iPhone jako navigace? Pozor na přehřívání!
Před pár dny mne bývalý kolega, majitel iPhonu 3G, upozornil na zajímavý problém: pokud používá iPhone v automobilu pro navigaci, přestane jeho telefon po nějaké době nabíjet baterii. Myslel si, že má slabou autonabíječku, avšak pravda byla někde úplně jinde.
Nejdříve si však popišme, jak se nejčastěji iPhone coby navigace v automobilu používá. Telefon bývá umístěn v držáku na palubní desce nebo na čelním skle, a prostřednictvím sluchátkového výstupu je zapojen do audiovstupu autorádia. Tudíž slouží také jako přehrávač hudby za jízdy, protože většina běžných autorádií neumí kombinovat příjem radiostanic s přehráváním zvuku z externího zdroje (iPhone). A aby baterie vydržela celou cestu, tak se iPhone pochopitelně i nabíjí.
iPhone je tedy v takovém případě zcela zaměstnán: komunikuje v mobilní síti (protože povolení Airplane modu se vypne také GPS přijímač), přijímá signál ze satelitů, naviguje, přehrává hudbu a dobíjí vestavěnou baterii. A to je tolik činností současně, že je nemůže zvládnout, což se projeví jediným možným způsobem: přehříváním
iPhony řad 3G a 3GS jsou na přehřívání docela náchylné a pokud k takovému jevu přijde, první ochranou telefonu je zabránění nabíjení akumulátoru – řídící elektronika zkrátka nabíjení odstaví. A pokud si tohoto nevšimnete, snadno se vám stane, že po příjezdu do cílové destinace zjistíte, že jste si cestou iPhone zcela vybili.
V Česku je ve světě
Stejným problém popisuje mnoho uživatelů nejen u nás, ale také ve světě. Apple před časem vydal jen prohlášení, že by iPhone neměl být provozován v místech s vysokou teplotou. To však v autě lze zařídit pouze velmi těžce: i když nastavíte klimatizaci na plný výkon, stále zde máte sluneční paprsky dopadající skrz přední sklo a vytvářející v prostoru nad palubní deskou dostatečně teplé mikroklima.
Někteří uživatelé řeší tento problém koupí držáku, který lze umístit přímo na mřížku výdechů klimatizace. Někteří pak vozí iPhone položen na středovém panelu poblíž řadicí páky, mimo přímé sluneční světlo – tímto postupem ale problém jen oddálí, protože iPhone se i tak přehřeje, jen o něco později.
Není také bez zajímavosti, že tento problém hlásí častěji majitelé iPhonů černé barvy, než majitelé bílých telefonů. Zkrátka černá záda se zřejmě na slunci zahřívají více, než bílá. A něco na tom bude – se svým iPodem touch se mohu nechat na slunci navigovat celé hodiny bez žádných problémů – jistě za to může nejen lesklé kovové pozadí, ale i absence mobilního modulu.
A jaké jsou vaše zkušenosti s autonavigací s iPhonem?
Pingback: Jablickari.cz
Kolikpak Brodit (nebo Sunnysoft) za reklamku zaplatil ;-)
Čtenář: reklama? Kde? Nějak si neuvědomuju, že bych někde v článku o komkoli cokoli psal? WTF?
Kolikpak Brodit (nebo Sunnysoft) za reklamku zaplatil ;-)
Čtenář: reklama? Kde? Nějak si neuvědomuju, že bych někde v článku o komkoli cokoli psal? WTF?
stejny
stejny
já jel s Navigonem zapnutým 800km v kuse do Itálie a potom zpět. S nabíjením nebyl nikdy problém a přehříváním také (ale léto vyzkoušené nemám)
Postup (mám 3G)
Před dlouhou navigací vypnu a znovu zapnu stroj, vypnu PUSH, zapnu jako první jen aplikaci Navigon ihned po zapnutí.
V menu mám vypnuté přehrávání hudby.
Díky tomu nemám problémy jak s odezvou a rychlostí aplikace i pod 3G, ale hlavně nepozoruju výrazné přehřívání…. a 10h v kuse mi opravdu vydržel bez problémů, jen občas ztrácel v Alpách signál v ůdolích mezi vysokými kopci, lépeji řečeno šel šejdrem (asi chytal jen jeden nebo 2 satelity)…. Ale ČR a DE + AUT maximálně v pohodě….
já jel s Navigonem zapnutým 800km v kuse do Itálie a potom zpět. S nabíjením nebyl nikdy problém a přehříváním také (ale léto vyzkoušené nemám)
Postup (mám 3G)
Před dlouhou navigací vypnu a znovu zapnu stroj, vypnu PUSH, zapnu jako první jen aplikaci Navigon ihned po zapnutí.
V menu mám vypnuté přehrávání hudby.
Díky tomu nemám problémy jak s odezvou a rychlostí aplikace i pod 3G, ale hlavně nepozoruju výrazné přehřívání…. a 10h v kuse mi opravdu vydržel bez problémů, jen občas ztrácel v Alpách signál v ůdolích mezi vysokými kopci, lépeji řečeno šel šejdrem (asi chytal jen jeden nebo 2 satelity)…. Ale ČR a DE + AUT maximálně v pohodě….
Také jsem ještě neměl problém s vybíjením při navigaci na 3G; a to mi z toho hraje muzika vždycky.
Také jsem ještě neměl problém s vybíjením při navigaci na 3G; a to mi z toho hraje muzika vždycky.
Používám 3G a vozím ho v držáku od TomTomu. Paralelně používám Navigon a muziku. Zatím jsem žádný problém nezaznamenal. Doufám, že se to během léta nezmění…
Používám 3G a vozím ho v držáku od TomTomu. Paralelně používám Navigon a muziku. Zatím jsem žádný problém nezaznamenal. Doufám, že se to během léta nezmění…
Mel jsem HTC TyTN II (Kaiser) a problem s prehrivanim pri pouzivani GPS a nedobijenim byl uplne stejny, vsadim se ze problem neni jen u iPhone, ale i u vetsiny ostatnich telefonu. Nevim jestli s tim HTC neco udelalo, uz jsem od HTC pryc …
Mel jsem HTC TyTN II (Kaiser) a problem s prehrivanim pri pouzivani GPS a nedobijenim byl uplne stejny, vsadim se ze problem neni jen u iPhone, ale i u vetsiny ostatnich telefonu. Nevim jestli s tim HTC neco udelalo, uz jsem od HTC pryc …
ja zatiaľ niekoľkokrát 400 km cesta, nabijacka samo, hudba a navigon a tiež bez problémov. telefón mám v tomtom
ale leta sa začínam obávať, telefón mavam na celnom skle… a to klíma fakt nemusí stihat
ja zatiaľ niekoľkokrát 400 km cesta, nabijacka samo, hudba a navigon a tiež bez problémov. telefón mám v tomtom
ale leta sa začínam obávať, telefón mavam na celnom skle… a to klíma fakt nemusí stihat
TomTom drziak je externa GPSka, co moze byt dost znacna uspora energie/rozdiel oproti „vsetko v telefone“. Tiez by som nebol prekvapeny, keby sa inak chovali rozne telefony rovnakej generacie (podobne, ako sa nezahrievaju/chladia uplne rovnako dva rovnake notebooky).
MadCap: jak jsem tak hledal po fórech, v TomTom držáku se děje to samé: v rychlosti třeba zde.
TomTom drziak je externa GPSka, co moze byt dost znacna uspora energie/rozdiel oproti „vsetko v telefone“. Tiez by som nebol prekvapeny, keby sa inak chovali rozne telefony rovnakej generacie (podobne, ako sa nezahrievaju/chladia uplne rovnako dva rovnake notebooky).
MadCap: jak jsem tak hledal po fórech, v TomTom držáku se děje to samé: v rychlosti třeba zde.
Vlada: nie a nie a nie a nie… ten link na apple fore ste si urcite zalozil sam pod falosnymi nickmi aby ste mohli predajcom tretich stran podporit predaje :) :) :)
ale nie, zjavne ten problem v lete moze prist :( Uz len podla spotreby baterky bez nabijania je jasne, ze navigacia fakt dava procesoru iPhone poriadny zaber a tym padom moze hriat dost. Navyse ked je zaroven na nabijacke, tak o to viac a uz tieto dva fakt mozu asi postacovat, prehravanie iPod je len maly pridavok…
Daj iPhone na „vent holder“ bude fakt ideal riesenie Blbe je, ze ja mam TomTom a ten externy GPS modul je fakt dobra vec. TTCK na ventilaciu pripevnit bude asi problem…
Vlada: nie a nie a nie a nie… ten link na apple fore ste si urcite zalozil sam pod falosnymi nickmi aby ste mohli predajcom tretich stran podporit predaje :) :) :)
ale nie, zjavne ten problem v lete moze prist :( Uz len podla spotreby baterky bez nabijania je jasne, ze navigacia fakt dava procesoru iPhone poriadny zaber a tym padom moze hriat dost. Navyse ked je zaroven na nabijacke, tak o to viac a uz tieto dva fakt mozu asi postacovat, prehravanie iPod je len maly pridavok…
Daj iPhone na „vent holder“ bude fakt ideal riesenie Blbe je, ze ja mam TomTom a ten externy GPS modul je fakt dobra vec. TTCK na ventilaciu pripevnit bude asi problem…
No já mám držák od Navigonu a celá zadní strana iPhone je zakrytá. Ono přece už sluneční paprsky zachytí držák sám a k zadnímu tělu iPhone se dostane jen zlomek slunečních paprsků. Zase tak žhavé to podle mě nebude…..
No já mám držák od Navigonu a celá zadní strana iPhone je zakrytá. Ono přece už sluneční paprsky zachytí držák sám a k zadnímu tělu iPhone se dostane jen zlomek slunečních paprsků. Zase tak žhavé to podle mě nebude…..
Tak stalo se mi to aky jednou. Ale ted mi v autě jde nastavit dohromady nohy,přistrojovka, čel. sklo aby foukali dohromady a to v létě uchladí ta klima ten tel vph. Ono je něco jiného když je zaplá na nohy,tělo. to se pod sklem iphone neochladí. ale když jde na něj vzduch přímo tak jo.
Takže bud dát ten držák na mřížku chlad. otvoru- což ale nemá tak dobrej výhled ven, nebo nastavit klimu na ofukování oken.
Tak stalo se mi to aky jednou. Ale ted mi v autě jde nastavit dohromady nohy,přistrojovka, čel. sklo aby foukali dohromady a to v létě uchladí ta klima ten tel vph. Ono je něco jiného když je zaplá na nohy,tělo. to se pod sklem iphone neochladí. ale když jde na něj vzduch přímo tak jo.
Takže bud dát ten držák na mřížku chlad. otvoru- což ale nemá tak dobrej výhled ven, nebo nastavit klimu na ofukování oken.
Pingback: iPhone & iPod & iPad novinky: 11. týden « SuperApple.cz
U mě stejné, ale nutno podotknout, že iphonem naviguji v Austrálii a nemám ho v držáku, ale na černé palubovce přímo na slunci:) I přesto se mi to stává jen vyjímečně..
U mě stejné, ale nutno podotknout, že iphonem naviguji v Austrálii a nemám ho v držáku, ale na černé palubovce přímo na slunci:) I přesto se mi to stává jen vyjímečně..
Zadny problem s prehrivanim na 3GS nemam.
Zadny problem s prehrivanim na 3GS nemam.