Apple začal blokovat jailbreaknuté iPhony

Podle informací magazínu Redmond Pie začal Apple s činností, která se očekávala již dlouho: začal blokovat přístup do App Store z upravených, tzv. jailbreaknutých, iPhonů.

Dle dostupných informací byl Sherifu Hashimovi, iPhone vývojáři, který objevil chybu ve firmwaru verze 3.1.3 chybu umožňující odemknutí baseband modemu na iPhonech 3G a 3GS, zablokován přístup do App Store z „bezpečnostních důvodů“. Přesně takovéto hlášení se objevilo na Hashimově iPhonu:

Stejné chování hlásí také další aktivní iPhone vývojáři (nebo chcete-li hackeři), jak potvrdil například iH8sn0w a někteří další. Zdá se tedy, že Apple začal proti jailbreaku alespoň nějakým způsobem aktivně bojovat.

Prozatím se zdá, že byly blokovány přístupy pouze aktivním jailbreakerům – těm, kteří se na jejich tvorbě aktivně podílejí. Blokování zřejmě probíhá na základě jejich emailových adres (které jsou stejné s jejich loginy do App Store) a není obtížné je vzájemně spárovat. Snaha Apple odstavit vývojáře je zřejmá a otázkou zůstává, zda stejným způsobem Apple zasáhne také proti běžným uživatelům jailbreaknutých telefonů – technické prostředky, jak jailbreak rozpoznat, má Apple k dispozici.

Celou kauzu nadále sledujeme a o případných dalších blokacích vás budeme informovat.

142 komentářů: „Apple začal blokovat jailbreaknuté iPhony

  • avatar
    15. 02. 2010 (15:55)
    Trvalý odkaz

    no já sem chodim teprve půl roku a listovat nazpátek v záplavě novinek nezvládam. Dík za upozornění, zkusim to dohledat.

  • avatar
    15. 02. 2010 (15:55)
    Trvalý odkaz

    no já sem chodim teprve půl roku a listovat nazpátek v záplavě novinek nezvládam. Dík za upozornění, zkusim to dohledat.

  • avatar
    15. 02. 2010 (16:55)
    Trvalý odkaz

    no já sem chodim teprve půl roku a listovat nazpátek v záplavě novinek nezvládam. Dík za upozornění, zkusim to dohledat.

    • avatar
      15. 02. 2010 (16:59)
      Trvalý odkaz

      Krtek: právěže záplavu novinek zde nehledejte, držím je pod 10 % veškerého obsahu….

  • avatar
    15. 02. 2010 (16:24)
    Trvalý odkaz

    U TM CZ tethering funguje bez problémů i se snad nejlevnějším datovým tarifem co nabízeli k IP (na 24 měsíců za 100 Kč/měsíc) Sám to takto mám a občas tethering využívám.

  • avatar
    15. 02. 2010 (17:24)
    Trvalý odkaz

    U TM CZ tethering funguje bez problémů i se snad nejlevnějším datovým tarifem co nabízeli k IP (na 24 měsíců za 100 Kč/měsíc) Sám to takto mám a občas tethering využívám.

  • avatar
    15. 02. 2010 (17:47)
    Trvalý odkaz

    Myslím, že je to svinstvo. Čo si spravím už s kúpeným telefónom je čisto moja vec. Proti tomuto sa treba postaviť, predsa mi apple nebude blokovať prístup len kvôli tomu, že si upravím SW, za iPhone som si zaplatil, tak si s ním budem robiť, čo chcem. Ako keby som si kúpil auto, ale keď si nechám nastriekať fólie, tak nesmiem ísť na cestu. Výrobky od Apple mám rád, ale takýto postoj je dosť zaostalý. JB je vec, bez ktorej sa nezaobídem, kopu vecí, čo by mal iphone obsahovať mi doplní, nemôžem za to, že v apple sú dosť neschopní vyhovieť základným požiadavkám, nech sa potom nečudujú.
    Aj tak, iPhone je skvelý prístroj.

  • avatar
    15. 02. 2010 (18:47)
    Trvalý odkaz

    Myslím, že je to svinstvo. Čo si spravím už s kúpeným telefónom je čisto moja vec. Proti tomuto sa treba postaviť, predsa mi apple nebude blokovať prístup len kvôli tomu, že si upravím SW, za iPhone som si zaplatil, tak si s ním budem robiť, čo chcem. Ako keby som si kúpil auto, ale keď si nechám nastriekať fólie, tak nesmiem ísť na cestu. Výrobky od Apple mám rád, ale takýto postoj je dosť zaostalý. JB je vec, bez ktorej sa nezaobídem, kopu vecí, čo by mal iphone obsahovať mi doplní, nemôžem za to, že v apple sú dosť neschopní vyhovieť základným požiadavkám, nech sa potom nečudujú.
    Aj tak, iPhone je skvelý prístroj.

  • avatar
    15. 02. 2010 (18:04)
    Trvalý odkaz

    miro: Nikdo ti nebraní si s telefonem dělat co chceš. Ale AppStore nebo i obecně iTMS je služba, kterou ti Apple poskytuje na základě nějakých podmínek, ve kterých nepochybně má, že ti může zakázat přístup kdykoliv se mu zachce.

  • avatar
    15. 02. 2010 (19:04)
    Trvalý odkaz

    miro: Nikdo ti nebraní si s telefonem dělat co chceš. Ale AppStore nebo i obecně iTMS je služba, kterou ti Apple poskytuje na základě nějakých podmínek, ve kterých nepochybně má, že ti může zakázat přístup kdykoliv se mu zachce.

  • avatar
    15. 02. 2010 (19:20)
    Trvalý odkaz

    Jouda: z jaibreaknutyho na nejaibreaknutej uplne jednoduse, das v iTunes obnovit tovarni nastaveni a hotovo. (samozrejme pred tim zalohuj kontakty). Nasel jsem jeste hezkou aplikaci PhoneView http://www.ecamm.com/mac/phoneview/ ktera umi zalohovat i sms, vyzvaneni, muziku a video.

  • avatar
    15. 02. 2010 (20:20)
    Trvalý odkaz

    Jouda: z jaibreaknutyho na nejaibreaknutej uplne jednoduse, das v iTunes obnovit tovarni nastaveni a hotovo. (samozrejme pred tim zalohuj kontakty). Nasel jsem jeste hezkou aplikaci PhoneView http://www.ecamm.com/mac/phoneview/ ktera umi zalohovat i sms, vyzvaneni, muziku a video.

  • avatar
    15. 02. 2010 (20:28)
    Trvalý odkaz

    miro: to je podobnej přístup jak k Hackintoshum. Koupíš si krabici s DVD a stejně s s ní nesmíš dělat co chceš (teda v USA)
    Vláďa Janeček: a nějakej typ aby iPod/iPhone uměl úkoly co mam v kalendáři/mailu by nebyl ? Celkem mně zaráží že to tam chybí.

  • avatar
    15. 02. 2010 (19:28)
    Trvalý odkaz

    miro: to je podobnej přístup jak k Hackintoshum. Koupíš si krabici s DVD a stejně s s ní nesmíš dělat co chceš (teda v USA)
    Vláďa Janeček: a nějakej typ aby iPod/iPhone uměl úkoly co mam v kalendáři/mailu by nebyl ? Celkem mně zaráží že to tam chybí.

  • avatar
    15. 02. 2010 (20:06)
    Trvalý odkaz

    miro – nemáš rozhodně pravdu, přečti si licenci k iPhone SW http://www.apple.com/legal/sla/
    Koupil sis kus železa, ale operační systém ti Apple neprodal, nýbrž licencoval k používání. Pochopitelně v podmínkách použití stojí mj. žádná dekompilace, reverse engineering a podobně. Na případné námitky se dá říct jediné – iPhone není jediný telefon na trhu a ty licenční podmínky před zákazníkem Apple netají. Když už paralela s autem – jasně, hackni řídící jednotku, nalej tam vlastní software a jezdi. Až dojde na lámání chleba, uvídíme, co řekne autorizovaný servis po diagnostice na případnou reklamaci, například.

  • avatar
    15. 02. 2010 (21:06)
    Trvalý odkaz

    miro – nemáš rozhodně pravdu, přečti si licenci k iPhone SW http://www.apple.com/legal/sla/
    Koupil sis kus železa, ale operační systém ti Apple neprodal, nýbrž licencoval k používání. Pochopitelně v podmínkách použití stojí mj. žádná dekompilace, reverse engineering a podobně. Na případné námitky se dá říct jediné – iPhone není jediný telefon na trhu a ty licenční podmínky před zákazníkem Apple netají. Když už paralela s autem – jasně, hackni řídící jednotku, nalej tam vlastní software a jezdi. Až dojde na lámání chleba, uvídíme, co řekne autorizovaný servis po diagnostice na případnou reklamaci, například.

  • avatar
    15. 02. 2010 (20:42)
    Trvalý odkaz

    Mirek – hovori sa tomu chip tunning. No na wm si moze kazdy instalovat co chce aj na win, mac, linux, android, symbian, palm atd.. tak nechapem preco nemam moznost si instalovat na iPhone co chcem? (legalne). Ved appstore je chraneny menom a heslom a bez kreditky si nic nekupim.Proste apple si zobral priklad z konzoloveho sveta, kde vyrobca HW chrani SW a nie vyrobca aplikacie. Tak isto Microsoft zablokoval milion konzoliam pristup do online sveta a vsetci su ticho, kedze mali hacknute xboxy :-) Ja som za to aby bol iPhone odblokovany a appstore chraneny a nech si kazdy vyberie svoju cestu, umele diktovanie, nemam osobne rad! A zo svojej prace by som povedal ze je lepsie na zaciatku povolit co najmenej a potom pripadne zlavit ako povlit vela a tolerovat vela a potom to ludom zobrat.

  • avatar
    15. 02. 2010 (21:42)
    Trvalý odkaz

    Mirek – hovori sa tomu chip tunning. No na wm si moze kazdy instalovat co chce aj na win, mac, linux, android, symbian, palm atd.. tak nechapem preco nemam moznost si instalovat na iPhone co chcem? (legalne). Ved appstore je chraneny menom a heslom a bez kreditky si nic nekupim.Proste apple si zobral priklad z konzoloveho sveta, kde vyrobca HW chrani SW a nie vyrobca aplikacie. Tak isto Microsoft zablokoval milion konzoliam pristup do online sveta a vsetci su ticho, kedze mali hacknute xboxy :-) Ja som za to aby bol iPhone odblokovany a appstore chraneny a nech si kazdy vyberie svoju cestu, umele diktovanie, nemam osobne rad! A zo svojej prace by som povedal ze je lepsie na zaciatku povolit co najmenej a potom pripadne zlavit ako povlit vela a tolerovat vela a potom to ludom zobrat.

  • avatar
    15. 02. 2010 (20:53)
    Trvalý odkaz

    Boo> Ses si jistej. To uz jsem myslim zkousel nekolikrat. JB jsem potreboval pred lety, kdyz tady jeste iphony operatori nepodporovali. Od ty doby mi to jenom vadi. Aplikace si stejne kupuju, ale kdyz dam restore nebo normalni update pres itunes, objevi se hlaska, ze sim neni kompaktibilni, nebo neco v tom smyslu. Kdyz pak dam JB pres Pwnage tool, je vsechno v poradku, akorat tam mam zas tu pitomou Cydii, kterou k nicemu nepotrbuju. Jak ztohoven?

  • avatar
    15. 02. 2010 (21:53)
    Trvalý odkaz

    Boo> Ses si jistej. To uz jsem myslim zkousel nekolikrat. JB jsem potreboval pred lety, kdyz tady jeste iphony operatori nepodporovali. Od ty doby mi to jenom vadi. Aplikace si stejne kupuju, ale kdyz dam restore nebo normalni update pres itunes, objevi se hlaska, ze sim neni kompaktibilni, nebo neco v tom smyslu. Kdyz pak dam JB pres Pwnage tool, je vsechno v poradku, akorat tam mam zas tu pitomou Cydii, kterou k nicemu nepotrbuju. Jak ztohoven?

  • avatar
    15. 02. 2010 (21:47)
    Trvalý odkaz

    @Markeye – vím, co je chip tuning, a na svém autě bych do toho nikdy nešel (to si radši koupím výkonnější auto). V každém případě výrobci – kromě továrního chip tuningu – to zrovna nepodporují. Pointa ncméně je, že Apple prostě nějak nastavil pravidla, a ta pravidla nezměnil. Pouze nyní naznačuje, že by mohl vymáhat jejich dodržování. Nemusí se nám to líbit, ale to neznamená, že je to více nebo méně fér. Prostě to tak je. Dokud byl iPhone blokovaný na operátora, prostě jsem používal jiný telefon…

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:47)
    Trvalý odkaz

    @Markeye – vím, co je chip tuning, a na svém autě bych do toho nikdy nešel (to si radši koupím výkonnější auto). V každém případě výrobci – kromě továrního chip tuningu – to zrovna nepodporují. Pointa ncméně je, že Apple prostě nějak nastavil pravidla, a ta pravidla nezměnil. Pouze nyní naznačuje, že by mohl vymáhat jejich dodržování. Nemusí se nám to líbit, ale to neznamená, že je to více nebo méně fér. Prostě to tak je. Dokud byl iPhone blokovaný na operátora, prostě jsem používal jiný telefon…

  • avatar
    15. 02. 2010 (21:59)
    Trvalý odkaz

    Po necelém roce, co mám iPhone, a ani jednou nebyl JB, si nepřipadám, že bych měl míň, než jsem koupil a čekal, že dostanu .. a jsem rád, stejně jako u iPadu, že si Apple svůj SW chrání proti tomu, aby si na něj nahrával každý, co chce .. protože jiné systémy to umožňují, je možnost jít přeci k nim .. :) .. tohle přeci není diktát, jen jsou jejich principy a pravidla jiné .. není to omezování, když si můžeš vybrat jinde jiný přístroj .. jen to nebude iPhone a nebude mít na sobě „nahryzlé jabko“ (slovy kolegů z práce) ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:59)
    Trvalý odkaz

    Po necelém roce, co mám iPhone, a ani jednou nebyl JB, si nepřipadám, že bych měl míň, než jsem koupil a čekal, že dostanu .. a jsem rád, stejně jako u iPadu, že si Apple svůj SW chrání proti tomu, aby si na něj nahrával každý, co chce .. protože jiné systémy to umožňují, je možnost jít přeci k nim .. :) .. tohle přeci není diktát, jen jsou jejich principy a pravidla jiné .. není to omezování, když si můžeš vybrat jinde jiný přístroj .. jen to nebude iPhone a nebude mít na sobě „nahryzlé jabko“ (slovy kolegů z práce) ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:02)
    Trvalý odkaz

    Ještě mě napadlo takové rejpavé přirovnání .. že si lidé koupí Mac a nainstalují na to Windows .. nikdy jsem nepochopil důvod ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:02)
    Trvalý odkaz

    Ještě mě napadlo takové rejpavé přirovnání .. že si lidé koupí Mac a nainstalují na to Windows .. nikdy jsem nepochopil důvod ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:19)
    Trvalý odkaz

    Jsem take na strane Applu. A meli by neco podobneho udelat v otazce hackintoshu — min. zcela odstrihnout Software Update.

    Bud jste za jedno s applovsou filosofii personal computingu a pak si koupite jeho zarizeni a pouzivate ho v souladu s licencemi a nebo se vam to nelibi a pak si bezte koupit neco jineho. Konkurence roste jako houby po desti… viz aktualni MWC…

    Fakt nechapu ty reci typu „muzu si se svym zarizenim delat co chci“… nemuzete, protoze jste sami odsouhlasili, ze nemuzete. Jestli se vam to nelibi, nekupujte, nesouhlaste.

    JB jsem nikdy nedelal a presto pouzivam iPhone na myriady ruznych cinnosti a ukonu… A co se tyka tetheringu, tak mam tarif u Vodafone CZ za 170 Kc mesicne (100 MB FUP) a jede to jak po masle. Je treba brecet u operatoru, ne u Applu.

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:19)
    Trvalý odkaz

    Jsem take na strane Applu. A meli by neco podobneho udelat v otazce hackintoshu — min. zcela odstrihnout Software Update.

    Bud jste za jedno s applovsou filosofii personal computingu a pak si koupite jeho zarizeni a pouzivate ho v souladu s licencemi a nebo se vam to nelibi a pak si bezte koupit neco jineho. Konkurence roste jako houby po desti… viz aktualni MWC…

    Fakt nechapu ty reci typu „muzu si se svym zarizenim delat co chci“… nemuzete, protoze jste sami odsouhlasili, ze nemuzete. Jestli se vam to nelibi, nekupujte, nesouhlaste.

    JB jsem nikdy nedelal a presto pouzivam iPhone na myriady ruznych cinnosti a ukonu… A co se tyka tetheringu, tak mam tarif u Vodafone CZ za 170 Kc mesicne (100 MB FUP) a jede to jak po masle. Je treba brecet u operatoru, ne u Applu.

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:24)
    Trvalý odkaz

    Dite se s takovyma kecma vycpat, jestli chcete svobodu kupte si google nexus one, chcete znacku tak si kupte apple a drzte huby, chcete prijit o nervy kupte si WM, jedina vec co me na JB laka je ten tethering, brecim u O2 co mesic ted uz tyden, volal jsem i do apple a rikali, ze je to na strane operatora, k me smule mam sluzebni mobil a nemuzu si jen tak pohrozit zmenou operatora, jinak bych se na to cele vyjebal.

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:24)
    Trvalý odkaz

    Dite se s takovyma kecma vycpat, jestli chcete svobodu kupte si google nexus one, chcete znacku tak si kupte apple a drzte huby, chcete prijit o nervy kupte si WM, jedina vec co me na JB laka je ten tethering, brecim u O2 co mesic ted uz tyden, volal jsem i do apple a rikali, ze je to na strane operatora, k me smule mam sluzebni mobil a nemuzu si jen tak pohrozit zmenou operatora, jinak bych se na to cele vyjebal.

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:25)
    Trvalý odkaz

    omlouvam se za vyrazy a ton, ale uz me to orpavdu vytaci…

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:25)
    Trvalý odkaz

    omlouvam se za vyrazy a ton, ale uz me to orpavdu vytaci…

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:38)
    Trvalý odkaz

    Mám za to, že mnoho služeb, které JB umožňuje, jsou obecně (nejen porušením licenčního ujednání k iPhone a iPhone OS) porušením nějaké licence .. nelegální kopie programů je krádež .. do filesystému se jde připojit (viz články Vládi a komentáře ostatních), ale jen do veřejné části (proč by někdo dával přístup do jádra) .. obcházení tetheringu je porušení licence u operátora .. ale měli byste řvát u něj, iPhone tethering umí .. různé vymoženosti na úvodní stránku, zřejmě je nějaký důvod, proč tam nejsou .. stejně jako lze z úvodní obrazovky pustit iPod bez odemykání a lezení do iPod app, což dřív nešlo, takže to je reakce na žádosti uživatelů (velkého množství a odůvodněného) .. kdyby bylo to, co požaduje mnoho z vás, až tak důležité, bude to tam .. a třeba i bude, až přijde iPhone OS 4 .. ale pro pár lidí (neberte to ve zlém) to nemá cenu dělat ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:38)
    Trvalý odkaz

    Mám za to, že mnoho služeb, které JB umožňuje, jsou obecně (nejen porušením licenčního ujednání k iPhone a iPhone OS) porušením nějaké licence .. nelegální kopie programů je krádež .. do filesystému se jde připojit (viz články Vládi a komentáře ostatních), ale jen do veřejné části (proč by někdo dával přístup do jádra) .. obcházení tetheringu je porušení licence u operátora .. ale měli byste řvát u něj, iPhone tethering umí .. různé vymoženosti na úvodní stránku, zřejmě je nějaký důvod, proč tam nejsou .. stejně jako lze z úvodní obrazovky pustit iPod bez odemykání a lezení do iPod app, což dřív nešlo, takže to je reakce na žádosti uživatelů (velkého množství a odůvodněného) .. kdyby bylo to, co požaduje mnoho z vás, až tak důležité, bude to tam .. a třeba i bude, až přijde iPhone OS 4 .. ale pro pár lidí (neberte to ve zlém) to nemá cenu dělat ..

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:44)
    Trvalý odkaz

    a ted narazite na co na ten tethering, co blaznite kolik iPhone ma lidi u nas od O2, kdyz budu malo prehanet tak 30 000? z toho, kdyz vezmu ze bez internetu je ten mobil funkcni z 1/4, je 20 000 na internetu s nejakym pausalem musi rvat vsichni a to je malo? pral bych O2 aby vsichni vzali do zajecich k jinym operatorum.

    pokud jde o jine veci, tak jsem zacal jako widlak, pokracoval jako linuxak a skoncil u mac os, vedla me k tomu jdna vec pohodlnost, ale u linuxu jsem si navykl na svobodu instalovat si pomoci apt-get co potrebuju a mit to hned po ruce, tohle pokud nekdo hleda u iPhone tak se sakra splet, me to u nej nevadi, ssh mam, nejake trace aplikace taky, co vic, nic. iphone jako flasku taky nepotrebuju, mam ho stejne porad plny hudby nebo her takze si sebou nosim 8GB flasku a jsem v klidu….

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:44)
    Trvalý odkaz

    a ted narazite na co na ten tethering, co blaznite kolik iPhone ma lidi u nas od O2, kdyz budu malo prehanet tak 30 000? z toho, kdyz vezmu ze bez internetu je ten mobil funkcni z 1/4, je 20 000 na internetu s nejakym pausalem musi rvat vsichni a to je malo? pral bych O2 aby vsichni vzali do zajecich k jinym operatorum.

    pokud jde o jine veci, tak jsem zacal jako widlak, pokracoval jako linuxak a skoncil u mac os, vedla me k tomu jdna vec pohodlnost, ale u linuxu jsem si navykl na svobodu instalovat si pomoci apt-get co potrebuju a mit to hned po ruce, tohle pokud nekdo hleda u iPhone tak se sakra splet, me to u nej nevadi, ssh mam, nejake trace aplikace taky, co vic, nic. iphone jako flasku taky nepotrebuju, mam ho stejne porad plny hudby nebo her takze si sebou nosim 8GB flasku a jsem v klidu….

  • avatar
    15. 02. 2010 (22:53)
    Trvalý odkaz

    Tím málo jsem myslel takové věci jako zobrazení poslední položky kalendáři na úvodní obrazovku s možností nastavit ji font a barvu .. :) .. zakázaný tethering o O2 je problém O2, a taky bych je za to hnal .. naštěstí mám VF ..

    Widlák jsem byl 15 let, na Macu jsem rok (MPB a iP) .. linuxu jsem se vyhnul a iPhone mi vyhovuje, protože se nemusím v ničem vrtat, funguje, mohu na něj dát cokoli, co je na appstore, co tam není, si brzo udělám ve flashi CS5 s exportem do nativní APP pro iPhone (Objective C nebo jak se to jmenuje se učit nechci, jsem primárně grafik a flashař), dev účet mám, takže .. :)

    Takže jako chápu, to určitě jo .. zejména O2 vztek .. ;)

  • avatar
    15. 02. 2010 (23:53)
    Trvalý odkaz

    Tím málo jsem myslel takové věci jako zobrazení poslední položky kalendáři na úvodní obrazovku s možností nastavit ji font a barvu .. :) .. zakázaný tethering o O2 je problém O2, a taky bych je za to hnal .. naštěstí mám VF ..

    Widlák jsem byl 15 let, na Macu jsem rok (MPB a iP) .. linuxu jsem se vyhnul a iPhone mi vyhovuje, protože se nemusím v ničem vrtat, funguje, mohu na něj dát cokoli, co je na appstore, co tam není, si brzo udělám ve flashi CS5 s exportem do nativní APP pro iPhone (Objective C nebo jak se to jmenuje se učit nechci, jsem primárně grafik a flashař), dev účet mám, takže .. :)

    Takže jako chápu, to určitě jo .. zejména O2 vztek .. ;)

  • avatar
    16. 02. 2010 (00:45)
    Trvalý odkaz

    To jsou tako vé adolescentní argumenty. Když se Vám omezení Applu nelíbí, kupte si něco, co je otevřené. Já osobně kromě tetheringu u O2 (hajzlové) nic nepostrádám. Dělá to všechno, co jsem od toho čekal. Spíš mně vadí nemožnost koupit si písničky u iTunes, ani pitomé zvonění. Myslím, že za čtyři roky si ta práva mohli pánové vyřídit – viz např. Švýcarsko. A až přijde iPad, pocítíme to ještě víc. Houby interaktivita a videa v encyklopediích. Nic. Tady nikdo ani neví co to je e-book, takže to je hudba budoucnosti. To jsou problémy, ve kterých se má honit Apple a máchat mu v tom čumák! A ne v tom, jestli si z toho můžeš udělat flashku, nebo jinou pitomost. A když by se ti to náhodou posralo, tak aby ti v záruce dali nový.

  • avatar
    16. 02. 2010 (01:45)
    Trvalý odkaz

    To jsou tako vé adolescentní argumenty. Když se Vám omezení Applu nelíbí, kupte si něco, co je otevřené. Já osobně kromě tetheringu u O2 (hajzlové) nic nepostrádám. Dělá to všechno, co jsem od toho čekal. Spíš mně vadí nemožnost koupit si písničky u iTunes, ani pitomé zvonění. Myslím, že za čtyři roky si ta práva mohli pánové vyřídit – viz např. Švýcarsko. A až přijde iPad, pocítíme to ještě víc. Houby interaktivita a videa v encyklopediích. Nic. Tady nikdo ani neví co to je e-book, takže to je hudba budoucnosti. To jsou problémy, ve kterých se má honit Apple a máchat mu v tom čumák! A ne v tom, jestli si z toho můžeš udělat flashku, nebo jinou pitomost. A když by se ti to náhodou posralo, tak aby ti v záruce dali nový.

  • avatar
    16. 02. 2010 (03:02)
    Trvalý odkaz

    Jirka13: zaloz si US iTunes store ucet. Ziju v zahranici kde ucet mam taky, ale na hudbu pouzivam vyhradne US ucet, protoze je to proste levnejsi :-)

  • avatar
    16. 02. 2010 (04:02)
    Trvalý odkaz

    Jirka13: zaloz si US iTunes store ucet. Ziju v zahranici kde ucet mam taky, ale na hudbu pouzivam vyhradne US ucet, protoze je to proste levnejsi :-)

  • avatar
    16. 02. 2010 (06:06)
    Trvalý odkaz

    Je to jen o tom, ze do toho jdes dobrovolne tak si nemas co stezovat, a myslim, ze to co jsem popsal vyse je proste pravda, kupujes si to kvuli jednoduchosti, stabilite a ZNACCE, kdyz se ti to nelibi tak si to nekupuj, je to stabilini a jednoduche protoze jsou omezene prava uzivatelum aby si to neposrali, Androida si lidi klidne koupit muzou a budou googlit a hledat navody jak si tam udelat tam to a tam to a pusti prikazovou radku a sup a jsou v prdeli.

    Pokud jde o iTunes store, tak je to o autorskych pravech a o tom, co se tyce app store, tak je problem ze nemame euro, proto to slovaci maji a my ne. Pokud chces nejake vyzvaneni zacni goooglit, nasel jsem jak hotova volne ke stazeni jak nejake ruzne melodie i songy a taky ruzne konvertory typu nahrajes song vypadne ti vyzvaneni, funguje i bez JB staci to nakopirovat do iTunes.

  • avatar
    16. 02. 2010 (07:06)
    Trvalý odkaz

    Je to jen o tom, ze do toho jdes dobrovolne tak si nemas co stezovat, a myslim, ze to co jsem popsal vyse je proste pravda, kupujes si to kvuli jednoduchosti, stabilite a ZNACCE, kdyz se ti to nelibi tak si to nekupuj, je to stabilini a jednoduche protoze jsou omezene prava uzivatelum aby si to neposrali, Androida si lidi klidne koupit muzou a budou googlit a hledat navody jak si tam udelat tam to a tam to a pusti prikazovou radku a sup a jsou v prdeli.

    Pokud jde o iTunes store, tak je to o autorskych pravech a o tom, co se tyce app store, tak je problem ze nemame euro, proto to slovaci maji a my ne. Pokud chces nejake vyzvaneni zacni goooglit, nasel jsem jak hotova volne ke stazeni jak nejake ruzne melodie i songy a taky ruzne konvertory typu nahrajes song vypadne ti vyzvaneni, funguje i bez JB staci to nakopirovat do iTunes.

  • avatar
    16. 02. 2010 (06:46)
    Trvalý odkaz

    jouda: ty mas iphone blokovanej na operatora (zrejme zahranicniho) tudiz si bez JB neskrtnes ponevac to je jedina cesta jak odemknout baseband pro libovolnou SIM. Ale pro lidi co zustavaji u operatora u kteryho iphone koupili a teda je jim unlock pro jinou kartu ukradenej (nebo telefon ani neni blokovanej) je prechod mezi JB a neJB fakt jenom otazka restore tovarniho nastaveni.

  • avatar
    16. 02. 2010 (07:46)
    Trvalý odkaz

    jouda: ty mas iphone blokovanej na operatora (zrejme zahranicniho) tudiz si bez JB neskrtnes ponevac to je jedina cesta jak odemknout baseband pro libovolnou SIM. Ale pro lidi co zustavaji u operatora u kteryho iphone koupili a teda je jim unlock pro jinou kartu ukradenej (nebo telefon ani neni blokovanej) je prechod mezi JB a neJB fakt jenom otazka restore tovarniho nastaveni.

  • avatar
    16. 02. 2010 (09:13)
    Trvalý odkaz

    U Vodafone CZ take tethering funguje, sam jej pouzivam. Bohuzel kamarad ma O2 a take mu nefunguje tethering, jsou to kurvy :-(

  • avatar
    16. 02. 2010 (08:13)
    Trvalý odkaz

    U Vodafone CZ take tethering funguje, sam jej pouzivam. Bohuzel kamarad ma O2 a take mu nefunguje tethering, jsou to kurvy :-(

  • avatar
    16. 02. 2010 (08:17)
    Trvalý odkaz

    Boo> Jasne! Diky, uz to chapu. Je to vlastne iphone moji druzky, tk to bude muset pockat az si ja koupim novej a dam ji ten svuj bez JB. Pokud teda jak rikaz, je JB jedina cesta, jak odemknout baseband pro libovolnou SIM.
    Jinak souhlas s jirkou13, ze vsechna tahle smecka, aby jsem si mohl dat na plochu udalosti z kalendare, nebo mit dole na liste 5 ikon a vsechny vytuneny, jsou jaksi druhorady. Vetsi problem je, abychom si mohli normalne kupovat hudbu a filmy a knihy v itunes. Jo, taky mam u.s. ucet, ale to je prave to, co nechci.
    Co se tyce tetheringu, jeste nedavno to u tmobile neslo, a ani dneska o tom nikde u tmobile nevidim ani slovo. Takze pravdepodobne zase mluvite o tetheringu pres blacksn0w, nebo neco podobnyho. Nevim, schvalne se zkusim pripojit… az mi dobehne upgrade na 3.1.3 :)

  • avatar
    16. 02. 2010 (09:17)
    Trvalý odkaz

    Boo> Jasne! Diky, uz to chapu. Je to vlastne iphone moji druzky, tk to bude muset pockat az si ja koupim novej a dam ji ten svuj bez JB. Pokud teda jak rikaz, je JB jedina cesta, jak odemknout baseband pro libovolnou SIM.
    Jinak souhlas s jirkou13, ze vsechna tahle smecka, aby jsem si mohl dat na plochu udalosti z kalendare, nebo mit dole na liste 5 ikon a vsechny vytuneny, jsou jaksi druhorady. Vetsi problem je, abychom si mohli normalne kupovat hudbu a filmy a knihy v itunes. Jo, taky mam u.s. ucet, ale to je prave to, co nechci.
    Co se tyce tetheringu, jeste nedavno to u tmobile neslo, a ani dneska o tom nikde u tmobile nevidim ani slovo. Takze pravdepodobne zase mluvite o tetheringu pres blacksn0w, nebo neco podobnyho. Nevim, schvalne se zkusim pripojit… az mi dobehne upgrade na 3.1.3 :)

  • avatar
    16. 02. 2010 (09:03)
    Trvalý odkaz

    Hehe tak tady ctu tu diskuzi a docela se bavim :) jako souhlasim se vsemi co rikaji ze O2 tethering neni problem apple, ale tak co nadelate. Je to Vase volba ze jste udelali JB a pokud prijde tvrde na tvrde a oni objevi ze jste meli JB tak prijdete o zaruku bez toho aniz by je zajimalo ze je to jedinej zpusob jak O2 tethering ziskat. Rikam zmente operatora.

    Dalsi vec co me pobavila je ze bez internetu je iphone funkcni jen z 1/4. Je to pravda, ale co ma spolecneho tethering a internet v mobilu? Mam tethering a Vodafone, vsechno facha v pohode a bez problemu nadhera. Kazdopadne jsem ho vyuzil pouze jedinkrat za cca pul roku co mam iPhone. Vim ze lide ho pouzivaji castej, ale je nacase zatnout tipec komunistickym O2 a ne Apple ti za to nemohou a jako O2 sou sprominutim ku… Jak mam nazvat operatora, kterej se o me nestara jako o zakaznika ale jakmile dam vypoved tak mi 2 dny pred koncem vypovedi napise ze jako pokud u nich zustanu tak dostanu 3000 minut mesicne zdarma na volani do vsech siti po dobu 1 roku? Jako tohle neni chovani spravneho operatora, takze radim vsem prejdete jinam a O2 nechte smazit v pekle a nebo udelejte hromadnou petici … Klidne Vam ji i podepisu, protoze pokud nekdy pujdu k zamestnavateli s O2 tak tethering take budu potrebovat.

    Jedina vec me na Apple stve … Nechapu proc do sveho obchodu nepousteji nektere aplikace. JB mam, ale vice ci mene jen kvuli par emulatorum abych si zahral stare hry a scummVm … Tohle mi strasne chybi a libi se mi prvni vlastovka v podobe Sega Genesis emulatoru v appstore a moznosti kupovat si hry :) uvidime jak to bude dal ;) Dalsi vec me stve ze nektere hry, ktere jsem chtel nebyly k dispozici v EU appstore (napr. Metal Gear Solid touch ktera je tam cca mesic ani ne snad). Kazdopadne jakmile me odriznou, nevim jestli je to pozde, ale vracim se k originalu a proste co … Pokud bych chtel variabilitu mam Google Android, WM7 apod, kazdopadne me se produkty Apple libeji, sedej mi do ruky co se tyce ovladani atp, tak proc bych u nich nezustal …

    Ale zase to ze Apple ma pravidla pro pridavani do AppStore zamezuje tomu ze se iPhone sere a ze by se zpomaloval atp. Takze pak dele zustane svezi a funkcni nez alternativy, kde si nainstalujete kdejakou „kravinu“ a pak se divite a nadavate na OS ze je pomaly, ale je to jen proto protoze je to „zasrany“ aplikacemi. Proste je to vsechno o kompromisu.

    Moje 2 centy do diskuze ;)

Komentáře nejsou povoleny.