Mrtvá baterie v iPadu? Žádný stres, dostanete nový iPad

S velmizajímavým řešením výměny mrtvé baterie v iPadu přišel Apple – pokud bude vaše baterie za hranicí své životnosti, Apple vám dá novou přímo v novém iPadu. Co to znamená pro Apple a co pro nás, zákazníky?

Pokud vám zemře baterie v MacBoocích, Apple vám ji za patřičný poplatek vymění v servisním středisku. Pokud vám ale stejným způsobem odejde baterie v iPadu, zaplatíte 99 dolarů (přibližně 1 800 Kč), odevzdáte starý iPad a Apple vám dá nejen novou baterii, ale i celý nový iPad. Jediné, co musíte udělat, je před odevzdáním iPadu zazálohovat jeho obsah, abyste jej poté mohli obnovit do nového zařízení.

Toto řešení je rozhodně zajímavé. Především tehdy, pokud si představíme, že průměrná životnost baterie v iPadech bude asi dva roky. Poté se Applu začnou hlásit zákazníci v množství větším, než malém (vzhledem k očekávaným počtům prodaných kusů) a on bude jejich zařízení vyměňovat. Za dva roky bude výrobní cena iPadu výrazně nižší, než nyní. Dá se tedy očekávat, že dostanete za svůj starý iPad nový?

Nemyslím si to. Je daleko pravděpodobnější, že Apple bude iPady se starší baterií ve velkém přeposílat na repasi zpět do asijského výrobního závodu (protože takový krok bude asi levnější, než plat servisního technika v US) a poté opět vracet těm zákazníkům, kteří přijdou na výměnu baterie. Zcela logicky tak odevzdáte svůj starý iPad s mrtvou baterii a zpět dostanete opět použitý iPad (tedy iPad někoho jiného), ale s novou baterií. Takže asi bude vhodné chovat se ke svým iPadům dobře, protože nikdy nevíte, který dostanete :)

Poznámka: jedná se samořejmě o mou spekulaci a vše můžete být úplně jinak. Ale nevěřím, že by Apple měnil miliony dva roky starých zařízení za zcela nové kusy a staré pak nákladně recykloval…

33 komentářů: „Mrtvá baterie v iPadu? Žádný stres, dostanete nový iPad

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    16. 03. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    A nebylo to myšleno v záruce? jelikož v USA je záruka rok, tak myslim že jich tolik na výměnu nepůjde. Pak si myslím že ani dvouletá záruka nepomůže. Iphone mám dva roky a úbytek baterie nepozoruji. A to nabíjím den či obden tak 50:50. A ipad u mě bude nabítý dva dny určitěpo počátečnim hraní.
    Ale uvidíme. Myslim že to má Apple propočítané. Ale dávat repasovaný by byla svinárna. to si radši tu baterku necham vyměnit a zaplatim.

    • avatar
      16. 03. 2010 (08:43)
      Trvalý odkaz

      F12: To jako že když zemře baterka po záruce, tak můžete iPad vyhodit, protože vám ji Apple nevymění? Kdepak, v záruce je to zdarma, mimo záruku za uváděnou cenu? :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (09:40)
    Trvalý odkaz

    A nebylo to myšleno v záruce? jelikož v USA je záruka rok, tak myslim že jich tolik na výměnu nepůjde. Pak si myslím že ani dvouletá záruka nepomůže. Iphone mám dva roky a úbytek baterie nepozoruji. A to nabíjím den či obden tak 50:50. A ipad u mě bude nabítý dva dny určitěpo počátečnim hraní.
    Ale uvidíme. Myslim že to má Apple propočítané. Ale dávat repasovaný by byla svinárna. to si radši tu baterku necham vyměnit a zaplatim.

    • avatar
      16. 03. 2010 (09:43)
      Trvalý odkaz

      F12: To jako že když zemře baterka po záruce, tak můžete iPad vyhodit, protože vám ji Apple nevymění? Kdepak, v záruce je to zdarma, mimo záruku za uváděnou cenu? :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (09:21)
    Trvalý odkaz

    Ne vyhodit. Nechat vyměnit snad uměji (budou umět) i v servisu. Ale u většiny zařízení(i iphone) je záruka na baterii půl roku. Jen bych prostě po záruce než abych něco někam posílal a přišel mi třeba iPad v horšim stavu, tak to radši fakt dam do servisu at mi to vymění oni. A jelikož to nebude už v záruce, je mi jedno jestli nemá servis od applu zelenou.
    Já si ani neumim představit, jak apple testuje že je baterka na tom špatně. Jen koukne na procenta health?
    Já v tom vidim jen marketing a stejně toho tolik lidí ani nevyužije. Chlapcí to maj spočítaný.
    No nebudu se v tom štourat a uvidíme:)

    • avatar
      16. 03. 2010 (09:51)
      Trvalý odkaz

      F12: Ne vyhodit. Nechat vyměnit snad uměji (budou umět) i v servisu. – to je právě to: oficiální servisy v US prostě baterie měnit nebudou, budou jen měnit kus za kus – bez ohledu na to, zda to umějí. Takže pokud je toto nepřijatelné, tak si baterii koupíte i se sadou špachtliček z DealExtreamu a kuchnete si to sám, nebo to rozkuchá nějaký neautorizovaný servis. V obou případech je šance, že iPad poškodíte více, než v jakém stavu vám dorazí repas :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:21)
    Trvalý odkaz

    Ne vyhodit. Nechat vyměnit snad uměji (budou umět) i v servisu. Ale u většiny zařízení(i iphone) je záruka na baterii půl roku. Jen bych prostě po záruce než abych něco někam posílal a přišel mi třeba iPad v horšim stavu, tak to radši fakt dam do servisu at mi to vymění oni. A jelikož to nebude už v záruce, je mi jedno jestli nemá servis od applu zelenou.
    Já si ani neumim představit, jak apple testuje že je baterka na tom špatně. Jen koukne na procenta health?
    Já v tom vidim jen marketing a stejně toho tolik lidí ani nevyužije. Chlapcí to maj spočítaný.
    No nebudu se v tom štourat a uvidíme:)

    • avatar
      16. 03. 2010 (10:51)
      Trvalý odkaz

      F12: Ne vyhodit. Nechat vyměnit snad uměji (budou umět) i v servisu. – to je právě to: oficiální servisy v US prostě baterie měnit nebudou, budou jen měnit kus za kus – bez ohledu na to, zda to umějí. Takže pokud je toto nepřijatelné, tak si baterii koupíte i se sadou špachtliček z DealExtreamu a kuchnete si to sám, nebo to rozkuchá nějaký neautorizovaný servis. V obou případech je šance, že iPad poškodíte více, než v jakém stavu vám dorazí repas :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (09:23)
    Trvalý odkaz

    Vracení reklamovaného zboží na repasování je postup který se využívá poměrně hojně. Kam myslíte že jdou Vaše reklamované TomTom navigace a jiné zboží… Cílem je spokojený zákazník že má po týdnu funkční zařízení a společnost pak v tichosti a klidu opraví reklamované a jde zpět do koloběhu…

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:23)
    Trvalý odkaz

    Vracení reklamovaného zboží na repasování je postup který se využívá poměrně hojně. Kam myslíte že jdou Vaše reklamované TomTom navigace a jiné zboží… Cílem je spokojený zákazník že má po týdnu funkční zařízení a společnost pak v tichosti a klidu opraví reklamované a jde zpět do koloběhu…

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Mě to přijde jako docela zajímavý nápad a jsem docela zvědavej, jak se s tím, cca po 2 letech, Apple vyrovná :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (11:41)
    Trvalý odkaz

    Mě to přijde jako docela zajímavý nápad a jsem docela zvědavej, jak se s tím, cca po 2 letech, Apple vyrovná :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (12:38)
    Trvalý odkaz

    Moc bych se divil, kdyby Apple dělal nějakej bleší trh s iPadama. Osobně bych určitě nestál o iPad užívaný někým jiným. Ani nevím jestli bych chtěl kvůli baterce úplně nový iPad. Přece jen mám na určitý věci citovou vazbu :)
    PS: pro autory článků na superapple.cz – prakticky v každém článku máte nějaký překlep. Je to sice drobnost, ale když už si tu práci s textem dáte, tak by stálo za to text ještě jednou přečíst a případný překlep opravit. Ono se to pak lépe čte :)

    • avatar
      16. 03. 2010 (12:58)
      Trvalý odkaz

      Matthew: že bleší trh bude, to je jisté – informace v tomto článku o výměně kus za kus jsou oficiální informací, ne spekulací.
      Překlepy se snažíme vychytávat, ale je to těžké: korektora zaplatit nedokážeme a při kontrole vlastního textu je člověk nějakou dobu po jeho napsání (jak já to nazývám) „chyboslepý“. Tudíž proběhne sice základní autoamtická kontrola pravopisu a syntaxe, ale na překlepy se dochází až s odstupem času a jsou tak opravovány. Řešením by bylo publikovat články tak s dvoudenním zpožděním – tedy až poté, co původní text z hlavy pisatele zmizí :) Nicméně myslím si, že v poslední době se stav o mnoho zlepšil, ve srovnání například s koncem loňského roku….

  • avatar
    16. 03. 2010 (13:38)
    Trvalý odkaz

    Moc bych se divil, kdyby Apple dělal nějakej bleší trh s iPadama. Osobně bych určitě nestál o iPad užívaný někým jiným. Ani nevím jestli bych chtěl kvůli baterce úplně nový iPad. Přece jen mám na určitý věci citovou vazbu :)
    PS: pro autory článků na superapple.cz – prakticky v každém článku máte nějaký překlep. Je to sice drobnost, ale když už si tu práci s textem dáte, tak by stálo za to text ještě jednou přečíst a případný překlep opravit. Ono se to pak lépe čte :)

    • avatar
      16. 03. 2010 (13:58)
      Trvalý odkaz

      Matthew: že bleší trh bude, to je jisté – informace v tomto článku o výměně kus za kus jsou oficiální informací, ne spekulací.
      Překlepy se snažíme vychytávat, ale je to těžké: korektora zaplatit nedokážeme a při kontrole vlastního textu je člověk nějakou dobu po jeho napsání (jak já to nazývám) „chyboslepý“. Tudíž proběhne sice základní autoamtická kontrola pravopisu a syntaxe, ale na překlepy se dochází až s odstupem času a jsou tak opravovány. Řešením by bylo publikovat články tak s dvoudenním zpožděním – tedy až poté, co původní text z hlavy pisatele zmizí :) Nicméně myslím si, že v poslední době se stav o mnoho zlepšil, ve srovnání například s koncem loňského roku….

  • avatar
    16. 03. 2010 (20:39)
    Trvalý odkaz

    preklepy by dom neriešil. kto niekdy písal dlhsi dokument na počítači, tak presne vie o čom to je. písal som už vyse 100 stranovy skoliaci materiál a ona autorska slepots je neuveritelna. darmo je tam preklep, autor v hláve to stale vidí správne. a článku sa s 2 dnovym oneskorenim vydávať fakt nedajú, hlavne keď ide o novinky a čítanosť má ten, kto ich má čerstvé…

    čo sa týka tej výmeny tak mne to príde ako zlý vtip. veď nemôžem predsa dnes urobiť zariadenie, kde je výmena baterky skoro mission imposibble.

    ďalšia vec je že trebárs u iPod Classic sa tvrdili niečo podobne a nakoniec sa vymnienaju baterky ako nič. osobne mi menili dislpej a uplna pohoda. iPhone baterka sa nakoniec vymieňa tiež v pohode. pruser je. že toto vyzerá fakt na ofiko info… :)

    najviac mi vadí ten blsak. to dostanem pooskierany ipad? ja nevravim, že úplne al trebárs svoj som nosil krásne v obal a nemal slrabanec ani jediný. a čo keď dostanem nejaký namoceny alebo tesne pred smrťou? albo snad bude ten repas spocivat v tom, že obal vymenia automaticky a podobne veci pri repase? neviem, celé sa mi to zdá byt uhodene…

  • avatar
    16. 03. 2010 (21:39)
    Trvalý odkaz

    preklepy by dom neriešil. kto niekdy písal dlhsi dokument na počítači, tak presne vie o čom to je. písal som už vyse 100 stranovy skoliaci materiál a ona autorska slepots je neuveritelna. darmo je tam preklep, autor v hláve to stale vidí správne. a článku sa s 2 dnovym oneskorenim vydávať fakt nedajú, hlavne keď ide o novinky a čítanosť má ten, kto ich má čerstvé…

    čo sa týka tej výmeny tak mne to príde ako zlý vtip. veď nemôžem predsa dnes urobiť zariadenie, kde je výmena baterky skoro mission imposibble.

    ďalšia vec je že trebárs u iPod Classic sa tvrdili niečo podobne a nakoniec sa vymnienaju baterky ako nič. osobne mi menili dislpej a uplna pohoda. iPhone baterka sa nakoniec vymieňa tiež v pohode. pruser je. že toto vyzerá fakt na ofiko info… :)

    najviac mi vadí ten blsak. to dostanem pooskierany ipad? ja nevravim, že úplne al trebárs svoj som nosil krásne v obal a nemal slrabanec ani jediný. a čo keď dostanem nejaký namoceny alebo tesne pred smrťou? albo snad bude ten repas spocivat v tom, že obal vymenia automaticky a podobne veci pri repase? neviem, celé sa mi to zdá byt uhodene…

  • avatar
    16. 03. 2010 (21:33)
    Trvalý odkaz

    babo: přesně tak sem to myslel. Já si to radši necham vyměnit v neautorizovaném servise, než abych dostal jinej ipad s kterym bůhví kdo co dělal. A když to tak vemu tak ani k tomu nedojde, protože ze skušnosti s iphonem tak koupej novej model dřív než stačí odejít baterka

  • avatar
    16. 03. 2010 (22:33)
    Trvalý odkaz

    babo: přesně tak sem to myslel. Já si to radši necham vyměnit v neautorizovaném servise, než abych dostal jinej ipad s kterym bůhví kdo co dělal. A když to tak vemu tak ani k tomu nedojde, protože ze skušnosti s iphonem tak koupej novej model dřív než stačí odejít baterka

  • avatar
    16. 03. 2010 (21:48)
    Trvalý odkaz

    F12: no som zvedavy… ono aj iPhone sa da pri otvarani znicit. Kamarat sa vo velkom style do toho pustil sam, nezadarilo sa a iPhone hodil do kosa :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (22:48)
    Trvalý odkaz

    F12: no som zvedavy… ono aj iPhone sa da pri otvarani znicit. Kamarat sa vo velkom style do toho pustil sam, nezadarilo sa a iPhone hodil do kosa :)

  • avatar
    19. 03. 2010 (01:41)
    Trvalý odkaz

    F12: v ČR je spotřebitele (fyzickou osobu) záruka 2 roky na všechno, tedy i na baterii. To je zaručeno ze zákona. Tuto záruku patrně neuplatníte na pokles kapacity baterie ale pokud odejde baterie zcela tak samozřejmě ano.

  • avatar
    19. 03. 2010 (02:41)
    Trvalý odkaz

    F12: v ČR je spotřebitele (fyzickou osobu) záruka 2 roky na všechno, tedy i na baterii. To je zaručeno ze zákona. Tuto záruku patrně neuplatníte na pokles kapacity baterie ale pokud odejde baterie zcela tak samozřejmě ano.

  • avatar
    22. 03. 2010 (14:00)
    Trvalý odkaz

    Hyrogen: omyl na baterii máš záruku pouze 1 rok. A dokonce pokud si koupíš zařízení na IČ tak máš pouze podle českého zákano záruku jeden rok. Toto pravidlo se striktně dodržuje pokud nejde o tzv. repair program.

  • avatar
    22. 03. 2010 (15:00)
    Trvalý odkaz

    Hyrogen: omyl na baterii máš záruku pouze 1 rok. A dokonce pokud si koupíš zařízení na IČ tak máš pouze podle českého zákano záruku jeden rok. Toto pravidlo se striktně dodržuje pokud nejde o tzv. repair program.

  • avatar
    22. 03. 2010 (15:12)
    Trvalý odkaz

    Gandy_CZ: Nákup na IČ je malinko jiná kategorie. Takový nákup se řídí obchodním zákoníkem a v takovém případě může být záruka např. 1 rok, 2 roky, 3 roky nebo třeba 10 let, dle toho jak se oba podnikatelské subjekty dohodnou.
    Kupuji-li ale např. iPhone jako fyzická osoba nepodnikatel, řídí se takový prodej zákoníkem občanským a zde platí záruka 24 měsíců jak na přístroj tak na baterii. Tvrdíš-li něco jiného, musím se zeptat z čeho vycházíš.

  • avatar
    22. 03. 2010 (16:12)
    Trvalý odkaz

    Gandy_CZ: Nákup na IČ je malinko jiná kategorie. Takový nákup se řídí obchodním zákoníkem a v takovém případě může být záruka např. 1 rok, 2 roky, 3 roky nebo třeba 10 let, dle toho jak se oba podnikatelské subjekty dohodnou.
    Kupuji-li ale např. iPhone jako fyzická osoba nepodnikatel, řídí se takový prodej zákoníkem občanským a zde platí záruka 24 měsíců jak na přístroj tak na baterii. Tvrdíš-li něco jiného, musím se zeptat z čeho vycházíš.

  • avatar
    24. 03. 2010 (09:51)
    Trvalý odkaz

    Hyrogen: Pokud se nejedná o výrobní vadu (poznáme velmi dobře podle tzv. cyclů baterie) tak na baterie apple je standartně záruka 1 rok. Jsou i výjimky kdy apple přivře obě oči ale tak často se to bohužel nestává… http://www.apple.com/batteries/replacements.html

  • avatar
    24. 03. 2010 (10:51)
    Trvalý odkaz

    Hyrogen: Pokud se nejedná o výrobní vadu (poznáme velmi dobře podle tzv. cyclů baterie) tak na baterie apple je standartně záruka 1 rok. Jsou i výjimky kdy apple přivře obě oči ale tak často se to bohužel nestává… http://www.apple.com/batteries/replacements.html

  • avatar
    24. 03. 2010 (10:46)
    Trvalý odkaz

    Zcela v souladu s legislativou ČR, mám např. u iPhone napsáno záruka na baterii 24 měsíců. Pochopitelně si nemyslím, že bych uspěl s reklamací typu: telefon mi dříve vydržel nabitý 3 dny a teď jenom jeden den. Chcípne-li ale baterka úplně, očekávám její výměnu a to např. po 23 měsících, dle platné právní úpravy, konkrétně dle zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku, následně dle § 620 kde se hovoří že Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců.
    Jedinou vyjímkou kdy je možné záruční dobu zkrátit, je u použitého zboží a to max. na 12 měsíců (to není případ naší baterie).
    Ponechme stranou subjektivní názor na správnost takové úpravy a zůstane nám fakt, že Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. (§ 625 téhož zákona). Není tedy důležité zda apple poskytuje záruku 12 měsíců či jinou, protože prodejce se odpovědnosti nezbaví. Je už potom na prodejci, jak se vyrovná se situací, kdy např. dodavatel (např. apple) drží záruku 12 měsíců ale prodejce je povinen dodržet záruku 24 měsíců. V zásadě má tři možnosti:

    1) dodavatel záruku uzná a všichni jsou spokojeni
    2) dodavatel záruku neuzná a prodejce platí baterii ze svého
    3) dodavatel záruku neuzná a prodejce neuzná reklamaci kupujícímu (tedy spotřebitele)

    U bodu 3 se prodejce vystavuje riziku že kupující není ovce a domůže se svých práv.
    V době kdy u nás začala platit záruka 24 měsíců, někteří dodavatelé mobilních telefonů nějaký čas uznávali pouze 12-ti měsíční záruku tak jako dříve. Postupným tlakem velkoobchodů a maloobchodů (a potažmo zákazníků) byli nuceni přistpoupit i oni na záruku 24 měsíců. Nevím jaká je nyní praxe při reklamacích baterií apple ale domnívám se že pokud už nyní tuto záruku nerespektuje, jistě ji brzy respektovat bude. Ostatně u výrobků jako takových to funguje, nevím proč by nemohlo u baterií.

  • avatar
    24. 03. 2010 (11:46)
    Trvalý odkaz

    Zcela v souladu s legislativou ČR, mám např. u iPhone napsáno záruka na baterii 24 měsíců. Pochopitelně si nemyslím, že bych uspěl s reklamací typu: telefon mi dříve vydržel nabitý 3 dny a teď jenom jeden den. Chcípne-li ale baterka úplně, očekávám její výměnu a to např. po 23 měsících, dle platné právní úpravy, konkrétně dle zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku, následně dle § 620 kde se hovoří že Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců.
    Jedinou vyjímkou kdy je možné záruční dobu zkrátit, je u použitého zboží a to max. na 12 měsíců (to není případ naší baterie).
    Ponechme stranou subjektivní názor na správnost takové úpravy a zůstane nám fakt, že Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. (§ 625 téhož zákona). Není tedy důležité zda apple poskytuje záruku 12 měsíců či jinou, protože prodejce se odpovědnosti nezbaví. Je už potom na prodejci, jak se vyrovná se situací, kdy např. dodavatel (např. apple) drží záruku 12 měsíců ale prodejce je povinen dodržet záruku 24 měsíců. V zásadě má tři možnosti:

    1) dodavatel záruku uzná a všichni jsou spokojeni
    2) dodavatel záruku neuzná a prodejce platí baterii ze svého
    3) dodavatel záruku neuzná a prodejce neuzná reklamaci kupujícímu (tedy spotřebitele)

    U bodu 3 se prodejce vystavuje riziku že kupující není ovce a domůže se svých práv.
    V době kdy u nás začala platit záruka 24 měsíců, někteří dodavatelé mobilních telefonů nějaký čas uznávali pouze 12-ti měsíční záruku tak jako dříve. Postupným tlakem velkoobchodů a maloobchodů (a potažmo zákazníků) byli nuceni přistpoupit i oni na záruku 24 měsíců. Nevím jaká je nyní praxe při reklamacích baterií apple ale domnívám se že pokud už nyní tuto záruku nerespektuje, jistě ji brzy respektovat bude. Ostatně u výrobků jako takových to funguje, nevím proč by nemohlo u baterií.

Komentáře nejsou povoleny.