Potvrzeno: bílý MacBook poskytuje zvuk přes Mini DisplayPort

Při včerejším představení to nebylo zcela zřejmé, ale nyní již máme přesné informace přímo z Apple: jak jsme předpokládali, Mini DisplayPort v inovovaném plastovém MacBooku obsahuje také zvukový signál.

Před časem přidal tuto funkci Apple také do řady profesionálních notebooků MacBook Pro a do značné míry tím uživatelům vynahrazuje nechuť k použití rozhraní HDMI ve svých noteboocích. V případě zakoupení příslušné VESA kompatibilní redukce tak můžete i tyto notebooky připojit přímo k vaší televizi nebo sestavě domácího kina běžným HDMI kabelem a získáte nejen obraz, ale i zvuk. Ironií je, že sám Apple žádnou kompatibilní redukce ve své nabídce prozatím nemá.

Uživatelé starších modelů tuto možnost bohužel nemají, musí pro získání zvukového výstupu do HDMI kabelu použít speciální redukci získávající zvuk zcela samostatně – jednu z těchto redukcí vám představíme v zítřejší recenzi.

74 komentářů: „Potvrzeno: bílý MacBook poskytuje zvuk přes Mini DisplayPort

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:09)
    Trvalý odkaz

    Stejně nechápu, proč tam prostě nemůžou dát normální HDMI, aby to všem fungovalo se vším. Každá TV nebo monitor už mají HDMI (nebo starší DVI), tak proč vymejšlejí takový blbosti?! Já mám starej MacBook Pro 2008 a mám tam DVI, není to ideální, protože potřebuji redukci DVI-HDMI a Jjack-jack kabel, ale lepší než MacBook Pro (předposlední model), kde je ten mini display či co a na to je redukce děsně drahá a přítelkyně má prostě smůlu (naštěstí to není nutné).

    Proč tam prostě nedají normální HDMI, které je teď používáno? Nechápu… Pořád tvrdí, že v jednoduchosti je síla, ale v poslední době mi přijde, že dost věcí akorát komplikují (Apple)…

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:09)
    Trvalý odkaz

    Stejně nechápu, proč tam prostě nemůžou dát normální HDMI, aby to všem fungovalo se vším. Každá TV nebo monitor už mají HDMI (nebo starší DVI), tak proč vymejšlejí takový blbosti?! Já mám starej MacBook Pro 2008 a mám tam DVI, není to ideální, protože potřebuji redukci DVI-HDMI a Jjack-jack kabel, ale lepší než MacBook Pro (předposlední model), kde je ten mini display či co a na to je redukce děsně drahá a přítelkyně má prostě smůlu (naštěstí to není nutné).

    Proč tam prostě nedají normální HDMI, které je teď používáno? Nechápu… Pořád tvrdí, že v jednoduchosti je síla, ale v poslední době mi přijde, že dost věcí akorát komplikují (Apple)…

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:12)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: oficiální vyjádření (které má samozřejmě pravdu je), že HDMI není duallink a tudíž by k takto vybaveným strojům nebylo možné připojit například 30″ Apple Cinema Display….

    Zkrátka HDMI je rozhraní pro spotřební elektroniku a domácí kino, není to počítačové rozhraní pro připojení monitorů….

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:12)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: oficiální vyjádření (které má samozřejmě pravdu je), že HDMI není duallink a tudíž by k takto vybaveným strojům nebylo možné připojit například 30″ Apple Cinema Display….

    Zkrátka HDMI je rozhraní pro spotřební elektroniku a domácí kino, není to počítačové rozhraní pro připojení monitorů….

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:15)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: aha, ok, tak jestli to má nějaký důvod, proč ne. Ale ať k tomu teda udělají dostupné redukce. Ne, že po mě chtěli za redukci miniDisplay-DVI (nebo tak nějak) víc jak 1000Kč, což jsem samozřejmě nekoupil.

    Btw, co to znamená, že není duallink? Proč to nejde použít? Vysvětlíš trošku?

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:15)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: aha, ok, tak jestli to má nějaký důvod, proč ne. Ale ať k tomu teda udělají dostupné redukce. Ne, že po mě chtěli za redukci miniDisplay-DVI (nebo tak nějak) víc jak 1000Kč, což jsem samozřejmě nekoupil.

    Btw, co to znamená, že není duallink? Proč to nejde použít? Vysvětlíš trošku?

  • Pingback: 1. zprávy » Potvrzeno: bílý MacBook poskytuje zvuk přes Mini DisplayPort

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:20)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: dostupných redukcí je hromada, ceny začínají už od deseti dolarů, je to jako u všeho příslušenství z Apple ekosystému: hromada prostoru pro výrobky třetích stran dává vzniknout bohaté nabídce příslušenství. A pokud ti přijde redukce v Apple obchodě drahá (komu ne), není problém se poohlédnout po levnější…

    Zkráceně v datovém toku: singlelink přenese maximálně 3,96 Gb/s, duallink 7,92 Gb/s dat z grafické karty do monitoru. Ale nejsem nějaký velký odborník na tyto hardwarové grafické technologie, tak třeba se někdo ozve a vysvětlí to podrobněji.

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:20)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: dostupných redukcí je hromada, ceny začínají už od deseti dolarů, je to jako u všeho příslušenství z Apple ekosystému: hromada prostoru pro výrobky třetích stran dává vzniknout bohaté nabídce příslušenství. A pokud ti přijde redukce v Apple obchodě drahá (komu ne), není problém se poohlédnout po levnější…

    Zkráceně v datovém toku: singlelink přenese maximálně 3,96 Gb/s, duallink 7,92 Gb/s dat z grafické karty do monitoru. Ale nejsem nějaký velký odborník na tyto hardwarové grafické technologie, tak třeba se někdo ozve a vysvětlí to podrobněji.

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:25)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: No, to je sice krásné, že je prostor pro výrobky redukcí, ale když jsem měl u státnic prezentaci, každý se mi smál za tu spoustu redukcí k projektoru. Dle mého názoru je lepší nemuset mít redukce. Zabírá to prostor, vypadá to divně atd…
    Nejlépe vyřešené to je u projektorů Epson, kde jde třeba projektor jen přes Wi-fi (no to, ale nechci rozebírat).

    Abych preavdu řekl, tak stejně pořád nechápu, v čem by ten problém mohl být? Já funguji se svým notebookem a redukcí DVI-HDMI už docela dlouho a nevidím žádný problém. Obraz je skvělý i v největším rozlišení, co jsem zatím měl. Momentálně jedu na televizi HD 1080p a běží tam vše nádherně… Snad se skutečně někdo ozve a vysvětlí mi to pořádně;)

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:25)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: No, to je sice krásné, že je prostor pro výrobky redukcí, ale když jsem měl u státnic prezentaci, každý se mi smál za tu spoustu redukcí k projektoru. Dle mého názoru je lepší nemuset mít redukce. Zabírá to prostor, vypadá to divně atd…
    Nejlépe vyřešené to je u projektorů Epson, kde jde třeba projektor jen přes Wi-fi (no to, ale nechci rozebírat).

    Abych preavdu řekl, tak stejně pořád nechápu, v čem by ten problém mohl být? Já funguji se svým notebookem a redukcí DVI-HDMI už docela dlouho a nevidím žádný problém. Obraz je skvělý i v největším rozlišení, co jsem zatím měl. Momentálně jedu na televizi HD 1080p a běží tam vše nádherně… Snad se skutečně někdo ozve a vysvětlí mi to pořádně;)

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:31)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: to je těžký – já v bývalé práci měl notebook pouze s HDMI a na prezentaci jsem se k projektoru jako jediný nepřipojil, protože projektor měl pouze D-Sub. Takže pokud chce mít člověk cestující s notebookem jistotu, beztak s sebou musí vozit redukce, at má jakýkoli NTB…

    Já jen přepisuju oficiální vyjádření Applu, proč to není. A možná je to tím rozlišením: zatímco HDMI je skvělé na rozlišení pouze 1080p, na velkých již tak skvěle nevychází a třicetipalcovou Cinemu – a podle diskusních fór uživatelé s notebooky s HDMI portem tento displej zkrátka připojit nemohou ani přes redukci. A Apple si nemůže dovolit dát na trh notebooky včetně profi MBP, ke kterým nejde připojit profi monitory…

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:31)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: to je těžký – já v bývalé práci měl notebook pouze s HDMI a na prezentaci jsem se k projektoru jako jediný nepřipojil, protože projektor měl pouze D-Sub. Takže pokud chce mít člověk cestující s notebookem jistotu, beztak s sebou musí vozit redukce, at má jakýkoli NTB…

    Já jen přepisuju oficiální vyjádření Applu, proč to není. A možná je to tím rozlišením: zatímco HDMI je skvělé na rozlišení pouze 1080p, na velkých již tak skvěle nevychází a třicetipalcovou Cinemu – a podle diskusních fór uživatelé s notebooky s HDMI portem tento displej zkrátka připojit nemohou ani přes redukci. A Apple si nemůže dovolit dát na trh notebooky včetně profi MBP, ke kterým nejde připojit profi monitory…

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:34)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Já mám 40“ LCD HD TV a když tam pouštím Notebok, tak je to naprostá nádhera.
    No každopádně holt musím platit za to, že jsem zarytý applista a pokud chci, aby mi vše fungovalo tak jak má, tak musím připlatit…

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:34)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Já mám 40“ LCD HD TV a když tam pouštím Notebok, tak je to naprostá nádhera.
    No každopádně holt musím platit za to, že jsem zarytý applista a pokud chci, aby mi vše fungovalo tak jak má, tak musím připlatit…

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:38)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: šmarjá :) nejde o úhlopříčku, ale rozlišení. Má tvá televize rozlišení 2560 x 1600 jako 30″ Cinema? :) Vsadil bych se, že nemá – a na tyto velké rozlišení již HDMI nestíhá (s výjimkounové specifikace 1.4, kterou však ještě nikdo neimplementoval)…

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:38)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: šmarjá :) nejde o úhlopříčku, ale rozlišení. Má tvá televize rozlišení 2560 x 1600 jako 30″ Cinema? :) Vsadil bych se, že nemá – a na tyto velké rozlišení již HDMI nestíhá (s výjimkounové specifikace 1.4, kterou však ještě nikdo neimplementoval)…

  • avatar
    19. 05. 2010 (07:45)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale no to já vím, že na úhlopříčce nezáleží, já to napsal jen v reakci na to, jak jsi psal o 30“ Cinema display. Myslel jsem to spíš jako když si pustím sovji TV, na které je to rozlišení „jen“ 1080p, vše vypadá tak akorát velké, takže bych asi ani větší rozlišení nepotřeboval (samozřejmě, já jsem pouhý uživatel a na nějaké odborné práce s videi nebo tak něčím je možné, že by to fakt bylo na prd). Na druhou stranu si teď teda nejsem jist pro koho je Apple především určen – pro uživatele, kteří chtějí skutečně tu jednoduchost nebo pro odborníky, kteří potřebují největší výkon…

    No tahle debata je asi celkem bezpředmětná – budu si muset najít přesně ty výhody/nevýhody a parametry HDMI/minidisplay port. :)

    P.S: moje televize zvládne max 1600×900 nebo těch 1080p, takže ne, moje TV nezvládne rozlišení, co píšeš…

  • avatar
    19. 05. 2010 (09:45)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ale no to já vím, že na úhlopříčce nezáleží, já to napsal jen v reakci na to, jak jsi psal o 30“ Cinema display. Myslel jsem to spíš jako když si pustím sovji TV, na které je to rozlišení „jen“ 1080p, vše vypadá tak akorát velké, takže bych asi ani větší rozlišení nepotřeboval (samozřejmě, já jsem pouhý uživatel a na nějaké odborné práce s videi nebo tak něčím je možné, že by to fakt bylo na prd). Na druhou stranu si teď teda nejsem jist pro koho je Apple především určen – pro uživatele, kteří chtějí skutečně tu jednoduchost nebo pro odborníky, kteří potřebují největší výkon…

    No tahle debata je asi celkem bezpředmětná – budu si muset najít přesně ty výhody/nevýhody a parametry HDMI/minidisplay port. :)

    P.S: moje televize zvládne max 1600×900 nebo těch 1080p, takže ne, moje TV nezvládne rozlišení, co píšeš…

  • Pingback: Tweets that mention » Potvrzeno: bílý MacBook poskytuje zvuk přes Mini DisplayPort -- Topsy.com

  • avatar
    19. 05. 2010 (10:35)
    Trvalý odkaz

    Jezisi tyhle dohady drahy/levny, to me vazne stve – me to prijde zvlastni – notas za 30 (35) litru, televize stejne tak a vedeme tady dohady o 1000 (slovy tisic) korun :-( to nikdy nepochopim tohleto.
    To je jak si koupit mercedes a nemit na dalsi jezdeni, opravy atd.
    Jak rikal Vlada – jsou i alternativy, ale samozrejme nemusi fungovat vzdy na 100%.
    A debaty proc je tam ten ci onen konektor jsou bezpredmetny – proste tam jsou. Nelibi-li se nekomu nemusi kupovat.
    To co se stalo s FW portem (nejdriv ho odstranili, potom nekde pridali) to byla jedinecna zalezitost a to uz se nikdy myslim nestane.
    Takze nemudrujme neustale a budme radi ze ty jabka ta dobre fungujou – popokud na to nemam, kupuju neco levnejsiho.

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Jezisi tyhle dohady drahy/levny, to me vazne stve – me to prijde zvlastni – notas za 30 (35) litru, televize stejne tak a vedeme tady dohady o 1000 (slovy tisic) korun :-( to nikdy nepochopim tohleto.
    To je jak si koupit mercedes a nemit na dalsi jezdeni, opravy atd.
    Jak rikal Vlada – jsou i alternativy, ale samozrejme nemusi fungovat vzdy na 100%.
    A debaty proc je tam ten ci onen konektor jsou bezpredmetny – proste tam jsou. Nelibi-li se nekomu nemusi kupovat.
    To co se stalo s FW portem (nejdriv ho odstranili, potom nekde pridali) to byla jedinecna zalezitost a to uz se nikdy myslim nestane.
    Takze nemudrujme neustale a budme radi ze ty jabka ta dobre fungujou – popokud na to nemam, kupuju neco levnejsiho.

  • avatar
    19. 05. 2010 (10:46)
    Trvalý odkaz

    @adam: Teď se trosku pleteš. Každá věc má svou hodnotu. Notebook za 30tis má svou hodnotu. Redukce, která je dle mého názoru neprosto zbytečná (jen to tahá další peníze z lidí), je za 1000 moc. Rohlík by sis za 100,- taky nekoupil, protože nemá takovou hodnotu. A pokud to není věc, kterou nepotřebuješ naprosto nutně, tak to už vůbec nemá takovou hodnotu.
    Je to jako koupit si Mercedes a muset do něho tankovat speciální benzín za 100,-/litr.
    A co je na tom špatného, že mi Vláďa vysvětlil (nebo se o to alespoň pokusil) mi vysvětlit, proč tam je/není ten a ten konektor.
    A s tou funkčností – no poslední dobou je hodně věcí, které mi nefungují a nikde na fórech na to nejsou řešení… ale to nebudeme rozebírat ;)

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:46)
    Trvalý odkaz

    @adam: Teď se trosku pleteš. Každá věc má svou hodnotu. Notebook za 30tis má svou hodnotu. Redukce, která je dle mého názoru neprosto zbytečná (jen to tahá další peníze z lidí), je za 1000 moc. Rohlík by sis za 100,- taky nekoupil, protože nemá takovou hodnotu. A pokud to není věc, kterou nepotřebuješ naprosto nutně, tak to už vůbec nemá takovou hodnotu.
    Je to jako koupit si Mercedes a muset do něho tankovat speciální benzín za 100,-/litr.
    A co je na tom špatného, že mi Vláďa vysvětlil (nebo se o to alespoň pokusil) mi vysvětlit, proč tam je/není ten a ten konektor.
    A s tou funkčností – no poslední dobou je hodně věcí, které mi nefungují a nikde na fórech na to nejsou řešení… ale to nebudeme rozebírat ;)

  • avatar
    19. 05. 2010 (11:15)
    Trvalý odkaz

    Jak už Vláďa řekl, nejde o úhlopříčku, ale o rozlišení.
    DVI, HDMI i (mini)DP jsou digitální rozhraní pro přenos obrazu a jejich maximální přenosová rychlost se počítá stejně, jako u jakéhokoliv jiného digitálního rozhraní (počet linek * taktovací frekcence * log2(počet rozlišitelných stavů)).
    Potřebná přenosová rychlost pro obraz se pak spočítá jako (snímků za sekundu * vertikální počet pixelů * horizontální počet pixelů * bitů na pixel).
    „Jakýkoliv“ grafický režim, který se potřebnou šířkou pásma vejde do specifikace rozhraní, pak po něm lze přenést. Má-li HDMI přenosovou kapacitu pro obraz 3,96 Gbps (HDMI verze 1.0-1.2) tak 1920 x 1080p x 60 fps (2,98 Gbps) se do něj „vejde“ s malou rezervou. 2560x1600x60 už potřebuje přenosovou kapacitu 5,89 Gbps, kterou zvládá až HDMI verze 1.3, která ale v době uvedení Cinema displeje neexistovala.
    Podobné to bylo s DVI, kdy základní verze byla jednolinková, Apple osazoval dvoulinkové (jako málokdo jiný), ale pro air a unibody už byl DVI konektor příliš velký.
    Tanečky okolo videokonektorů se mi taky nelíbí, ale aspoň dal Apple miniDP jako volný standard, s DVI i HDMI je signálově kompatibilní (zpětně), tak by redukce neměly být problémové ani drahé.

  • avatar
    19. 05. 2010 (13:15)
    Trvalý odkaz

    Jak už Vláďa řekl, nejde o úhlopříčku, ale o rozlišení.
    DVI, HDMI i (mini)DP jsou digitální rozhraní pro přenos obrazu a jejich maximální přenosová rychlost se počítá stejně, jako u jakéhokoliv jiného digitálního rozhraní (počet linek * taktovací frekcence * log2(počet rozlišitelných stavů)).
    Potřebná přenosová rychlost pro obraz se pak spočítá jako (snímků za sekundu * vertikální počet pixelů * horizontální počet pixelů * bitů na pixel).
    „Jakýkoliv“ grafický režim, který se potřebnou šířkou pásma vejde do specifikace rozhraní, pak po něm lze přenést. Má-li HDMI přenosovou kapacitu pro obraz 3,96 Gbps (HDMI verze 1.0-1.2) tak 1920 x 1080p x 60 fps (2,98 Gbps) se do něj „vejde“ s malou rezervou. 2560x1600x60 už potřebuje přenosovou kapacitu 5,89 Gbps, kterou zvládá až HDMI verze 1.3, která ale v době uvedení Cinema displeje neexistovala.
    Podobné to bylo s DVI, kdy základní verze byla jednolinková, Apple osazoval dvoulinkové (jako málokdo jiný), ale pro air a unibody už byl DVI konektor příliš velký.
    Tanečky okolo videokonektorů se mi taky nelíbí, ale aspoň dal Apple miniDP jako volný standard, s DVI i HDMI je signálově kompatibilní (zpětně), tak by redukce neměly být problémové ani drahé.

  • avatar
    19. 05. 2010 (11:21)
    Trvalý odkaz

    @moole: diky za osvětlení. Jen jestli jsem dobře pochopil, problém tedy není na straně MacBooku, ale na straně Cinema Displaye. Když jsem si koupil tu HD TV, tak mi bylo řečeno, že musím koupit kabel HDMI 1.3 (do té doby jsem netušil, že jsou různé verze), jinak mi nepůjde to HD video. To teda znamená, že kdyby moje TV zvládala větší rozlišení, těch 2560×1600, tak by to teda můj MBPro s DVI zvládl jo?
    No, teď teda můžu jen doufat, že se ten miniDisplay port chytne a začne se používat ve větší míře…

  • avatar
    19. 05. 2010 (13:21)
    Trvalý odkaz

    @moole: diky za osvětlení. Jen jestli jsem dobře pochopil, problém tedy není na straně MacBooku, ale na straně Cinema Displaye. Když jsem si koupil tu HD TV, tak mi bylo řečeno, že musím koupit kabel HDMI 1.3 (do té doby jsem netušil, že jsou různé verze), jinak mi nepůjde to HD video. To teda znamená, že kdyby moje TV zvládala větší rozlišení, těch 2560×1600, tak by to teda můj MBPro s DVI zvládl jo?
    No, teď teda můžu jen doufat, že se ten miniDisplay port chytne a začne se používat ve větší míře…

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:05)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Nepletu. Ale muzes se zkusit domluvit s Applem aby delal jiny redukce ktery nebudou tahat penize lidem z kapes.
    Proste to tak je a je nutny to tak brat, bohuzel. S tim rohlikem nemas pravdu – pokud by nic jinyho nebylo (jina funkci redukce) tak bych ho koupil s radosti, tomu ver.
    Na to co psal Vlada, jsem vubec nikde nepsal ze je neco spatne :-)
    Ad Mercedes – ten bych si nekoupil kdybych potom nemel na tu stavu – ale to jsou hrusky s jabkama dohromady.
    Ktere veci nefunguji? Napis – treba budem vedet.

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:05)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: \Nepletu. Ale muzes se zkusit domluvit s Applem aby delal jiny redukce ktery nebudou tahat penize lidem z kapes.
    Proste to tak je a je nutny to tak brat, bohuzel. S tim rohlikem nemas pravdu – pokud by nic jinyho nebylo (jina funkci redukce) tak bych ho koupil s radosti, tomu ver.
    Na to co psal Vlada, jsem vubec nikde nepsal ze je neco spatne :-)
    Ad Mercedes – ten bych si nekoupil kdybych potom nemel na tu stavu – ale to jsou hrusky s jabkama dohromady.
    Ktere veci nefunguji? Napis – treba budem vedet.

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:14)
    Trvalý odkaz

    @adam: Jasný, nebudeme to už řešit;)

    co nefunguje? V poslední době mám obrovský problém se Safari (po updatu na 10.6.3). Občas (cca 1x týdně), že když otevřu Safari tam jednu stránku a hned druhou (používám tabs), tak se mi sekne počítač (i když hudba třeba hraje) a nějak divně to rozhodí grafiku, nebo něco podobného. Jednou se mi podařilo to natočit iPhonem:
    http://www.youtube.com/watch?v=AhpniT4WX-s
    Dělá to pouze Safari a ne pravidelně. Jediná věc, co funguje je natvrdo vypnout počítač.

    A druhá věc, co mě dost obtěžuje je, že občas (cca 30%) MBPro jen zaklapnu, aniž bych ho vypínal, protože jdu třeba jen nakoupit (což zabere půl hoďky) nebo něco podobného. Když pak přijdu a notebook otevřu, tak běží větrák naplno, je děsně zahřátej a nenaběhne obraz (když se kouknu blíž k obrazovce, vidím, že tam obraz je (jako když úplně ztlumíš display – je to tam trošku vidět)).

    To jsou asi dva největší problémy, které mě teď napadají a nejvíce vadí. Kdybys měl nápad, co s tím, tak dej vědět. Dik

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:14)
    Trvalý odkaz

    @adam: Jasný, nebudeme to už řešit;)

    co nefunguje? V poslední době mám obrovský problém se Safari (po updatu na 10.6.3). Občas (cca 1x týdně), že když otevřu Safari tam jednu stránku a hned druhou (používám tabs), tak se mi sekne počítač (i když hudba třeba hraje) a nějak divně to rozhodí grafiku, nebo něco podobného. Jednou se mi podařilo to natočit iPhonem:
    http://www.youtube.com/watch?v=AhpniT4WX-s
    Dělá to pouze Safari a ne pravidelně. Jediná věc, co funguje je natvrdo vypnout počítač.

    A druhá věc, co mě dost obtěžuje je, že občas (cca 30%) MBPro jen zaklapnu, aniž bych ho vypínal, protože jdu třeba jen nakoupit (což zabere půl hoďky) nebo něco podobného. Když pak přijdu a notebook otevřu, tak běží větrák naplno, je děsně zahřátej a nenaběhne obraz (když se kouknu blíž k obrazovce, vidím, že tam obraz je (jako když úplně ztlumíš display – je to tam trošku vidět)).

    To jsou asi dva největší problémy, které mě teď napadají a nejvíce vadí. Kdybys měl nápad, co s tím, tak dej vědět. Dik

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:26)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: teda, jakudo, sbal to, vem to video a běž s tím do servisu. To jsem viděl už párkrát a je to buďto vadná videoram (nebo ram, pokud stroj má sdílenou) nebo přímo špatná grafika….

    Uvidíš, že se tím vyřeší i ostatní problémy…

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:26)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: teda, jakudo, sbal to, vem to video a běž s tím do servisu. To jsem viděl už párkrát a je to buďto vadná videoram (nebo ram, pokud stroj má sdílenou) nebo přímo špatná grafika….

    Uvidíš, že se tím vyřeší i ostatní problémy…

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:30)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslíš? Mě právě na discussions.apple.com řekli, že pokud to dělá jen safari a nic jiného (zkoušel jsem používat Mozilu Firefox chvilku), tak to nebude hardwarem. Taky jsem zkoušel v disk utilities dát repair permissions (ne že bych věděl přesně k čemu to je, ale někdo mi to poradil) a určitě to pomohlo. A dělá to právě jen u Safari a jen občas, tak mi se mi nezdá, že by to bylo hardwarem. No každopádně teď o zkouškovém to nikam donést nemůžu, protože počítač nutně potřebuji ke studiu, ale pak s tím asi někam zajdu. Jaký servis byste doporučovali? Slyšel jsem docela dobré ohlasy na iOpravnu.

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslíš? Mě právě na discussions.apple.com řekli, že pokud to dělá jen safari a nic jiného (zkoušel jsem používat Mozilu Firefox chvilku), tak to nebude hardwarem. Taky jsem zkoušel v disk utilities dát repair permissions (ne že bych věděl přesně k čemu to je, ale někdo mi to poradil) a určitě to pomohlo. A dělá to právě jen u Safari a jen občas, tak mi se mi nezdá, že by to bylo hardwarem. No každopádně teď o zkouškovém to nikam donést nemůžu, protože počítač nutně potřebuji ke studiu, ale pak s tím asi někam zajdu. Jaký servis byste doporučovali? Slyšel jsem docela dobré ohlasy na iOpravnu.

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:37)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: no pokud to dělá safari, tak to vyvolá grafická náročná cocoa app, což Firefox rozhodně není. Co třeba větší střih v iMovie? Nebo efekty v iPhotu?

    Zkus se spojit s brněnským MacServisem (macservis.cz), poslat video a uvidíš, co ti řeknou….

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:37)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: no pokud to dělá safari, tak to vyvolá grafická náročná cocoa app, což Firefox rozhodně není. Co třeba větší střih v iMovie? Nebo efekty v iPhotu?

    Zkus se spojit s brněnským MacServisem (macservis.cz), poslat video a uvidíš, co ti řeknou….

  • avatar
    19. 05. 2010 (12:38)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: v iMovie nic nedělám. iPhoto používám hodně a dost si tam hraji a tam to nikdy nic neudělalo.
    Zkusím jim napsat.

  • avatar
    19. 05. 2010 (14:38)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: v iMovie nic nedělám. iPhoto používám hodně a dost si tam hraji a tam to nikdy nic neudělalo.
    Zkusím jim napsat.

  • avatar
    19. 05. 2010 (13:05)
    Trvalý odkaz

    Nevite, jestli je to hardwarova nebo treba jen firmwarova zalezitost? Musi to tam fyzicky „neco“ mit (a nemaji to „neco“ i nektere novejsi starsi stoje? :-) Mam MB Pro 2009 a trochu to zamrzi.

  • avatar
    19. 05. 2010 (15:05)
    Trvalý odkaz

    Nevite, jestli je to hardwarova nebo treba jen firmwarova zalezitost? Musi to tam fyzicky „neco“ mit (a nemaji to „neco“ i nektere novejsi starsi stoje? :-) Mam MB Pro 2009 a trochu to zamrzi.

  • avatar
    19. 05. 2010 (15:51)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: No to s tou grafikou bych kazdopadne zkusil ten servis – pac tohle je uz trosku moc…
    A ta druha vec – me se to stavalo kdysi taky, a prisel jsem nejakou metodou pokus omyl na to ze to delalo kdyz byly spustene nejake aplikace (myslim ze to bylo VMware a Thing nebo tak neco), byla to strasna schyza.
    Kazdopadne bych zkusil od zacatku – tzn. spustit jenom system a zkusit (ale jenom system – zadny doplnky atd) a potom zkousel dal.
    Pokud by to udelalo pri spusteni jenom systemu –> servis. Stat se muze. Kamarada jsem po dlouhe dobe premluvil na switchnuti a menili desku a displej – moc me dekoval :-D

  • avatar
    19. 05. 2010 (17:51)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: No to s tou grafikou bych kazdopadne zkusil ten servis – pac tohle je uz trosku moc…
    A ta druha vec – me se to stavalo kdysi taky, a prisel jsem nejakou metodou pokus omyl na to ze to delalo kdyz byly spustene nejake aplikace (myslim ze to bylo VMware a Thing nebo tak neco), byla to strasna schyza.
    Kazdopadne bych zkusil od zacatku – tzn. spustit jenom system a zkusit (ale jenom system – zadny doplnky atd) a potom zkousel dal.
    Pokud by to udelalo pri spusteni jenom systemu –> servis. Stat se muze. Kamarada jsem po dlouhe dobe premluvil na switchnuti a menili desku a displej – moc me dekoval :-D

  • avatar
    19. 05. 2010 (15:56)
    Trvalý odkaz

    @adam: No to s tím problémem při zapnutí se mi stalo jen párkrát a určitě to bylo pokaždé, když jsem měl zaplé Safari a u toho možná iCal nebo Mail. Běžně nemám spuštěných moc věcí, tkaže to přisuzuji také Safari. Dle mého názoru jsou to problémy se Safari 4.0.5 nebo s updatem 10.6.3, protože tyhle problémy jsou od té doby, co jsem to aktualizoval. Dnes jsem na youtube našel jedno video, které odkazuje na podobný problem se Safari jako já. A s tím problémem s uspáním je na webu hodně zpráv (bohužel bez pomoci). Proto si také nemyslím, že je problém v HW, ale někde v SW a tak trošku doufám, že 10.6.4 to vše napraví a čekám na ten update jak na smilování… Snad ho Apple vydá brzy. Beta verze už lítají jedna za druhou, tak snad už brzy veřejná verze… :)

  • avatar
    19. 05. 2010 (17:56)
    Trvalý odkaz

    @adam: No to s tím problémem při zapnutí se mi stalo jen párkrát a určitě to bylo pokaždé, když jsem měl zaplé Safari a u toho možná iCal nebo Mail. Běžně nemám spuštěných moc věcí, tkaže to přisuzuji také Safari. Dle mého názoru jsou to problémy se Safari 4.0.5 nebo s updatem 10.6.3, protože tyhle problémy jsou od té doby, co jsem to aktualizoval. Dnes jsem na youtube našel jedno video, které odkazuje na podobný problem se Safari jako já. A s tím problémem s uspáním je na webu hodně zpráv (bohužel bez pomoci). Proto si také nemyslím, že je problém v HW, ale někde v SW a tak trošku doufám, že 10.6.4 to vše napraví a čekám na ten update jak na smilování… Snad ho Apple vydá brzy. Beta verze už lítají jedna za druhou, tak snad už brzy veřejná verze… :)

  • avatar
    19. 05. 2010 (16:12)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Tak minimalne safari muzes zkusit dat nizsi verzi a uvidis.

Komentáře nejsou povoleny.