 2010 (23:29)
    Trvalý odkaz

    OLOL dikuze, kde se jedna strana odmítá posunot dál a akceptovat fakta nemá smysl.

    Já jsem se chtěl zeptat, jestli neplánujete člácek, případně nemáte další info o tom, že by iOS4 BETA 2 snad mohla pomalost na iPhone 3G řešit?

  • avatar
    30. 07. 2010 (08:51)
    Trvalý odkaz

    Pánové… než budete na někoho pořádat safari, nejprve si laskavě přečtěte jeho celé komenty v této debatě.

    Tenhle článek jasně říká, že pro lidi, kteří v diskuzích tvrdí, že 3G je stejně rychlý jako 2G a rozhodnutí o absenci OS4 je jen marketing, je tu důkaz, že nemají pravdu.

    Ale já prostě říkám, že youtube video, kde 3G vítězí nad 2G zhruba o 5% lepším výsledkem je absolutně neprůkazné. Protože i mezi jednotlivejma telefonama stejné modelové řady mohou být výsledky ještě rozdílnější, v závistlosti na jejich stavu (fyzickém i SW).

    To je celé, o čem tahle debata je. Vůbec mi nejde o to, se hádat zda je lepší 2G než 3G, že jsou všechny modely stejné apod. Ta evoluce v modelech je jasná a vyšší model je logicky lepší než předcházející.

    Ale v případě 2G a 3G jsou ty rozdíly jinde než ve výkonu, takže nelze tvrdit, že OS4 není na 2G z marketingových důvodů. Apple prostě s iphonem 2g představil produkt, který má obrovskou fyzickou i morální životnost a potřebuje pomalu lidi motivovat k přechodu na novější řady.

    Říkat že to tak není a předkládat k tomu i neprůkazné „důkazy“ je už ovečkování. Já třeba jsem Apple uživatel, který má v podstatě celé portfolio jejich proruktů… A přitom si nemyslím, že je nutné se každého kroku Apple vehementně zastávat a když se mi něco nelíbí, prostě to řeknu.

  • avatar
    30. 07. 2010 (08:51)
    Trvalý odkaz

    Pánové… než budete na někoho pořádat safari, nejprve si laskavě přečtěte jeho celé komenty v této debatě.

    Tenhle článek jasně říká, že pro lidi, kteří v diskuzích tvrdí, že 3G je stejně rychlý jako 2G a rozhodnutí o absenci OS4 je jen marketing, je tu důkaz, že nemají pravdu.

    Ale já prostě říkám, že youtube video, kde 3G vítězí nad 2G zhruba o 5% lepším výsledkem je absolutně neprůkazné. Protože i mezi jednotlivejma telefonama stejné modelové řady mohou být výsledky ještě rozdílnější, v závistlosti na jejich stavu (fyzickém i SW).

    To je celé, o čem tahle debata je. Vůbec mi nejde o to, se hádat zda je lepší 2G než 3G, že jsou všechny modely stejné apod. Ta evoluce v modelech je jasná a vyšší model je logicky lepší než předcházející.

    Ale v případě 2G a 3G jsou ty rozdíly jinde než ve výkonu, takže nelze tvrdit, že OS4 není na 2G z marketingových důvodů. Apple prostě s iphonem 2g představil produkt, který má obrovskou fyzickou i morální životnost a potřebuje pomalu lidi motivovat k přechodu na novější řady.

    Říkat že to tak není a předkládat k tomu i neprůkazné „důkazy“ je už ovečkování. Já třeba jsem Apple uživatel, který má v podstatě celé portfolio jejich proruktů… A přitom si nemyslím, že je nutné se každého kroku Apple vehementně zastávat a když se mi něco nelíbí, prostě to řeknu.

  • avatar
    30. 07. 2010 (09:51)
    Trvalý odkaz

    Pánové… než budete na někoho pořádat safari, nejprve si laskavě přečtěte jeho celé komenty v této debatě.

    Tenhle článek jasně říká, že pro lidi, kteří v diskuzích tvrdí, že 3G je stejně rychlý jako 2G a rozhodnutí o absenci OS4 je jen marketing, je tu důkaz, že nemají pravdu.

    Ale já prostě říkám, že youtube video, kde 3G vítězí nad 2G zhruba o 5% lepším výsledkem je absolutně neprůkazné. Protože i mezi jednotlivejma telefonama stejné modelové řady mohou být výsledky ještě rozdílnější, v závistlosti na jejich stavu (fyzickém i SW).

    To je celé, o čem tahle debata je. Vůbec mi nejde o to, se hádat zda je lepší 2G než 3G, že jsou všechny modely stejné apod. Ta evoluce v modelech je jasná a vyšší model je logicky lepší než předcházející.

    Ale v případě 2G a 3G jsou ty rozdíly jinde než ve výkonu, takže nelze tvrdit, že OS4 není na 2G z marketingových důvodů. Apple prostě s iphonem 2g představil produkt, který má obrovskou fyzickou i morální životnost a potřebuje pomalu lidi motivovat k přechodu na novější řady.

    Říkat že to tak není a předkládat k tomu i neprůkazné „důkazy“ je už ovečkování. Já třeba jsem Apple uživatel, který má v podstatě celé portfolio jejich proruktů… A přitom si nemyslím, že je nutné se každého kroku Apple vehementně zastávat a když se mi něco nelíbí, prostě to řeknu.

  • avatar
    04. 08. 2010 (13:28)
    Trvalý odkaz

    Tahle diskuse pobavila velice. Mimochodem procesor v iP1g je 339s0030arm, ne S5L8900B01.

    vysledky ze syntetickych benchmarku ukazuji, ze vykon 1g a 3g je shodny. A napriklad u BT – maji stejne chipy, ale Apple tvrdil, ze 3G je v tonto lepsi a proto povoli funkce, ktere na 1G nepovoli. Je jasne, ze radikalne odlisne jsou GSM/UMTS casti, ale zaklad je velice porovnatelny. Za tim rozdilem ve videu bude neco jineho. Ted sem tady srovnal v Google Earth 1g s 3.1.2 a 3g s 4.0.1 a o 6 vterin byl rychlejsi… 1g.

    Je to ciste marketing. Coz nic nemeni na tom, ze vykon iOS 4 na 3g neni uspokojivy. Ale kdyby to nepovolili, lidi by je sezrali. Nas s 1g je uz malo :)

  • avatar
    04. 08. 2010 (13:28)
    Trvalý odkaz

    Tahle diskuse pobavila velice. Mimochodem procesor v iP1g je 339s0030arm, ne S5L8900B01.

    vysledky ze syntetickych benchmarku ukazuji, ze vykon 1g a 3g je shodny. A napriklad u BT – maji stejne chipy, ale Apple tvrdil, ze 3G je v tonto lepsi a proto povoli funkce, ktere na 1G nepovoli. Je jasne, ze radikalne odlisne jsou GSM/UMTS casti, ale zaklad je velice porovnatelny. Za tim rozdilem ve videu bude neco jineho. Ted sem tady srovnal v Google Earth 1g s 3.1.2 a 3g s 4.0.1 a o 6 vterin byl rychlejsi… 1g.

    Je to ciste marketing. Coz nic nemeni na tom, ze vykon iOS 4 na 3g neni uspokojivy. Ale kdyby to nepovolili, lidi by je sezrali. Nas s 1g je uz malo :)

  • avatar
    04. 08. 2010 (14:28)
    Trvalý odkaz

    Tahle diskuse pobavila velice. Mimochodem procesor v iP1g je 339s0030arm, ne S5L8900B01.

    vysledky ze syntetickych benchmarku ukazuji, ze vykon 1g a 3g je shodny. A napriklad u BT – maji stejne chipy, ale Apple tvrdil, ze 3G je v tonto lepsi a proto povoli funkce, ktere na 1G nepovoli. Je jasne, ze radikalne odlisne jsou GSM/UMTS casti, ale zaklad je velice porovnatelny. Za tim rozdilem ve videu bude neco jineho. Ted sem tady srovnal v Google Earth 1g s 3.1.2 a 3g s 4.0.1 a o 6 vterin byl rychlejsi… 1g.

    Je to ciste marketing. Coz nic nemeni na tom, ze vykon iOS 4 na 3g neni uspokojivy. Ale kdyby to nepovolili, lidi by je sezrali. Nas s 1g je uz malo :)

  • avatar
    05. 08. 2010 (05:34)
    Trvalý odkaz

    @MaLer: procesor 339s0030arm a S5L8900B01 jsou jeden a ten samý: první označení je označení pro Apple, druhé je označení originálního čipu dle řady Samsung, který byl použit…

  • avatar
    05. 08. 2010 (05:34)
    Trvalý odkaz

    @MaLer: procesor 339s0030arm a S5L8900B01 jsou jeden a ten samý: první označení je označení pro Apple, druhé je označení originálního čipu dle řady Samsung, který byl použit…

  • avatar
    05. 08. 2010 (06:34)
    Trvalý odkaz

    @MaLer: procesor 339s0030arm a S5L8900B01 jsou jeden a ten samý: první označení je označení pro Apple, druhé je označení originálního čipu dle řady Samsung, který byl použit…

Komentáře nejsou povoleny.