Očekávané novinky na zítra: iPhone 4G/HD, Safari 5 a Mac OS X 10.6.4

Zítra zahájí Steve Jobs vývojářskou konferenci WWDC2010 pravděpodobně hned několika novinkami. Pojďme se podívat, co můžeme očekávat.

Je více než jisté, že se dočkáme představení nového iPhonu 4G/HD – nejnovějšího nástupce řady chytrých mobilních telefonů iPhone. O tom, co se od něj čeká, nemá cenu se rozepisovat – v podstatě vše je již zřejmě známo a na SuperiPhone.cz jsme se tomuto tématu v posledních dnech více než dostatečně.

Co se však očekává dalšího? Přestože se objevily jisté zprávy o Mac OS X 10.7, podle mých odhadů jde v tomto případě spíše případ, kdy je přání otcem myšlenky: dříve než v roce 2011 se informace o nové verzi OS velmi pravděpodobně očekávat nedají. Když ne z jiných důvodů, tak alespoň z těchto dvou: od vydání Snow Leoparda neuteklo prozatím mnoho času – byl představen teprve před rokem a do prodeje se dostal teprve v září loňského roku a je bláhové očekávat, že by Apple vydal / připravil zcela novou verzi operačního systému pouze po devíti měsících od zahájení prodeje předchozí verze. Běžná doba mezi dvěma verzemi Mac OS X v poslední době bývala vždy delší než dva roky. Navíc v poslední době vychází nové verze OS X také jako reakce na nové verze Windows a Microsoft v nejbližším roce rozhodně nástupce Windows 7 nechystá.

Očekávat se tedy dá (spíše tiché) představení Mac OS X 10.6.4, možná i s vestavěnou podporou pro více jazyků včetně češtiny (zde jde ale zcela o mou spekulaci).

Podle ostatních informací se zřejmě dočkáme také nové verze webového prohlížeče Safari 5. Je známo, že se nová verze připravuje, je známo také to, že i konkurenční Google Chrome používá aktuálnější verzi Webkitu, než aktuální Safari. Mezi novinky má patřit právě nejaktuálnější Webkit, zrychlení zpracování JavaScriptů až o 25 %, nová funkce Safari Reader (funkce, která převede článek z webové stránky do jednoduchého layoutu bez doplňkové grafiky), dvanáct nových funkcí z rodiny HTML5, možnost nastavení vyhledávače Bing jako výchozího a také (konečně) hardwarovou akceleraci vykreslování i pro verzi Windows. Samozřejmě plus spousta dalších drobností, které si dále shrneme v samostatném článku.

Z oblasti softwaru očekávám dále představení iLife 10, zatímco nová verze iWork by byla spíše překvapením. Vývojáři pak očekávají novou verzi vývojového nástroje Xcode.

A co očekáváte (a proč) právě vy?

A nezapomeňte: zítra v 19:00 našeho času bude představen tradiční přímý přenos na live.superapple.cz nejen klasickým textovým způsobem, ale i on-line videokomentářem mým a Karla Šebely.

99 komentářů: „Očekávané novinky na zítra: iPhone 4G/HD, Safari 5 a Mac OS X 10.6.4

  • avatar
    06. 06. 2010 (21:51)
    Trvalý odkaz

    olda ma pravdu ti smejdi z nas jen tahaj love, na prehrati mejch 5′ disket nesezenu mechaniku, 2′ disketovky ty jeste jaks-taks poresim, ale co paralelni port, scsi, apple uz bez do prd… proc se porad snazis neco zlepsovat? proc jako mas pocit ze svet bez takovejch paradnich veci jako je kufrikovej mobil muze zit? to fakt nechapu… takovy paradni veci, tak ku..a bez z dobou a dej tam vsechyn moznosti snad ne? koho zajima cena, a velikost? proste chci aby tam bylo vsechno a basta? ne? proc pak ale vlastne mluvim o penezach? aha tak ne tak nechci nic novyho vsechno pekne pri starym… e?

    ps. ja bych ocenil novej ilife a novej os4 do myho stavajiciho ajfouna s mou stavajici simkartou takze ze me love budou tahat jen za ten novej ilife ale to myslim chteji i ostatni firmy takze to asi neni nic proti nicemu. takze za tohle bojuzel apple nadavat nemuzu, skoda.

  • avatar
    06. 06. 2010 (23:51)
    Trvalý odkaz

    olda ma pravdu ti smejdi z nas jen tahaj love, na prehrati mejch 5′ disket nesezenu mechaniku, 2′ disketovky ty jeste jaks-taks poresim, ale co paralelni port, scsi, apple uz bez do prd… proc se porad snazis neco zlepsovat? proc jako mas pocit ze svet bez takovejch paradnich veci jako je kufrikovej mobil muze zit? to fakt nechapu… takovy paradni veci, tak ku..a bez z dobou a dej tam vsechyn moznosti snad ne? koho zajima cena, a velikost? proste chci aby tam bylo vsechno a basta? ne? proc pak ale vlastne mluvim o penezach? aha tak ne tak nechci nic novyho vsechno pekne pri starym… e?

    ps. ja bych ocenil novej ilife a novej os4 do myho stavajiciho ajfouna s mou stavajici simkartou takze ze me love budou tahat jen za ten novej ilife ale to myslim chteji i ostatni firmy takze to asi neni nic proti nicemu. takze za tohle bojuzel apple nadavat nemuzu, skoda.

  • avatar
    06. 06. 2010 (21:54)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13:

    sám seš mimoň a na druhé to svádíš….

    jestli věříš tomu, že se někdo bude babrat s někým koho je asi tak jako jedno město v US, tak jsi mimo (i těch poláků je 4x více než nás) = ano jsi vlastně mimo, protože jsi byl možná v Praze (a 2x viď?) možná Ti rodiče ukázali fotky z dovolené v Itálii , kde byli před 15lety (to Ti bylo 5 a teklo Ti mlíko po bradě) a chceš tu polemizovat na téma trh – muheh…

  • avatar
    06. 06. 2010 (23:54)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13:

    sám seš mimoň a na druhé to svádíš….

    jestli věříš tomu, že se někdo bude babrat s někým koho je asi tak jako jedno město v US, tak jsi mimo (i těch poláků je 4x více než nás) = ano jsi vlastně mimo, protože jsi byl možná v Praze (a 2x viď?) možná Ti rodiče ukázali fotky z dovolené v Itálii , kde byli před 15lety (to Ti bylo 5 a teklo Ti mlíko po bradě) a chceš tu polemizovat na téma trh – muheh…

  • avatar
    06. 06. 2010 (22:10)
    Trvalý odkaz

    Zlepseni stavu Apple prodeje a podpory v CR prijde, ale pomalu a postupne. Ne jednorazove. Je to totiz jednoduche: 95% ceskych uzivatelu pocitacu rozdelite do skupin „vord,“ „ekcel,“ „paurpojnt,“ „aspi“ a „modry ecko mi otevre Seznam.“ Jestli si nekdo mysli, ze by se v teto spolecnosti komukoliv vratila ci dokonce vyplatila investice v radu milionu dolaru na vytvoreni distribucni a servisni site, tak neni naivni priznivec Applu, ale naivni vlastenec. Navic dokud nebude poradne pocestenej MS Office, lokalizovat system se nevyplati. Lidi Office pouzivaj, protoze nic jinyho neznaj a urady ci skoly ani nic jinyho poradne nechteji. Jakmile pokroci IT osveta i u nas a lide budou pocitacum rozumet, zlepsi se i trh. To si ale budeme muset pockat. Howgh.

  • avatar
    07. 06. 2010 (00:10)
    Trvalý odkaz

    Zlepseni stavu Apple prodeje a podpory v CR prijde, ale pomalu a postupne. Ne jednorazove. Je to totiz jednoduche: 95% ceskych uzivatelu pocitacu rozdelite do skupin „vord,“ „ekcel,“ „paurpojnt,“ „aspi“ a „modry ecko mi otevre Seznam.“ Jestli si nekdo mysli, ze by se v teto spolecnosti komukoliv vratila ci dokonce vyplatila investice v radu milionu dolaru na vytvoreni distribucni a servisni site, tak neni naivni priznivec Applu, ale naivni vlastenec. Navic dokud nebude poradne pocestenej MS Office, lokalizovat system se nevyplati. Lidi Office pouzivaj, protoze nic jinyho neznaj a urady ci skoly ani nic jinyho poradne nechteji. Jakmile pokroci IT osveta i u nas a lide budou pocitacum rozumet, zlepsi se i trh. To si ale budeme muset pockat. Howgh.

  • avatar
    06. 06. 2010 (22:24)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Troufám si tvrdit, že Apple je kapitalistickou firmou, a že Apple tvoří z naprosté většiny svoji nabídku na základě poptávky nikoliv naopak, jak by to mohlo připadat udržitelné vyznavačům komunismu. Tedy říkám: Není trh, není lokalizace. To totiž naopak funguje o moc hůř.

  • avatar
    07. 06. 2010 (00:24)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Troufám si tvrdit, že Apple je kapitalistickou firmou, a že Apple tvoří z naprosté většiny svoji nabídku na základě poptávky nikoliv naopak, jak by to mohlo připadat udržitelné vyznavačům komunismu. Tedy říkám: Není trh, není lokalizace. To totiž naopak funguje o moc hůř.

  • avatar
    06. 06. 2010 (22:43)
    Trvalý odkaz

    To je ale veselá diskuze :-) Zase pár takových co si myslí, že ČR je pupek světa, co? :-) Pro Apple je ČR irelevantní, miniaturní trh. Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. (jak řekl klasik) Pro trhy typu ČR má „základní nabídku“ a místní podnikatelé nechť si přijdou na své. Servisů je tady celá řada (myšleno v Praze :-), dobré i špatné, tak jako u jiných výrobků. Já, když jsem měl jestě plastový MacBook, tak jsem měl vyměněný kryt klávesnice do týdne. Lokalizace do ČR prostě není priorita, podívejte se kolik větších trhů je jen v Evropě, o světě ani nemluvě. A iTunes store není problém Apple, ale primárně „bordelu“ v ochraně autorských práv v Evropě. V každé zemi zastupuje interprety jiná agentura a Apple se prostě nechce (ano, nechce) řešit každou skupinu s každou zemí Evropy zvlášť. Proto trhy s menší prioritou (ano, my) mají smůlu. A pokud chcete řešit ceny, tak se prosím nejprve vzdělejte v daňové problematice USA vs Evropských zemí. Zjistíte, kolik navýšení ceny oproti USA jde opravdu na vrub Apple. A Oldo, v klidu můžeš mít PC s Windows, opravdu Ti výrobky Apple nikdo nenutí :-)

  • avatar
    07. 06. 2010 (00:43)
    Trvalý odkaz

    To je ale veselá diskuze :-) Zase pár takových co si myslí, že ČR je pupek světa, co? :-) Pro Apple je ČR irelevantní, miniaturní trh. Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. (jak řekl klasik) Pro trhy typu ČR má „základní nabídku“ a místní podnikatelé nechť si přijdou na své. Servisů je tady celá řada (myšleno v Praze :-), dobré i špatné, tak jako u jiných výrobků. Já, když jsem měl jestě plastový MacBook, tak jsem měl vyměněný kryt klávesnice do týdne. Lokalizace do ČR prostě není priorita, podívejte se kolik větších trhů je jen v Evropě, o světě ani nemluvě. A iTunes store není problém Apple, ale primárně „bordelu“ v ochraně autorských práv v Evropě. V každé zemi zastupuje interprety jiná agentura a Apple se prostě nechce (ano, nechce) řešit každou skupinu s každou zemí Evropy zvlášť. Proto trhy s menší prioritou (ano, my) mají smůlu. A pokud chcete řešit ceny, tak se prosím nejprve vzdělejte v daňové problematice USA vs Evropských zemí. Zjistíte, kolik navýšení ceny oproti USA jde opravdu na vrub Apple. A Oldo, v klidu můžeš mít PC s Windows, opravdu Ti výrobky Apple nikdo nenutí :-)

  • avatar
    06. 06. 2010 (23:13)
    Trvalý odkaz

    @Matěj: Nevím sice jakou to má souvislost s vyznavači komunismu, ale trochu Vám sáhnu do ekonomického myšlení. Pokud nemám na trhu konkurenceschopný produkt, (v této souvislosti lokalizovaný software), nemůže vzniknout poptávka, potažmo trh. A proto budu na tomto trhu vždy outsiderem, pokud konkurence takový produkt má. A nic na tom nezmění pokročilejší technologie, či elegance řešení. A je úplně jedno, čeho jste vyznavačem. A hlavně to není opačně, jak píšete.

  • avatar
    07. 06. 2010 (01:13)
    Trvalý odkaz

    @Matěj: Nevím sice jakou to má souvislost s vyznavači komunismu, ale trochu Vám sáhnu do ekonomického myšlení. Pokud nemám na trhu konkurenceschopný produkt, (v této souvislosti lokalizovaný software), nemůže vzniknout poptávka, potažmo trh. A proto budu na tomto trhu vždy outsiderem, pokud konkurence takový produkt má. A nic na tom nezmění pokročilejší technologie, či elegance řešení. A je úplně jedno, čeho jste vyznavačem. A hlavně to není opačně, jak píšete.

  • avatar
    07. 06. 2010 (00:33)
    Trvalý odkaz

    Nechyba v texte nieco? :)
    v podstatě vše je již zřejmě známo a na SuperiPhone.cz jsme se tomuto tématu v posledních dnech více než dostatečně.

  • avatar
    07. 06. 2010 (02:33)
    Trvalý odkaz

    Nechyba v texte nieco? :)
    v podstatě vše je již zřejmě známo a na SuperiPhone.cz jsme se tomuto tématu v posledních dnech více než dostatečně.

  • avatar
    07. 06. 2010 (02:44)
    Trvalý odkaz

    @Olda a Jirka13, zajmave myslenky panove :-). Vadi vam postaveni Applu v CR nebo jeho politika celosvetove? :-) On Apple neni vlada Jiriho Paroubka, aby bohatym bral a chudym daval. Jdou tam, kde vydelaji. Trh v CR je mikrotrh. Lokalizace? Ano, nektere lidi by asi presvedcila k nakupu, protoze jazyky nevladnou ( anglictina ) nebo nechteji ( to je pak horsi- to je ta varianta „pupek sveta“ ). Ja bych rekl, ze Apple si zvazil, co je efektivnejsi. Jestli lokalizace ano nebo ne vzhledem k nakladum na ni a poctu prodanych kusu. Az se preklopi pocty prodanych kusu pres nejakou psychologickou hranici, verim ze zdejsi zastoupeni Applu a distributori budou centralu do toho tlacit. Vzdyt i oni chteji prodavat a tim vydelavat. Lokaliizace na iPhonu prece je, ne?

    Jinak me dojima formulace “ tahat love“. Do haje, lidi, copak vam stoji nekdo s pistoli u hlavy a rika – muzes si koupit jen a jen Apple a nic jineho ? Copak jste oba zblbli ? Vsichni tady pisou, ze je to nabidka-poptavka. Bud vam neco vyhovuje vic nez konkurence nebo nejake veci vadi natolik, ze prejdete ke konkurenci.

    ano, taky bych rad plnohodnotny iTunes s muzikou a treba filmy, ale je proste pravda, ze v autorskejch pravech a zastoupenich umelcu je neskutecny zmatek a ty prodeje by Apple asi nevytrhli.

    A k tem USB portum. Ja jsem vypozoroval , ze Apple se snazi mit vzdycky jen takove mnozstvi veci, ktere postaci k plne funkcnosti vetsine. Takze otazka zni – kolik z uzivatelu macbooku vetsinou !! potrebuje pri praci vice nez dva USB porty najednou? Zeby vyrazna mensina a je proto treba lepsi ten prostor vyuzit na neco jineho – dejme tomu o trosku vetsi baterku … Verim, ze tyhle data maji, byt jen od Americanu.

  • avatar
    07. 06. 2010 (04:44)
    Trvalý odkaz

    @Olda a Jirka13, zajmave myslenky panove :-). Vadi vam postaveni Applu v CR nebo jeho politika celosvetove? :-) On Apple neni vlada Jiriho Paroubka, aby bohatym bral a chudym daval. Jdou tam, kde vydelaji. Trh v CR je mikrotrh. Lokalizace? Ano, nektere lidi by asi presvedcila k nakupu, protoze jazyky nevladnou ( anglictina ) nebo nechteji ( to je pak horsi- to je ta varianta „pupek sveta“ ). Ja bych rekl, ze Apple si zvazil, co je efektivnejsi. Jestli lokalizace ano nebo ne vzhledem k nakladum na ni a poctu prodanych kusu. Az se preklopi pocty prodanych kusu pres nejakou psychologickou hranici, verim ze zdejsi zastoupeni Applu a distributori budou centralu do toho tlacit. Vzdyt i oni chteji prodavat a tim vydelavat. Lokaliizace na iPhonu prece je, ne?

    Jinak me dojima formulace “ tahat love“. Do haje, lidi, copak vam stoji nekdo s pistoli u hlavy a rika – muzes si koupit jen a jen Apple a nic jineho ? Copak jste oba zblbli ? Vsichni tady pisou, ze je to nabidka-poptavka. Bud vam neco vyhovuje vic nez konkurence nebo nejake veci vadi natolik, ze prejdete ke konkurenci.

    ano, taky bych rad plnohodnotny iTunes s muzikou a treba filmy, ale je proste pravda, ze v autorskejch pravech a zastoupenich umelcu je neskutecny zmatek a ty prodeje by Apple asi nevytrhli.

    A k tem USB portum. Ja jsem vypozoroval , ze Apple se snazi mit vzdycky jen takove mnozstvi veci, ktere postaci k plne funkcnosti vetsine. Takze otazka zni – kolik z uzivatelu macbooku vetsinou !! potrebuje pri praci vice nez dva USB porty najednou? Zeby vyrazna mensina a je proto treba lepsi ten prostor vyuzit na neco jineho – dejme tomu o trosku vetsi baterku … Verim, ze tyhle data maji, byt jen od Americanu.

  • avatar
    07. 06. 2010 (05:51)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: WWDC bych nenazyval ani tak softwarovou jako spis vyvojarskou konferenci… proto bych se nedivil, kdyby Apple nejaky ten HW mimo iPhonu predstavil. Napr. nove Macy Pro, ktere jsou cilene na profi sferu, do ktere vyvojari patri. Jiste, pro vyvoj aplikaci pro iPhone Mac Pro netreba, ale tech vyvojarskych scenaru je vice ;)

    Jinak ja od WWDC (spis ale skepticky) cekam oznameni bezplatne verze mobileMe. UI sluzeb Googlu me pomalu ale jiste zacina iritovat a cistota UI mobileMe spolu s jeho jednoduchou konfiguraci na Apple zarizenich mi vyhovuje. Jen kdyby ta sluzba nebyla tak funkcne zkriplena…:( Webmail, ktery neumi hledat v textech mailu, to je trochu silne kafe — to bych nemohl pouzivat ani zadarmo. Impotentni kalendar taky nepotesi.

    Taky iWork s podporou ODF by byla vec prijemna. OpenOffice i NeoOffice jsou hnusni sloni a myslim, ze ODF je uz dost rozsireny na to, aby se Applu vyplatilo alespon podporu importu a exportu do iWorku udelat.

  • avatar
    07. 06. 2010 (07:51)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: WWDC bych nenazyval ani tak softwarovou jako spis vyvojarskou konferenci… proto bych se nedivil, kdyby Apple nejaky ten HW mimo iPhonu predstavil. Napr. nove Macy Pro, ktere jsou cilene na profi sferu, do ktere vyvojari patri. Jiste, pro vyvoj aplikaci pro iPhone Mac Pro netreba, ale tech vyvojarskych scenaru je vice ;)

    Jinak ja od WWDC (spis ale skepticky) cekam oznameni bezplatne verze mobileMe. UI sluzeb Googlu me pomalu ale jiste zacina iritovat a cistota UI mobileMe spolu s jeho jednoduchou konfiguraci na Apple zarizenich mi vyhovuje. Jen kdyby ta sluzba nebyla tak funkcne zkriplena…:( Webmail, ktery neumi hledat v textech mailu, to je trochu silne kafe — to bych nemohl pouzivat ani zadarmo. Impotentni kalendar taky nepotesi.

    Taky iWork s podporou ODF by byla vec prijemna. OpenOffice i NeoOffice jsou hnusni sloni a myslim, ze ODF je uz dost rozsireny na to, aby se Applu vyplatilo alespon podporu importu a exportu do iWorku udelat.

  • avatar
    07. 06. 2010 (07:34)
    Trvalý odkaz

    Me se zda me.com zdarma docela realne, protoze muj ucet konci 12. 6. a zatim zadne upozorneni ze strany applu. Drive chodili uz mesic pred vyprsenim…

  • avatar
    07. 06. 2010 (09:34)
    Trvalý odkaz

    Me se zda me.com zdarma docela realne, protoze muj ucet konci 12. 6. a zatim zadne upozorneni ze strany applu. Drive chodili uz mesic pred vyprsenim…

  • avatar
    07. 06. 2010 (07:38)
    Trvalý odkaz

    @mahas: Chci říci, „ze v autorskejch pravech a zastoupenich umelcu je neskutecny zmatek“, se nezakládá na pravdě. V podstatě všechny vlastní (národní) svazy jsou navázány na německou GEMU, nebo americký ASCAP a co se týče vyúčtování funguje a fungovalo to dobře i za bolševika. T.j. co se týče hudby. Pozor! Nesouvisí to vůbec s tím, jestli OSA je dobrá, nebo špatná. Problémem uzavření dohody je prodej jednotlivých skladeb.

    Je opravdu úžasné, co dokážete vyvodit na základě vyjádření nesouhlasu s praktikami firmy která vyrábí počítače. (Nejen vy.) Majitel a autor v odpověď na názor se zeptá: „a jinak zdravíčko slouží?“ Nechápu, proč je v tom tolik zloby a neúcty k jinému názoru. To se vám to zdá opravdu tak dementní, že se nemůžete udržet? Když se tak oháníte tím Paroubkem, tak tyto způsoby jsou přesně to, proč mu to tam nehodili. Připadám si jak v klubu Ultras. Další rozvoj tothoto tématu bude k Vaší spokojenosti beze mne.
    Tenhle odstavec není pochopitelně adresován jen Vám.

  • avatar
    07. 06. 2010 (09:38)
    Trvalý odkaz

    @mahas: Chci říci, „ze v autorskejch pravech a zastoupenich umelcu je neskutecny zmatek“, se nezakládá na pravdě. V podstatě všechny vlastní (národní) svazy jsou navázány na německou GEMU, nebo americký ASCAP a co se týče vyúčtování funguje a fungovalo to dobře i za bolševika. T.j. co se týče hudby. Pozor! Nesouvisí to vůbec s tím, jestli OSA je dobrá, nebo špatná. Problémem uzavření dohody je prodej jednotlivých skladeb.

    Je opravdu úžasné, co dokážete vyvodit na základě vyjádření nesouhlasu s praktikami firmy která vyrábí počítače. (Nejen vy.) Majitel a autor v odpověď na názor se zeptá: „a jinak zdravíčko slouží?“ Nechápu, proč je v tom tolik zloby a neúcty k jinému názoru. To se vám to zdá opravdu tak dementní, že se nemůžete udržet? Když se tak oháníte tím Paroubkem, tak tyto způsoby jsou přesně to, proč mu to tam nehodili. Připadám si jak v klubu Ultras. Další rozvoj tothoto tématu bude k Vaší spokojenosti beze mne.
    Tenhle odstavec není pochopitelně adresován jen Vám.

  • avatar
    07. 06. 2010 (08:38)
    Trvalý odkaz

    Jo pan Olda nic špatného neřekl. Ale to co napsal mi nedává smysl proč používá apple. Ano může mít názor jaký má, a vůbec nejsem proti (i když mám opačný), ale snažit se předělat apple nejde. Bud bude akceptovat jeho kroky, nebo může jít jinam. Co se týče lokalizace, tak problém nevidím. Sám jsem počeštil jen iwork a zbytek nepotřebuju a až se naučim iwork tak to hodim pryč. Dyt kdo chce tak čeština je. To že přijde aktualizace o pár dní později, to už tak strašné není.
    A to i kdyby tu byl oficálně a mac kupovalo víc lidí, tak stejně jsme malý trh.

  • avatar
    07. 06. 2010 (10:38)
    Trvalý odkaz

    Jo pan Olda nic špatného neřekl. Ale to co napsal mi nedává smysl proč používá apple. Ano může mít názor jaký má, a vůbec nejsem proti (i když mám opačný), ale snažit se předělat apple nejde. Bud bude akceptovat jeho kroky, nebo může jít jinam. Co se týče lokalizace, tak problém nevidím. Sám jsem počeštil jen iwork a zbytek nepotřebuju a až se naučim iwork tak to hodim pryč. Dyt kdo chce tak čeština je. To že přijde aktualizace o pár dní později, to už tak strašné není.
    A to i kdyby tu byl oficálně a mac kupovalo víc lidí, tak stejně jsme malý trh.

  • avatar
    07. 06. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    Já byh například uvítal ještě bližší info k OS 4.0.
    Ačkoli je již k dispozici informací plno,tak jsem se ještě (možná mojí vinou) nějak nedozvěděl kdy bude veřejně dostupný a taky by mě zajímal kompletní seznam oněch více jak 100 inivací :) Všude se píše / mluví jen o multitaskingu, mailu a nejdůležitějších položkách,ale kompletní seznam nikde není…

  • avatar
    07. 06. 2010 (10:40)
    Trvalý odkaz

    Já byh například uvítal ještě bližší info k OS 4.0.
    Ačkoli je již k dispozici informací plno,tak jsem se ještě (možná mojí vinou) nějak nedozvěděl kdy bude veřejně dostupný a taky by mě zajímal kompletní seznam oněch více jak 100 inivací :) Všude se píše / mluví jen o multitaskingu, mailu a nejdůležitějších položkách,ale kompletní seznam nikde není…

  • avatar
    07. 06. 2010 (09:24)
    Trvalý odkaz

    Nikdo to asi ještě neřekl, ale myslím, že by mohl Apple předvést OS 4.0 pro iPad, popř. rovnou vydat i beta verzi.

  • avatar
    07. 06. 2010 (11:24)
    Trvalý odkaz

    Nikdo to asi ještě neřekl, ale myslím, že by mohl Apple předvést OS 4.0 pro iPad, popř. rovnou vydat i beta verzi.

  • avatar
    07. 06. 2010 (09:39)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Dle mého názoru absurdní představa, že nabídka určuje poptávku vede k centrálně plánovanému hospodářství (metoda řízení ekonomiky komunistů u nás i jinde ve světě), které se neukázalo jako cesta k prosperitě. Naproti tomu kapitalismus laissez-faire, který se všude ve světě ukazuje jako zatím nejlepší cesta k prosperitě jednoznačně uznává: poptávka určuje nabídku. Já jsem sice obětí technického vzdělání, ale tento princip je jistě možné nalézt v naprosté většině současných učebnic ekonomie a rozumné firmy (mezi které Apple počítám) se určitě tímto principem snaží co nejlépe řídit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (11:39)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Dle mého názoru absurdní představa, že nabídka určuje poptávku vede k centrálně plánovanému hospodářství (metoda řízení ekonomiky komunistů u nás i jinde ve světě), které se neukázalo jako cesta k prosperitě. Naproti tomu kapitalismus laissez-faire, který se všude ve světě ukazuje jako zatím nejlepší cesta k prosperitě jednoznačně uznává: poptávka určuje nabídku. Já jsem sice obětí technického vzdělání, ale tento princip je jistě možné nalézt v naprosté většině současných učebnic ekonomie a rozumné firmy (mezi které Apple počítám) se určitě tímto principem snaží co nejlépe řídit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (09:52)
    Trvalý odkaz

    Od konference očekávám přesně to, co je v nadpisu článku: Safari, iPhone a MacOS, protože to rozhodně dává smysl- Safari momentálně zaostává; MacOS je dle vývoje testovacích verzí na spadnutí.
    Víc toho moc nečekám, ale rád se nechám mile překvapit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    Od konference očekávám přesně to, co je v nadpisu článku: Safari, iPhone a MacOS, protože to rozhodně dává smysl- Safari momentálně zaostává; MacOS je dle vývoje testovacích verzí na spadnutí.
    Víc toho moc nečekám, ale rád se nechám mile překvapit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (10:49)
    Trvalý odkaz

    no ja jsem z toho zmatenej. V cem spociva ta slovni agresivita moje nebo Vladi Janecka? Pokud to vidim spatne, tak me opravte. Apple je – aspon pro Cechy – drahy. Vy mate pocit, ze Apple navic chce, kdyz uz si z nejakeho neznameho duvodu nejaky jeho vyrobek koupite, z vas vytahat dalsi penize. Za dalsi prislusentstvi , napriklad. Za pisnicky a serialy v iTunes.

    I kdybych pripustil, ze je to tak , i kdybych si rekl, ze on chce, abychom kupovali drahe original redukce minidisplej port to HDMI nebo DVI, porad je to o moznosti volby. Na tom je cely muj prispevek postaveny. co je na nem agresivniho a zaslepeneho? Apple chce vydelavat, ale to chce i Acer, Lenovo, Toshiba i Microsoft. Maji sve zakazniky i v CR. Vsichni. Mozna mate pravdu, ze prodeje pocitacu znacky Apple brzdi – jako konkurencni nevyhoda – i chybejici (nutno dodat ze donedavna) lokalizace. Ale pro Apple je doopravdy dulezity celkovy prodej a CR je z tohoto hlediska nezajimava. Aspon zatim. Naklady jsou vyssi nez predpokladane benefity. V cem postradame tu vstricnost? Az se preklopi ta psychologicka hranice, tak se do toho pusti. Stejne jako s iPhonem.

    Ja proste souhlasim s Matejem, ze zakladem je, ze poptavka urucje nabidku. Nic vic za tim neni. Paroubek to preci chtel delat presne naopak… Ano, mne se zda dementni, ze mate pocit, ze Apple nema na sve jednani v ramci trhu pravo. Ze se nemuze ridit svymi prioritami, ktere se ale vubec nemusi shodovat s temi vasimi. Dokud je konkurenceschopny ( ziskovy ) a neporusuje zakony, tak nevidim duvod proc nekde plakat.

    Ohledne hudby asi mate pravdu. Ja vim jen tolik, ze se nakupuji pisnicky ( treba do radii ) v ramci jednotlivych zemi v Evrope a jsou ta pravidla vetsinou v kazde zemi trochu jina. Ale odbornik na tuhle oblast nejsem a nemam duvod vam neverit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (12:49)
    Trvalý odkaz

    no ja jsem z toho zmatenej. V cem spociva ta slovni agresivita moje nebo Vladi Janecka? Pokud to vidim spatne, tak me opravte. Apple je – aspon pro Cechy – drahy. Vy mate pocit, ze Apple navic chce, kdyz uz si z nejakeho neznameho duvodu nejaky jeho vyrobek koupite, z vas vytahat dalsi penize. Za dalsi prislusentstvi , napriklad. Za pisnicky a serialy v iTunes.

    I kdybych pripustil, ze je to tak , i kdybych si rekl, ze on chce, abychom kupovali drahe original redukce minidisplej port to HDMI nebo DVI, porad je to o moznosti volby. Na tom je cely muj prispevek postaveny. co je na nem agresivniho a zaslepeneho? Apple chce vydelavat, ale to chce i Acer, Lenovo, Toshiba i Microsoft. Maji sve zakazniky i v CR. Vsichni. Mozna mate pravdu, ze prodeje pocitacu znacky Apple brzdi – jako konkurencni nevyhoda – i chybejici (nutno dodat ze donedavna) lokalizace. Ale pro Apple je doopravdy dulezity celkovy prodej a CR je z tohoto hlediska nezajimava. Aspon zatim. Naklady jsou vyssi nez predpokladane benefity. V cem postradame tu vstricnost? Az se preklopi ta psychologicka hranice, tak se do toho pusti. Stejne jako s iPhonem.

    Ja proste souhlasim s Matejem, ze zakladem je, ze poptavka urucje nabidku. Nic vic za tim neni. Paroubek to preci chtel delat presne naopak… Ano, mne se zda dementni, ze mate pocit, ze Apple nema na sve jednani v ramci trhu pravo. Ze se nemuze ridit svymi prioritami, ktere se ale vubec nemusi shodovat s temi vasimi. Dokud je konkurenceschopny ( ziskovy ) a neporusuje zakony, tak nevidim duvod proc nekde plakat.

    Ohledne hudby asi mate pravdu. Ja vim jen tolik, ze se nakupuji pisnicky ( treba do radii ) v ramci jednotlivych zemi v Evrope a jsou ta pravidla vetsinou v kazde zemi trochu jina. Ale odbornik na tuhle oblast nejsem a nemam duvod vam neverit.

  • avatar
    07. 06. 2010 (12:20)
    Trvalý odkaz

    No, pokud nebudou nove Mac Pro tak na tom vydela Dell+Microsoft za 6 kousku. Dele uz cekat nebudeme a kupovat stary model take ne.

  • avatar
    07. 06. 2010 (14:20)
    Trvalý odkaz

    No, pokud nebudou nove Mac Pro tak na tom vydela Dell+Microsoft za 6 kousku. Dele uz cekat nebudeme a kupovat stary model take ne.

  • Pingback: SuperApple.cz » Safari 5 k dispozici, je o kousek rychlejší než Chrome

  • avatar
    08. 06. 2010 (09:55)
    Trvalý odkaz

    Tak zase po dvou snech neco napisi.Jen co se tyce lokalizace,kolik nakladu a casu by asi bylo potreba?
    Co se tycxe celikosti trhu,jsme snad vetsi trh pro microsoft?Pochybuji ze ano.Vidite,presto se mu to asi vyplati.Cim to asi bude?

  • avatar
    08. 06. 2010 (11:55)
    Trvalý odkaz

    Tak zase po dvou snech neco napisi.Jen co se tyce lokalizace,kolik nakladu a casu by asi bylo potreba?
    Co se tycxe celikosti trhu,jsme snad vetsi trh pro microsoft?Pochybuji ze ano.Vidite,presto se mu to asi vyplati.Cim to asi bude?

  • avatar
    08. 06. 2010 (09:58)
    Trvalý odkaz

    @mahas:
    Mala otazka,cim apple motivuje zakazniky v jinych zemch aby jeho vyrobky kupovaly?

  • avatar
    08. 06. 2010 (11:58)
    Trvalý odkaz

    @mahas:
    Mala otazka,cim apple motivuje zakazniky v jinych zemch aby jeho vyrobky kupovaly?

  • avatar
    09. 06. 2010 (16:07)
    Trvalý odkaz

    odpovim si sam….nijak…

  • avatar
    09. 06. 2010 (18:07)
    Trvalý odkaz

    odpovim si sam….nijak…

Komentáře nejsou povoleny.