iPhone 4 a problémy se signálem: je to softwarová chyba a dá se odstranit?

Podle některých uživatelů má iPhone 4 při určitém typu uchopení telefonu problémy se signálem, podle Applu se však jedná o softwarovou závadu kterou odstraní příští verze operačního systému. Je to možné a jakým způsobem toho Apple dosáhne?

Když jsme před dvaceti hodinami publikovali článek Pokud chcete z iPhonu 4 telefonovat, nesmíte jej držet v ruce, nebyla ještě k dispozici žádné vyjádření společnosti Apple k tomu problému. To se však v průběhu dnešního dne změnilo a protože celou kauzu v průběhu dne podrobně sledujeme, přicházíme s těmito aktuálními informacemi doplněnými o analýzu možného řešení.

Jak ve svém prohlášení uvedl Walt Mossberg z The Wall Street Journal, Apple mu po zjištění zmiňovaných problémů na jím testovaném iPhonu 4 oznámil, že se jedná o softwarovou závadu, která bude opravena v další verzi iOS.

Vraťme se ale na začátek: jak se zmíněná chyba projevuje? Pokud uchopíte telefon prsty tak, že vodivě propojíte (tedy teoreticky zkratujete) obě antény, dojde k výraznému poklesu signálu, který v některých případech prý vedl i k výpadkům hovoru. Je tedy možné, že by tento problém mohlo jít opravit pouhou softwarovou záplatou?

Teoreticky ano. Záleží totiž na tom, jak celý problém vzniká. Naše teorie (která jediná může vést k logické aplikaci na softwarový problém) vychází z toho, jak vlastně telefon pracuje s bezdrátovým modulem. Ten nevysílá vždy plným vysílacím výkonem, ale sníženým – tedy takovým, který odpovídá dané situaci a je nejvýhodnější z pohledu spotřeby energie. Pokud se uživatel dotkne / propojí antény, dojde samozřejmě k poklesu příjmových vlastností antény. Správně by v takovém případě měl telefon okamžitě zvýšit vysílací výkon do té míry, aby tento útlum kompenzoval. Což je s největší pravděpodobností jev, kterou iPhone 4 neprovede (nebo alespoň kterou neprovede okamžitě, ale zřejmě až s nějakým zpožděním). Pokud je tomu tak, skutečně stačí změna softwaru, která upraví příslušné chování.

A podle aktuálních zjištění se stejně (byť prý ne tak výrazně) se pod iOS 4 chovají všechny iPhony – jak můžete vidět na videu níže, je zkrátka interval, po kterém iPhone zvedne vysílací výkon aby kompenzoval ztrátu, příliš dlouhý.

[HTML1]

Uvidíme tedy, zda se tato naše teorie potvrdí a skutečně se problém podaří odstranit pouhou změnou řídícího softwaru. Celou situaci budeme i nadále monitorovat.

54 komentářů: „iPhone 4 a problémy se signálem: je to softwarová chyba a dá se odstranit?

  • Pingback: Pokud chcete z iPhonu 4 telefonovat, nesmíte jej držet v ruce « SuperiPhone.cz

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    24. 06. 2010 (18:19)
    Trvalý odkaz

    Stejně tak velká prodleva mezi přepínáním mezi 2G/3G a obráceně. Stane se i to, že signál úplně spadne.

  • avatar
    24. 06. 2010 (19:19)
    Trvalý odkaz

    Stejně tak velká prodleva mezi přepínáním mezi 2G/3G a obráceně. Stane se i to, že signál úplně spadne.

  • avatar
    24. 06. 2010 (20:04)
    Trvalý odkaz

    zaujimave … skusal som to na mojom iPhone 3G s iOS4 a podarilo sa mi znizit len wifinu o jednu ciarku, signal operatora neviem znizit nech robim co robim :) Asi ma ten nas Orange SK dost silne ziarenie :)

  • avatar
    24. 06. 2010 (21:04)
    Trvalý odkaz

    zaujimave … skusal som to na mojom iPhone 3G s iOS4 a podarilo sa mi znizit len wifinu o jednu ciarku, signal operatora neviem znizit nech robim co robim :) Asi ma ten nas Orange SK dost silne ziarenie :)

  • avatar
    24. 06. 2010 (21:15)
    Trvalý odkaz

    nvm nvm… ale muj 3G nesnizi nic ani o carku, asi sem blizko vysilace ze je tu hodne velke pokryti… nebo nevim

  • avatar
    24. 06. 2010 (22:15)
    Trvalý odkaz

    nvm nvm… ale muj 3G nesnizi nic ani o carku, asi sem blizko vysilace ze je tu hodne velke pokryti… nebo nevim

  • avatar
    24. 06. 2010 (21:18)
    Trvalý odkaz

    Vláďo tvůj server mám rád, ale todle téma si podle mě příliš nezvládl..
    1) Tvůj článek o chybě iPhone 4 byl zbytečně bulvárně uchopen, bez zjišťování dalších faktů a zbytečně si jen čeřil vody (Technet hadr).. stejná chyba tady byla i dříve.. pro přilákání trafficu dobrý, ale mě by si jako čtenáře odradil..
    2) V minulém článku nezmiňuješ, že se chyba týká jen nějakého procenta uživatelů, ne každéý iPhone je postižen, nemůže se tak jednat o designovou chybu (renomované servery od začátku psaly, že ne na všech kouskách se jim daří ukázat tuto chybu)
    3) V tomto článku zas píšeš, že vyjádření Apple nebylo dříve k dispozici – přitom článek od Walta Mossberga vyšel předevčírem..

    Držím palce na lépe zvládnutá témata, todle byl podle mě celkově velký fail.. ikdyby se nakonec jednalo o velké procento vadných kousků a nebyla to softwarová chyba, tak se téma dalo zvládnout o moc lépe..

  • avatar
    24. 06. 2010 (22:18)
    Trvalý odkaz

    Vláďo tvůj server mám rád, ale todle téma si podle mě příliš nezvládl..
    1) Tvůj článek o chybě iPhone 4 byl zbytečně bulvárně uchopen, bez zjišťování dalších faktů a zbytečně si jen čeřil vody (Technet hadr).. stejná chyba tady byla i dříve.. pro přilákání trafficu dobrý, ale mě by si jako čtenáře odradil..
    2) V minulém článku nezmiňuješ, že se chyba týká jen nějakého procenta uživatelů, ne každéý iPhone je postižen, nemůže se tak jednat o designovou chybu (renomované servery od začátku psaly, že ne na všech kouskách se jim daří ukázat tuto chybu)
    3) V tomto článku zas píšeš, že vyjádření Apple nebylo dříve k dispozici – přitom článek od Walta Mossberga vyšel předevčírem..

    Držím palce na lépe zvládnutá témata, todle byl podle mě celkově velký fail.. ikdyby se nakonec jednalo o velké procento vadných kousků a nebyla to softwarová chyba, tak se téma dalo zvládnout o moc lépe..

  • avatar
    24. 06. 2010 (21:25)
    Trvalý odkaz

    Tak nevim mohl bych natocit uplne to same video má iPhone 3G 8GB cerny a neztratil sem ani carku. A to sem se snazil stejnou dobu jako trvalo tohle video a nic. Signal neztracim. A mam iOs 4.

  • avatar
    24. 06. 2010 (22:25)
    Trvalý odkaz

    Tak nevim mohl bych natocit uplne to same video má iPhone 3G 8GB cerny a neztratil sem ani carku. A to sem se snazil stejnou dobu jako trvalo tohle video a nic. Signal neztracim. A mam iOs 4.

  • avatar
    24. 06. 2010 (23:05)
    Trvalý odkaz

    Lidi, proboha, vzpamatujte se! Všichni objevujou ameriku, ale zatímco na mém 3GS dosáhnu snížení signálu jen s vypětím všech sil a pouze o jednu až dvě čárky, tak na mé dva roky staré nokii se mi to podaří velmi lehce a dokonce o tři čárky! Možná iphone 4 je na tom hůře než 3GS, ale jak říkám, rozhodně to není nic ojedinělého. Co na tohle řeknete, záhadologové? Nokia má taky špatnej firmware?

  • avatar
    25. 06. 2010 (00:05)
    Trvalý odkaz

    Lidi, proboha, vzpamatujte se! Všichni objevujou ameriku, ale zatímco na mém 3GS dosáhnu snížení signálu jen s vypětím všech sil a pouze o jednu až dvě čárky, tak na mé dva roky staré nokii se mi to podaří velmi lehce a dokonce o tři čárky! Možná iphone 4 je na tom hůře než 3GS, ale jak říkám, rozhodně to není nic ojedinělého. Co na tohle řeknete, záhadologové? Nokia má taky špatnej firmware?

  • avatar
    25. 06. 2010 (01:23)
    Trvalý odkaz

    Mam 3GS s iOS4 a od zacatku pouzivam silikonovy kryt… Po dnesni smrsti zprav, tykajicich se ztraty signalu u iPhone 4, jsem silikon sundal, chytil telefon do prave ruky a hle.. signal sel pomalu dolu…Asi za dvacet vterin ani carka :-). To se tyka jen telefonniho signalu… wifi je v poho. Takze to mozna bude soft chyba v iOS4…

  • avatar
    25. 06. 2010 (02:23)
    Trvalý odkaz

    Mam 3GS s iOS4 a od zacatku pouzivam silikonovy kryt… Po dnesni smrsti zprav, tykajicich se ztraty signalu u iPhone 4, jsem silikon sundal, chytil telefon do prave ruky a hle.. signal sel pomalu dolu…Asi za dvacet vterin ani carka :-). To se tyka jen telefonniho signalu… wifi je v poho. Takze to mozna bude soft chyba v iOS4…

  • avatar
    25. 06. 2010 (01:46)
    Trvalý odkaz

    Ta argumentace v článku je imho hloupost a to, co předvádí video na 3G je něco jiného:
    „Čárky“ na telefonu ukazují sílu přijímaného signálu (RSSI). Ta záleží na výkonu BTS, vzdálenosti od BTS, překážkách v přímé trase od telefonu k BTS, na zisku antény přijímače atd. Telefon ale rozhodně nedokáže zvýšit sílu přijímaného signálu tím, že sám začne vysílat silněji. (tzn. nejde o sw opravitelnou chybu.)
    To, co se děje s 3G na videu, je prostě zastínění antény rukou, které se děje u každé antény u každého mobilu. 3G má GSM/UMTS anténu ve spodní části pod plastovým krytem (tam, kde má 2G černý pruh místo hliníku), čili to je místo nejcitlivější na zakrytí. Vaše ruka obsahuje vodu a voda docela účinně pohlcuje vysokofrekvenční záření. Mění se tím parametry příjmu, nemění se tím ale parametry antény.
    To, co se děje na iP4 je 1) změna frekvenčního přizpůsobení antény (rozladí se, jako když na televizi rozladíte program, obraz zmizí), protože se tvar antény rozšíří o vaši potem vodivou ruku, 2) propojením obou antén více či méně vodivou (proto se to někomu/vždy neprojevuje) rukou se signál přijímaný GSM/UMTS anténou znehodnotí přijímáním extrémně silného signálu z BT/WiFi antény (pro GSM/UMTS část je to šum) a 3) kombinace předchozích dvou.
    Řešení už tu zazněly. Nevodivý lak (poškrábe se časem), obal (nevypadá hezky), chirurgické rukavice (ehm) :)

    Podle fotek z iFixit má i iP4 vnitřní anténu na stejném místě. Zdá se ale, že je vodivou součástí rámu, takže význam = 0. (Pokud by nebyla, pak by mohl sw fix aktivovat přepínání mezi vnitřní anténou a rámem, ale to je jednak příliš kostrbaté řešení a druhak to tak z fotek nevypadá.)
    I iPhone 3G má rám součástí anténního systému. Je ale v jednom kuse a není vodivou součástí vnitřní antény, takže ruka nemá takový vliv. Ten počáteční okamžitý výraný propad signálu na videu byl imho vyrovnání potenciálu mezi telefonem a lidským tělem (jako rána statickou elektřinou, když se dotknete něčeho jinak nabitého). Po zbytek videa už byly potenciály shodné a projevovalo se jen stínění vnitřní antény rukou o 1-2 čárky.

    Jsem velmi zvědav, jak se k tomu Apple postaví – vidím to jako hodně velký problém. A bumper casy zadarmo rozhodně nejsou adekvátní řešení..

  • avatar
    25. 06. 2010 (02:46)
    Trvalý odkaz

    Ta argumentace v článku je imho hloupost a to, co předvádí video na 3G je něco jiného:
    „Čárky“ na telefonu ukazují sílu přijímaného signálu (RSSI). Ta záleží na výkonu BTS, vzdálenosti od BTS, překážkách v přímé trase od telefonu k BTS, na zisku antény přijímače atd. Telefon ale rozhodně nedokáže zvýšit sílu přijímaného signálu tím, že sám začne vysílat silněji. (tzn. nejde o sw opravitelnou chybu.)
    To, co se děje s 3G na videu, je prostě zastínění antény rukou, které se děje u každé antény u každého mobilu. 3G má GSM/UMTS anténu ve spodní části pod plastovým krytem (tam, kde má 2G černý pruh místo hliníku), čili to je místo nejcitlivější na zakrytí. Vaše ruka obsahuje vodu a voda docela účinně pohlcuje vysokofrekvenční záření. Mění se tím parametry příjmu, nemění se tím ale parametry antény.
    To, co se děje na iP4 je 1) změna frekvenčního přizpůsobení antény (rozladí se, jako když na televizi rozladíte program, obraz zmizí), protože se tvar antény rozšíří o vaši potem vodivou ruku, 2) propojením obou antén více či méně vodivou (proto se to někomu/vždy neprojevuje) rukou se signál přijímaný GSM/UMTS anténou znehodnotí přijímáním extrémně silného signálu z BT/WiFi antény (pro GSM/UMTS část je to šum) a 3) kombinace předchozích dvou.
    Řešení už tu zazněly. Nevodivý lak (poškrábe se časem), obal (nevypadá hezky), chirurgické rukavice (ehm) :)

    Podle fotek z iFixit má i iP4 vnitřní anténu na stejném místě. Zdá se ale, že je vodivou součástí rámu, takže význam = 0. (Pokud by nebyla, pak by mohl sw fix aktivovat přepínání mezi vnitřní anténou a rámem, ale to je jednak příliš kostrbaté řešení a druhak to tak z fotek nevypadá.)
    I iPhone 3G má rám součástí anténního systému. Je ale v jednom kuse a není vodivou součástí vnitřní antény, takže ruka nemá takový vliv. Ten počáteční okamžitý výraný propad signálu na videu byl imho vyrovnání potenciálu mezi telefonem a lidským tělem (jako rána statickou elektřinou, když se dotknete něčeho jinak nabitého). Po zbytek videa už byly potenciály shodné a projevovalo se jen stínění vnitřní antény rukou o 1-2 čárky.

    Jsem velmi zvědav, jak se k tomu Apple postaví – vidím to jako hodně velký problém. A bumper casy zadarmo rozhodně nejsou adekvátní řešení..

  • avatar
    25. 06. 2010 (03:25)
    Trvalý odkaz

    iPhone 3G / T-Mobile CZ iOS4. Nic takovyho na mym iPhonu nejde, max wifi o jednu carku.
    Prechazel jsem na iOS4 restorem a nasledovala obnova z backupu.

  • avatar
    25. 06. 2010 (04:25)
    Trvalý odkaz

    iPhone 3G / T-Mobile CZ iOS4. Nic takovyho na mym iPhonu nejde, max wifi o jednu carku.
    Prechazel jsem na iOS4 restorem a nasledovala obnova z backupu.

  • avatar
    25. 06. 2010 (04:55)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz: ahoj – uvedu trochu na pravou míru:
    1) ano, to uchopení je pravda – SuperiPhone je od začátku zcela jiný typ magazínu, než SuperApple.cz. Takhle píše SI od počátku a je to dáno rozhodnutím při jeho založení: zatímco SA je spíše old-school magazín, superiphone daleko více uhýbá do populárně naučné (ano, bulvární, chceme-li) oblasti a vyplňuje tak mezeru m ezi ostatními iphone-projekty, které píší a fungují jiným stylem. Je na čtenářích, zda jim vyhovuje či nikoli a zda se budou vracet. Prozatím se vrací a projekt roste…
    2) v době tvorby článku (viz. bod 3) jsme neměli iPhone 4 k dispozici k ověření, proto jsem vycházel z rozhovorů z lidmi, kteří jej mají, diskusní fóra a off-record mi ji potvrdil i zdroj z Apple (tedy klasikcé ověřování tří zdrojů, které používám vždy). V době tvroby článku vše vypadalo na plošný problém, vše vykrystalyzovalo až později
    3) článek vyšel včera o půlnoci a psán byl někdy ve středu (23.6.) odpoledne a odráží informace z té doby. Je poté zkrátka jednoduché přijít více než den po jeho vytvoření a oslňovat novými fakty, které se vynoří později a k dispozici nebyly. Proto poté vydáváme další vysvětlující články poté, co se nová fakta vynoří…
    Závěrem tedy znovu uvedu: superiphone.cz SE NEROVNÁ superapple.cz, jedná se o zcela jiné magazíny svým zaměřením a pojetím, nejde jen o rozstřelený jeden magazín na dvou doménách…

  • avatar
    25. 06. 2010 (05:55)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz: ahoj – uvedu trochu na pravou míru:
    1) ano, to uchopení je pravda – SuperiPhone je od začátku zcela jiný typ magazínu, než SuperApple.cz. Takhle píše SI od počátku a je to dáno rozhodnutím při jeho založení: zatímco SA je spíše old-school magazín, superiphone daleko více uhýbá do populárně naučné (ano, bulvární, chceme-li) oblasti a vyplňuje tak mezeru m ezi ostatními iphone-projekty, které píší a fungují jiným stylem. Je na čtenářích, zda jim vyhovuje či nikoli a zda se budou vracet. Prozatím se vrací a projekt roste…
    2) v době tvorby článku (viz. bod 3) jsme neměli iPhone 4 k dispozici k ověření, proto jsem vycházel z rozhovorů z lidmi, kteří jej mají, diskusní fóra a off-record mi ji potvrdil i zdroj z Apple (tedy klasikcé ověřování tří zdrojů, které používám vždy). V době tvroby článku vše vypadalo na plošný problém, vše vykrystalyzovalo až později
    3) článek vyšel včera o půlnoci a psán byl někdy ve středu (23.6.) odpoledne a odráží informace z té doby. Je poté zkrátka jednoduché přijít více než den po jeho vytvoření a oslňovat novými fakty, které se vynoří později a k dispozici nebyly. Proto poté vydáváme další vysvětlující články poté, co se nová fakta vynoří…
    Závěrem tedy znovu uvedu: superiphone.cz SE NEROVNÁ superapple.cz, jedná se o zcela jiné magazíny svým zaměřením a pojetím, nejde jen o rozstřelený jeden magazín na dvou doménách…

  • avatar
    25. 06. 2010 (05:56)
    Trvalý odkaz

    Jablickar.cz naprostej souhlas, s janecka se stava hura web, takovej jabkoblesk, min je nekdy vic. Puvodne jsem myslel ze superapple a superiphone maji za cil OBJEKTIVNE informovat/radit/recenzovat a nakonec je z toho web kterej prepisuje kazdou blbost (tim myslim kazdej vykrik) z webu jako 9to5mac, engadged, macrumors atd…. Proc sem mam teda chodit kdyz original mam o par desitek minut driv? Prijde mi to jako honba za navstevnosti a ano je to autora vec, jen prudim.

  • avatar
    25. 06. 2010 (06:56)
    Trvalý odkaz

    Jablickar.cz naprostej souhlas, s janecka se stava hura web, takovej jabkoblesk, min je nekdy vic. Puvodne jsem myslel ze superapple a superiphone maji za cil OBJEKTIVNE informovat/radit/recenzovat a nakonec je z toho web kterej prepisuje kazdou blbost (tim myslim kazdej vykrik) z webu jako 9to5mac, engadged, macrumors atd…. Proc sem mam teda chodit kdyz original mam o par desitek minut driv? Prijde mi to jako honba za navstevnosti a ano je to autora vec, jen prudim.

  • avatar
    25. 06. 2010 (05:58)
    Trvalý odkaz

    Tak jestli Superiphone miří k bulvární oblasti tak to mi moc nevoní a jdu hledat tzv. oldschool projekty, jsem asi hold starej a konzervativní… ;)

  • avatar
    25. 06. 2010 (06:58)
    Trvalý odkaz

    Tak jestli Superiphone miří k bulvární oblasti tak to mi moc nevoní a jdu hledat tzv. oldschool projekty, jsem asi hold starej a konzervativní… ;)

  • avatar
    25. 06. 2010 (06:15)
    Trvalý odkaz

    Vláďa: kdyby si je separoval, tak to vysvětlení beru, ale mnoho čtenářů si víceméně ani nevšimne, že z homepage na SuperApple je najednou na SuperiPhone.. Prostě to spojuješ..

    Nepřicházím o 20 hodin později, svůj článek na Jablickar.cz jsem psal ze středy na čtvrtek a publikoval jsem ho včera ráno po příchodu do práce (před vydáním ráno jsem ale změnil nadpis a zhruba tři věty i jako reakci na tvůj článek, který jsem si v metru v RSS přečetl -přišel mi jako naprostý úlet). Když si ráno reagoval v článku, tak už víceméně všechny velké weby měly alespoň jednu aktualizaci a i lidé v komentářích a na Twitteru tě upozorňovaly, že to nebude tak žhavé..

    ale tak už nebudu prudit, jen bych takové články čekal fakt spíš na Technetu než od tebe :/

  • avatar
    25. 06. 2010 (07:15)
    Trvalý odkaz

    Vláďa: kdyby si je separoval, tak to vysvětlení beru, ale mnoho čtenářů si víceméně ani nevšimne, že z homepage na SuperApple je najednou na SuperiPhone.. Prostě to spojuješ..

    Nepřicházím o 20 hodin později, svůj článek na Jablickar.cz jsem psal ze středy na čtvrtek a publikoval jsem ho včera ráno po příchodu do práce (před vydáním ráno jsem ale změnil nadpis a zhruba tři věty i jako reakci na tvůj článek, který jsem si v metru v RSS přečetl -přišel mi jako naprostý úlet). Když si ráno reagoval v článku, tak už víceméně všechny velké weby měly alespoň jednu aktualizaci a i lidé v komentářích a na Twitteru tě upozorňovaly, že to nebude tak žhavé..

    ale tak už nebudu prudit, jen bych takové články čekal fakt spíš na Technetu než od tebe :/

  • avatar
    25. 06. 2010 (06:18)
    Trvalý odkaz

    @ja: Superapple.cz ma za cil to, co pisete. Superiphone.cz ma za cil aktulne informovat ctivou formou (ano, je to ciste rumor web, coz superapple nikdy nebyl a nebude)…
    @Jaris: nemíří, je takový od prvního dne. Jak píši výše: superiphone je v první řadě rumor web (něco jako 9to5mac,tuaw, theappleblog), superapple je seriózní magazín klasického typu (nějako jako macworld). Zkrátka tyto weby jsou zcela jiné a každý z nich je určen pro zcela jiný typ čtenářů. To, že na obou figuruji já není jediný důvod je zaměňovat…

  • avatar
    25. 06. 2010 (07:18)
    Trvalý odkaz

    @ja: Superapple.cz ma za cil to, co pisete. Superiphone.cz ma za cil aktulne informovat ctivou formou (ano, je to ciste rumor web, coz superapple nikdy nebyl a nebude)…
    @Jaris: nemíří, je takový od prvního dne. Jak píši výše: superiphone je v první řadě rumor web (něco jako 9to5mac,tuaw, theappleblog), superapple je seriózní magazín klasického typu (nějako jako macworld). Zkrátka tyto weby jsou zcela jiné a každý z nich je určen pro zcela jiný typ čtenářů. To, že na obou figuruji já není jediný důvod je zaměňovat…

  • avatar
    25. 06. 2010 (06:24)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz: twitter nesleduju (tedy spíš nárazově jednou za týden jej problétnu) a k tomu ostatnímu jen tolik: bohužel nemohu sedět 24 hodin denně u počítače a neustále reagovat, včera jsem bohužel byl celý den mimo pokrytí, pouze ráno jsem v rychlosti odpověděl na pár příspěvku z ipodu. Aktualizace (tento text) jsem tak napsal hned, jak to bylo možné – tedy až večer ve 20:00…
    Ad weby: separovány jsou, prolinky jsou v rámci všech vydavatelství běžné i na jiné weby bez ohledu na to, zda jsou jiného zaměření, na tom přece není nic divného (například živě také odkazuje třeba na web dětského časopisu Pojď si hrát a přesto nikdo nepovažuje tento web za IT magazín, přestože na něj odkázal IT magazín). Crosspromo je zkrátka běžné a nijak přece nenarušuje zaměření toho nebo onoho média…

  • avatar
    25. 06. 2010 (07:24)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz: twitter nesleduju (tedy spíš nárazově jednou za týden jej problétnu) a k tomu ostatnímu jen tolik: bohužel nemohu sedět 24 hodin denně u počítače a neustále reagovat, včera jsem bohužel byl celý den mimo pokrytí, pouze ráno jsem v rychlosti odpověděl na pár příspěvku z ipodu. Aktualizace (tento text) jsem tak napsal hned, jak to bylo možné – tedy až večer ve 20:00…
    Ad weby: separovány jsou, prolinky jsou v rámci všech vydavatelství běžné i na jiné weby bez ohledu na to, zda jsou jiného zaměření, na tom přece není nic divného (například živě také odkazuje třeba na web dětského časopisu Pojď si hrát a přesto nikdo nepovažuje tento web za IT magazín, přestože na něj odkázal IT magazín). Crosspromo je zkrátka běžné a nijak přece nenarušuje zaměření toho nebo onoho média…

  • avatar
    25. 06. 2010 (07:11)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslím, že příklad s Živě asi není to pravé, každý asi dokáže poznat, že obor IT a Pojď si hrát je natolik odlišný, že se čtenář nesplete. Ale u iPhone a Apple (aka superapple.cz) jde o hodně příbuzné obory díky výrobci, že to může mást. Ale to je jen detail.

  • avatar
    25. 06. 2010 (08:11)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslím, že příklad s Živě asi není to pravé, každý asi dokáže poznat, že obor IT a Pojď si hrát je natolik odlišný, že se čtenář nesplete. Ale u iPhone a Apple (aka superapple.cz) jde o hodně příbuzné obory díky výrobci, že to může mást. Ale to je jen detail.

  • avatar
    25. 06. 2010 (07:13)
    Trvalý odkaz

    Nevím to jistě, ale antény iPhonu 4 jsou údajně lakované, takže k vodivému spojení s rukou dojít nemůže a ani nelze rukou vodivě propojit obě antény. Jestli jsem četl správně zahraniční weby, problém skutečně není s příjmem signálu, ale s vysíláním, pokud dojde k zakrytí antény, majitel iPhonu bez problémů slyší druhou stranu, ta ale neslyší jeho. Problém bude tedy asi opravdu v softwaru, tak jak oficiálně uvádí Apple. Ještě dodám, že s včerejším článkem to byl opravdu úlet, a pokud bude směřovat zaměření tohoto webu k podobné „bulvární“ podobě, přestanu ho číst.

  • avatar
    25. 06. 2010 (08:13)
    Trvalý odkaz

    Nevím to jistě, ale antény iPhonu 4 jsou údajně lakované, takže k vodivému spojení s rukou dojít nemůže a ani nelze rukou vodivě propojit obě antény. Jestli jsem četl správně zahraniční weby, problém skutečně není s příjmem signálu, ale s vysíláním, pokud dojde k zakrytí antény, majitel iPhonu bez problémů slyší druhou stranu, ta ale neslyší jeho. Problém bude tedy asi opravdu v softwaru, tak jak oficiálně uvádí Apple. Ještě dodám, že s včerejším článkem to byl opravdu úlet, a pokud bude směřovat zaměření tohoto webu k podobné „bulvární“ podobě, přestanu ho číst.

  • avatar
    25. 06. 2010 (08:37)
    Trvalý odkaz

    iPhone 3GS, iOS4, T-Mobile. Muzu jej klidne cely obejnout, muzu jej zakryvat jak chci, a carka signalu se ani nepohne.

  • avatar
    25. 06. 2010 (09:37)
    Trvalý odkaz

    iPhone 3GS, iOS4, T-Mobile. Muzu jej klidne cely obejnout, muzu jej zakryvat jak chci, a carka signalu se ani nepohne.

  • avatar
    25. 06. 2010 (09:57)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz, Já: Ježis o co Vám tady jde? Podle mého názoru (lajk, který si rád přečte ve volné chvíli něco o Apple) je magazín superiphone.cz veden velmi dobře. Vždy se tu dozvím něco zajímavého a vždy je to aktuální. Tyto výlevy předpokládám, že konkurence mi přijdou spíše jako závist úspěšného projektu a u tohoto článku naprosto postrádám jejich smysl.

  • avatar
    25. 06. 2010 (10:57)
    Trvalý odkaz

    @Jablickar.cz, Já: Ježis o co Vám tady jde? Podle mého názoru (lajk, který si rád přečte ve volné chvíli něco o Apple) je magazín superiphone.cz veden velmi dobře. Vždy se tu dozvím něco zajímavého a vždy je to aktuální. Tyto výlevy předpokládám, že konkurence mi přijdou spíše jako závist úspěšného projektu a u tohoto článku naprosto postrádám jejich smysl.

  • avatar
    25. 06. 2010 (10:26)
    Trvalý odkaz

    Ze ho to bavi obhajovat svoje blogísky a jeste delat ze je superiphone neco jineho nez superapple. Priste bude superipad a to bude uplne neco jineho! Damy a panove udelejte ooo superipad nova stranka vladi janecka. Dozvite se drby a novinky obcas i driv nez je budete vedet.

  • avatar
    25. 06. 2010 (11:26)
    Trvalý odkaz

    Ze ho to bavi obhajovat svoje blogísky a jeste delat ze je superiphone neco jineho nez superapple. Priste bude superipad a to bude uplne neco jineho! Damy a panove udelejte ooo superipad nova stranka vladi janecka. Dozvite se drby a novinky obcas i driv nez je budete vedet.

  • avatar
    25. 06. 2010 (12:38)
    Trvalý odkaz

    Honza N: o závist určitě nejde, jak superapple (superiphone) jsou dobře běžící projekty a stejně tak Jablíčkář.cz. S Vláďou máme dobré vztahy a často jsme spolu nějakým způsobem spolupracovali. Beru to z pozice čtenáře, protože SuperApple mám rád. Také mám rád Apple a pokud je článek psán ala Technet či Hulán, tak to akorát tak vyvolá reakce, že Apple udělal telefon, z kterého se vlastně nedá volat – což pravda není. Mám prostě jen rád, když se řeknou obě strany mince, což byl na SuperApple standard.

    Vláďa: řekl jsem k tomu své, superapple mi nepřišel jako portál a i tak většinou portály jsou svým způsobem stejné (iDnes – bulvár, iHned – snaha o serióznost) napříč všemi kategoriemi..

  • avatar
    25. 06. 2010 (13:38)
    Trvalý odkaz

    Honza N: o závist určitě nejde, jak superapple (superiphone) jsou dobře běžící projekty a stejně tak Jablíčkář.cz. S Vláďou máme dobré vztahy a často jsme spolu nějakým způsobem spolupracovali. Beru to z pozice čtenáře, protože SuperApple mám rád. Také mám rád Apple a pokud je článek psán ala Technet či Hulán, tak to akorát tak vyvolá reakce, že Apple udělal telefon, z kterého se vlastně nedá volat – což pravda není. Mám prostě jen rád, když se řeknou obě strany mince, což byl na SuperApple standard.

    Vláďa: řekl jsem k tomu své, superapple mi nepřišel jako portál a i tak většinou portály jsou svým způsobem stejné (iDnes – bulvár, iHned – snaha o serióznost) napříč všemi kategoriemi..

  • avatar
    25. 06. 2010 (14:29)
    Trvalý odkaz

    Honza N: Věřte mi, nejsem žádná konkurence, nepracuji vůbec v tomto oboru. Jsem pouhý uživatel produktů od Apple (asi už 7 let). Superapple.cz patří k mým nejoblíbenějším blogům o Applu a jen jsem vyjádřil názor, že pokud budou články psány v podobném „bulvárním“ duchu, nehodlám je číst. Teď jsem si navíc všiml, že se tu poslední dobou uživatelů „Já“ nebo „ja“ vyrojilo víc, tekže se to možná plete. V této diskuzi jsme dva.

  • avatar
    25. 06. 2010 (15:29)
    Trvalý odkaz

    Honza N: Věřte mi, nejsem žádná konkurence, nepracuji vůbec v tomto oboru. Jsem pouhý uživatel produktů od Apple (asi už 7 let). Superapple.cz patří k mým nejoblíbenějším blogům o Applu a jen jsem vyjádřil názor, že pokud budou články psány v podobném „bulvárním“ duchu, nehodlám je číst. Teď jsem si navíc všiml, že se tu poslední dobou uživatelů „Já“ nebo „ja“ vyrojilo víc, tekže se to možná plete. V této diskuzi jsme dva.

Komentáře nejsou povoleny.