37 komentářů: „MacBook Pro 15″ Core i7: notebook s výkonem iMacu (Recenze)

  • Pingback: 1. zprávy » MacBook Pro 15″ Core i7: notebook s výkonem iMacu (Recenze)

  • Pingback: Tweets that mention » MacBook Pro 15″ Core i7: notebook s výkonem iMacu (Recenze) -- Topsy.com

  • avatar
    06. 05. 2010 (02:12)
    Trvalý odkaz

    Jednu mouchu jsem na Unibody našel. A to jak je pod touchpadem výřez aby šel macbook otevřít, tak je zakončen relativně ostrými výčnělky. Dovedu si představit i scénář, kdy se o to někdo poraní. Moc nerozumím tomu proč si toho Apple nevšiml. Přitom by stačilo špičky mírně zaoblit. Takže má otázka je, mají tyto nové modely stejně ostré špičaté hrany u madla nebo je apple už konečně ztupil? :)

  • avatar
    06. 05. 2010 (04:12)
    Trvalý odkaz

    Jednu mouchu jsem na Unibody našel. A to jak je pod touchpadem výřez aby šel macbook otevřít, tak je zakončen relativně ostrými výčnělky. Dovedu si představit i scénář, kdy se o to někdo poraní. Moc nerozumím tomu proč si toho Apple nevšiml. Přitom by stačilo špičky mírně zaoblit. Takže má otázka je, mají tyto nové modely stejně ostré špičaté hrany u madla nebo je apple už konečně ztupil? :)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    06. 05. 2010 (05:32)
    Trvalý odkaz

    Lweek – naprosto souhlasím!! Prvně jsem myslel, že jen ten můj je nějak nevydařený, ale včera mi došly další a stejný problém! Nechápu, že blázniví američtí uživatelé ještě Apple nežalovali za zranění způsobená těmito ostrýmí body!! :-o

  • avatar
    06. 05. 2010 (07:32)
    Trvalý odkaz

    Lweek – naprosto souhlasím!! Prvně jsem myslel, že jen ten můj je nějak nevydařený, ale včera mi došly další a stejný problém! Nechápu, že blázniví američtí uživatelé ještě Apple nežalovali za zranění způsobená těmito ostrýmí body!! :-o

  • avatar
    06. 05. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    K tomu postěžování si na OpenCL:
    Nemusíte se bát, že by autoři hromadně přecházeli k jeho vuyžívání, natož v browseru. Když to zjednoduším, OpenCL je vhodné použít na případy, kdy potřebujete nad jedněmi daty provést tisíce operací (typicky efekty na multimédiích). Pokud potřebujete provést pár operací nad různámi daty (browser s běžnými stránkami), je CPU vhodnější.
    Pokud se dedikovaná grafika zapíná a vypíná s aplikací (byť automaticky), tak nevidím rozdíl oproti Optimusu.. Ale nezdá se mi to. Není tam jen nějaký timeout po zavření dokumenových oken, kdy se i se spuštěnou aplikací přepne zpět na integrovanou grafiku? (A samozřejmě to taky může být o aplikaci – pokud se zavřením dokumentu aplikace neukončí OpenCL session, tak to ani OS jinak udělat nemůže.)

  • avatar
    06. 05. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    K tomu postěžování si na OpenCL:
    Nemusíte se bát, že by autoři hromadně přecházeli k jeho vuyžívání, natož v browseru. Když to zjednoduším, OpenCL je vhodné použít na případy, kdy potřebujete nad jedněmi daty provést tisíce operací (typicky efekty na multimédiích). Pokud potřebujete provést pár operací nad různámi daty (browser s běžnými stránkami), je CPU vhodnější.
    Pokud se dedikovaná grafika zapíná a vypíná s aplikací (byť automaticky), tak nevidím rozdíl oproti Optimusu.. Ale nezdá se mi to. Není tam jen nějaký timeout po zavření dokumenových oken, kdy se i se spuštěnou aplikací přepne zpět na integrovanou grafiku? (A samozřejmě to taky může být o aplikaci – pokud se zavřením dokumentu aplikace neukončí OpenCL session, tak to ani OS jinak udělat nemůže.)

  • avatar
    06. 05. 2010 (12:51)
    Trvalý odkaz

    @moole: Od Optimus – jeden rozdíl je v tom, že Optimus pracuje na základě whitelist / blacklist aplikací a podle toho přepíná, Apple to dělá dynamicky podle požadavků aplikace. Ale hlavně: Intel i nVidia uvádějí, že Apple Optimus nepoužívá, ale že řešení v čipsetu je jeho vlastní – proto také čipsety použité v MBP jsou mírně odlišné od ostatních Core iX strojů na trhu…

  • avatar
    06. 05. 2010 (14:51)
    Trvalý odkaz

    @moole: Od Optimus – jeden rozdíl je v tom, že Optimus pracuje na základě whitelist / blacklist aplikací a podle toho přepíná, Apple to dělá dynamicky podle požadavků aplikace. Ale hlavně: Intel i nVidia uvádějí, že Apple Optimus nepoužívá, ale že řešení v čipsetu je jeho vlastní – proto také čipsety použité v MBP jsou mírně odlišné od ostatních Core iX strojů na trhu…

  • avatar
    06. 05. 2010 (14:14)
    Trvalý odkaz

    Děkuji za přínosnou recenzi, pobavila mě zmínka o tom, že máte notebook k dispozici jen dva týdny a proto jde spíše o první dojmy. Ostatní recenze na českých webech se vydávají za podrobné recenze a vypadají, jakoby byly napsány tak po 15 minutách používání.

    Jinak Optimus se údajně také obejde bez whitelistu aplikací (umí pracovat podobně jako Apple), whitelist jeho práci nadále zpřesňuje. Hlavní rozdíl je ovšem v tom, že řešení od Applu v případě použití samostatné grafické karty úplně vypne tu integrovanou, zatímco u Optimusu zůstává integrovaná grafická karta vždy v činnosti a v případě nutnosti za ní výpočty provádí externí grafická karta. Řešení Applu je tak energeticky úspornější.

    Otázka také je, zda není energeticky výhodnější (v případě OpenCL), aby se raději zapnula samostatná grafická karta a provedla příslušné výpočty, než aby se nadále používala integrovaná a výpočet prováděl CPU.

  • avatar
    06. 05. 2010 (16:14)
    Trvalý odkaz

    Děkuji za přínosnou recenzi, pobavila mě zmínka o tom, že máte notebook k dispozici jen dva týdny a proto jde spíše o první dojmy. Ostatní recenze na českých webech se vydávají za podrobné recenze a vypadají, jakoby byly napsány tak po 15 minutách používání.

    Jinak Optimus se údajně také obejde bez whitelistu aplikací (umí pracovat podobně jako Apple), whitelist jeho práci nadále zpřesňuje. Hlavní rozdíl je ovšem v tom, že řešení od Applu v případě použití samostatné grafické karty úplně vypne tu integrovanou, zatímco u Optimusu zůstává integrovaná grafická karta vždy v činnosti a v případě nutnosti za ní výpočty provádí externí grafická karta. Řešení Applu je tak energeticky úspornější.

    Otázka také je, zda není energeticky výhodnější (v případě OpenCL), aby se raději zapnula samostatná grafická karta a provedla příslušné výpočty, než aby se nadále používala integrovaná a výpočet prováděl CPU.

  • avatar
    06. 05. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    @: Takhle to děláme od začátku – skutečné recenze se u nás jmenují „Zkušenosti“ a píšeme je nejdříve po měsíci pravidelného používání konkrétního produktu. Jedině tak dokážeme zjistit opravdu vše – za týden dokáže recenzent tak maximálně projet benchmarky, dva dny na počítač ani nesáhne protože měří výdrže ve všech režimech (to máte třikrát měření po pěti hodinách s tříhodinovými přestávkami na nabití, po které počítač nepoužíváte) a zbytek tak nějak fundovaně odhadne. Ale opravdové zkušenosti nezíská…

  • avatar
    06. 05. 2010 (16:30)
    Trvalý odkaz

    @: Takhle to děláme od začátku – skutečné recenze se u nás jmenují „Zkušenosti“ a píšeme je nejdříve po měsíci pravidelného používání konkrétního produktu. Jedině tak dokážeme zjistit opravdu vše – za týden dokáže recenzent tak maximálně projet benchmarky, dva dny na počítač ani nesáhne protože měří výdrže ve všech režimech (to máte třikrát měření po pěti hodinách s tříhodinovými přestávkami na nabití, po které počítač nepoužíváte) a zbytek tak nějak fundovaně odhadne. Ale opravdové zkušenosti nezíská…

  • avatar
    07. 05. 2010 (14:26)
    Trvalý odkaz

    takze znovu a naposledy pro pane Janecka /ktery se nechal vycukat a zacal cenzurovat diskuzi, coz se dalo ocekavat/:

    clanek od odborneho redaktora:
    cit“ Subjektivně nebyl poznat rozdíl mezi rychlostí testovaného MacBooku Pro a NEJVYŠŠÍM modelem sedmadvacetipalcového iMacu“

    a fakta:
    Geekbench:
    stolni iMac i7 = 10821
    Macbook Pro 6.1 i7 = 5260

    Macworld provedl benchmarky MBP i5/iMac i5
    http://www.mujmac.cz/art/hw/testy-novy-17in-mbpro-7-5-10.html
    opet propastny rozdil mezi MBP a iMacem se stejnou rodinou procesoru.
    Nejvice patrny rozdil je v Cinebench:
    MBP i5- 1:55
    iMac i5 1:12
    je skutecne vyrazny rozdil zda na vysledny render cekam po prepoctu na hodiny skoro dve hodiny a nebo jej mam hotovy za hodinu deset minut.

    Clanek je zavadejici neobsahuje uplne informace a diky novinarske zkratce navozuje falesny dojem vykonosti novych MBP. Spravny nazev by mel znit: Nejvykonejsi MBP se temer vyrovna strednimu iMacu.

  • avatar
    07. 05. 2010 (16:26)
    Trvalý odkaz

    takze znovu a naposledy pro pane Janecka /ktery se nechal vycukat a zacal cenzurovat diskuzi, coz se dalo ocekavat/:

    clanek od odborneho redaktora:
    cit“ Subjektivně nebyl poznat rozdíl mezi rychlostí testovaného MacBooku Pro a NEJVYŠŠÍM modelem sedmadvacetipalcového iMacu“

    a fakta:
    Geekbench:
    stolni iMac i7 = 10821
    Macbook Pro 6.1 i7 = 5260

    Macworld provedl benchmarky MBP i5/iMac i5
    http://www.mujmac.cz/art/hw/testy-novy-17in-mbpro-7-5-10.html
    opet propastny rozdil mezi MBP a iMacem se stejnou rodinou procesoru.
    Nejvice patrny rozdil je v Cinebench:
    MBP i5- 1:55
    iMac i5 1:12
    je skutecne vyrazny rozdil zda na vysledny render cekam po prepoctu na hodiny skoro dve hodiny a nebo jej mam hotovy za hodinu deset minut.

    Clanek je zavadejici neobsahuje uplne informace a diky novinarske zkratce navozuje falesny dojem vykonosti novych MBP. Spravny nazev by mel znit: Nejvykonejsi MBP se temer vyrovna strednimu iMacu.

  • avatar
    07. 05. 2010 (16:15)
    Trvalý odkaz

    @lulu: fakt nechápu,co si tu furt dokazuješ.I průměrně inteligentní bernardým by pochopil,jak to Vláďa myslel.Ja naopak zde vítám,že se testy nezaměřují na nicneříkající benchamrky,ale o reálně zkušenosti.A Vláďově subjektivním dojmům z vlastní zkušenosti věřím víc, než nějakým sintetykám.jsem prodejce Applu a zatím když jsem si novinky zkoušel, tak mé dojmy dopvídali těm ze superapple!

  • avatar
    07. 05. 2010 (18:15)
    Trvalý odkaz

    @lulu: fakt nechápu,co si tu furt dokazuješ.I průměrně inteligentní bernardým by pochopil,jak to Vláďa myslel.Ja naopak zde vítám,že se testy nezaměřují na nicneříkající benchamrky,ale o reálně zkušenosti.A Vláďově subjektivním dojmům z vlastní zkušenosti věřím víc, než nějakým sintetykám.jsem prodejce Applu a zatím když jsem si novinky zkoušel, tak mé dojmy dopvídali těm ze superapple!

  • avatar
    07. 05. 2010 (18:36)
    Trvalý odkaz

    Mozna ze nejsem prumerne inteligentni bernardyn, ale to neznamena, ze mi budete familierne tykat. Nikdy jsem Vas nevidela a soude dle Vasich zpusobu je tomu tak dobre.

    Veskery muj afekt prameni z ohromneho zklamani. Chtela jsem obnovit vybaveni ve svem nevelkem studiu a tak se mozna prehnane upnula na nove MBP. Nebyt upozorneni meho pritele, ze se jedna o pouhe dvoujadra-coz do budoucna muže byt limitujici,jiz bych ke svemu Macu Pro-jako nahradu za pomaly MBP 17 late 2007- jednu 17 dokoupila. Coz bych si moc nepolepsila, nebot pro mou praci jsou opravdu stezejni cicevlaknove operace, nez brute force.

  • avatar
    07. 05. 2010 (20:36)
    Trvalý odkaz

    Mozna ze nejsem prumerne inteligentni bernardyn, ale to neznamena, ze mi budete familierne tykat. Nikdy jsem Vas nevidela a soude dle Vasich zpusobu je tomu tak dobre.

    Veskery muj afekt prameni z ohromneho zklamani. Chtela jsem obnovit vybaveni ve svem nevelkem studiu a tak se mozna prehnane upnula na nove MBP. Nebyt upozorneni meho pritele, ze se jedna o pouhe dvoujadra-coz do budoucna muže byt limitujici,jiz bych ke svemu Macu Pro-jako nahradu za pomaly MBP 17 late 2007- jednu 17 dokoupila. Coz bych si moc nepolepsila, nebot pro mou praci jsou opravdu stezejni cicevlaknove operace, nez brute force.

  • avatar
    07. 05. 2010 (18:44)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Já ten afekt chápu-ale nechápu, proč se jej vybííte tady,když za něj evidentěn může apple tím, že pro vaše poažadvky vyrobil nevýkonný a nepoužitelný notebook.v recenzi se přece dostatečně píše, co je procesor zač, že je dvoujádrový-na to nemusel upozornovat přítel!

  • avatar
    07. 05. 2010 (20:44)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Já ten afekt chápu-ale nechápu, proč se jej vybííte tady,když za něj evidentěn může apple tím, že pro vaše poažadvky vyrobil nevýkonný a nepoužitelný notebook.v recenzi se přece dostatečně píše, co je procesor zač, že je dvoujádrový-na to nemusel upozornovat přítel!

  • avatar
    08. 05. 2010 (07:58)
    Trvalý odkaz

    Podivejte se – k tomuhle nemilemu zjisteni jsem dospela cca tyden po uvedeni novych modelu. Nyni pan Janecek jen prilil olej do ohne tim, ze jeho clanek vzbuzoval dojem (nadpis a citovana cast vyse), ze se jedna o srovnatelne modely – coz na zaklade zjistenych informaci neni uplne pravda.

  • avatar
    08. 05. 2010 (05:58)
    Trvalý odkaz

    Podivejte se – k tomuhle nemilemu zjisteni jsem dospela cca tyden po uvedeni novych modelu. Nyni pan Janecek jen prilil olej do ohne tim, ze jeho clanek vzbuzoval dojem (nadpis a citovana cast vyse), ze se jedna o srovnatelne modely – coz na zaklade zjistenych informaci neni uplne pravda.

  • avatar
    08. 05. 2010 (06:13)
    Trvalý odkaz

    @lulu: v tom případě je podlě mně škoda,že jste super apple neobjevila dříve-já se o těch procesorech,co jsou zač,dozvěděl už asi před měsícem z

    http://superapple.cz/2010/04/pohled-pod-poklicku-novych-macbooku-pro-procesory/

    kde to Vláďa podrobně rozebíral včetně odkazů na Webové stránky Intelu. Je tam vidět, že žádný z mobilních corei procáků nemá čtyři jádra a že v noťasích i nic jiného být nemůže,málito bít úsporné

  • avatar
    08. 05. 2010 (08:13)
    Trvalý odkaz

    @lulu: v tom případě je podlě mně škoda,že jste super apple neobjevila dříve-já se o těch procesorech,co jsou zač,dozvěděl už asi před měsícem z

    http://superapple.cz/2010/04/pohled-pod-poklicku-novych-macbooku-pro-procesory/

    kde to Vláďa podrobně rozebíral včetně odkazů na Webové stránky Intelu. Je tam vidět, že žádný z mobilních corei procáků nemá čtyři jádra a že v noťasích i nic jiného být nemůže,málito bít úsporné

  • avatar
    08. 05. 2010 (07:33)
    Trvalý odkaz

    @Romča:
    mrknete do komentu pod Vami citovany clanek. ;)

  • avatar
    08. 05. 2010 (09:33)
    Trvalý odkaz

    @Romča:
    mrknete do komentu pod Vami citovany clanek. ;)

  • avatar
    08. 05. 2010 (07:39)
    Trvalý odkaz

    @lulu: No tototeda! To je hned! Ale co naplat,intel mobilní procesory s více jádry nedělá,napište jim!

  • avatar
    08. 05. 2010 (09:39)
    Trvalý odkaz

    @lulu: No tototeda! To je hned! Ale co naplat,intel mobilní procesory s více jádry nedělá,napište jim!

  • avatar
    08. 05. 2010 (14:14)
    Trvalý odkaz

    Ad nutnost vypnout aplikaci aby se přepnulo zpět na integrovanou grafiku – http://www.mujmac.cz/art/sw/Cocoa_113.html
    :-)

    Ad srovnání výkonu s iMacem – pro neznalého to opravdu snadno mohlo vyznět, že výkon je srovnatelný s iMacem a že tam je srovnatelný procesor (ostatně Intel tím že označuje jako i7 i mobilní procesory na tom nese velkou číst viny) a to není pravda ani omylem. prostě pokud potřebujete výkon bez kopromisů, tak koupit notebook je naprostá blbost – všechny komponenty v noteboocích jsou optimalizovány na spotřebu a ne na výkon – procesorem počínaje a disky konče.

  • avatar
    08. 05. 2010 (16:14)
    Trvalý odkaz

    Ad nutnost vypnout aplikaci aby se přepnulo zpět na integrovanou grafiku – http://www.mujmac.cz/art/sw/Cocoa_113.html
    :-)

    Ad srovnání výkonu s iMacem – pro neznalého to opravdu snadno mohlo vyznět, že výkon je srovnatelný s iMacem a že tam je srovnatelný procesor (ostatně Intel tím že označuje jako i7 i mobilní procesory na tom nese velkou číst viny) a to není pravda ani omylem. prostě pokud potřebujete výkon bez kopromisů, tak koupit notebook je naprostá blbost – všechny komponenty v noteboocích jsou optimalizovány na spotřebu a ne na výkon – procesorem počínaje a disky konče.

  • Pingback: SuperApple.cz » Velký přehled: které aplikace přepínají grafiky na MacBooku Pro

  • Pingback: SuperApple.cz » gfxCardStatus: první nástroj pro ovládání grafik MacBooků Pro (Zkušenosti)

Komentáře nejsou povoleny.