Průměrná Apple Time Capsule umře po 17 měsících

Rudolf Pleva píše: Apple při návrhu síťového úložiště Time Capsule šel cestou jednoduchosti: žádné přídavné napájecí adaptéry, žádné externí krabičky, vše vestavěl do malého těla. Společně s pevným diskem se tak v miniaturním prostoru peče také napájecí zdroj i řídící elektronika. A cirkulace vzduchu také není převratná – maličký ventilátorek je sice neslyšný, ale namísto účinného chlazení spíše točí vzduch pouze uvnitř zařízení. A tak se není čemu divit, že průměrná životnost těchto zařízení není nejvyšší.

Podle mnoha zdrojů (zde, zde, zde, zde nebo zde) je úmrtnost zařízení Time Capsule velmi vysoká. Proto vznikla zajímavá iniciativa – virtuální hřbitov, na kterém můžete pohřbít i svou nefunkční Time Capsuli. Zadáte její typ, dobu zakoupení a dobu smrti a systém pak automaticky vypočítává průměrnou životnost časokapslí. V této chvíli se drží na velmi nepěkné hodnotě 17 měsíců a 17 dnů.

deadtimecapsule

V duchu těchto informací se zdá být jasná souvislost s vysokou cenou v Česku prodávaných Time Capsulí. Jestliže jejich průměrná životnost skutečně nepřesahuje zmiňovanou dobu, musí být prodejce na tuto možnost připraven a vzhledem k povinné dvouleté záruce již předem počítá s téměř jistou reklamací. Nebo jde jen o sbírku náhod a my přeháníme? A co vaše Time Capsule, jak je na tom?

Nepřehlédli jste náš test nejnovější Time Capsule 2TB?

43 komentářů: „Průměrná Apple Time Capsule umře po 17 měsících

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    12. 10. 2009 (08:43)
    Trvalý odkaz

    S ohledem na cenu ATC si ji nemohu dovolit. Uvažoval jsem, že si na ni našetřím, abych měl data v bezpečí. Nicméně s ohledem na uvedená fakta, by to byl z mé strany krok zpět a raději zůstanu u již funkčního řešení externího disku napojeného na router APE. Jen mi vadí že se externí disk neuspává. Snad neodejde ve stejnou dobu jako data na MBP:)

  • avatar
    12. 10. 2009 (07:43)
    Trvalý odkaz

    S ohledem na cenu ATC si ji nemohu dovolit. Uvažoval jsem, že si na ni našetřím, abych měl data v bezpečí. Nicméně s ohledem na uvedená fakta, by to byl z mé strany krok zpět a raději zůstanu u již funkčního řešení externího disku napojeného na router APE. Jen mi vadí že se externí disk neuspává. Snad neodejde ve stejnou dobu jako data na MBP:)

  • avatar
    12. 10. 2009 (08:00)
    Trvalý odkaz

    Hmm tak to mám ještě 5 měsíců čas na prodej TC nebo na šetření pohřebních výloh :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (09:00)
    Trvalý odkaz

    Hmm tak to mám ještě 5 měsíců čas na prodej TC nebo na šetření pohřebních výloh :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (08:08)
    Trvalý odkaz

    Ono to zas tak strašné nebude. Stěžují si obvykle ti, kteří mají problém.
    Na druhou stranu – je VELICE vhodné nechat okolo kapsle volný prostor aby mohla větrat a chladit se. Pokud ji někdo zahrabe do stísněného prostoru a pokud možno na ní ještě něco položí, tak se riziko upečení výrazně zvýší.

  • avatar
    12. 10. 2009 (09:08)
    Trvalý odkaz

    Ono to zas tak strašné nebude. Stěžují si obvykle ti, kteří mají problém.
    Na druhou stranu – je VELICE vhodné nechat okolo kapsle volný prostor aby mohla větrat a chladit se. Pokud ji někdo zahrabe do stísněného prostoru a pokud možno na ní ještě něco položí, tak se riziko upečení výrazně zvýší.

  • avatar
    12. 10. 2009 (09:46)
    Trvalý odkaz

    Cena za HW je zanedbatelná oproti ceně dat… Pokud mi ATC prodejce vymění, ale přijdu o data, pak to není žádná útěcha :-( Zůstávám u svého řešení – Linuxový server a šifrované disky v RAID1, to zatím nezklamalo… ťuk, ťuk, ťuk :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (10:46)
    Trvalý odkaz

    Cena za HW je zanedbatelná oproti ceně dat… Pokud mi ATC prodejce vymění, ale přijdu o data, pak to není žádná útěcha :-( Zůstávám u svého řešení – Linuxový server a šifrované disky v RAID1, to zatím nezklamalo… ťuk, ťuk, ťuk :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (09:51)
    Trvalý odkaz

    No nevím. Z článku mi vychází, že 17 měsíců je průměrná životnost těch zařízení, co se POROUCHALY. Kromě nich ale existují Time Capsule, které FUNGUJÍ a ty do téhle statistiky započítané nejsou. Je to tak? Pak je ale zavádějící říkat, že průměrná životnost Time Capsule je 17 měsíců.

  • avatar
    12. 10. 2009 (10:51)
    Trvalý odkaz

    No nevím. Z článku mi vychází, že 17 měsíců je průměrná životnost těch zařízení, co se POROUCHALY. Kromě nich ale existují Time Capsule, které FUNGUJÍ a ty do téhle statistiky započítané nejsou. Je to tak? Pak je ale zavádějící říkat, že průměrná životnost Time Capsule je 17 měsíců.

  • avatar
    12. 10. 2009 (10:48)
    Trvalý odkaz

    Rozhodne plati to, co napisal Vladimir Horak. Statistika je skreslena vyberom len z mnoziny „pokazili sa“. Zaujimave vsak je, ze ak uz sa pokazila, tak po akom case. S touto hodnotou sa da pocitat pri nakupe – predpokladat dalsiu investiciu po 17tich mesiacoch.

  • avatar
    12. 10. 2009 (11:48)
    Trvalý odkaz

    Rozhodne plati to, co napisal Vladimir Horak. Statistika je skreslena vyberom len z mnoziny „pokazili sa“. Zaujimave vsak je, ze ak uz sa pokazila, tak po akom case. S touto hodnotou sa da pocitat pri nakupe – predpokladat dalsiu investiciu po 17tich mesiacoch.

  • avatar
    12. 10. 2009 (10:54)
    Trvalý odkaz

    zrovna prozivame 17ty mesic s mou kapsuli. zatim se tesi dobremu zdravi. doufam ze spolu oslavime vic nez jen dva roky. i kdyz je pravda ze je porad dost horka

  • avatar
    12. 10. 2009 (11:54)
    Trvalý odkaz

    zrovna prozivame 17ty mesic s mou kapsuli. zatim se tesi dobremu zdravi. doufam ze spolu oslavime vic nez jen dva roky. i kdyz je pravda ze je porad dost horka

  • avatar
    12. 10. 2009 (14:12)
    Trvalý odkaz

    500 GB TC je za více jak 8.000 Kč a extení 500GB disk Seagate FreeAgent pro Macy je za míň jak 3.000 Kč.

    To je pak jednoduché rozhodování, zvláště když Time Capsule nemá v sobě ADSL router a i ten nejhloupější router – zařízení zadarmo, resp. v ceně paušálu – od providera umí i Fi-Wi. :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (15:12)
    Trvalý odkaz

    500 GB TC je za více jak 8.000 Kč a extení 500GB disk Seagate FreeAgent pro Macy je za míň jak 3.000 Kč.

    To je pak jednoduché rozhodování, zvláště když Time Capsule nemá v sobě ADSL router a i ten nejhloupější router – zařízení zadarmo, resp. v ceně paušálu – od providera umí i Fi-Wi. :-)

  • avatar
    12. 10. 2009 (15:29)
    Trvalý odkaz

    Tomáš Bláha: 500GB je žalostně málo, ale ano u applu se paltí i za značku. No a co se týče ADSL. Tak preferuji modem a na něm router. Neb beru net a TV od 02 a WiFi pak už tolik nezatěžuje modem a signál do TV.

  • avatar
    12. 10. 2009 (16:29)
    Trvalý odkaz

    Tomáš Bláha: 500GB je žalostně málo, ale ano u applu se paltí i za značku. No a co se týče ADSL. Tak preferuji modem a na něm router. Neb beru net a TV od 02 a WiFi pak už tolik nezatěžuje modem a signál do TV.

  • avatar
    12. 10. 2009 (17:24)
    Trvalý odkaz

    To by mě zajímalo co tam odejde? Disk – tak se vymění za jiný (pokud už to odejde po záruce), zdroj – tak to by neměl být problém opravit, jediná totálka bude spíš hlavní řídící elektronika, njn toto je je jedna z věcí která mi na Apple vždy vadila – nacpat toho co nejvíc do co nejmenšího rozměru – zrovna dnes u nás byl zákazník (pracuji v servise spotřební elektroniky – TV audio, video…) zdali by jsme nedokázali opravit zdroj k MacBooku Pro, že nejde a nový stojí kolem 3 tisíc… Když jsem viděl kolik součástek tam je na sobě nalepených v tak malým rozměru když to má 85W tak sem pořád nechápal jak to může fungovat vždyť ty součástky musí neskutečně trpět, pak už se nedivím této zprávě o Time Capsuli. Připadá mi že už to Apple přehání. Co vy na to jaký je váš názor?

  • avatar
    12. 10. 2009 (18:24)
    Trvalý odkaz

    To by mě zajímalo co tam odejde? Disk – tak se vymění za jiný (pokud už to odejde po záruce), zdroj – tak to by neměl být problém opravit, jediná totálka bude spíš hlavní řídící elektronika, njn toto je je jedna z věcí která mi na Apple vždy vadila – nacpat toho co nejvíc do co nejmenšího rozměru – zrovna dnes u nás byl zákazník (pracuji v servise spotřební elektroniky – TV audio, video…) zdali by jsme nedokázali opravit zdroj k MacBooku Pro, že nejde a nový stojí kolem 3 tisíc… Když jsem viděl kolik součástek tam je na sobě nalepených v tak malým rozměru když to má 85W tak sem pořád nechápal jak to může fungovat vždyť ty součástky musí neskutečně trpět, pak už se nedivím této zprávě o Time Capsuli. Připadá mi že už to Apple přehání. Co vy na to jaký je váš názor?

  • avatar
    12. 10. 2009 (17:30)
    Trvalý odkaz

    Sanny: Můžeš se mi prosím ozvat na mail kessa(A)kessa.cz nebo na ICQ 13535905? Rád bych se tě zeptal na nějaký věci ohledně zapojení O2 modemu atp.

    Díky Kessa

  • avatar
    12. 10. 2009 (18:30)
    Trvalý odkaz

    Sanny: Můžeš se mi prosím ozvat na mail kessa(A)kessa.cz nebo na ICQ 13535905? Rád bych se tě zeptal na nějaký věci ohledně zapojení O2 modemu atp.

    Díky Kessa

  • avatar
    12. 10. 2009 (17:40)
    Trvalý odkaz

    Honza.Mac: nesdílím tvůj klid:
    1.) když odejde disk, je to průser – vždyť mi Apple tvrdil, že je to věc pro zálohy a já na něm mám všechny zálohy! K čemu mi je, že to vymění za jiný?
    2.) poškození zdroje nebo elektroniky – to je úplně stejný průser, protože TC se u nás servisují výměnou kus za kus.

    Hardware je mi u prd_le, ale mám v ní data. A data mají cenu, ne hardware…

  • avatar
    12. 10. 2009 (18:40)
    Trvalý odkaz

    Honza.Mac: nesdílím tvůj klid:
    1.) když odejde disk, je to průser – vždyť mi Apple tvrdil, že je to věc pro zálohy a já na něm mám všechny zálohy! K čemu mi je, že to vymění za jiný?
    2.) poškození zdroje nebo elektroniky – to je úplně stejný průser, protože TC se u nás servisují výměnou kus za kus.

    Hardware je mi u prd_le, ale mám v ní data. A data mají cenu, ne hardware…

  • avatar
    12. 10. 2009 (17:46)
    Trvalý odkaz

    Teda chtěl sem to koupit ale ed už na to kašlu…ono ta doba kdy to vydrží je určitě delší ale obával bych se o zálohu…to je to důležitý…ale pořád je ta možnost že odejde obojí najednou děsivě malá(ale je:( )

  • avatar
    12. 10. 2009 (18:46)
    Trvalý odkaz

    Teda chtěl sem to koupit ale ed už na to kašlu…ono ta doba kdy to vydrží je určitě delší ale obával bych se o zálohu…to je to důležitý…ale pořád je ta možnost že odejde obojí najednou děsivě malá(ale je:( )

  • avatar
    12. 10. 2009 (20:48)
    Trvalý odkaz

    Petr P.: Jasně že nejsem klidný ze stráty dat. ale chci říct že pokud odejde zdroj či elektronika tak data na disku sou!!! Tak time capsule rozebrat disk vytáhnout a přes nějký USB rámeček data získat – zde je problém že to v záruce asi nepujde ale pokud by mi po záruce odešlo zařízení za 12000 tak by mě nikdy nenapadlo ho vyhodit jen proto že neschopný Apple servis umí jen výměnu kus za kus – kde je potom ta ekologie když místo vadného dílu se musí měnit celý přístroj monžá jsem zhýčkaný prací v servisu kde si můžu objednat to co chci (mám na mysli jakýkoliv ND), jde mi o to že Apple asi neřeší životnost těchto zařízení a je mo jedno že se přehřívá – na to jak je to drahý tak ten HW není vůbec promyšlenej

  • avatar
    12. 10. 2009 (21:48)
    Trvalý odkaz

    Petr P.: Jasně že nejsem klidný ze stráty dat. ale chci říct že pokud odejde zdroj či elektronika tak data na disku sou!!! Tak time capsule rozebrat disk vytáhnout a přes nějký USB rámeček data získat – zde je problém že to v záruce asi nepujde ale pokud by mi po záruce odešlo zařízení za 12000 tak by mě nikdy nenapadlo ho vyhodit jen proto že neschopný Apple servis umí jen výměnu kus za kus – kde je potom ta ekologie když místo vadného dílu se musí měnit celý přístroj monžá jsem zhýčkaný prací v servisu kde si můžu objednat to co chci (mám na mysli jakýkoliv ND), jde mi o to že Apple asi neřeší životnost těchto zařízení a je mo jedno že se přehřívá – na to jak je to drahý tak ten HW není vůbec promyšlenej

  • avatar
    13. 10. 2009 (07:02)
    Trvalý odkaz

    Hele appláci, nalepil jsem zespod na TC 4 filcový podložky na židle (Baumax cca 30Kč) a ejhle, teplota na povrch TC klesla přes noc o 7°C – smrt oddálena :-)

  • avatar
    13. 10. 2009 (08:02)
    Trvalý odkaz

    Hele appláci, nalepil jsem zespod na TC 4 filcový podložky na židle (Baumax cca 30Kč) a ejhle, teplota na povrch TC klesla přes noc o 7°C – smrt oddálena :-)

  • avatar
    13. 10. 2009 (10:00)
    Trvalý odkaz

    Beru to jako velice chytrou marketingovou protikampan nekteryho z konkurentu. Je tam zaregistrovanych 180 time capsules… no tak to jsme v Hinckley odeslali za par dnu, o vyrobku to nerika nic. Protoze jsem pracoval ve skladu apple (apple store a GB) tak vim, jak se apple o sve vyrobky stara (zamestnanci, kontrola, uroven prachu vlhka, atd..). Pracoval jsem obdobne pro Dell a tam obcas nekdo do skatule kopl, protoze ho srala (dost casto), vyrobky se lisovaly atd.: vyssi palety (setrilo se kde se dalo). U apple nesmely byt vyrobky na zemi bez palety a folie….
    Nicmene je to velice chytlava stranka, vymyslel to opravdu dobry tym: moc hezky webdesign + timecapsule jako nahrobni kamen, ted ta sterilni bila bude u slabsich jedincu hned znamenat kernel panic;)

  • avatar
    13. 10. 2009 (11:00)
    Trvalý odkaz

    Beru to jako velice chytrou marketingovou protikampan nekteryho z konkurentu. Je tam zaregistrovanych 180 time capsules… no tak to jsme v Hinckley odeslali za par dnu, o vyrobku to nerika nic. Protoze jsem pracoval ve skladu apple (apple store a GB) tak vim, jak se apple o sve vyrobky stara (zamestnanci, kontrola, uroven prachu vlhka, atd..). Pracoval jsem obdobne pro Dell a tam obcas nekdo do skatule kopl, protoze ho srala (dost casto), vyrobky se lisovaly atd.: vyssi palety (setrilo se kde se dalo). U apple nesmely byt vyrobky na zemi bez palety a folie….
    Nicmene je to velice chytlava stranka, vymyslel to opravdu dobry tym: moc hezky webdesign + timecapsule jako nahrobni kamen, ted ta sterilni bila bude u slabsich jedincu hned znamenat kernel panic;)

  • avatar
    13. 10. 2009 (11:22)
    Trvalý odkaz

    Pokud vím tak co může v TC odejí je zdroj(díky nadměrnému zahřívání). Disk i data by měli zůstat v pořádku.

  • avatar
    13. 10. 2009 (12:22)
    Trvalý odkaz

    Pokud vím tak co může v TC odejí je zdroj(díky nadměrnému zahřívání). Disk i data by měli zůstat v pořádku.

  • avatar
    13. 10. 2009 (14:18)
    Trvalý odkaz

    Na ten disk bych byl opatrnej. Mně odešel disk v imackovi prakticky do půl roku. Klasickej WD 250 GB. A fakt to nakrkne i když sem zálohoval přez timemachine. Bohužel ke konci už to řvalo že se záloha nezdařila a k čemu pak je, že jo ? A věřim tomu že teplota 80 stupňů který má muj iMac trvale tomu jenom pomohla.

  • avatar
    13. 10. 2009 (15:18)
    Trvalý odkaz

    Na ten disk bych byl opatrnej. Mně odešel disk v imackovi prakticky do půl roku. Klasickej WD 250 GB. A fakt to nakrkne i když sem zálohoval přez timemachine. Bohužel ke konci už to řvalo že se záloha nezdařila a k čemu pak je, že jo ? A věřim tomu že teplota 80 stupňů který má muj iMac trvale tomu jenom pomohla.

  • avatar
    13. 10. 2009 (19:45)
    Trvalý odkaz

    Time Capsule je jednodiskova stanica? To je na zalohovanie do tej miery, v akej verite, ze jeden disk staci. Poviem uprimne: ak by som bol fotograf, filmar, tak ukladam zrejme na RAID stanicu a to nebudem dobre spavat :-)

  • avatar
    13. 10. 2009 (20:45)
    Trvalý odkaz

    Time Capsule je jednodiskova stanica? To je na zalohovanie do tej miery, v akej verite, ze jeden disk staci. Poviem uprimne: ak by som bol fotograf, filmar, tak ukladam zrejme na RAID stanicu a to nebudem dobre spavat :-)

  • avatar
    16. 10. 2009 (08:07)
    Trvalý odkaz

    SOUHLAS – TimeCapsule je – promiňte – naprosto IDIOTSKY navržena už v základu. Pokud prodávám ZÁLOHOVACÍ zařízení, tak by mělo být navrženo s ohledem na MAXIMÁLNÍ SPOLEHLIVOST a mít nějakou GARANTOVANOU životnost.

    Prodávat neznalým BFU takový produkt – s JEDINÝM HDD, tedy bez jakéhokoli zajištění – jako něco, co je primárně určeno k zálohování pomocí TimeMachine, je ZLOČIN !!!

    Kostruktér by měl být minimálně vymáchán ve Vltavě (v zimě) a následně pověšen za … (však víte) do průvanu… :) … :(

  • avatar
    16. 10. 2009 (09:07)
    Trvalý odkaz

    SOUHLAS – TimeCapsule je – promiňte – naprosto IDIOTSKY navržena už v základu. Pokud prodávám ZÁLOHOVACÍ zařízení, tak by mělo být navrženo s ohledem na MAXIMÁLNÍ SPOLEHLIVOST a mít nějakou GARANTOVANOU životnost.

    Prodávat neznalým BFU takový produkt – s JEDINÝM HDD, tedy bez jakéhokoli zajištění – jako něco, co je primárně určeno k zálohování pomocí TimeMachine, je ZLOČIN !!!

    Kostruktér by měl být minimálně vymáchán ve Vltavě (v zimě) a následně pověšen za … (však víte) do průvanu… :) … :(

  • avatar
    16. 10. 2009 (13:07)
    Trvalý odkaz

    mozna proto ted nejsou vubec k dostani..ze by je apple stahl..nebo dela upravu..nebo se tak dobre prodavaji ze nestiha vyrabet???

  • avatar
    16. 10. 2009 (14:07)
    Trvalý odkaz

    mozna proto ted nejsou vubec k dostani..ze by je apple stahl..nebo dela upravu..nebo se tak dobre prodavaji ze nestiha vyrabet???

Komentáře nejsou povoleny.