Vydáváme pro vás: SuperApple.cz | SuperApple Magazín | Aplikace SuperApple.cz | Blogy SuperApple.cz | SuperiPhone.cz | SuperAndroid.cz



Úvodní stránka » Práce s videem, Všechny články

Jak připravit video pro střih na počítači (iMovie tutoriál, díl první)

15 Červen 2009 Autor: Vláďa Janeček 5 890 návštěv

Mé ukázkové video, které předvádí možnosti střihu HD videa na staričkém Macu mini, bylo společně s komentáři v diskusích impulsem k napsání tohoto iMovie tutoriálu. Existuje totiž několik ověřených postupů, díky kterým bude práce s videem radost, a ne trápení s točícím s BeachBallem…

img_214589_main1Malé selfpromo na mou knihu: Převádíme nahrávky z VHD na DVD
Většina z nás má doma z dřívější doby mnoho videokazet. Ať už jsou naplněny zajímavými filmy nebo videem z dovolené či rodinnou oslavou, nechceme o ně přijít. Jak je ale zachránit? Nejjednodušší cestou je převést tyto staré videozáznamy na DVD. V knize se názornou formou dozvíte, jak převádět nahrávky z videokazet do počítače, upravit je, opatřit titulky, hudbou nebo úvodním menu a vypálit je na filmový disk DVD. Autor přitom od čtenáře neočekává žádné zvláštní znalosti, a tak je vhodná i pro začátečníky, nicméně ocení ji také zkušenější uživatelé. Nejen pro ně kniha obsahuje tipy, jak zmíněné operace provádět mimo Windows také v operačních systémech Linux a Mac OS X.

Řekněme, že nám jde především o střih domácího videa – tedy takového videa, které zaznamenáme kamerou. Nejdříve je třeba mít na paměti základní pravidlo pro zpracování videa na počítači, které zní:

Ztrátové kodeky se nehodí pro střih a úpravu videa.

A to hned ze dvou důvodů: práce s takovýmto videem je často tak náročná na samotný početní výkon počítače, že znemožňuje již pohodlnou práci ve střihovém programu. A za druhé, přestože se tento problém snaží moderní aplikace eliminovat, může zpracování tohoto videa způsobit výpadky synchronizace nebo artefakty ve výsledném videu – především aplikace několika efektů úpravy obrazu produkuje při použití ztrátového videa viditelné zhoršení kvality.

Postupme ale dále. Kamery (budeme hovořit pouze o kamerách digitální, prehistorické analogové potvory necháme v muzeu) můžete mít buďte se záznamem v HD (vysoké rozlišení), nebo SD (klasické rozlišení). Ale nejdůležitější je způsob záznamu:

  • páskové kamery
    tyto kamery  jsou, přestože se to může zdát podivné, stále nejlepší a pro zpracování videa na počítači nejvhodnější. Video zaznamenávají na magnetickou pásku v bezztrátovém kodeku a samotná magnetická páska je schopna zaznamenat vyšší dynamický rozsah, než jiné typy kamer.
  • paměťové kamery
    tyto kamery zaznamenávají video  na paměťové médium – SD kartu nebo pevný disk. Aby toho byly schopné, používají ztrátovou kompresi pro záznam dat.

Pokud tedy máte páskovou kameru, pravděpodobně nemusíte tento článek dočítat do konce – váš počítač se při střihu videa chová stejně, jako na mém počítači ve zmiňovaném videu. Pokud však máte paměťovou kameru (má druhá HD kamera také používá SD karty), musíte video pro střih připravit. Zde záleží na tom, v jakém kodeku kamera nahrává:

  • kamery se záznamem v některém ze standardních kodeků
    tyto kamery jsou výhrou pro své uživatele: video ukládají například ve formátu MPEG2, MPEG4 nebo (ideálně, jako například skvělý Samsung VP-HMX20C) H.264, se kterým se velmi snadno pracuje.
  • kamery se záznamem v proprietárním kodeku
    sem patří kamery se záznamem do AVCHD, což je postrach všech střihových programů – ve své podstatě se jedná o prokládaný H.264 s AC3 zvukovou stopou. Pokud již takovou kameru máte, pokusíme se vám poradit. Pokud o kameře prozatím uvažujete a opravdu to s úpravou videa myslíte vážně, AVCHD kameru neberte. Opravdu, ušetříte si do budoucna mnoho starostí.

Jak na to (obecný postup)

Příprava videa pro střih tedy spočívá v tom, uložit video na pevný disk počítače v bezztrátovém kodeku, aby práce pěkně odsýpala a současně nedocházelo při úpravách obrazu ke zhoršování kvality.

  1. Máte-li páskovou kameru, stáhněte video na pevný disk před začátkem střihu videa – video bude uloženo v originálním bezztrátovém kodeku,
  2. máte-li kameru se ztrátovou kompresí, převeďte jej nejdříve do bezztrátového formátu. Tento převod je u kamer se záznamem do některého ze standardních kodeků rychlejší, než stažení dat z páskové kamery (a současně s tím získáte další zálohu zdrojového videa), u kamer se záznamem do AVCHD je to trochu porod a neobejdete se bez komerčních aplikací třetích stran. Pokud ale často pracujete s videem, brzy se tato nevelká investice vrátí. Zjednodušeně řečeno: berte to tak, že vaše kameru ukládá komprimované video, které je vhodné před zpracováním rozbalit – kdyby bylo uloženy v .zip archívu, zřejmě byste jej také nejdříve dekomprimovali.

Jak na to (video z kamer se standardním kodekem)

  1. Stáhněte a spusťte zdarma dostupnou aplikaci MPEG Streamclip,
  2. otevřete okno pro dávkové zpracování videa List -> Batch Encoding (Seznam -> Dávkové převedení). Do okna přetáhněte soubory z disku kamery,
    01
  3. v následujícím dialogu zvolte z rozbalovací nabídky možnost Export to QuickTime (Exportovat do QuickTime) a zadejte místo, kam se mají převedené soubory uložit,
    02-mpeg-streamclip
  4. v okně nastavení komprese zvolte z rozbalovací nabídky Compression (Komprese) volbu Apple Intermediate Codec, šoupátko Quality (Kvalita) nastavte na hodnotu 100% a v sekci Frame size (Rozlišení) nastavte rozlišení videa – nejlépe zanechte automaticky rozpoznanou položku, která odpovídá rozlišení zdrojového videa. Potvrďte nastavení kliknutím na tlačítko To Batch (Do seznamu),
    03-mpeg-streamclip-movie-exporter
  5. konverzi všech souborů spusťte kliknutím na tlačítko Go (Spustit).
    04-mpeg-streamclip-batch-list
  6. Hotovo! Tímto postupem vytvoříte video, které bude mít v plném HD rozlišení dostatečný datový tok přibližně 60 Mb/s, bude uloženo zcela bezztrátově a při jeho přehrávání nepřesáhne vytížení procesoru 15% i na těch nejpomalejších Macích. A to je to, čeho jsme chtěli před samotných střihem dosáhnout.

Jak na to (video z AVCHD kamer)

  1. Protože je AVCHD proprietární kodek, neexistují volně dostupné nástroje pro Mac pro jeho převod do bezztrátového formátu vhodného pro střih videa. Budete tedy k ceně vaší kamery připočíst 35 dolarů (přibližně 680 korun), za které si koupíte výborný a rychlý decoder VoltaicHD od společnosti ShedWorx. Pokud stříháte a natáčíte delší videa, opravdu se vám tato investice vyplatí.
  2. Přetáhněte .mts soubory z videokamery do okna aplikace VoltaicHD,
    01-voltaichd
  3. klikněte na ikonu Preferences (Předvoby). V okně s konfigurací nastavte volbu Output Resolution (Výstupní rozlišení) na hodnotu Same as source (Stejné jako u zdroje), zaškrtněte položku Use Advanced Export Settings (Použít rozšířené možnosti exportu) a klikněte na tlačítko Options (Možnosti),
    02-preferences
  4. v okně Movie Settings (Nastavení videa) klikněte na tlačítko Settings (Nastavení),
    03-movie-settings
  5. z rozbalovací nabídky Compression Type (Typ komprese) zvolte možnost Apple Intermediate Codec a kliknutím na tlačítko Ok zavřete všechna okna,
    04-standard-video-compression-settings
  6. zpět v okně aplikace klikněte na tlačítko Start a spusťte tak konverzi.
    05-voltaichd
  7. Hotovo! Tímto postupem vytvoříte video, které bude mít v plném HD rozlišení dostatečný datový tok přibližně 60 Mb/s, bude uloženo zcela bezztrátově a při jeho přehrávání nepřesáhne vytížení procesoru 15% i na těch nejpomalejších Macích. A to je to, čeho jsme chtěli před samotných střihem dosáhnout.

Tak, tím bychom měli připravena naše videa ve střih v nejvyšší možné kvalitě a ve formátu, který není náročný na početní výkon vašeho počítače. V dalším pokračování iMovie tutoriálu se podíváme na správný postup importu takto předpřipravených videí do iMovie.

Mohlo by vás také zajímat



  • toncek

    Tak máme doma sice stařičkou digitální kameru (z roku 2000),která ukládá na pásku, ale jak koukám na tento první tip asi je to stále výhra :-) I když se mi samozřejmě líbí nové kamery, které jsou poloviční co do velikosti a hmotnosti než ta naše.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • toncek

    Tak máme doma sice stařičkou digitální kameru (z roku 2000),která ukládá na pásku, ale jak koukám na tento první tip asi je to stále výhra :-) I když se mi samozřejmě líbí nové kamery, které jsou poloviční co do velikosti a hmotnosti než ta naše.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • toncek

    Tak máme doma sice stařičkou digitální kameru (z roku 2000),která ukládá na pásku, ale jak koukám na tento první tip asi je to stále výhra :-) I když se mi samozřejmě líbí nové kamery, které jsou poloviční co do velikosti a hmotnosti než ta naše.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • toncek

    Tak máme doma sice stařičkou digitální kameru (z roku 2000),která ukládá na pásku, ale jak koukám na tento první tip asi je to stále výhra :-) I když se mi samozřejmě líbí nové kamery, které jsou poloviční co do velikosti a hmotnosti než ta naše.

    Thumb up 0 Thumb down 1

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    toncek: ano, páska je pořád páska. Ovšem nevýhoda vaší kamery je v tom, že nebude HD – i jen z tohoto důvodu se vyplatí nad novější přemýšlet…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    toncek: ano, páska je pořád páska. Ovšem nevýhoda vaší kamery je v tom, že nebude HD – i jen z tohoto důvodu se vyplatí nad novější přemýšlet…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    toncek: ano, páska je pořád páska. Ovšem nevýhoda vaší kamery je v tom, že nebude HD – i jen z tohoto důvodu se vyplatí nad novější přemýšlet…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    toncek: ano, páska je pořád páska. Ovšem nevýhoda vaší kamery je v tom, že nebude HD – i jen z tohoto důvodu se vyplatí nad novější přemýšlet…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Pekny clanek, je fajn, ze jste shrnul postup pro asi nejdulezitejsi cast strihu videa.

    Mam kameru dovezenou pred x lety z japonska, Sharp VL-FD1, paskova, miniDV. kdyz ji pripojim pres FireWire k macu a chci importovat do iMovie, tak kamera reaguje na ovladani z pocitace, ale v imovie nevidim zadny obraz a neslysim zvuk. Myslel jsem, ze to je nastaveni NTSC a PAL, ale to mi nepomohlo. Vite jak na to? Na objektivu ma kamera napsano progressive scan, To je tusim snimkovani po celym obrazcich a ne po pulsnimcich, muze to ovlivnit import?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Pekny clanek, je fajn, ze jste shrnul postup pro asi nejdulezitejsi cast strihu videa.

    Mam kameru dovezenou pred x lety z japonska, Sharp VL-FD1, paskova, miniDV. kdyz ji pripojim pres FireWire k macu a chci importovat do iMovie, tak kamera reaguje na ovladani z pocitace, ale v imovie nevidim zadny obraz a neslysim zvuk. Myslel jsem, ze to je nastaveni NTSC a PAL, ale to mi nepomohlo. Vite jak na to? Na objektivu ma kamera napsano progressive scan, To je tusim snimkovani po celym obrazcich a ne po pulsnimcich, muze to ovlivnit import?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Pekny clanek, je fajn, ze jste shrnul postup pro asi nejdulezitejsi cast strihu videa.

    Mam kameru dovezenou pred x lety z japonska, Sharp VL-FD1, paskova, miniDV. kdyz ji pripojim pres FireWire k macu a chci importovat do iMovie, tak kamera reaguje na ovladani z pocitace, ale v imovie nevidim zadny obraz a neslysim zvuk. Myslel jsem, ze to je nastaveni NTSC a PAL, ale to mi nepomohlo. Vite jak na to? Na objektivu ma kamera napsano progressive scan, To je tusim snimkovani po celym obrazcich a ne po pulsnimcich, muze to ovlivnit import?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Pekny clanek, je fajn, ze jste shrnul postup pro asi nejdulezitejsi cast strihu videa.

    Mam kameru dovezenou pred x lety z japonska, Sharp VL-FD1, paskova, miniDV. kdyz ji pripojim pres FireWire k macu a chci importovat do iMovie, tak kamera reaguje na ovladani z pocitace, ale v imovie nevidim zadny obraz a neslysim zvuk. Myslel jsem, ze to je nastaveni NTSC a PAL, ale to mi nepomohlo. Vite jak na to? Na objektivu ma kamera napsano progressive scan, To je tusim snimkovani po celym obrazcich a ne po pulsnimcich, muze to ovlivnit import?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MichalM.Mac

    Super návod! Třeba se to bude někdy hodit :-) Ještě tu kameru…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MichalM.Mac

    Super návod! Třeba se to bude někdy hodit :-) Ještě tu kameru…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MichalM.Mac

    Super návod! Třeba se to bude někdy hodit :-) Ještě tu kameru…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • MichalM.Mac

    Super návod! Třeba se to bude někdy hodit :-) Ještě tu kameru…

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: vyzkoušejte to ve starším iMovie HD – pokud to bude dělat i v něm, je chyba v kameře nebo spíš někde na trase. Co při ovládání kamery vypisuje systém do logu (console)?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: vyzkoušejte to ve starším iMovie HD – pokud to bude dělat i v něm, je chyba v kameře nebo spíš někde na trase. Co při ovládání kamery vypisuje systém do logu (console)?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: vyzkoušejte to ve starším iMovie HD – pokud to bude dělat i v něm, je chyba v kameře nebo spíš někde na trase. Co při ovládání kamery vypisuje systém do logu (console)?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: vyzkoušejte to ve starším iMovie HD – pokud to bude dělat i v něm, je chyba v kameře nebo spíš někde na trase. Co při ovládání kamery vypisuje systém do logu (console)?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    To jsem zkousel taky, sestra ma G4, Tiger, iMovie 6 HD, ja mam MB, Leopard. Problem stejny. Bohuzel kameru ted nemam u sebe, takze to nemuzu vyzkouset, ale mate pravdu, nenapadlo me toto sledovat pri praci s kamerou. Jestli si dobre pamatuju, tak mi to kdysi fungovalo s MovieMaker ve Win, ale asi na 50 pokus po nejakym silenym nastaveni.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    To jsem zkousel taky, sestra ma G4, Tiger, iMovie 6 HD, ja mam MB, Leopard. Problem stejny. Bohuzel kameru ted nemam u sebe, takze to nemuzu vyzkouset, ale mate pravdu, nenapadlo me toto sledovat pri praci s kamerou. Jestli si dobre pamatuju, tak mi to kdysi fungovalo s MovieMaker ve Win, ale asi na 50 pokus po nejakym silenym nastaveni.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    To jsem zkousel taky, sestra ma G4, Tiger, iMovie 6 HD, ja mam MB, Leopard. Problem stejny. Bohuzel kameru ted nemam u sebe, takze to nemuzu vyzkouset, ale mate pravdu, nenapadlo me toto sledovat pri praci s kamerou. Jestli si dobre pamatuju, tak mi to kdysi fungovalo s MovieMaker ve Win, ale asi na 50 pokus po nejakym silenym nastaveni.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    To jsem zkousel taky, sestra ma G4, Tiger, iMovie 6 HD, ja mam MB, Leopard. Problem stejny. Bohuzel kameru ted nemam u sebe, takze to nemuzu vyzkouset, ale mate pravdu, nenapadlo me toto sledovat pri praci s kamerou. Jestli si dobre pamatuju, tak mi to kdysi fungovalo s MovieMaker ve Win, ale asi na 50 pokus po nejakym silenym nastaveni.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: tak až se dostanete ke kameře, zkuste to – a výsledek postněte třeba do diskusního fora, snad to půjde nějak zkrotit…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: tak až se dostanete ke kameře, zkuste to – a výsledek postněte třeba do diskusního fora, snad to půjde nějak zkrotit…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: tak až se dostanete ke kameře, zkuste to – a výsledek postněte třeba do diskusního fora, snad to půjde nějak zkrotit…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    ehiker: tak až se dostanete ke kameře, zkuste to – a výsledek postněte třeba do diskusního fora, snad to půjde nějak zkrotit…

    Thumb up 1 Thumb down 0

  • ehiker

    Ok…diky za pomoc. Mrzi me to, je to skvela kamera, ale chybi ji to spojeni s Macam:D

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Ok…diky za pomoc. Mrzi me to, je to skvela kamera, ale chybi ji to spojeni s Macam:D

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Ok…diky za pomoc. Mrzi me to, je to skvela kamera, ale chybi ji to spojeni s Macam:D

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • ehiker

    Ok…diky za pomoc. Mrzi me to, je to skvela kamera, ale chybi ji to spojeni s Macam:D

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Někde jsem četl, že Handbrake taky umí AVCHD konvertovat. Do jakého formátu konvertovat tam?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Někde jsem četl, že Handbrake taky umí AVCHD konvertovat. Do jakého formátu konvertovat tam?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Někde jsem četl, že Handbrake taky umí AVCHD konvertovat. Do jakého formátu konvertovat tam?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Někde jsem četl, že Handbrake taky umí AVCHD konvertovat. Do jakého formátu konvertovat tam?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    Vybornej clanek! Diky. A co format MOD? jak s nim nalozit? Mel jsem pred casem pujcenou kameru, myslim ze to byl Panasonic. Mela HDD…. A trochu jsem s tim zapasil. Jaky je spravny postup. Dik.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    Vybornej clanek! Diky. A co format MOD? jak s nim nalozit? Mel jsem pred casem pujcenou kameru, myslim ze to byl Panasonic. Mela HDD…. A trochu jsem s tim zapasil. Jaky je spravny postup. Dik.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    Vybornej clanek! Diky. A co format MOD? jak s nim nalozit? Mel jsem pred casem pujcenou kameru, myslim ze to byl Panasonic. Mela HDD…. A trochu jsem s tim zapasil. Jaky je spravny postup. Dik.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    Vybornej clanek! Diky. A co format MOD? jak s nim nalozit? Mel jsem pred casem pujcenou kameru, myslim ze to byl Panasonic. Mela HDD…. A trochu jsem s tim zapasil. Jaky je spravny postup. Dik.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    calaph: mod je úžasná „prasárna“ a naštěstí od toho už i Panasonic upustil, co vím. Měl by si s ním poradit mpegstramclip, pokud je v systému (placený) MPEG2 Component. A nebo z terminálu via ffmpeg:

    ffmpeg -i video.avi -target pal-dv -aspect 16:9 video.dv

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    calaph: mod je úžasná „prasárna“ a naštěstí od toho už i Panasonic upustil, co vím. Měl by si s ním poradit mpegstramclip, pokud je v systému (placený) MPEG2 Component. A nebo z terminálu via ffmpeg:

    ffmpeg -i video.avi -target pal-dv -aspect 16:9 video.dv

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    calaph: mod je úžasná „prasárna“ a naštěstí od toho už i Panasonic upustil, co vím. Měl by si s ním poradit mpegstramclip, pokud je v systému (placený) MPEG2 Component. A nebo z terminálu via ffmpeg:

    ffmpeg -i video.avi -target pal-dv -aspect 16:9 video.dv

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    calaph: mod je úžasná „prasárna“ a naštěstí od toho už i Panasonic upustil, co vím. Měl by si s ním poradit mpegstramclip, pokud je v systému (placený) MPEG2 Component. A nebo z terminálu via ffmpeg:

    ffmpeg -i video.avi -target pal-dv -aspect 16:9 video.dv

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: Handbrake je pro nás nepoužitelný, protože umí převod jen do ztrátových kodeků (X264, H264, DIVX) s nepužitelně malým datovým tokem (tusím nejvýše 3 Mb/s)….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: Handbrake je pro nás nepoužitelný, protože umí převod jen do ztrátových kodeků (X264, H264, DIVX) s nepužitelně malým datovým tokem (tusím nejvýše 3 Mb/s)….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: Handbrake je pro nás nepoužitelný, protože umí převod jen do ztrátových kodeků (X264, H264, DIVX) s nepužitelně malým datovým tokem (tusím nejvýše 3 Mb/s)….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: Handbrake je pro nás nepoužitelný, protože umí převod jen do ztrátových kodeků (X264, H264, DIVX) s nepužitelně malým datovým tokem (tusím nejvýše 3 Mb/s)….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • wreciak

    Bry den
    Rad by som sa spytal do akeho formatu pripravit video ak chcem strihat v Finalcut express. Nejak som to doklepal s exportom do QuickTime (podobne ako toto), ovsem po aplikovani efektov / prelinaciek atd som aj tak musel rendeovat. Da sa to vobec nejak? Mam starsi intel macbook pro, takze by to teoreticky mohlo …

    S pozdravom
    Martin

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • wreciak

    Bry den
    Rad by som sa spytal do akeho formatu pripravit video ak chcem strihat v Finalcut express. Nejak som to doklepal s exportom do QuickTime (podobne ako toto), ovsem po aplikovani efektov / prelinaciek atd som aj tak musel rendeovat. Da sa to vobec nejak? Mam starsi intel macbook pro, takze by to teoreticky mohlo …

    S pozdravom
    Martin

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • wreciak

    Bry den
    Rad by som sa spytal do akeho formatu pripravit video ak chcem strihat v Finalcut express. Nejak som to doklepal s exportom do QuickTime (podobne ako toto), ovsem po aplikovani efektov / prelinaciek atd som aj tak musel rendeovat. Da sa to vobec nejak? Mam starsi intel macbook pro, takze by to teoreticky mohlo …

    S pozdravom
    Martin

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    wreciak: finalcut funguje jinak, než iMovie – je v tomto více podobný starému iMovie HD a přechody renderuje procesorem za všech okolností…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    wreciak: finalcut funguje jinak, než iMovie – je v tomto více podobný starému iMovie HD a přechody renderuje procesorem za všech okolností…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    wreciak: finalcut funguje jinak, než iMovie – je v tomto více podobný starému iMovie HD a přechody renderuje procesorem za všech okolností…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Neviem, ci som to dobre pochopil. Ale na co je dobra konverzia cez mpeg streamclip do apple intermetiate codec z paskovej kamery? Nie je jednoduchsie pripojit paskovu kameru cez firewire a rovno naimportovat pasku do imovie?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Neviem, ci som to dobre pochopil. Ale na co je dobra konverzia cez mpeg streamclip do apple intermetiate codec z paskovej kamery? Nie je jednoduchsie pripojit paskovu kameru cez firewire a rovno naimportovat pasku do imovie?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: ne, nepochopil :) u paskove kamery konverzi neprovadite, provadite ji pouze u kamer pamětových v závislosti na tom, jaký kodek používají….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: ne, nepochopil :) u paskove kamery konverzi neprovadite, provadite ji pouze u kamer pamětových v závislosti na tom, jaký kodek používají….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: ne, nepochopil :) u paskove kamery konverzi neprovadite, provadite ji pouze u kamer pamětových v závislosti na tom, jaký kodek používají….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: ne, nepochopil :) u paskove kamery konverzi neprovadite, provadite ji pouze u kamer pamětových v závislosti na tom, jaký kodek používají….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Vláďa Janeček: Uvazujem o kupe HD kamery Toshiba Camileo P30. Ta uklada video do MOV s kodekom H264. Je potrebne aj taketo video prevadzat na bezstratovy kodek, alebo sa moze strihat rovno v H264? Resp. co je lepsie? Aku 1080p kameru by Ste doporucili pre co najjednoduchsi strih v imovie? Dakujem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Vláďa Janeček: Uvazujem o kupe HD kamery Toshiba Camileo P30. Ta uklada video do MOV s kodekom H264. Je potrebne aj taketo video prevadzat na bezstratovy kodek, alebo sa moze strihat rovno v H264? Resp. co je lepsie? Aku 1080p kameru by Ste doporucili pre co najjednoduchsi strih v imovie? Dakujem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Vláďa Janeček: Uvazujem o kupe HD kamery Toshiba Camileo P30. Ta uklada video do MOV s kodekom H264. Je potrebne aj taketo video prevadzat na bezstratovy kodek, alebo sa moze strihat rovno v H264? Resp. co je lepsie? Aku 1080p kameru by Ste doporucili pre co najjednoduchsi strih v imovie? Dakujem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • vsu

    Vláďa Janeček: Uvazujem o kupe HD kamery Toshiba Camileo P30. Ta uklada video do MOV s kodekom H264. Je potrebne aj taketo video prevadzat na bezstratovy kodek, alebo sa moze strihat rovno v H264? Resp. co je lepsie? Aku 1080p kameru by Ste doporucili pre co najjednoduchsi strih v imovie? Dakujem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: záleží, co od kamery čekáš. Camileo P30 (přestože je z řady Camileo nejlepší), jak víc než kamera pouze dětská hračka vhodná nanejvýš pro občasná YouTube videa. Záleží, kolik máš peněz – jestli je těch cca pět tisíc strop, pak bych raději sáhnut po kvalitní SD kameře…

    Ano, základní pravidlo: jakékoli ztrátové video před střihem převést do bezztrátového kodeku. A u záznamů z levných potvor alá Camileo to platí dvojnásob…

    Osobně nedám dopustit na Samsung VP-HMX20C – v této cenové třídě nemá konkurenci, především co se týká dynamického rozsahu…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: záleží, co od kamery čekáš. Camileo P30 (přestože je z řady Camileo nejlepší), jak víc než kamera pouze dětská hračka vhodná nanejvýš pro občasná YouTube videa. Záleží, kolik máš peněz – jestli je těch cca pět tisíc strop, pak bych raději sáhnut po kvalitní SD kameře…

    Ano, základní pravidlo: jakékoli ztrátové video před střihem převést do bezztrátového kodeku. A u záznamů z levných potvor alá Camileo to platí dvojnásob…

    Osobně nedám dopustit na Samsung VP-HMX20C – v této cenové třídě nemá konkurenci, především co se týká dynamického rozsahu…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: záleží, co od kamery čekáš. Camileo P30 (přestože je z řady Camileo nejlepší), jak víc než kamera pouze dětská hračka vhodná nanejvýš pro občasná YouTube videa. Záleží, kolik máš peněz – jestli je těch cca pět tisíc strop, pak bych raději sáhnut po kvalitní SD kameře…

    Ano, základní pravidlo: jakékoli ztrátové video před střihem převést do bezztrátového kodeku. A u záznamů z levných potvor alá Camileo to platí dvojnásob…

    Osobně nedám dopustit na Samsung VP-HMX20C – v této cenové třídě nemá konkurenci, především co se týká dynamického rozsahu…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    vsu: záleží, co od kamery čekáš. Camileo P30 (přestože je z řady Camileo nejlepší), jak víc než kamera pouze dětská hračka vhodná nanejvýš pro občasná YouTube videa. Záleží, kolik máš peněz – jestli je těch cca pět tisíc strop, pak bych raději sáhnut po kvalitní SD kameře…

    Ano, základní pravidlo: jakékoli ztrátové video před střihem převést do bezztrátového kodeku. A u záznamů z levných potvor alá Camileo to platí dvojnásob…

    Osobně nedám dopustit na Samsung VP-HMX20C – v této cenové třídě nemá konkurenci, především co se týká dynamického rozsahu…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Ahoj, jeden postreh pro uzivatele Final Cut Express a FCS Pro.
    Pokud mate doma kameru ktera nataci do AVCHD tak pokud ve finalcutu zvolite v nabidce File polozku Log and Transfer, tak v pohode naimportujete vsechny zabery z kamery do FC a ten si je i prevede do Apple Intermediate Codec. Dokonce si v tomto dialogu muzete zabery natrimovat a vybrat pouze ty co chcete pouzit. Na to ale pouze jednu podminku, neimportujete samotne AVCHD soubory ale celou slozku z karty ci disku kamery. Se samotnymi soubory MTS ci M2TS to nefunguje.

    Takze pro shrnuti:
    1. Zkopiruju cely obsah disku ci karty z kamery do libovolne slozky
    2. Otevru si FCS Pro ci FC Express
    3. V menu v zalozce file zvolim Log and Transfer
    4. Dropnu slozku s daty z kamery
    5. Vyberu si zabery a natrimuju si jejich delku (uzitecne pro lidi s maly diskem, aby si zbytecne neplacaly disk zabery ktere napouzijou)
    6. Potvrdim a soubory se mi nainportujou do FC.

    Mam to voskousene s HD kamerou panasonic a fnguje to bez problemu. Nutne je dodrzet pouze podminku zachovani adresarove struktury kamery.

    Ps: Zabery se daji samozrejme naimportovat primo z kameroveho disku, ale ja preferuji jejich zkopirovani na HDD pocitace.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Ahoj, jeden postreh pro uzivatele Final Cut Express a FCS Pro.
    Pokud mate doma kameru ktera nataci do AVCHD tak pokud ve finalcutu zvolite v nabidce File polozku Log and Transfer, tak v pohode naimportujete vsechny zabery z kamery do FC a ten si je i prevede do Apple Intermediate Codec. Dokonce si v tomto dialogu muzete zabery natrimovat a vybrat pouze ty co chcete pouzit. Na to ale pouze jednu podminku, neimportujete samotne AVCHD soubory ale celou slozku z karty ci disku kamery. Se samotnymi soubory MTS ci M2TS to nefunguje.

    Takze pro shrnuti:
    1. Zkopiruju cely obsah disku ci karty z kamery do libovolne slozky
    2. Otevru si FCS Pro ci FC Express
    3. V menu v zalozce file zvolim Log and Transfer
    4. Dropnu slozku s daty z kamery
    5. Vyberu si zabery a natrimuju si jejich delku (uzitecne pro lidi s maly diskem, aby si zbytecne neplacaly disk zabery ktere napouzijou)
    6. Potvrdim a soubory se mi nainportujou do FC.

    Mam to voskousene s HD kamerou panasonic a fnguje to bez problemu. Nutne je dodrzet pouze podminku zachovani adresarove struktury kamery.

    Ps: Zabery se daji samozrejme naimportovat primo z kameroveho disku, ale ja preferuji jejich zkopirovani na HDD pocitace.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Ahoj, jeden postreh pro uzivatele Final Cut Express a FCS Pro.
    Pokud mate doma kameru ktera nataci do AVCHD tak pokud ve finalcutu zvolite v nabidce File polozku Log and Transfer, tak v pohode naimportujete vsechny zabery z kamery do FC a ten si je i prevede do Apple Intermediate Codec. Dokonce si v tomto dialogu muzete zabery natrimovat a vybrat pouze ty co chcete pouzit. Na to ale pouze jednu podminku, neimportujete samotne AVCHD soubory ale celou slozku z karty ci disku kamery. Se samotnymi soubory MTS ci M2TS to nefunguje.

    Takze pro shrnuti:
    1. Zkopiruju cely obsah disku ci karty z kamery do libovolne slozky
    2. Otevru si FCS Pro ci FC Express
    3. V menu v zalozce file zvolim Log and Transfer
    4. Dropnu slozku s daty z kamery
    5. Vyberu si zabery a natrimuju si jejich delku (uzitecne pro lidi s maly diskem, aby si zbytecne neplacaly disk zabery ktere napouzijou)
    6. Potvrdim a soubory se mi nainportujou do FC.

    Mam to voskousene s HD kamerou panasonic a fnguje to bez problemu. Nutne je dodrzet pouze podminku zachovani adresarove struktury kamery.

    Ps: Zabery se daji samozrejme naimportovat primo z kameroveho disku, ale ja preferuji jejich zkopirovani na HDD pocitace.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Ahoj, jeden postreh pro uzivatele Final Cut Express a FCS Pro.
    Pokud mate doma kameru ktera nataci do AVCHD tak pokud ve finalcutu zvolite v nabidce File polozku Log and Transfer, tak v pohode naimportujete vsechny zabery z kamery do FC a ten si je i prevede do Apple Intermediate Codec. Dokonce si v tomto dialogu muzete zabery natrimovat a vybrat pouze ty co chcete pouzit. Na to ale pouze jednu podminku, neimportujete samotne AVCHD soubory ale celou slozku z karty ci disku kamery. Se samotnymi soubory MTS ci M2TS to nefunguje.

    Takze pro shrnuti:
    1. Zkopiruju cely obsah disku ci karty z kamery do libovolne slozky
    2. Otevru si FCS Pro ci FC Express
    3. V menu v zalozce file zvolim Log and Transfer
    4. Dropnu slozku s daty z kamery
    5. Vyberu si zabery a natrimuju si jejich delku (uzitecne pro lidi s maly diskem, aby si zbytecne neplacaly disk zabery ktere napouzijou)
    6. Potvrdim a soubory se mi nainportujou do FC.

    Mam to voskousene s HD kamerou panasonic a fnguje to bez problemu. Nutne je dodrzet pouze podminku zachovani adresarove struktury kamery.

    Ps: Zabery se daji samozrejme naimportovat primo z kameroveho disku, ale ja preferuji jejich zkopirovani na HDD pocitace.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • David

    mame v rodine pana sd9 a s importom videa z SD karty nie je problem napriek tomu, ze to je AVCHD format. Spustim iMovie a on si z toho vyrobi obrovsky MOV (2 hod videa cca. 60GB miesta). Vami popisany postup je lepsi, resp. vysledok je kvalitnejsi?

    Vdaka

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • David

    mame v rodine pana sd9 a s importom videa z SD karty nie je problem napriek tomu, ze to je AVCHD format. Spustim iMovie a on si z toho vyrobi obrovsky MOV (2 hod videa cca. 60GB miesta). Vami popisany postup je lepsi, resp. vysledok je kvalitnejsi?

    Vdaka

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • David

    mame v rodine pana sd9 a s importom videa z SD karty nie je problem napriek tomu, ze to je AVCHD format. Spustim iMovie a on si z toho vyrobi obrovsky MOV (2 hod videa cca. 60GB miesta). Vami popisany postup je lepsi, resp. vysledok je kvalitnejsi?

    Vdaka

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • David

    mame v rodine pana sd9 a s importom videa z SD karty nie je problem napriek tomu, ze to je AVCHD format. Spustim iMovie a on si z toho vyrobi obrovsky MOV (2 hod videa cca. 60GB miesta). Vami popisany postup je lepsi, resp. vysledok je kvalitnejsi?

    Vdaka

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    to David: postup i vysledek je stejny. Jde pouze o to ze neni potreba pouzivat vise popsany VoltaicHD converter. Velky narust objemu dat je zpusobeny prevodem z MPG2 Transport Streamu, ktery slozi pouze k uchovani datoveho toku videa. K editaci uz se nehodi (kuli sve strukture a hlavne kompresi). Po importu MTS ci M2TS (MPG transport streamu) do editacniho programu dojde k jeho prevedeni do Apple Intermediate Codec, ktery je urceny pro strih a hlavne pouziva bezstratovou kompresi a prave tato konverze zpusobi narust objemu dat.
    Specifikace obou kodeků jsou k nalezení zde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Intermediate_Codec
    http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    to David: postup i vysledek je stejny. Jde pouze o to ze neni potreba pouzivat vise popsany VoltaicHD converter. Velky narust objemu dat je zpusobeny prevodem z MPG2 Transport Streamu, ktery slozi pouze k uchovani datoveho toku videa. K editaci uz se nehodi (kuli sve strukture a hlavne kompresi). Po importu MTS ci M2TS (MPG transport streamu) do editacniho programu dojde k jeho prevedeni do Apple Intermediate Codec, ktery je urceny pro strih a hlavne pouziva bezstratovou kompresi a prave tato konverze zpusobi narust objemu dat.
    Specifikace obou kodeků jsou k nalezení zde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Intermediate_Codec
    http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    to David: postup i vysledek je stejny. Jde pouze o to ze neni potreba pouzivat vise popsany VoltaicHD converter. Velky narust objemu dat je zpusobeny prevodem z MPG2 Transport Streamu, ktery slozi pouze k uchovani datoveho toku videa. K editaci uz se nehodi (kuli sve strukture a hlavne kompresi). Po importu MTS ci M2TS (MPG transport streamu) do editacniho programu dojde k jeho prevedeni do Apple Intermediate Codec, ktery je urceny pro strih a hlavne pouziva bezstratovou kompresi a prave tato konverze zpusobi narust objemu dat.
    Specifikace obou kodeků jsou k nalezení zde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Intermediate_Codec
    http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    to David: postup i vysledek je stejny. Jde pouze o to ze neni potreba pouzivat vise popsany VoltaicHD converter. Velky narust objemu dat je zpusobeny prevodem z MPG2 Transport Streamu, ktery slozi pouze k uchovani datoveho toku videa. K editaci uz se nehodi (kuli sve strukture a hlavne kompresi). Po importu MTS ci M2TS (MPG transport streamu) do editacniho programu dojde k jeho prevedeni do Apple Intermediate Codec, ktery je urceny pro strih a hlavne pouziva bezstratovou kompresi a prave tato konverze zpusobi narust objemu dat.
    Specifikace obou kodeků jsou k nalezení zde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Intermediate_Codec
    http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Stepan

    Diky za clanek, mam panasonic rok stary HD 1920 rozliseni, takze asi bude ten AVCHD:(
    Me by ted moc zajimalo jake jsou tedy rozdily kdyz dam video rovnou z kamery naimportovat do iMovie a nebo to jeste pred tim prejedu programem co tady pisete.
    Bude iMovie pracovat rychleji? bude vysledna kvalita videa lepsi? bude zabirat min mista? jak dlouho priblizne to prepracovani v programu trva? diky moc:)

    Me se zda ze iMovie 08 zabiralo na disku vic mista se stejnyma videama po importu nez iMovie 09, je to mozne?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Stepan

    Diky za clanek, mam panasonic rok stary HD 1920 rozliseni, takze asi bude ten AVCHD:(
    Me by ted moc zajimalo jake jsou tedy rozdily kdyz dam video rovnou z kamery naimportovat do iMovie a nebo to jeste pred tim prejedu programem co tady pisete.
    Bude iMovie pracovat rychleji? bude vysledna kvalita videa lepsi? bude zabirat min mista? jak dlouho priblizne to prepracovani v programu trva? diky moc:)

    Me se zda ze iMovie 08 zabiralo na disku vic mista se stejnyma videama po importu nez iMovie 09, je to mozne?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Stepan

    Diky za clanek, mam panasonic rok stary HD 1920 rozliseni, takze asi bude ten AVCHD:(
    Me by ted moc zajimalo jake jsou tedy rozdily kdyz dam video rovnou z kamery naimportovat do iMovie a nebo to jeste pred tim prejedu programem co tady pisete.
    Bude iMovie pracovat rychleji? bude vysledna kvalita videa lepsi? bude zabirat min mista? jak dlouho priblizne to prepracovani v programu trva? diky moc:)

    Me se zda ze iMovie 08 zabiralo na disku vic mista se stejnyma videama po importu nez iMovie 09, je to mozne?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Stepan

    Diky za clanek, mam panasonic rok stary HD 1920 rozliseni, takze asi bude ten AVCHD:(
    Me by ted moc zajimalo jake jsou tedy rozdily kdyz dam video rovnou z kamery naimportovat do iMovie a nebo to jeste pred tim prejedu programem co tady pisete.
    Bude iMovie pracovat rychleji? bude vysledna kvalita videa lepsi? bude zabirat min mista? jak dlouho priblizne to prepracovani v programu trva? diky moc:)

    Me se zda ze iMovie 08 zabiralo na disku vic mista se stejnyma videama po importu nez iMovie 09, je to mozne?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Stepan: pokud video prevedete pred, dosahnete vyssi kvality nez iMovie (tj. maximalni, protoze si ji nastavite). S takto dekomprimovanym videem bude imovie pracovat rychleji (tedy bez jakehokoli zpomaleni, vysledna kvalita sestrihaneho videa vyssi bude. Na disku bude vyexportovane video zabirat vyrazne vic mista, protoze neni komprimovano – pocitejte priblizně s 25 – 30 GB na hodinu záznamu před zpracováním…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Stepan: pokud video prevedete pred, dosahnete vyssi kvality nez iMovie (tj. maximalni, protoze si ji nastavite). S takto dekomprimovanym videem bude imovie pracovat rychleji (tedy bez jakehokoli zpomaleni, vysledna kvalita sestrihaneho videa vyssi bude. Na disku bude vyexportovane video zabirat vyrazne vic mista, protoze neni komprimovano – pocitejte priblizně s 25 – 30 GB na hodinu záznamu před zpracováním…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Stepan: pokud video prevedete pred, dosahnete vyssi kvality nez iMovie (tj. maximalni, protoze si ji nastavite). S takto dekomprimovanym videem bude imovie pracovat rychleji (tedy bez jakehokoli zpomaleni, vysledna kvalita sestrihaneho videa vyssi bude. Na disku bude vyexportovane video zabirat vyrazne vic mista, protoze neni komprimovano – pocitejte priblizně s 25 – 30 GB na hodinu záznamu před zpracováním…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    To by me teda zajimalo jestli existuje vubec nejak HDD ci Kartova kamere ktera pouziva neco jineho nez je AVCHD.?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    To by me teda zajimalo jestli existuje vubec nejak HDD ci Kartova kamere ktera pouziva neco jineho nez je AVCHD.?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    To by me teda zajimalo jestli existuje vubec nejak HDD ci Kartova kamere ktera pouziva neco jineho nez je AVCHD.?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: ano, je jich naštěstí velká spousta a čím dál více jich přibývá právě na úkor AVCHD kamer, u kterých IMHO za chvíli zůstane pouze Sony – například v článku zmiňovaný Samsung se záznamem v 1080p na SD karty válcující kvalitou libovolnou Sonku v cenové hladině do 25 tisíc…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: ano, je jich naštěstí velká spousta a čím dál více jich přibývá právě na úkor AVCHD kamer, u kterých IMHO za chvíli zůstane pouze Sony – například v článku zmiňovaný Samsung se záznamem v 1080p na SD karty válcující kvalitou libovolnou Sonku v cenové hladině do 25 tisíc…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: ano, je jich naštěstí velká spousta a čím dál více jich přibývá právě na úkor AVCHD kamer, u kterých IMHO za chvíli zůstane pouze Sony – například v článku zmiňovaný Samsung se záznamem v 1080p na SD karty válcující kvalitou libovolnou Sonku v cenové hladině do 25 tisíc…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: ano, je jich naštěstí velká spousta a čím dál více jich přibývá právě na úkor AVCHD kamer, u kterých IMHO za chvíli zůstane pouze Sony – například v článku zmiňovaný Samsung se záznamem v 1080p na SD karty válcující kvalitou libovolnou Sonku v cenové hladině do 25 tisíc…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    jedna otazka? z prace sem postoval prispevek ve kterem byly hyperlinky ale ted ho doma nevidim, proc?

    ohledne tech kamer: ja sem se dival jen na kamery sony, to bude mozna duvod proc se divim ze jich je spousta co nedelaj v AVCHD
    jeste bych ale rad vedel jakej je rozdil mezi normalnim a proprietarnim kodekem, kdyz oba vyuzivaj v pripade kamer H.264 (viz clanek)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    jedna otazka? z prace sem postoval prispevek ve kterem byly hyperlinky ale ted ho doma nevidim, proc?

    ohledne tech kamer: ja sem se dival jen na kamery sony, to bude mozna duvod proc se divim ze jich je spousta co nedelaj v AVCHD
    jeste bych ale rad vedel jakej je rozdil mezi normalnim a proprietarnim kodekem, kdyz oba vyuzivaj v pripade kamer H.264 (viz clanek)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    jedna otazka? z prace sem postoval prispevek ve kterem byly hyperlinky ale ted ho doma nevidim, proc?

    ohledne tech kamer: ja sem se dival jen na kamery sony, to bude mozna duvod proc se divim ze jich je spousta co nedelaj v AVCHD
    jeste bych ale rad vedel jakej je rozdil mezi normalnim a proprietarnim kodekem, kdyz oba vyuzivaj v pripade kamer H.264 (viz clanek)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    pripadne by me zajimalo jaky kodeky kamery vyuzival a ktery je zhruba tak nejlepsi

    Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    pripadne by me zajimalo jaky kodeky kamery vyuzival a ktery je zhruba tak nejlepsi

    Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    pripadne by me zajimalo jaky kodeky kamery vyuzival a ktery je zhruba tak nejlepsi

    Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    pripadne by me zajimalo jaky kodeky kamery vyuzival a ktery je zhruba tak nejlepsi

    Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: server se hodně potýká s komentářovým spamem (denně je to více než 200 kusů) a čas od času automatický spamfilter odchytí i něco, co spam není. V tom množství ale nestíhám vše kontrolovat, takže občas něco „zařve“ natrvalo – omlouvám se, ale fakt bych to už časově všechno nedával…

    Těch rozdílů je spousta, doporučím začít třeba popisy formátu na Wikipedii. Ve zkratce: standardní formáty umí Macy přehrát, zkonvertovat, akcelerovat, zatímco AVCHD bez placených doplnků ani přehrají, o recodingu nebo HW akceleraci nemůže být ani řeč. Jde o to, že specifikace AVCHD není volně dostupná a vývojáři aplikací by si ji museli licencovat – což v případě standardního H.264 (který je sice licenocován, ale licence je za určitých podmínek volně dostupná pro vývojáře) nemusí. A naštěstí stále více kamer opouští AVCHD, které je problémem na všech platformách. Taková perlička: když Sony zavedlo AVCHD do svých kamer, první střihací software byl dostupný (placený) až rok a půl po uvedení kamery na trh – do te doby byl dodávan pouze archivační software (jen pro windows pochopitelně), který videa z kamery archivoval na disku do doby, než se bude dát aspon přehrávat a ideálně stříhat…

    Nejlepší jsou tedy kamery, které používají standardní H.264 a ACC (nebo AC3) zvuk…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: server se hodně potýká s komentářovým spamem (denně je to více než 200 kusů) a čas od času automatický spamfilter odchytí i něco, co spam není. V tom množství ale nestíhám vše kontrolovat, takže občas něco „zařve“ natrvalo – omlouvám se, ale fakt bych to už časově všechno nedával…

    Těch rozdílů je spousta, doporučím začít třeba popisy formátu na Wikipedii. Ve zkratce: standardní formáty umí Macy přehrát, zkonvertovat, akcelerovat, zatímco AVCHD bez placených doplnků ani přehrají, o recodingu nebo HW akceleraci nemůže být ani řeč. Jde o to, že specifikace AVCHD není volně dostupná a vývojáři aplikací by si ji museli licencovat – což v případě standardního H.264 (který je sice licenocován, ale licence je za určitých podmínek volně dostupná pro vývojáře) nemusí. A naštěstí stále více kamer opouští AVCHD, které je problémem na všech platformách. Taková perlička: když Sony zavedlo AVCHD do svých kamer, první střihací software byl dostupný (placený) až rok a půl po uvedení kamery na trh – do te doby byl dodávan pouze archivační software (jen pro windows pochopitelně), který videa z kamery archivoval na disku do doby, než se bude dát aspon přehrávat a ideálně stříhat…

    Nejlepší jsou tedy kamery, které používají standardní H.264 a ACC (nebo AC3) zvuk…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: server se hodně potýká s komentářovým spamem (denně je to více než 200 kusů) a čas od času automatický spamfilter odchytí i něco, co spam není. V tom množství ale nestíhám vše kontrolovat, takže občas něco „zařve“ natrvalo – omlouvám se, ale fakt bych to už časově všechno nedával…

    Těch rozdílů je spousta, doporučím začít třeba popisy formátu na Wikipedii. Ve zkratce: standardní formáty umí Macy přehrát, zkonvertovat, akcelerovat, zatímco AVCHD bez placených doplnků ani přehrají, o recodingu nebo HW akceleraci nemůže být ani řeč. Jde o to, že specifikace AVCHD není volně dostupná a vývojáři aplikací by si ji museli licencovat – což v případě standardního H.264 (který je sice licenocován, ale licence je za určitých podmínek volně dostupná pro vývojáře) nemusí. A naštěstí stále více kamer opouští AVCHD, které je problémem na všech platformách. Taková perlička: když Sony zavedlo AVCHD do svých kamer, první střihací software byl dostupný (placený) až rok a půl po uvedení kamery na trh – do te doby byl dodávan pouze archivační software (jen pro windows pochopitelně), který videa z kamery archivoval na disku do doby, než se bude dát aspon přehrávat a ideálně stříhat…

    Nejlepší jsou tedy kamery, které používají standardní H.264 a ACC (nebo AC3) zvuk…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: server se hodně potýká s komentářovým spamem (denně je to více než 200 kusů) a čas od času automatický spamfilter odchytí i něco, co spam není. V tom množství ale nestíhám vše kontrolovat, takže občas něco „zařve“ natrvalo – omlouvám se, ale fakt bych to už časově všechno nedával…

    Těch rozdílů je spousta, doporučím začít třeba popisy formátu na Wikipedii. Ve zkratce: standardní formáty umí Macy přehrát, zkonvertovat, akcelerovat, zatímco AVCHD bez placených doplnků ani přehrají, o recodingu nebo HW akceleraci nemůže být ani řeč. Jde o to, že specifikace AVCHD není volně dostupná a vývojáři aplikací by si ji museli licencovat – což v případě standardního H.264 (který je sice licenocován, ale licence je za určitých podmínek volně dostupná pro vývojáře) nemusí. A naštěstí stále více kamer opouští AVCHD, které je problémem na všech platformách. Taková perlička: když Sony zavedlo AVCHD do svých kamer, první střihací software byl dostupný (placený) až rok a půl po uvedení kamery na trh – do te doby byl dodávan pouze archivační software (jen pro windows pochopitelně), který videa z kamery archivoval na disku do doby, než se bude dát aspon přehrávat a ideálně stříhat…

    Nejlepší jsou tedy kamery, které používají standardní H.264 a ACC (nebo AC3) zvuk…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Dekuji za odpoved. Kdyby byl treba v tomhle serialu clanecek na problematiku kodeku taky bych se nezlobil. Ja ve sve praxi (kameram) stale vyuzivam paskove kamery at uz se zaznamem v SD ci HD, a pri strihu (Mac Pro, Back Magic HD karta) ukladam video do IMX MPG 30MB/s coz je plne dostacujici a o neco malo datove mensi nez AIC. Musim ale rict ze na kazetky zatim nedam dopustit. Protoze archivujeme veskery natoceny material je to cenove nejvyhodnejsi, a navic kazetu natocim a dam do archivu. U HDD kamer ci kamer na kartu to musim vzit a nekam vypalit a to uz je prace navic a kazety maji mnohem vetsi odolnost proti poskozeni dat nez dvd ci bray. Proti as hovori fakt ze z kazety travim dlouhe minuty logovanim v realnem case. Ale stejne stale zustavame u kazet.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Dekuji za odpoved. Kdyby byl treba v tomhle serialu clanecek na problematiku kodeku taky bych se nezlobil. Ja ve sve praxi (kameram) stale vyuzivam paskove kamery at uz se zaznamem v SD ci HD, a pri strihu (Mac Pro, Back Magic HD karta) ukladam video do IMX MPG 30MB/s coz je plne dostacujici a o neco malo datove mensi nez AIC. Musim ale rict ze na kazetky zatim nedam dopustit. Protoze archivujeme veskery natoceny material je to cenove nejvyhodnejsi, a navic kazetu natocim a dam do archivu. U HDD kamer ci kamer na kartu to musim vzit a nekam vypalit a to uz je prace navic a kazety maji mnohem vetsi odolnost proti poskozeni dat nez dvd ci bray. Proti as hovori fakt ze z kazety travim dlouhe minuty logovanim v realnem case. Ale stejne stale zustavame u kazet.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Dekuji za odpoved. Kdyby byl treba v tomhle serialu clanecek na problematiku kodeku taky bych se nezlobil. Ja ve sve praxi (kameram) stale vyuzivam paskove kamery at uz se zaznamem v SD ci HD, a pri strihu (Mac Pro, Back Magic HD karta) ukladam video do IMX MPG 30MB/s coz je plne dostacujici a o neco malo datove mensi nez AIC. Musim ale rict ze na kazetky zatim nedam dopustit. Protoze archivujeme veskery natoceny material je to cenove nejvyhodnejsi, a navic kazetu natocim a dam do archivu. U HDD kamer ci kamer na kartu to musim vzit a nekam vypalit a to uz je prace navic a kazety maji mnohem vetsi odolnost proti poskozeni dat nez dvd ci bray. Proti as hovori fakt ze z kazety travim dlouhe minuty logovanim v realnem case. Ale stejne stale zustavame u kazet.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Jirka

    Dekuji za odpoved. Kdyby byl treba v tomhle serialu clanecek na problematiku kodeku taky bych se nezlobil. Ja ve sve praxi (kameram) stale vyuzivam paskove kamery at uz se zaznamem v SD ci HD, a pri strihu (Mac Pro, Back Magic HD karta) ukladam video do IMX MPG 30MB/s coz je plne dostacujici a o neco malo datove mensi nez AIC. Musim ale rict ze na kazetky zatim nedam dopustit. Protoze archivujeme veskery natoceny material je to cenove nejvyhodnejsi, a navic kazetu natocim a dam do archivu. U HDD kamer ci kamer na kartu to musim vzit a nekam vypalit a to uz je prace navic a kazety maji mnohem vetsi odolnost proti poskozeni dat nez dvd ci bray. Proti as hovori fakt ze z kazety travim dlouhe minuty logovanim v realnem case. Ale stejne stale zustavame u kazet.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: to děláte dobře – na kazety se komprimované kodeky nedotahují, nejhůře je na tom z pohledu uchovatelného dynamického kontrastu právě AVCHD, kazet bych se – pokud to člověk myslí s videem vážně – opravdu ještě nezbavoval…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: to děláte dobře – na kazety se komprimované kodeky nedotahují, nejhůře je na tom z pohledu uchovatelného dynamického kontrastu právě AVCHD, kazet bych se – pokud to člověk myslí s videem vážně – opravdu ještě nezbavoval…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Jirka: to děláte dobře – na kazety se komprimované kodeky nedotahují, nejhůře je na tom z pohledu uchovatelného dynamického kontrastu právě AVCHD, kazet bych se – pokud to člověk myslí s videem vážně – opravdu ještě nezbavoval…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Vláďa Janeček: Tak ještě k tomu Handbraku. Stáhnul jsem z netu AVCHD video. Je 32 vteřin dlouhé a má 64.1 MB. Handbrakem jsem ho překonvertoval do H.264 s nastavenou kvalitou na 100%. Vásledný soubor má 209 MB a datový tok 55 MB/s. Ten jsem vzal a s MPEG Streamclip zkonvertoval na .mov (Apple Intermediate Codec). Tenhle soubor má 267 MB a datový tok 71MB/s. Výsledné video vypadá celkem v pohodě. Jediné, co mně na tom štve, že to trvalo hrozně dlouho (řádově 20 minut, mám MB 2.16Ghz, 7200 rpm disk, gma 950). Takže tenhle postup zdá se být použitelný. Ale nedalo by se to nějak urychlit, třeba konvertovat to tím HandBrakem do něčeho jiného?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Vláďa Janeček: Tak ještě k tomu Handbraku. Stáhnul jsem z netu AVCHD video. Je 32 vteřin dlouhé a má 64.1 MB. Handbrakem jsem ho překonvertoval do H.264 s nastavenou kvalitou na 100%. Vásledný soubor má 209 MB a datový tok 55 MB/s. Ten jsem vzal a s MPEG Streamclip zkonvertoval na .mov (Apple Intermediate Codec). Tenhle soubor má 267 MB a datový tok 71MB/s. Výsledné video vypadá celkem v pohodě. Jediné, co mně na tom štve, že to trvalo hrozně dlouho (řádově 20 minut, mám MB 2.16Ghz, 7200 rpm disk, gma 950). Takže tenhle postup zdá se být použitelný. Ale nedalo by se to nějak urychlit, třeba konvertovat to tím HandBrakem do něčeho jiného?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Vláďa Janeček: Tak ještě k tomu Handbraku. Stáhnul jsem z netu AVCHD video. Je 32 vteřin dlouhé a má 64.1 MB. Handbrakem jsem ho překonvertoval do H.264 s nastavenou kvalitou na 100%. Vásledný soubor má 209 MB a datový tok 55 MB/s. Ten jsem vzal a s MPEG Streamclip zkonvertoval na .mov (Apple Intermediate Codec). Tenhle soubor má 267 MB a datový tok 71MB/s. Výsledné video vypadá celkem v pohodě. Jediné, co mně na tom štve, že to trvalo hrozně dlouho (řádově 20 minut, mám MB 2.16Ghz, 7200 rpm disk, gma 950). Takže tenhle postup zdá se být použitelný. Ale nedalo by se to nějak urychlit, třeba konvertovat to tím HandBrakem do něčeho jiného?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • snilard

    Vláďa Janeček: Tak ještě k tomu Handbraku. Stáhnul jsem z netu AVCHD video. Je 32 vteřin dlouhé a má 64.1 MB. Handbrakem jsem ho překonvertoval do H.264 s nastavenou kvalitou na 100%. Vásledný soubor má 209 MB a datový tok 55 MB/s. Ten jsem vzal a s MPEG Streamclip zkonvertoval na .mov (Apple Intermediate Codec). Tenhle soubor má 267 MB a datový tok 71MB/s. Výsledné video vypadá celkem v pohodě. Jediné, co mně na tom štve, že to trvalo hrozně dlouho (řádově 20 minut, mám MB 2.16Ghz, 7200 rpm disk, gma 950). Takže tenhle postup zdá se být použitelný. Ale nedalo by se to nějak urychlit, třeba konvertovat to tím HandBrakem do něčeho jiného?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: títmo postupem to dost sežere kvalitu – detaily, dynamicky rozsah, slijou se tmavé plochy. 3patně je ten encoding z AVCHD do H.264. A navíc – u dvouhodiného záznamu z kamery by počítač nedělal tímto postupem tři dny nic jiného, než konvertoval…

    Nejlepším řešením je buďto pořídit VoltaicHD, nebo mít štěstí – jak tady psal někdo v diskusi, u některých AVCHD udělá iMovie 09 při importu encoding do Apple Intermediate Codecu sám – je třeba to vyzkoušet pro každou kameru, zda je to v konkrétním případě pravda…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    snilard: títmo postupem to dost sežere kvalitu – detaily, dynamicky rozsah, slijou se tmavé plochy. 3patně je ten encoding z AVCHD do H.264. A navíc – u dvouhodiného záznamu z kamery by počítač nedělal tímto postupem tři dny nic jiného, než konvertoval…

    Nejlepším řešením je buďto pořídit VoltaicHD, nebo mít štěstí – jak tady psal někdo v diskusi, u některých AVCHD udělá iMovie 09 při importu encoding do Apple Intermediate Codecu sám – je třeba to vyzkoušet pro každou kameru, zda je to v konkrétním případě pravda…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Saddako

    Mohu potvrdit, ze iMovie 09 opravdu nadetekuje kameru SONY HDR-CX11e (AVCHD zaznam) a video prevede do editovatelneho formatu. Uz jsem se bal, ze s AVCHD zaznamem nic neudelam :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Saddako

    Mohu potvrdit, ze iMovie 09 opravdu nadetekuje kameru SONY HDR-CX11e (AVCHD zaznam) a video prevede do editovatelneho formatu. Uz jsem se bal, ze s AVCHD zaznamem nic neudelam :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Saddako

    Mohu potvrdit, ze iMovie 09 opravdu nadetekuje kameru SONY HDR-CX11e (AVCHD zaznam) a video prevede do editovatelneho formatu. Uz jsem se bal, ze s AVCHD zaznamem nic neudelam :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adam

    Je mozny ze nemam v seznamu „Apple Intermediate Codec“…? nebo mam neco spatne nastavenyho a jsem lama :-( ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adam

    Je mozny ze nemam v seznamu „Apple Intermediate Codec“…? nebo mam neco spatne nastavenyho a jsem lama :-( ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • adam

    Je mozny ze nemam v seznamu „Apple Intermediate Codec“…? nebo mam neco spatne nastavenyho a jsem lama :-( ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    mam na vas otazku a nevim kam ji napsat – sem zrovna nepatri, takze se omlouvam. Mate nejake zkusenosti s formatem mkv? video: h.264, audio: aac. Existuje nejaky soft na prepsani kontejneru pro apple TV ? (nechci ho hackovat aTV Flash) Na Leopardovi .mkv funguje pod perianem v QT v poradku. zkousel jsem google… moc rad jsem nenasel. dekuji..

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    mam na vas otazku a nevim kam ji napsat – sem zrovna nepatri, takze se omlouvam. Mate nejake zkusenosti s formatem mkv? video: h.264, audio: aac. Existuje nejaky soft na prepsani kontejneru pro apple TV ? (nechci ho hackovat aTV Flash) Na Leopardovi .mkv funguje pod perianem v QT v poradku. zkousel jsem google… moc rad jsem nenasel. dekuji..

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Medis

    Prosim vas jsem uplny lama. Tak jsem si to tady cely procetl, a nejak se v tom ztracim. Potreboval bych nejjednodusi postup pro sestrihani videa z Panasonicu HDC-SD9 (ci-li problemovy AVCHD popr. koncovka m2ts). Prijde mi, ze tady se popisuje sestrihani v plne (zachovale) kvalite. To by byl postup 1. ALE kdybych plnou kvalitu ozelel, tak zda se tento postup zmeni. Zatim jsem nenasel zadny program, ktery dokaze prekonvertovat m2ts na avi, abych video mohl sestrihat v nejakem programu, ktery podporuje klasicky koncovky (nevim, zda je tento postup vubec dobry) To by byl postup 2. Bylo by mozne, kdyby mi tyto dva postupy nekdo popsal ??? (samozrejme, jake programy k tomu pouzivat). Predem dekuji.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Medis

    Prosim vas jsem uplny lama. Tak jsem si to tady cely procetl, a nejak se v tom ztracim. Potreboval bych nejjednodusi postup pro sestrihani videa z Panasonicu HDC-SD9 (ci-li problemovy AVCHD popr. koncovka m2ts). Prijde mi, ze tady se popisuje sestrihani v plne (zachovale) kvalite. To by byl postup 1. ALE kdybych plnou kvalitu ozelel, tak zda se tento postup zmeni. Zatim jsem nenasel zadny program, ktery dokaze prekonvertovat m2ts na avi, abych video mohl sestrihat v nejakem programu, ktery podporuje klasicky koncovky (nevim, zda je tento postup vubec dobry) To by byl postup 2. Bylo by mozne, kdyby mi tyto dva postupy nekdo popsal ??? (samozrejme, jake programy k tomu pouzivat). Predem dekuji.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Medis: kdepak, nic z toho. Video z AVCHD kamer musite nejdriv zkonvertovat podle postupu v clanku (budto primo v Imovie 09, nebo postupem v clanku) a pak teprve jej muzete zmensovat ci s nim delat cokoli jineho. Jinou moznost u tohoto proprietarniho formatu bohuzel nemate…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Medis: kdepak, nic z toho. Video z AVCHD kamer musite nejdriv zkonvertovat podle postupu v clanku (budto primo v Imovie 09, nebo postupem v clanku) a pak teprve jej muzete zmensovat ci s nim delat cokoli jineho. Jinou moznost u tohoto proprietarniho formatu bohuzel nemate…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    Medis: kdepak, nic z toho. Video z AVCHD kamer musite nejdriv zkonvertovat podle postupu v clanku (budto primo v Imovie 09, nebo postupem v clanku) a pak teprve jej muzete zmensovat ci s nim delat cokoli jineho. Jinou moznost u tohoto proprietarniho formatu bohuzel nemate…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    diky…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    diky…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    diky…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • calaph

    diky…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superapple.cz/2009/06/jak-importovat-video-z-paskove-kamery-do-imovie-imovie-tutorial-dil-druhy/ Jak importovat video z páskové kamery do iMovie (iMovie tutoriál, díl druhý)

    [...] předchozím díle našeho iMovie tutoriálu jsme si řekli základní informace, které potřebujete vědět před stříhem videa na počítači (především) s využitím [...]

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    ahoj, mam taky dotaz, stale se snazim nejak ale marne na MAC OS X zkonvertovat AVCHD do nejake bezztratoveho kodedku ve kterem bych mohl strihat, zkusil jsem uz plno moznosti nekolikrat i VOILTAC atd.. a nakonec sem objevil i tvuj clanek, vsechno se vpohode zkonvertuje ale potom kdyz video prehraju nebo chci strihat tak je hodne videt prokladani, nebo bych rekl ze to muze byt nekde i zamena prehravani top a bottom fields, muzes mi prosim poradit? opravdu uz nevim jak ztoho :-) treba mas nakou zkusenost, ja na MACu bohuzel ne :/ a nerad bych kvuli tomu zase zapinal PC protoze tam opravdu zadny problem nemam…. jinak kamera CX-11E

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    ahoj, mam taky dotaz, stale se snazim nejak ale marne na MAC OS X zkonvertovat AVCHD do nejake bezztratoveho kodedku ve kterem bych mohl strihat, zkusil jsem uz plno moznosti nekolikrat i VOILTAC atd.. a nakonec sem objevil i tvuj clanek, vsechno se vpohode zkonvertuje ale potom kdyz video prehraju nebo chci strihat tak je hodne videt prokladani, nebo bych rekl ze to muze byt nekde i zamena prehravani top a bottom fields, muzes mi prosim poradit? opravdu uz nevim jak ztoho :-) treba mas nakou zkusenost, ja na MACu bohuzel ne :/ a nerad bych kvuli tomu zase zapinal PC protoze tam opravdu zadny problem nemam…. jinak kamera CX-11E

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    ahoj, mam taky dotaz, stale se snazim nejak ale marne na MAC OS X zkonvertovat AVCHD do nejake bezztratoveho kodedku ve kterem bych mohl strihat, zkusil jsem uz plno moznosti nekolikrat i VOILTAC atd.. a nakonec sem objevil i tvuj clanek, vsechno se vpohode zkonvertuje ale potom kdyz video prehraju nebo chci strihat tak je hodne videt prokladani, nebo bych rekl ze to muze byt nekde i zamena prehravani top a bottom fields, muzes mi prosim poradit? opravdu uz nevim jak ztoho :-) treba mas nakou zkusenost, ja na MACu bohuzel ne :/ a nerad bych kvuli tomu zase zapinal PC protoze tam opravdu zadny problem nemam…. jinak kamera CX-11E

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: v jakem rozliseni nahravas v te kamere?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: v jakem rozliseni nahravas v te kamere?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: v jakem rozliseni nahravas v te kamere?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: v jakem rozliseni nahravas v te kamere?

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    normalne defaultne nejvyssi HD, netusil jsem nikdy ze na macu jsou s AVCHD celkem problemy, :/ na pccku to bylo bezproblem, kdyztak ti muzu poskytnout naky kraticky zaznam a muzes se na to taky kouknout jak to nejlepe zkonvertovat…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    normalne defaultne nejvyssi HD, netusil jsem nikdy ze na macu jsou s AVCHD celkem problemy, :/ na pccku to bylo bezproblem, kdyztak ti muzu poskytnout naky kraticky zaznam a muzes se na to taky kouknout jak to nejlepe zkonvertovat…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    normalne defaultne nejvyssi HD, netusil jsem nikdy ze na macu jsou s AVCHD celkem problemy, :/ na pccku to bylo bezproblem, kdyztak ti muzu poskytnout naky kraticky zaznam a muzes se na to taky kouknout jak to nejlepe zkonvertovat…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    normalne defaultne nejvyssi HD, netusil jsem nikdy ze na macu jsou s AVCHD celkem problemy, :/ na pccku to bylo bezproblem, kdyztak ti muzu poskytnout naky kraticky zaznam a muzes se na to taky kouknout jak to nejlepe zkonvertovat…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    tak jsem to asi vyresil vyberem 1080i v nastaveni, ale stejne kdyz mam bezici osobu a koukam na nohy tak mi to tam dela trochu duchy, takze netusim zda je to stale tim prokladanim…. uvidim jeste budu chvili koumat :-) problem mi to nedela….

    kazdopadne dobrej web ;) skoda ze jsem jej objevil az ted :-) urcite sem budu pro rady chodit rad :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    tak jsem to asi vyresil vyberem 1080i v nastaveni, ale stejne kdyz mam bezici osobu a koukam na nohy tak mi to tam dela trochu duchy, takze netusim zda je to stale tim prokladanim…. uvidim jeste budu chvili koumat :-) problem mi to nedela….

    kazdopadne dobrej web ;) skoda ze jsem jej objevil az ted :-) urcite sem budu pro rady chodit rad :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    tak jsem to asi vyresil vyberem 1080i v nastaveni, ale stejne kdyz mam bezici osobu a koukam na nohy tak mi to tam dela trochu duchy, takze netusim zda je to stale tim prokladanim…. uvidim jeste budu chvili koumat :-) problem mi to nedela….

    kazdopadne dobrej web ;) skoda ze jsem jej objevil az ted :-) urcite sem budu pro rady chodit rad :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: tomu nejvyssimu HD bych se u teto kamery divil. Nejvyssi HD je 1080p, a podle Sony tahle kamera umi „jen“ 1080i – a to pismenko i prave znamena, ze je to prokladany. Takze to, ze prokladani vidis, je spravne. Pri vyslednem exportu vystrihaneho zaznamu by ho iMovie 09 melo odstranit samo.

    A nebo ve voltaicu nastavit v parameteech kodeku, at ho deinterlacuje primo on…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • http://superveci.cz Vláďa Janeček

    porez: tomu nejvyssimu HD bych se u teto kamery divil. Nejvyssi HD je 1080p, a podle Sony tahle kamera umi „jen“ 1080i – a to pismenko i prave znamena, ze je to prokladany. Takze to, ze prokladani vidis, je spravne. Pri vyslednem exportu vystrihaneho zaznamu by ho iMovie 09 melo odstranit samo.

    A nebo ve voltaicu nastavit v parameteech kodeku, at ho deinterlacuje primo on…

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    jojo ktomuhle jsem taky nakonec dosel, diky ze jsi mi to jen potvrdil ;) jinak nejvyssim HD jsem myslel nejvyssim tehle kamery tedy tebou zminovane 1080i ;)

    a pokud uz se bavime o iMovie09 tak tam jsem to video nedostal vubec :-( a netusim jakto….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • porez

    jojo ktomuhle jsem taky nakonec dosel, diky ze jsi mi to jen potvrdil ;) jinak nejvyssim HD jsem myslel nejvyssim tehle kamery tedy tebou zminovane 1080i ;)

    a pokud uz se bavime o iMovie09 tak tam jsem to video nedostal vubec :-( a netusim jakto….

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lubos

    Dobrý den, mám v PC videa v AVCHD ale po reinstalaci windows mě nejdou přehrát. Jde pouze zvuk. Dokázal by mi někdo poradit jak nato. Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lubos

    Dobrý den, mám v PC videa v AVCHD ale po reinstalaci windows mě nejdou přehrát. Jde pouze zvuk. Dokázal by mi někdo poradit jak nato. Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lubos

    Dobrý den, mám v PC videa v AVCHD ale po reinstalaci windows mě nejdou přehrát. Jde pouze zvuk. Dokázal by mi někdo poradit jak nato. Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Lubos

    Dobrý den, mám v PC videa v AVCHD ale po reinstalaci windows mě nejdou přehrát. Jde pouze zvuk. Dokázal by mi někdo poradit jak nato. Děkuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    takze HD video ze sve kamery dostanu do iMovie..setriham pridam hudbu titulky..a co pak..vyrenderuji (exportuji) do jakeho souboru? bude to HD? neztratim nic? jaky bude datovy tok a max rozliseni? diky

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    takze HD video ze sve kamery dostanu do iMovie..setriham pridam hudbu titulky..a co pak..vyrenderuji (exportuji) do jakeho souboru? bude to HD? neztratim nic? jaky bude datovy tok a max rozliseni? diky

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    takze HD video ze sve kamery dostanu do iMovie..setriham pridam hudbu titulky..a co pak..vyrenderuji (exportuji) do jakeho souboru? bude to HD? neztratim nic? jaky bude datovy tok a max rozliseni? diky

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    takze HD video ze sve kamery dostanu do iMovie..setriham pridam hudbu titulky..a co pak..vyrenderuji (exportuji) do jakeho souboru? bude to HD? neztratim nic? jaky bude datovy tok a max rozliseni? diky

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    muzete mi nekdo odpovedet? prave se orzhoduji prejit na mac ale potrebuji si byt jisty ze pujde strih ve full hd.dekuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    muzete mi nekdo odpovedet? prave se orzhoduji prejit na mac ale potrebuji si byt jisty ze pujde strih ve full hd.dekuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    muzete mi nekdo odpovedet? prave se orzhoduji prejit na mac ale potrebuji si byt jisty ze pujde strih ve full hd.dekuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • kcu

    muzete mi nekdo odpovedet? prave se orzhoduji prejit na mac ale potrebuji si byt jisty ze pujde strih ve full hd.dekuji

    Thumb up 0 Thumb down 0

  • Neumis-janecku

    Kecy v klecy ffmeg – for free, cause of GPL – looser

    Thumb up 0 Thumb down 0

blog comments powered by Disqus

Pošlete si článek na Kindle!

 Zadejte emailovou adresu svého Kindle:  @free.kindle.com          
  Pro správné zaslání si prosím povolte na zařízení zasílání z adresy kindle@superveci.cz