Co jste asi nevěděli o bílém MacBooku

Při testování aktuálního bílého plastového MacBooku vyplouvají na povrch velmi zajímavé drobnosti. Aktuálně mě překvapily dvě vlastnosti, o kterých se obecně příliš nemluví.

Prvním postřehem je materiál spodní části. Ta je pokrytá pryžovou vrstvou a opravdu vypadá jako plastová – vždyť jde také o plastový notebook. Ale zdání klame – pokud totiž povolíte osm šroubů na spodní straně, zažijete možná překvapení. Ano, tušíte správně: celá spodní část je totiž jeden jediný kus hliníku. A to dost pevného hliníku, který velkou měrou přispívá k pevnosti celého notebooku.

Druhý postřeh se týká pevného disku. Již při zátěžových testech mi přišlo podivné, že disk i v zátěži nevydává žádné cítitelné vibrace, vůbec nic. Až se zdálo, že Apple dovnitř uzavřel SSD disk namísto disku mechanického. Leč tak to není.

Uvnitř je stále uzavřen klasický mechanický pevný disk (a jen tak mimochodem je se svou přenosovou rychlost 70 MB/s slušně rychlý). Ten se však šasi notebooku nijak nedotýká – ani horní, ani spodní stranou a dokonce ani svými boky. Zkrátka plave v prostoru uložený na čtyřech trnech uložených do pryžových silentbloků. Na následujících fotkách to můžete vidět nádherně – oranžové kluzné úložné pouzdro je osazeno v pryžovém silentbloku, který je zasazen do rámu okolo disku. Skvěle funkční nejen jako bariéra proti přenosu vibrací, tak i pro případné nárazy. Apple, tleskám – podobné uložení u základního modelu bych rozhodně nečekal.

Zkrátka když kvůli ničemu jinému, tak kvůli těmto dvě drobnostem nevidím jediný důvod, proč preferovat starší plastový model, jak naznačují někteří diskutující. Těch vychytávek je tam totiž daleko více…

115 komentářů: „Co jste asi nevěděli o bílém MacBooku

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:05)
    Trvalý odkaz

    sorry, byl jsem pomalej …

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:05)
    Trvalý odkaz

    sorry, byl jsem pomalej …

  • avatar
    25. 11. 2009 (18:05)
    Trvalý odkaz

    sorry, byl jsem pomalej …

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:43)
    Trvalý odkaz

    ad windows 7: Petr+Vlada: „Thanks, Captain Obvious“. Ja se tomu nedivim. Pouze jsem sdeloval fakta, protoze je blbost si v dnesni dobe instalovat Visty nebo dokonce XPcka. Navic na hlinikovych mb neni se sedmickama zadnej problem a mel jsem za to, ze maji uplne stejna streva jako plastovej unibody.

    ad disk: Jde to slyset. Jde o takove lupnuti, ktere vychazi z mista ulozeni disku. Hezky je to slyset na tomhle videu http://www.youtube.com/watch?v=6V_S45q0mrg&feature=related nebo http://www.youtube.com/watch?v=JqjaTvNXFEE&feature=related

    kazdopadne zkusil jsem vypnout v energy saveru vypinani disku, tak pak dam kdyztak vedet, jestli to bylo tim. Zatim jsem si toho vzdy vsiml pri praci s notebookem, takze si nemyslim, ze by disk vypinal…

    ad iStats: co jsem cetl nejaky fora, tak nejsem jedinej s timhle problem. Kazdopadne v iStats do Dashboardu to funguje…

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:43)
    Trvalý odkaz

    ad windows 7: Petr+Vlada: „Thanks, Captain Obvious“. Ja se tomu nedivim. Pouze jsem sdeloval fakta, protoze je blbost si v dnesni dobe instalovat Visty nebo dokonce XPcka. Navic na hlinikovych mb neni se sedmickama zadnej problem a mel jsem za to, ze maji uplne stejna streva jako plastovej unibody.

    ad disk: Jde to slyset. Jde o takove lupnuti, ktere vychazi z mista ulozeni disku. Hezky je to slyset na tomhle videu http://www.youtube.com/watch?v=6V_S45q0mrg&feature=related nebo http://www.youtube.com/watch?v=JqjaTvNXFEE&feature=related

    kazdopadne zkusil jsem vypnout v energy saveru vypinani disku, tak pak dam kdyztak vedet, jestli to bylo tim. Zatim jsem si toho vzdy vsiml pri praci s notebookem, takze si nemyslim, ze by disk vypinal…

    ad iStats: co jsem cetl nejaky fora, tak nejsem jedinej s timhle problem. Kazdopadne v iStats do Dashboardu to funguje…

  • avatar
    25. 11. 2009 (18:43)
    Trvalý odkaz

    ad windows 7: Petr+Vlada: „Thanks, Captain Obvious“. Ja se tomu nedivim. Pouze jsem sdeloval fakta, protoze je blbost si v dnesni dobe instalovat Visty nebo dokonce XPcka. Navic na hlinikovych mb neni se sedmickama zadnej problem a mel jsem za to, ze maji uplne stejna streva jako plastovej unibody.

    ad disk: Jde to slyset. Jde o takove lupnuti, ktere vychazi z mista ulozeni disku. Hezky je to slyset na tomhle videu http://www.youtube.com/watch?v=6V_S45q0mrg&feature=related nebo http://www.youtube.com/watch?v=JqjaTvNXFEE&feature=related

    kazdopadne zkusil jsem vypnout v energy saveru vypinani disku, tak pak dam kdyztak vedet, jestli to bylo tim. Zatim jsem si toho vzdy vsiml pri praci s notebookem, takze si nemyslim, ze by disk vypinal…

    ad iStats: co jsem cetl nejaky fora, tak nejsem jedinej s timhle problem. Kazdopadne v iStats do Dashboardu to funguje…

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:46)
    Trvalý odkaz

    jinak jeste k tomu disku. Kdyby to byl zvuk doprovazejici vypinani disku, tak by ten zvuk musel jit slyset i pri vypinani celeho notebooku, coz rozhodne slyset neni

    • avatar
      25. 11. 2009 (17:50)
      Trvalý odkaz

      Olihen: pri vypinani notebooku sedisk normalne vypíná, pri vypinani kvuli setreni energie jej Mac OS X vypíná „parkováním“. Windows vypínají disk jiným způsobem, proto toto slyšet není. Není to nic znepokojivého, je to zkrátka chování systému a není reportováno, že by to něčemu vadilo.
      Navíc u mnoha konifgurací jsem zaznamenal, že systém disky vypíná bez ohledu nastavení vypínání v systémovém panelu. Dělá to až SL, v Leopardu na stejných strojích se toto neděje – již jsem reportoval do Apple před časem tento problém.
      Ad windows 7: ofidiálně se prodávají necelý měsíc, což je důvod, proč ovladače ještě nejsou. Apple je slibuje do konce roku.
      Ad střeva: ty jsou sice stejná, ale jen jednoltivé komponenty – zcela jiná je základní deska a „bižuterie“ okolo hlavních velkých komponent.

    • avatar
      25. 11. 2009 (17:50)
      Trvalý odkaz

      Olihen: pri vypinani notebooku sedisk normalne vypíná, pri vypinani kvuli setreni energie jej Mac OS X vypíná „parkováním“. Windows vypínají disk jiným způsobem, proto toto slyšet není. Není to nic znepokojivého, je to zkrátka chování systému a není reportováno, že by to něčemu vadilo.
      Navíc u mnoha konifgurací jsem zaznamenal, že systém disky vypíná bez ohledu nastavení vypínání v systémovém panelu. Dělá to až SL, v Leopardu na stejných strojích se toto neděje – již jsem reportoval do Apple před časem tento problém.
      Ad windows 7: ofidiálně se prodávají necelý měsíc, což je důvod, proč ovladače ještě nejsou. Apple je slibuje do konce roku.
      Ad střeva: ty jsou sice stejná, ale jen jednoltivé komponenty – zcela jiná je základní deska a „bižuterie“ okolo hlavních velkých komponent.

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:46)
    Trvalý odkaz

    jinak jeste k tomu disku. Kdyby to byl zvuk doprovazejici vypinani disku, tak by ten zvuk musel jit slyset i pri vypinani celeho notebooku, coz rozhodne slyset neni

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:46)
    Trvalý odkaz

    No ja ho mam doma uz asi mesiac, priviezol mi ho kamarat z USA.
    A som s nim moooc happy.
    Krasny kusok ktory si clovek zamiluje.

    Pravda je, ze som chcel povodne MacBook Pro 13 (verzia za 1500USD), ale nakoniec som sa rozhodol pre tento novy biely MacBook a bolo to super rozhodnutie.

    DOPORUCUJEM

  • avatar
    25. 11. 2009 (17:46)
    Trvalý odkaz

    No ja ho mam doma uz asi mesiac, priviezol mi ho kamarat z USA.
    A som s nim moooc happy.
    Krasny kusok ktory si clovek zamiluje.

    Pravda je, ze som chcel povodne MacBook Pro 13 (verzia za 1500USD), ale nakoniec som sa rozhodol pre tento novy biely MacBook a bolo to super rozhodnutie.

    DOPORUCUJEM

  • avatar
    25. 11. 2009 (18:46)
    Trvalý odkaz

    jinak jeste k tomu disku. Kdyby to byl zvuk doprovazejici vypinani disku, tak by ten zvuk musel jit slyset i pri vypinani celeho notebooku, coz rozhodne slyset neni

    • avatar
      25. 11. 2009 (18:50)
      Trvalý odkaz

      Olihen: pri vypinani notebooku sedisk normalne vypíná, pri vypinani kvuli setreni energie jej Mac OS X vypíná „parkováním“. Windows vypínají disk jiným způsobem, proto toto slyšet není. Není to nic znepokojivého, je to zkrátka chování systému a není reportováno, že by to něčemu vadilo.
      Navíc u mnoha konifgurací jsem zaznamenal, že systém disky vypíná bez ohledu nastavení vypínání v systémovém panelu. Dělá to až SL, v Leopardu na stejných strojích se toto neděje – již jsem reportoval do Apple před časem tento problém.
      Ad windows 7: ofidiálně se prodávají necelý měsíc, což je důvod, proč ovladače ještě nejsou. Apple je slibuje do konce roku.
      Ad střeva: ty jsou sice stejná, ale jen jednoltivé komponenty – zcela jiná je základní deska a „bižuterie“ okolo hlavních velkých komponent.

  • avatar
    25. 11. 2009 (18:46)
    Trvalý odkaz

    No ja ho mam doma uz asi mesiac, priviezol mi ho kamarat z USA.
    A som s nim moooc happy.
    Krasny kusok ktory si clovek zamiluje.

    Pravda je, ze som chcel povodne MacBook Pro 13 (verzia za 1500USD), ale nakoniec som sa rozhodol pre tento novy biely MacBook a bolo to super rozhodnutie.

    DOPORUCUJEM

  • avatar
    25. 11. 2009 (19:16)
    Trvalý odkaz

    Nemůžu souhlasit s názorem, že do consumer stroje fire wire nepatří. Jsem typický spotřebitel (i.e. Mac mě neživí), ale FW je pro mě nepostradatelný: fůra dat na externích discích… USB mi na to rozhodně nestačí, tím spíš, když disků je víc a Apple to s množstvím USB portů nepřehání. A když už to jednou u Apple vymysleli, měli by se k tomu hlásit. :-]

    Na jiné téma – při psaní tohoto příspěvku mi při použití směrových šipek na klávesnici (Safari, MBP, 10.6) neustále stránka cpe fotky… Nevím, zda feature nebo bug?

    • avatar
      25. 11. 2009 (20:22)
      Trvalý odkaz

      Mirek: a to je přesně ten rozdíl mezi tím, co za consumer považujeme my a jak na tento segment nahlížení výrobci notebooků (a Apple není výjimka). Podle nich a jejich zkoumání consumer uživatel vlastní USB flashku, nejvýše pak jediný přenosný USB disk. Consumer uživatelé rozhodně nemají fůru dat na externích discích, a už vůbec ne na FireWire discích…
      To, co popisuješ, to je dle jejich měřítek power user, ne consumer user. A tento stroj je zkrátka určen pro ně, ne pro power usery…
      Ad šipky: u mě se to neděje, dokáže to potvrdit ještě někdo?

    • avatar
      25. 11. 2009 (20:22)
      Trvalý odkaz

      Mirek: a to je přesně ten rozdíl mezi tím, co za consumer považujeme my a jak na tento segment nahlížení výrobci notebooků (a Apple není výjimka). Podle nich a jejich zkoumání consumer uživatel vlastní USB flashku, nejvýše pak jediný přenosný USB disk. Consumer uživatelé rozhodně nemají fůru dat na externích discích, a už vůbec ne na FireWire discích…
      To, co popisuješ, to je dle jejich měřítek power user, ne consumer user. A tento stroj je zkrátka určen pro ně, ne pro power usery…
      Ad šipky: u mě se to neděje, dokáže to potvrdit ještě někdo?

  • avatar
    25. 11. 2009 (19:16)
    Trvalý odkaz

    Nemůžu souhlasit s názorem, že do consumer stroje fire wire nepatří. Jsem typický spotřebitel (i.e. Mac mě neživí), ale FW je pro mě nepostradatelný: fůra dat na externích discích… USB mi na to rozhodně nestačí, tím spíš, když disků je víc a Apple to s množstvím USB portů nepřehání. A když už to jednou u Apple vymysleli, měli by se k tomu hlásit. :-]

    Na jiné téma – při psaní tohoto příspěvku mi při použití směrových šipek na klávesnici (Safari, MBP, 10.6) neustále stránka cpe fotky… Nevím, zda feature nebo bug?

  • avatar
    25. 11. 2009 (20:16)
    Trvalý odkaz

    Nemůžu souhlasit s názorem, že do consumer stroje fire wire nepatří. Jsem typický spotřebitel (i.e. Mac mě neživí), ale FW je pro mě nepostradatelný: fůra dat na externích discích… USB mi na to rozhodně nestačí, tím spíš, když disků je víc a Apple to s množstvím USB portů nepřehání. A když už to jednou u Apple vymysleli, měli by se k tomu hlásit. :-]

    Na jiné téma – při psaní tohoto příspěvku mi při použití směrových šipek na klávesnici (Safari, MBP, 10.6) neustále stránka cpe fotky… Nevím, zda feature nebo bug?

    • avatar
      25. 11. 2009 (21:22)
      Trvalý odkaz

      Mirek: a to je přesně ten rozdíl mezi tím, co za consumer považujeme my a jak na tento segment nahlížení výrobci notebooků (a Apple není výjimka). Podle nich a jejich zkoumání consumer uživatel vlastní USB flashku, nejvýše pak jediný přenosný USB disk. Consumer uživatelé rozhodně nemají fůru dat na externích discích, a už vůbec ne na FireWire discích…
      To, co popisuješ, to je dle jejich měřítek power user, ne consumer user. A tento stroj je zkrátka určen pro ně, ne pro power usery…
      Ad šipky: u mě se to neděje, dokáže to potvrdit ještě někdo?

  • avatar
    25. 11. 2009 (21:40)
    Trvalý odkaz

    ano sipky muzu potvrdit.zmacknu sipku a najedou fotky u clanku.kdyz nekdo neco pise a chce se vratit sipkama tak to je docela neprijemne

  • avatar
    25. 11. 2009 (21:40)
    Trvalý odkaz

    ano sipky muzu potvrdit.zmacknu sipku a najedou fotky u clanku.kdyz nekdo neco pise a chce se vratit sipkama tak to je docela neprijemne

  • avatar
    25. 11. 2009 (22:40)
    Trvalý odkaz

    ano sipky muzu potvrdit.zmacknu sipku a najedou fotky u clanku.kdyz nekdo neco pise a chce se vratit sipkama tak to je docela neprijemne

  • avatar
    25. 11. 2009 (21:41)
    Trvalý odkaz

    testovano na Win 7 + firefox, Fedora 12 + firefox

  • avatar
    25. 11. 2009 (22:41)
    Trvalý odkaz

    testovano na Win 7 + firefox, Fedora 12 + firefox

  • avatar
    26. 11. 2009 (00:04)
    Trvalý odkaz

    díky za objasnění consumer user, tudíž bych se měl dát dokupy, když jsem ten power! :-)
    co se týče fotek, nic nepozoruji. MB white, SL

  • avatar
    25. 11. 2009 (23:04)
    Trvalý odkaz

    díky za objasnění consumer user, tudíž bych se měl dát dokupy, když jsem ten power! :-)
    co se týče fotek, nic nepozoruji. MB white, SL

  • avatar
    25. 11. 2009 (23:04)
    Trvalý odkaz

    díky za objasnění consumer user, tudíž bych se měl dát dokupy, když jsem ten power! :-)
    co se týče fotek, nic nepozoruji. MB white, SL

  • avatar
    26. 11. 2009 (15:14)
    Trvalý odkaz

    K těm šipkám a fotkám. Zde je moje pozorování a testování:
    Aby se mi po stisknutí šipky doprava objevili fotky, tak musím v článku otevřít aspoň jednu fotku z galerie a opět galerii zavřít. Pak se opravdu zcela pokaždé stalo, že při stisku klávesy doprava vyjela galerie s fotkama (iMac 20″ a Mac OS X 10.5 US). Pokud žádnou fotku neotevřu, tak mi po stisknutí šipky doprava obrázky nevyjedou.

  • avatar
    26. 11. 2009 (15:14)
    Trvalý odkaz

    K těm šipkám a fotkám. Zde je moje pozorování a testování:
    Aby se mi po stisknutí šipky doprava objevili fotky, tak musím v článku otevřít aspoň jednu fotku z galerie a opět galerii zavřít. Pak se opravdu zcela pokaždé stalo, že při stisku klávesy doprava vyjela galerie s fotkama (iMac 20″ a Mac OS X 10.5 US). Pokud žádnou fotku neotevřu, tak mi po stisknutí šipky doprava obrázky nevyjedou.

  • avatar
    26. 11. 2009 (16:14)
    Trvalý odkaz

    K těm šipkám a fotkám. Zde je moje pozorování a testování:
    Aby se mi po stisknutí šipky doprava objevili fotky, tak musím v článku otevřít aspoň jednu fotku z galerie a opět galerii zavřít. Pak se opravdu zcela pokaždé stalo, že při stisku klávesy doprava vyjela galerie s fotkama (iMac 20″ a Mac OS X 10.5 US). Pokud žádnou fotku neotevřu, tak mi po stisknutí šipky doprava obrázky nevyjedou.

    • avatar
      26. 11. 2009 (16:16)
      Trvalý odkaz

      Lohenfrin: a zavíráš fotky křížkem, nebo jen kliknutím do prostoru, nebo stiskem Esc?

  • avatar
    26. 11. 2009 (16:31)
    Trvalý odkaz

    Fotky – mě se to taky děje. Když je zavřu křížkem. Když je zavřu ESC, tak je to OK.
    Pokud je zavřu křížkem (a blbne to) a pak znovu otevřu a zavřu ESC, tak je to taky OK
    OS X 10.6.2 + Safari 4.0.4 i Firefox 3.6B3

    • avatar
      27. 11. 2009 (06:38)
      Trvalý odkaz

      Mam & ostatní: díky, kouku o víkendu na ty skripty. Já zavírám fotky právě Esc, proto jsem se s tím nikdy nesetkal…

    • avatar
      27. 11. 2009 (06:38)
      Trvalý odkaz

      Mam & ostatní: díky, kouku o víkendu na ty skripty. Já zavírám fotky právě Esc, proto jsem se s tím nikdy nesetkal…

  • avatar
    26. 11. 2009 (16:31)
    Trvalý odkaz

    Fotky – mě se to taky děje. Když je zavřu křížkem. Když je zavřu ESC, tak je to OK.
    Pokud je zavřu křížkem (a blbne to) a pak znovu otevřu a zavřu ESC, tak je to taky OK
    OS X 10.6.2 + Safari 4.0.4 i Firefox 3.6B3

  • avatar
    26. 11. 2009 (17:31)
    Trvalý odkaz

    Fotky – mě se to taky děje. Když je zavřu křížkem. Když je zavřu ESC, tak je to OK.
    Pokud je zavřu křížkem (a blbne to) a pak znovu otevřu a zavřu ESC, tak je to taky OK
    OS X 10.6.2 + Safari 4.0.4 i Firefox 3.6B3

    • avatar
      27. 11. 2009 (07:38)
      Trvalý odkaz

      Mam & ostatní: díky, kouku o víkendu na ty skripty. Já zavírám fotky právě Esc, proto jsem se s tím nikdy nesetkal…

  • avatar
    27. 11. 2009 (14:18)
    Trvalý odkaz

    Jo, je to tak, když se zavřou Esc, tak OK, ale když je zavřu křížkem, tak po stisku šipky doprava vyjede obrázek. Ale víš, jaká bude odpověď? To není bug, ale features :-D

  • avatar
    27. 11. 2009 (14:18)
    Trvalý odkaz

    Jo, je to tak, když se zavřou Esc, tak OK, ale když je zavřu křížkem, tak po stisku šipky doprava vyjede obrázek. Ale víš, jaká bude odpověď? To není bug, ale features :-D

    • avatar
      27. 11. 2009 (14:21)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nejsem Apple, abych bugy vydávat za feature :) Samozřejmě to bug je a píšu si ho do seznamu bugů, které je třeba řešit :)

    • avatar
      27. 11. 2009 (14:21)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nejsem Apple, abych bugy vydávat za feature :) Samozřejmě to bug je a píšu si ho do seznamu bugů, které je třeba řešit :)

  • avatar
    27. 11. 2009 (15:18)
    Trvalý odkaz

    Jo, je to tak, když se zavřou Esc, tak OK, ale když je zavřu křížkem, tak po stisku šipky doprava vyjede obrázek. Ale víš, jaká bude odpověď? To není bug, ale features :-D

    • avatar
      27. 11. 2009 (15:21)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nejsem Apple, abych bugy vydávat za feature :) Samozřejmě to bug je a píšu si ho do seznamu bugů, které je třeba řešit :)

  • avatar
    29. 11. 2009 (05:33)
    Trvalý odkaz

    to SALAM (jen ze zvědavosti): k čemu prosím potřebujete, aby MacBook uměl nabootovat do 64bitového režimu??? ať přemýšlím sebeusilovněji, žádný rozumný důvod mě nenapadá…

  • avatar
    29. 11. 2009 (05:33)
    Trvalý odkaz

    to SALAM (jen ze zvědavosti): k čemu prosím potřebujete, aby MacBook uměl nabootovat do 64bitového režimu??? ať přemýšlím sebeusilovněji, žádný rozumný důvod mě nenapadá…

  • avatar
    29. 11. 2009 (06:33)
    Trvalý odkaz

    to SALAM (jen ze zvědavosti): k čemu prosím potřebujete, aby MacBook uměl nabootovat do 64bitového režimu??? ať přemýšlím sebeusilovněji, žádný rozumný důvod mě nenapadá…

Komentáře nejsou povoleny.