Víte, proč bude iPad úspěšný?

V diskusích je velmi často vidět, že někteří čtenáři příliš nepochopili zacílení nového iPadu. Chápou jej jako nástroj pro Power Usery (chtějící všechny ty multitaskingy, bluetooth přenosy a další geekoviny), což ale iPad není a ani nemá být. Krásný pohled na zacílení tohoto produktů přináší Petr Mára a s jeho názorem nejde než nesouhlasit.

Petr Mára píše: Při pročítání zpráv na Twitteru a řady komentářů na internetu mi přijde, že jsme se nepoučili. Že vždycky u uvedení nového Apple produktu řešíme zcela irelevantní věci:

  • iPod nemá FM rádio?
  • iPhone má jen 2 mpx kameru?
  • iPad má jen 1024×768? Není 16:9?

Přitom Apple produkty, které udělaly v posledních letech revoluci, měly právě minimum funkcí a byly doslova „tupé“ na ovládání. A lidé, kteří je kupují, nezajímá, jaký je uvnitř procesor, grafika, nebo paměť. To jsou přece zcela nepodstatné informace. Je zajímá zcela něco jiného. Co s tou novou hračkou mohou dělat…

Jinak řečeno OBSAH.

A to je klíčová věc včerejšího uvedení iPadu. Nejenom iPad samotný, ale hlavně iBook Store (Prodej elektronických knih – konkurence Amazon Kindle). Zbývající díl do Apple Online Store skládačky. Protože prodávat Bity je mnohem lepší, než prodávat Atomy.. ale ty Atomy si získají místo na titulních stránkách novin a časopisů. Takže se zkuste na iPad podívat znovu bez těch přehnaných očekávání, které jste měli. Ten produkt má přesně vše, co potřebuje. Je to nejlepší nástroj na konzumaci obsahu. Jakéhokoliv. To, na co je iPhone malý, zvládne iPad zcela ideálně. Knihy, web, videa, hry. Absolutně jednoduché ovládání a desítky tisíc aplikací z App Store. Pokud řešíte hardwarovou specifikaci, tak jste zamrzli někde v devadesátých letech minulého století. Dnes nerozhoduje hardware, dnes rozhoduje obsah.

Proto si iPad koupím.. a už teď se na něj těším. A budu zase sledovat, jak se firmy budou snažit koncept iPadu okopírovat a přitom si neuvědomí, o čem je. Není o rozlišení (určitě můžete mít 2x vyšší rozlišení..proč?), velikosti, kameře (opravdu chcete s tímto fotit?), možnosti telefonování atd. Ale o jednoduchosti, přímočarosti a obsahu. Je to zcela zřejmé, všichni to mají léta před očima a stejně to nikdo neumí zkopírovat (Je pravda, že síla značky jako takové se kopíruje špatně).

Tohle není stroj pro geeky, tohle je zařízení budoucnosti, které ukazuje, jak budeme s obsahem pracovat. A věřím, že tohle je jen začátek revoluce jménem iPad a že výhledově bude mít především dopad na školství. To je podle mě cílová meta, kam Steve míří a to je oblast, kterou chce se svým iTunes U, Podcast serverem a iPadem změnit…

Vítejte v budoucnosti podle Apple :)

72 komentářů: „Víte, proč bude iPad úspěšný?

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:03)
    Trvalý odkaz

    Naprosto souhlasím s tímto článkem. Technologie alá StarTrek přichází v reálu do našich životů :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:03)
    Trvalý odkaz

    Naprosto souhlasím s tímto článkem. Technologie alá StarTrek přichází v reálu do našich životů :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:17)
    Trvalý odkaz

    S obsahom máš úplnú pravdu… Apple predáva obsah a formu, čiže to ako všetko to vyzerá… Ale je tu to ALE a nie je geekovské…

    Základná idea je nahradiť iPadom bežné denné činnosti, aby sa nemusel zapínať počítač, aby to mal človek pred sebou napríklad v posteli… Áno, čítanie kíh je prepracované, multimédia sú super(aj ked podpora iných formátov by rozhodne potešila, konvertovanie je prosto zdĺhavé a v našich končinách si z iTunes storu nič kúpiť nemôžme), ale dostávame sa k internetu. Takže ak to má nahradiť počítač, tak je pre mna absolútne nepochopiteľné, že videá z YouTube prehrám, ale z iných stránok proste nie, ten flash prosto chýba. Multitasking je podobná vec, bolo by super, keby človek surfuje a popri tom telefonuje alebo chatuje cez skype(čo momentálne nie je možné, na iPhone sa to dá zniesť, však je to mobil), s tým súvisí aj kamera, ktorú si spomínal. Nik s tým fotiť nechce, ale čo tak videohovor? Ja by som s tým rád zavolal mal to v posteli napr a v klude telefonoval aj s videom… iPad proste trhák nebude, pokiaľ toto nevyriešia… Bude to podobné ako macbook air, predáva sa to, ale nie je to boom ako pri iPhone…

    • avatar
      28. 01. 2010 (08:20)
      Trvalý odkaz

      McElroy: Flash opravu nechybí – alespoň z dlouhodobého hlediska. Proč Apple nechce flash? Protože s HTML5 bude flah k nepotřebě právě pro ta webová videa – a jak víme, mobilní Safari HTML5 umí. Proto Apple s flashem nic nepodniká, snaží se to ustát to pořádného rozšíření HTML5. Flash je pro videa a pod obsolete technologie, která v mobilním zařízení fakt nemá co dělat…
      A Ad multitasking: přesně to, co popisuješ, je činnost, proti které Apple a Jobs je. iPad je třeba chápat (a stejně tak třeba i touch) jako stovka jednoúčelových zařízení v jednom těle. Snadno se změní v prohlížečku internetu (ale bude jenom jí, ale dobrou). Nebo v chatovací nástroj (ale pouze v něj). A tak dále. Pokud chce člověk více aplikací současně, fajn: na to má klasický počítač nebo notebook. Ne mobilní zařízení této třídy – zda jde o pohodlí: když si jdu číst knížku, nechci být u toho rušen a nebudu před tím přece ručně ukončovat skype, mail a další věci. Prostě otevřu knížku a čtu – stejně, jako u klasické papírové knížky. U ní také nechatuju a neruší mne spamy pro ICQ…

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:17)
    Trvalý odkaz

    S obsahom máš úplnú pravdu… Apple predáva obsah a formu, čiže to ako všetko to vyzerá… Ale je tu to ALE a nie je geekovské…

    Základná idea je nahradiť iPadom bežné denné činnosti, aby sa nemusel zapínať počítač, aby to mal človek pred sebou napríklad v posteli… Áno, čítanie kíh je prepracované, multimédia sú super(aj ked podpora iných formátov by rozhodne potešila, konvertovanie je prosto zdĺhavé a v našich končinách si z iTunes storu nič kúpiť nemôžme), ale dostávame sa k internetu. Takže ak to má nahradiť počítač, tak je pre mna absolútne nepochopiteľné, že videá z YouTube prehrám, ale z iných stránok proste nie, ten flash prosto chýba. Multitasking je podobná vec, bolo by super, keby človek surfuje a popri tom telefonuje alebo chatuje cez skype(čo momentálne nie je možné, na iPhone sa to dá zniesť, však je to mobil), s tým súvisí aj kamera, ktorú si spomínal. Nik s tým fotiť nechce, ale čo tak videohovor? Ja by som s tým rád zavolal mal to v posteli napr a v klude telefonoval aj s videom… iPad proste trhák nebude, pokiaľ toto nevyriešia… Bude to podobné ako macbook air, predáva sa to, ale nie je to boom ako pri iPhone…

    • avatar
      28. 01. 2010 (09:20)
      Trvalý odkaz

      McElroy: Flash opravu nechybí – alespoň z dlouhodobého hlediska. Proč Apple nechce flash? Protože s HTML5 bude flah k nepotřebě právě pro ta webová videa – a jak víme, mobilní Safari HTML5 umí. Proto Apple s flashem nic nepodniká, snaží se to ustát to pořádného rozšíření HTML5. Flash je pro videa a pod obsolete technologie, která v mobilním zařízení fakt nemá co dělat…
      A Ad multitasking: přesně to, co popisuješ, je činnost, proti které Apple a Jobs je. iPad je třeba chápat (a stejně tak třeba i touch) jako stovka jednoúčelových zařízení v jednom těle. Snadno se změní v prohlížečku internetu (ale bude jenom jí, ale dobrou). Nebo v chatovací nástroj (ale pouze v něj). A tak dále. Pokud chce člověk více aplikací současně, fajn: na to má klasický počítač nebo notebook. Ne mobilní zařízení této třídy – zda jde o pohodlí: když si jdu číst knížku, nechci být u toho rušen a nebudu před tím přece ručně ukončovat skype, mail a další věci. Prostě otevřu knížku a čtu – stejně, jako u klasické papírové knížky. U ní také nechatuju a neruší mne spamy pro ICQ…

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:28)
    Trvalý odkaz

    Japodobne súhlasím, aj keď som bol mierne sklamaný z neuveddnia iPhone OS 4 iPad si svojich užívateľov nájde určite, aj keď bude kopec ľudí protestovať.

    • avatar
      28. 01. 2010 (08:31)
      Trvalý odkaz

      Simumarek: ptal jsem si uz vcera pri prenose: jake vyrazne zmeny iphonu vsichni chcete, aby vydaly za major upgrade systému?

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:28)
    Trvalý odkaz

    Japodobne súhlasím, aj keď som bol mierne sklamaný z neuveddnia iPhone OS 4 iPad si svojich užívateľov nájde určite, aj keď bude kopec ľudí protestovať.

    • avatar
      28. 01. 2010 (09:31)
      Trvalý odkaz

      Simumarek: ptal jsem si uz vcera pri prenose: jake vyrazne zmeny iphonu vsichni chcete, aby vydaly za major upgrade systému?

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:34)
    Trvalý odkaz

    „Takže ak to má nahradiť počítač“ – to je prave to, nema to NAHRADIT ale DOPLNIT. Obvykle uz nejaky pocitac mas a iPad je k nemu len periferia. Mozes v nom robit niektore cinnosti, ktore sice pocitac vie a castokrat lepsie, lenze iPad ich ponukne okamzite. Treba si opakovat vetu z clanku: geekovsky pohlad je, ze zoberie nejaky doterajsi stav technologii a snazi sa novy pristroj na ne prisit co najtesnejsie cim zisti, ze sa tomu vzpiera a kladie mu prekazky. Prave pohlad CEZ obsah je iny. Hardware je len nevyhnutne „zlo“, aby som sa dostal k obsahu :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:34)
    Trvalý odkaz

    „Takže ak to má nahradiť počítač“ – to je prave to, nema to NAHRADIT ale DOPLNIT. Obvykle uz nejaky pocitac mas a iPad je k nemu len periferia. Mozes v nom robit niektore cinnosti, ktore sice pocitac vie a castokrat lepsie, lenze iPad ich ponukne okamzite. Treba si opakovat vetu z clanku: geekovsky pohlad je, ze zoberie nejaky doterajsi stav technologii a snazi sa novy pristroj na ne prisit co najtesnejsie cim zisti, ze sa tomu vzpiera a kladie mu prekazky. Prave pohlad CEZ obsah je iny. Hardware je len nevyhnutne „zlo“, aby som sa dostal k obsahu :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:37)
    Trvalý odkaz

    ad: neuvedenie iphone OS. Tam som mal 10 %, ze by to bolo. Novy fw moze uviest kedykolvek sa im zachce. O mesiac je tusim dalsia akcia. Proste fw k iphone uz nie je udalost, len vyvoj :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:37)
    Trvalý odkaz

    ad: neuvedenie iphone OS. Tam som mal 10 %, ze by to bolo. Novy fw moze uviest kedykolvek sa im zachce. O mesiac je tusim dalsia akcia. Proste fw k iphone uz nie je udalost, len vyvoj :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    S tymto suhlasim. Presne nieco taketo by prislo vhod. Pridem z prace/od zakaznika a uz nemam vobec chut vytahovat notebook z tasky. Teraz na to pouzivam iPhone, ale hodilo by sa nieco s vecsim displejom niekedy. A to je presne iPad.

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:50)
    Trvalý odkaz

    S tymto suhlasim. Presne nieco taketo by prislo vhod. Pridem z prace/od zakaznika a uz nemam vobec chut vytahovat notebook z tasky. Teraz na to pouzivam iPhone, ale hodilo by sa nieco s vecsim displejom niekedy. A to je presne iPad.

  • avatar
    28. 01. 2010 (08:59)
    Trvalý odkaz

    Ako doplnenie k clanku taky moj subjektivny pocit: Vzdy sa k takymto zariadeniam vyjadruju geekovia v style „nema to to hento, nevie to to tamto“ a vzdy v tom citim nieco ako strach. Ze ich zaluba sa uz stava mainstreamom a straca aureolu vynimocnosti, ze pre to, aby si cojaviem mohli pozriet film oni musia doslova carovat a laik na neho pozera ako na carodejnika. Takyto pristroj je uz pripraveny na to, aby si dobol prstom do obrazovky a video ide. Takze je to cosi ako ziarlivost :-) (sam som ajtak, poznam tie pocity) :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:59)
    Trvalý odkaz

    Ako doplnenie k clanku taky moj subjektivny pocit: Vzdy sa k takymto zariadeniam vyjadruju geekovia v style „nema to to hento, nevie to to tamto“ a vzdy v tom citim nieco ako strach. Ze ich zaluba sa uz stava mainstreamom a straca aureolu vynimocnosti, ze pre to, aby si cojaviem mohli pozriet film oni musia doslova carovat a laik na neho pozera ako na carodejnika. Takyto pristroj je uz pripraveny na to, aby si dobol prstom do obrazovky a video ide. Takze je to cosi ako ziarlivost :-) (sam som ajtak, poznam tie pocity) :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:07)
    Trvalý odkaz

    Asi to vyuziti najde, obcas vecer jen cucim na net z postele dve hodky pred spanim a na to to bude super. Jen pri tom mam pusteno icq a kecam s prateli, a to je tady problem. Bud muzu chatovat nebo koukat na web :). jenze kdyz mi nekdo posle odkaz, ja se odpojim, abych si ho prohlidnul, pak se zas pripojim… je to na levacku. Pritom aby to bylo jako doplnek k bookovi, tohle by to umet klidne mohlo, neni to nic, co by me odradilo koupit si Macbook.
    A flash – rikejte si co chcete, HTML5 je urcite fajn. Za par let. Ted ne, ted je flash podle me dulezity. Co treba JAVA? Internetove bankovnictvi si na tom taky neprohlidnu…

    Proste mi prijde, ze je to moc omezene, ani to hloupy USB tam neni… Vetsi touch, nic vic. A to me zklamalo. I kdyz se mi libi a mozna bych to koupil, budu remcat, protoze tyhle veci mi chybet budou.

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:07)
    Trvalý odkaz

    Asi to vyuziti najde, obcas vecer jen cucim na net z postele dve hodky pred spanim a na to to bude super. Jen pri tom mam pusteno icq a kecam s prateli, a to je tady problem. Bud muzu chatovat nebo koukat na web :). jenze kdyz mi nekdo posle odkaz, ja se odpojim, abych si ho prohlidnul, pak se zas pripojim… je to na levacku. Pritom aby to bylo jako doplnek k bookovi, tohle by to umet klidne mohlo, neni to nic, co by me odradilo koupit si Macbook.
    A flash – rikejte si co chcete, HTML5 je urcite fajn. Za par let. Ted ne, ted je flash podle me dulezity. Co treba JAVA? Internetove bankovnictvi si na tom taky neprohlidnu…

    Proste mi prijde, ze je to moc omezene, ani to hloupy USB tam neni… Vetsi touch, nic vic. A to me zklamalo. I kdyz se mi libi a mozna bych to koupil, budu remcat, protoze tyhle veci mi chybet budou.

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:09)
    Trvalý odkaz

    iPad je samostatně nepoužitelné zařízení. Stále je k němu potřeba další plnohodnotný počítač. To ale nesnižuje hodnotu samotného iPadu (iPhone si bez počítače taky nedovedu představit). Ale kameru na videohovory by to chtělo a multitasking taky. U mě snad ani neexistuje videohovor, kdy bych zároveň nesahal po jiných aplikacích. Safari, Address Book nebo jen Finder. Co uděláte s iPadem, když se vás při hovoru někdo zeptá na nějaký kontakt, který nenosíte v hlavě?

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:09)
    Trvalý odkaz

    iPad je samostatně nepoužitelné zařízení. Stále je k němu potřeba další plnohodnotný počítač. To ale nesnižuje hodnotu samotného iPadu (iPhone si bez počítače taky nedovedu představit). Ale kameru na videohovory by to chtělo a multitasking taky. U mě snad ani neexistuje videohovor, kdy bych zároveň nesahal po jiných aplikacích. Safari, Address Book nebo jen Finder. Co uděláte s iPadem, když se vás při hovoru někdo zeptá na nějaký kontakt, který nenosíte v hlavě?

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:15)
    Trvalý odkaz

    Tchenda> No co, ukoncite hovor, najdete cislo kontaktu, zapisete na papir, zapnete zpatky hovor a cislo nadiktujete :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:15)
    Trvalý odkaz

    Tchenda> No co, ukoncite hovor, najdete cislo kontaktu, zapisete na papir, zapnete zpatky hovor a cislo nadiktujete :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:17)
    Trvalý odkaz

    Také s uvedeným souhlasím. iPad v současné podobě je dokonalý pro mobilní PASIVNÍ přístup k obsahu.

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:17)
    Trvalý odkaz

    Také s uvedeným souhlasím. iPad v současné podobě je dokonalý pro mobilní PASIVNÍ přístup k obsahu.

  • avatar
    28. 01. 2010 (09:41)
    Trvalý odkaz

    Vřele pro pobavení nad nesmyslnými argumenty doporučuji k přečtení recenzi nejčtenějšího sebe-středního ega Rádi Hulánů…

    Tento článek je naprosto výstižný a vystihuje přesně to, co my, uživatelé produktů Apple očekáváme a já tímto Applu opět tleskám za vynikající počin :o)

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Vřele pro pobavení nad nesmyslnými argumenty doporučuji k přečtení recenzi nejčtenějšího sebe-středního ega Rádi Hulánů…

    Tento článek je naprosto výstižný a vystihuje přesně to, co my, uživatelé produktů Apple očekáváme a já tímto Applu opět tleskám za vynikající počin :o)

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    do skol misto tezkejch ucebnic bych si to dokazal predstavit taky, prtem podtrhnout zajimavou kapitolku, na zalozku dotukat doplnujici informace… to bude bomba… v dalsi verzi :-) a u nas pak hlavne aby se do toho ty ucebnice daly sehnat :-/

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:16)
    Trvalý odkaz

    do skol misto tezkejch ucebnic bych si to dokazal predstavit taky, prtem podtrhnout zajimavou kapitolku, na zalozku dotukat doplnujici informace… to bude bomba… v dalsi verzi :-) a u nas pak hlavne aby se do toho ty ucebnice daly sehnat :-/

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:20)
    Trvalý odkaz

    Ahoj, naprosto souhlasím s Petrem. Vystihls to skvěle. Rovněž souhlasím s Vláďou ohledně multitaskingu…
    Už se těším, až si to jednou osahám. Když jsem to viděl včera, tak jsem z toho byl taky malinko rozpačitej, ale přes noc se mi to srovnalo v hlavě a tenhle článek jako by mi mluvil z nitra :) Myslím že je to opravdu revoluční věc. Dokážu si to představit doma i na práci. Už vidím jak můj tříletý syn maluje obrázek, pouští si video a muziku a hraje hry. Mimochodem, toto umí již s iphonem :) Rovněž rodinné fotky tímto získají úplně jiný rozměr…atd.

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:20)
    Trvalý odkaz

    Ahoj, naprosto souhlasím s Petrem. Vystihls to skvěle. Rovněž souhlasím s Vláďou ohledně multitaskingu…
    Už se těším, až si to jednou osahám. Když jsem to viděl včera, tak jsem z toho byl taky malinko rozpačitej, ale přes noc se mi to srovnalo v hlavě a tenhle článek jako by mi mluvil z nitra :) Myslím že je to opravdu revoluční věc. Dokážu si to představit doma i na práci. Už vidím jak můj tříletý syn maluje obrázek, pouští si video a muziku a hraje hry. Mimochodem, toto umí již s iphonem :) Rovněž rodinné fotky tímto získají úplně jiný rozměr…atd.

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:47)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím s článkem.

    Pokud iPad někdo chápe jako náhradu PC (jedno jestli Mac/Win), tak je prostě v jiné kategorii produktů. Tohle zařízení jsi dokážu představit v obýváku na stole, kdy člověka občas něco napadne, chce mrknout na web, nebo si udělat nějakou poznámku, projít fotky, přečíst knížku (argumenty typu, že u nás elektronické knížky jsou o ničem není problém Applu, v Americe je tohle trend)- a proč kvůli tomu zapínat počítač, který se mnohdy ani na tuhle činnost nehodí/není úplně pohodlný – vleže na zádech je i notebook nepohodlný :-). Manželce to splní 99% činností, které dělá doma na počítači (web, fotky, mail, občas nějaký chat) a já se aspoň nebudu muset doma pořád přepínat na iMacu z jednoho uživatele na druhého :-). To samé, pokud potřebujete vzít někam na návštěvu ukázat fotky, vezmu iPad, vím, že budu někde „tvrdnout“, iPad můžu mít v tašce a zabiju čas… ideální zařízení…

    Takže jak tu padlo, tohle je několik „jednoúčelových“ zařízeních v jednom balení, navíc rychle dostupné (startované) a pohodlně ovládané.

    A verze iWork pro iPad pro mne řeší poslední oblast, kterou bych na tomhle zařízení uvítal – pročíst si nějaký dokument, udělat k němu pár poznámek. Data mám buď v mailu, nebo na MobileMe, takže USB port nebo nějaká „složitá“ synchronizace odpadá. A tyhle věci se opravdu na iPhonu rozumně řešit nadají.

    Na ostatní složité věci (úprava fotek, videa, dlouhé psaní dokumentů, mailů atd.) je prostě určeno něco jiného – desktop/notebook.

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:47)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím s článkem.

    Pokud iPad někdo chápe jako náhradu PC (jedno jestli Mac/Win), tak je prostě v jiné kategorii produktů. Tohle zařízení jsi dokážu představit v obýváku na stole, kdy člověka občas něco napadne, chce mrknout na web, nebo si udělat nějakou poznámku, projít fotky, přečíst knížku (argumenty typu, že u nás elektronické knížky jsou o ničem není problém Applu, v Americe je tohle trend)- a proč kvůli tomu zapínat počítač, který se mnohdy ani na tuhle činnost nehodí/není úplně pohodlný – vleže na zádech je i notebook nepohodlný :-). Manželce to splní 99% činností, které dělá doma na počítači (web, fotky, mail, občas nějaký chat) a já se aspoň nebudu muset doma pořád přepínat na iMacu z jednoho uživatele na druhého :-). To samé, pokud potřebujete vzít někam na návštěvu ukázat fotky, vezmu iPad, vím, že budu někde „tvrdnout“, iPad můžu mít v tašce a zabiju čas… ideální zařízení…

    Takže jak tu padlo, tohle je několik „jednoúčelových“ zařízeních v jednom balení, navíc rychle dostupné (startované) a pohodlně ovládané.

    A verze iWork pro iPad pro mne řeší poslední oblast, kterou bych na tomhle zařízení uvítal – pročíst si nějaký dokument, udělat k němu pár poznámek. Data mám buď v mailu, nebo na MobileMe, takže USB port nebo nějaká „složitá“ synchronizace odpadá. A tyhle věci se opravdu na iPhonu rozumně řešit nadají.

    Na ostatní složité věci (úprava fotek, videa, dlouhé psaní dokumentů, mailů atd.) je prostě určeno něco jiného – desktop/notebook.

  • avatar
    28. 01. 2010 (10:55)
    Trvalý odkaz

    No, já s tím p. Márou tak docela nesouhlasím:
    „Petr Mára píše: Při pročítání zpráv na Twitteru a řady komentářů na internetu mi přijde, že jsme se nepoučili. Že vždycky u uvedení nového Apple produktu řešíme zcela irelevantní věci:
    iPod nemá FM rádio?
    iPhone má jen 2 mpx kameru?….“

    Já si myslím, že iPod i Phone FM rádio mít mohou, kromě toho, že Steve má raději stahování hudby z iTunes – u nás mimochodem na hovno- , není jediný důvod, aby tomu tak nebylo.
    A to že iPhone má nejblbější foťák z mobilů, ačkoliv to zařízení má být „multimediální“, je pravda také. Ono nejde ani tak o to, kolik to má px, ale aby to trochu fotografovalo. Pokud chci dát do iPhonu něčí fotku ke kontaktu, vyfotím to foťákem a dám přes iPhoto, abych toho člověka poznal.

    Takže irelevantní věci to jsou pro p. Máru, ale pro normální uživatele ne. Já osobně jsem v Macovské komunitě od r. 1985 – což není překlep. Proto jsem zažil už spoustu kotrmelců, kdy Apple říkal – tudy! A nebylo to vždy úspěšné. Ale vždy se našli tleskači, kteří když něco chybělo říkali, že méně je více.
    Onehdy jsem nadával, že nemůžu dostat z Addressbooku kontakty tak, abych je mohl použít pro vytřídění v Excelu a vytvořit potom v QXP nějaký telefonní seznam. Pan Mára mi poučil, že data z Address Booku nejsou primárně určená ani pro xls, ani pro QXP. Patrně měl pocit, že bych ty kontakty měl opsat. Takže tak, svatá prostoto.
    Ono je to v podstatě jedno, protože Apple si tam vždycky dá co chce, ale to neznamená, že kolem toho vždycky musíme provádět rituální oslavné tanečky.
    P.S. A já si iPad koupím, protože je to přesně to zařízení po kterém jsem toužil. Ale je to spotřebák a své nevýhody má.

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:55)
    Trvalý odkaz

    No, já s tím p. Márou tak docela nesouhlasím:
    „Petr Mára píše: Při pročítání zpráv na Twitteru a řady komentářů na internetu mi přijde, že jsme se nepoučili. Že vždycky u uvedení nového Apple produktu řešíme zcela irelevantní věci:
    iPod nemá FM rádio?
    iPhone má jen 2 mpx kameru?….“

    Já si myslím, že iPod i Phone FM rádio mít mohou, kromě toho, že Steve má raději stahování hudby z iTunes – u nás mimochodem na hovno- , není jediný důvod, aby tomu tak nebylo.
    A to že iPhone má nejblbější foťák z mobilů, ačkoliv to zařízení má být „multimediální“, je pravda také. Ono nejde ani tak o to, kolik to má px, ale aby to trochu fotografovalo. Pokud chci dát do iPhonu něčí fotku ke kontaktu, vyfotím to foťákem a dám přes iPhoto, abych toho člověka poznal.

    Takže irelevantní věci to jsou pro p. Máru, ale pro normální uživatele ne. Já osobně jsem v Macovské komunitě od r. 1985 – což není překlep. Proto jsem zažil už spoustu kotrmelců, kdy Apple říkal – tudy! A nebylo to vždy úspěšné. Ale vždy se našli tleskači, kteří když něco chybělo říkali, že méně je více.
    Onehdy jsem nadával, že nemůžu dostat z Addressbooku kontakty tak, abych je mohl použít pro vytřídění v Excelu a vytvořit potom v QXP nějaký telefonní seznam. Pan Mára mi poučil, že data z Address Booku nejsou primárně určená ani pro xls, ani pro QXP. Patrně měl pocit, že bych ty kontakty měl opsat. Takže tak, svatá prostoto.
    Ono je to v podstatě jedno, protože Apple si tam vždycky dá co chce, ale to neznamená, že kolem toho vždycky musíme provádět rituální oslavné tanečky.
    P.S. A já si iPad koupím, protože je to přesně to zařízení po kterém jsem toužil. Ale je to spotřebák a své nevýhody má.

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:09)
    Trvalý odkaz

    Tomas: „Co treba JAVA? Internetove bankovnictvi si na tom taky neprohlidnu…“

    Banky uz od JAVY predsa upustili pred dlhymi rokmi. Aspon tie tu v mojej blizkosti. Snad to este niektora neprevadzkuje, ved je to bezpecnostna samovrazda :-)

    aby si nebol nestastny, s tym IM suhlasim. bolo by to fajn. Na iphone to vyriesili pomocou push. Uvidime, co ponukne SDK pre iPad.

    Mne nerobi problem si to zariadenie kupit a vsetko, co tvrdite si overit. Potom vam poviem nakolko je to platforma s dobrym vyhladom do buducnosti.

  • avatar
    28. 01. 2010 (12:09)
    Trvalý odkaz

    Tomas: „Co treba JAVA? Internetove bankovnictvi si na tom taky neprohlidnu…“

    Banky uz od JAVY predsa upustili pred dlhymi rokmi. Aspon tie tu v mojej blizkosti. Snad to este niektora neprevadzkuje, ved je to bezpecnostna samovrazda :-)

    aby si nebol nestastny, s tym IM suhlasim. bolo by to fajn. Na iphone to vyriesili pomocou push. Uvidime, co ponukne SDK pre iPad.

    Mne nerobi problem si to zariadenie kupit a vsetko, co tvrdite si overit. Potom vam poviem nakolko je to platforma s dobrym vyhladom do buducnosti.

  • avatar
    28. 01. 2010 (11:38)
    Trvalý odkaz

    iPad je bublina, co brzy splaskne… miluju věci od Applu, ale nemusím mít každou kravinu, co udělají, neboť ty věci miluji právě proto, že jsou užitečné, nikoliv zbytečné a nesmyslné. Kdybych chtěl zbytečné a nesmyslné věci (já prostě knihu budu vždycky číst jako knihu – tedy na papíru), tak bych přešel k Microsoftu. A k němu patří i iPad…

  • avatar
    28. 01. 2010 (12:38)
    Trvalý odkaz

    iPad je bublina, co brzy splaskne… miluju věci od Applu, ale nemusím mít každou kravinu, co udělají, neboť ty věci miluji právě proto, že jsou užitečné, nikoliv zbytečné a nesmyslné. Kdybych chtěl zbytečné a nesmyslné věci (já prostě knihu budu vždycky číst jako knihu – tedy na papíru), tak bych přešel k Microsoftu. A k němu patří i iPad…

  • avatar
    28. 01. 2010 (13:07)
    Trvalý odkaz

    Jako nahrada tezkych aktovek, plnych papiroveho salatu? To bych nasim zakum/detem opravdu pral. Bravo. Mam jen pocit, ze je to v dohledne dobe nerealna predstava.

    Vcera jsem opravdu nejvic ocekaval, jestli Apple „autorske organizace“ neumoznili otevrit cesky iTunes store. Nic, skoda…

  • avatar
    28. 01. 2010 (14:07)
    Trvalý odkaz

    Jako nahrada tezkych aktovek, plnych papiroveho salatu? To bych nasim zakum/detem opravdu pral. Bravo. Mam jen pocit, ze je to v dohledne dobe nerealna predstava.

    Vcera jsem opravdu nejvic ocekaval, jestli Apple „autorske organizace“ neumoznili otevrit cesky iTunes store. Nic, skoda…

  • avatar
    28. 01. 2010 (13:11)
    Trvalý odkaz

    S clankem taky musim souhasit.
    Vcera kdyz jsem sledoval keynote, tak musim priznat byl jsem z nej trosku zkalamy, at uz z iPadu ci samotneho keynote. Cekal jsem proste predstaveni vice produktu, ale to bylo spise tim, jak jsem si predtim procital vsechny clanky a spekulace o tabletu i samotnem keynotu. Kdo by po tech clancich, kde ctete novy tabet, novy iphone s os4, nove ilife 2010 nebyl ze? Myslim si ze vetsina cekala vice.
    Ale zpet k tabletu, pres noc se mi to rozlezelo v hlave a uvedomil si, na co je vlastne tablet zameren a jak se bude vyuzivat. Vetsina z nas vlastni mobilni telefon a notebook nebo pocitac nebo take oboji a tak k cemu by bylo zarizeni s operacnim systemem leopard, jak vsichni ocekavali? iPad bude mit sve vyuziti predevsim v domacnosti a na cestach. Priznam se, ze vecer kdyz uz lezim v posteli a sleduju internet, tak ho sleduju na iphone a ne na macbooku. Prijde mi to proste pohodlnejsi nez mit na sobe polozenej macbook. a tady presne vidim hlavni vyuziti, vecer se muzete podivat na film, poslechnout si oblibenou hudbu, surfovat pohodlne na internetu a ne na malem displeji ani na macbooku. Pote si muzete precist nejakou knizku, proste parada. Nebo sedite doma u tv a napadne vas se na neco mrknout na internetu, nez jit k pc a zapnout ho, bude lepsi zmacnout jedine tlacitko na iPadu a rychle se podivat. Na cestach najde iPad taky sve vyuziti, co si budeme povidat, jake cinosti na notebooku delate na cestach? Jasne mail, internet, chat, mozna nejaky film. a k cemu si brat cely notebook, ktery je oproti iPadu prilis tezky , kdyz si muzu vzit jen iPad a splni vsechny me pozadavky.
    Proto s myslim, ze iPad si sve misto na trhu urcite najde a ziska si myslim velkou popularitu, ale az s postupem casu nez si lide uvedomi na co se takove zarizeni vlastne vyuziva.

  • avatar
    28. 01. 2010 (14:11)
    Trvalý odkaz

    S clankem taky musim souhasit.
    Vcera kdyz jsem sledoval keynote, tak musim priznat byl jsem z nej trosku zkalamy, at uz z iPadu ci samotneho keynote. Cekal jsem proste predstaveni vice produktu, ale to bylo spise tim, jak jsem si predtim procital vsechny clanky a spekulace o tabletu i samotnem keynotu. Kdo by po tech clancich, kde ctete novy tabet, novy iphone s os4, nove ilife 2010 nebyl ze? Myslim si ze vetsina cekala vice.
    Ale zpet k tabletu, pres noc se mi to rozlezelo v hlave a uvedomil si, na co je vlastne tablet zameren a jak se bude vyuzivat. Vetsina z nas vlastni mobilni telefon a notebook nebo pocitac nebo take oboji a tak k cemu by bylo zarizeni s operacnim systemem leopard, jak vsichni ocekavali? iPad bude mit sve vyuziti predevsim v domacnosti a na cestach. Priznam se, ze vecer kdyz uz lezim v posteli a sleduju internet, tak ho sleduju na iphone a ne na macbooku. Prijde mi to proste pohodlnejsi nez mit na sobe polozenej macbook. a tady presne vidim hlavni vyuziti, vecer se muzete podivat na film, poslechnout si oblibenou hudbu, surfovat pohodlne na internetu a ne na malem displeji ani na macbooku. Pote si muzete precist nejakou knizku, proste parada. Nebo sedite doma u tv a napadne vas se na neco mrknout na internetu, nez jit k pc a zapnout ho, bude lepsi zmacnout jedine tlacitko na iPadu a rychle se podivat. Na cestach najde iPad taky sve vyuziti, co si budeme povidat, jake cinosti na notebooku delate na cestach? Jasne mail, internet, chat, mozna nejaky film. a k cemu si brat cely notebook, ktery je oproti iPadu prilis tezky , kdyz si muzu vzit jen iPad a splni vsechny me pozadavky.
    Proto s myslim, ze iPad si sve misto na trhu urcite najde a ziska si myslim velkou popularitu, ale az s postupem casu nez si lide uvedomi na co se takove zarizeni vlastne vyuziva.

  • avatar
    28. 01. 2010 (13:39)
    Trvalý odkaz

    pre školu si ho hlavne chcem kúpiť ale … v skole bi som práve strašne využil možnosť písať poznámku perom ďatlovať do klávesnice takou rýchlostnou nie je fakt pre man ALE … potom som si uvedomil že už na iPhone existuje pero jednoduché ale na moje poznámky bude stačit a aplikácia na písanie sa dúfam objavy to bude požužňaničko prísť do školy s jedným „notesíkom“ (iPad-om) vytiahnuť ho na lavicu otvoriť si knihu a začať písať poznámky doisť domou zosynchronizovať dnešné poznámky a mac-om použiť soft na rozpoznávanie textu … alebo text bude rozpoznávať sama aplikácia
    ah už sa neviem dočkať teraz len ktorý bude pre man najvhodnejší väčšia kapacita alebo 3g (bo 699 za 64 GB je akurát ale zase wi-fi nie je úplne všade)
    + chcel som si zohnať starši macbook do postele na filmy a net ale s iPad-om nemám už potrebu

  • avatar
    28. 01. 2010 (14:39)
    Trvalý odkaz

    pre školu si ho hlavne chcem kúpiť ale … v skole bi som práve strašne využil možnosť písať poznámku perom ďatlovať do klávesnice takou rýchlostnou nie je fakt pre man ALE … potom som si uvedomil že už na iPhone existuje pero jednoduché ale na moje poznámky bude stačit a aplikácia na písanie sa dúfam objavy to bude požužňaničko prísť do školy s jedným „notesíkom“ (iPad-om) vytiahnuť ho na lavicu otvoriť si knihu a začať písať poznámky doisť domou zosynchronizovať dnešné poznámky a mac-om použiť soft na rozpoznávanie textu … alebo text bude rozpoznávať sama aplikácia
    ah už sa neviem dočkať teraz len ktorý bude pre man najvhodnejší väčšia kapacita alebo 3g (bo 699 za 64 GB je akurát ale zase wi-fi nie je úplne všade)
    + chcel som si zohnať starši macbook do postele na filmy a net ale s iPad-om nemám už potrebu

  • avatar
    28. 01. 2010 (15:42)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím se zmiňovaným článkem. Je to primárně o obsahu, který bohužel u nás stále chybí:-( Doba, kdy si na tom budeme moci ráno přečíst čerstvé české noviny jako např. včera prezentovali New York Times asi taky brzy nenastane.

    Každopádně je to zajímavý koncept a jsem zvědavý, jak se to do budoucna vyvine. Myslím, že při uvedení iPhonu před 3 lety, taky nikdo nepředpokládal, že za ty 3 roky bude existovat 140 000 aplikací pro toto zařízení. Proto jsem zvědavý, jak to bude s iPadem řekněme za 3 roky.

    Nyní je to primárně na vývojářích, jak dokážou využít potencionálu tohoto zařízení a s jakým softwarem přijdou. Nové UI může přinést nové možnosti. Těším se a jsem zvědavý, jak se situace kolem iPadu bude vyvíjet. :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (16:42)
    Trvalý odkaz

    Souhlasím se zmiňovaným článkem. Je to primárně o obsahu, který bohužel u nás stále chybí:-( Doba, kdy si na tom budeme moci ráno přečíst čerstvé české noviny jako např. včera prezentovali New York Times asi taky brzy nenastane.

    Každopádně je to zajímavý koncept a jsem zvědavý, jak se to do budoucna vyvine. Myslím, že při uvedení iPhonu před 3 lety, taky nikdo nepředpokládal, že za ty 3 roky bude existovat 140 000 aplikací pro toto zařízení. Proto jsem zvědavý, jak to bude s iPadem řekněme za 3 roky.

    Nyní je to primárně na vývojářích, jak dokážou využít potencionálu tohoto zařízení a s jakým softwarem přijdou. Nové UI může přinést nové možnosti. Těším se a jsem zvědavý, jak se situace kolem iPadu bude vyvíjet. :-)

  • avatar
    28. 01. 2010 (15:59)
    Trvalý odkaz

    2Tchenda: „Co uděláte s iPadem, když se vás při hovoru někdo zeptá na nějaký kontakt, který nenosíte v hlavě?“
    >
    Píšeš, že máš iPhone, a ptáš se na takovou základní otázku? Vždyť iPhone OS má od počátku uzavřený multitasking tj. běh na pozadí pro klíčové privilegované aplikace jako je právě aplikace pro hovory, web a hudební přehrávač. Takže si přece na iPhone v pohodě při hovoru odskočíš třeba do kontaktů nebo jinam, aniž by s ti přece ukončil hovor! A iPad má systém stejný…

  • avatar
    28. 01. 2010 (16:59)
    Trvalý odkaz

    2Tchenda: „Co uděláte s iPadem, když se vás při hovoru někdo zeptá na nějaký kontakt, který nenosíte v hlavě?“
    >
    Píšeš, že máš iPhone, a ptáš se na takovou základní otázku? Vždyť iPhone OS má od počátku uzavřený multitasking tj. běh na pozadí pro klíčové privilegované aplikace jako je právě aplikace pro hovory, web a hudební přehrávač. Takže si přece na iPhone v pohodě při hovoru odskočíš třeba do kontaktů nebo jinam, aniž by s ti přece ukončil hovor! A iPad má systém stejný…

  • avatar
    28. 01. 2010 (16:23)
    Trvalý odkaz

    Udivuje mě kolik lidí chce sledovat videa na 10″ displeji. Také se na ně chci dívat ze sedačky, v klidu. Ale na 40″+ fullHD zobrazovači s tím, že v ruce budu držet ovoce a ne „obrazovku“.

    Pokud tady mluvíte o školách. O několik řádů jinde je Microsoft Courier project. Ten by dovolil žáky aktivně zapojit do obsahu, jeho zpracování.

    Mám apple rád a už několik let nepracuju na PC, leč se mi nelíbí, kam Apple směřuje. Jobs v interview prohlásil, že je smutný z toho, že chtěl, aby Apple ulehčily a zkrátili lidem dobu u počítače, a stal se opak. Lidé žijí stále více virtuálně než reálně. iPad je další z těch zařízení, které přinášejí web pod nos. sociální sítě, mail atd. Apple se zaměřuje na virtualizovanou zábavu.
    Osobně bych byl raději, kdyby Jobs představil zařízení, které mi umožní udělat práci místo za 10h. za 8h a o zábavu se pak postarám sám.

    Nerad bych, aby se tato reklama stala pravdivou http://www.youtube.com/watch?v=LZtbshemzq8

Komentáře nejsou povoleny.