Apple zakončil druhé nejlepší čtvrtletí v historii
Navzdory stále přetrvávající krizi a povánočnímu útlumu prodejů zakončil Apple toto čtvrtletí se ziskem 3,07 miliardy dolarů, což je druhý nejlepší výsledek v historii společnosti.
Apple zveřejnil finanční výsledky za povánoční čtvrtletí, které bylo tak dobré, jak to jenom šlo. Apple vykázal zisk ve výši 3,07 miliardy dolarů při obratu 13,5 miliardy dolarů. Lepší v historii z pohledu obratu bylo jen čtvrtletí předcházející zahrnující předvánoční období roku 2009.
Apple prodal 8,7 milionu mobilních telefonů iPhone, což jsou na období po vánocích výtečná čísla. Tyto telefony byly prodány za průměrnou cenu 622 dolarů (ano, do této ceny Apple započítává poplatky z paušálů, které i operátoři k těmto telefonům účtují).
Obrovsky se zvedá iPod touch, který je stále více a více prodávaným zařízením (a jak by ne, za výtečnou cenu získáte plnohodnotný přenosný počítač s obrovskou aplikační podporou) a jehož podeje stouply o 63 procent. A to i přesto, že prodeje celé řady iPod klesly o 1,2 procenta. Průměrná prodejní cena jednoho iPodu je 171 dolarů a v této hodnotě jsou započítána i maličká nana i iPod Classic.
Navzdory slabému čtvtletí byly prodeje počítačů výborné. Macy se prodávají stále více (i přesto, že mnoho potencionálních kupujících čekalo na update stávajících řad a nákup odložili) a stále více se začínají prosazovat také stolní počítače na úkor MacBooků. Průměrná cena přenosných počítačů byla 1 240 dolarů. Zkrátka a dobře se ještě nikdy v historii společnosti ve stejném čtvrtletí neprodalo tolik Maců, jako letos – mějte to prosím na paměti, až budete mít nutkání vykřičet do světa, že pro Apple je divize počítačů nedůležitá a druhořadá – vždyť celých 28 procent veškerého obratu zajistily právě Macy, zatímco například iPod se na zisku podílely pouze 14 procenty.
Dá se tedy očekávat, že v následujícím čtvrtletí se prodeje Maců ještě zvýší díky uvedení inovovaných MacBooků Pro, zatímco se očekává pokles prodeje iPhonů (kupující budou čekat na novou generaci přístroje, která se však do prodejů nestihne příliš projevit). Jen tak dál!