Trh s tablety klesá, ale prodeje iPadů přesto rostou. Pomohly i draží Pro modely
Apple už nezveřejňuje konkrétní čísla u jednotlivých kategorií. Hovoří alespoň o tom, jak se jednotlivým produktům daří. Slova Tima Cooka nyní potvrzují výsledky analytických zpráv.
Analytická firma Strategy Analytics vydala svou zprávu o stavu trhu s tablety. Boom tabletů je patrně za námi a celkově zájem už několikáté čtvrtletí spíše opadá.
Podle výsledků se přes celkový pokles dařilo Applu. Ten v meziročním srovnání rostl hned o 4 % a prodal 10,1 milionů tabletů. Naopak trh s tablety přitom o celá 4 % poklesl.
Druhým úspěšným prodejcem byl pak Amazon. Jeho zařízení se prodalo o 141 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2018. Amazon na rozdíl od Applu ale spoléhá na slevové akce a speciální pobídky.
Applu se daří, ostatní hráči ztrácí
Všichni ostatní velcí hráči, tedy Samsung, Huawei a Lenovo, pak zažívají pokles prodejů.
Apple v září uvedl aktualizovaný základní iPad s novou úhlopříčkou 10,2“ a podporou Smart Keyboard. Zdá se, že nejlevnější iPad zdaleka nebyl jediným tahounem. Celkové zisky z dané kategorie totiž Applu narostly o 8 %.
Z toho lze snadno usoudit, že se stále dobře prodávají také iPady Pro. A to ačkoli nejsou již rok aktualizované.
Pokles zájmu lze vysvětlit mnoha způsoby. Nejčastějším je ten, že Lidé mění tablety v podobných cyklech jako počítače, a tak nemají potřebu kupovat nové zařízení co rok nebo dva, jako to vidíme u smartphonů. Zajímá je také teorie o tom, že tablety stále ještě nedokáží pokrýt potřeby lidí a ti raději sáhnou po standardním PC.
A jak to máte vy?