Diablo III: Cestou stínů [První dojmy]

Možná pro vás budou následující řádky naprosto zbytečné – vždyť můžete patřit mezi masu 6,3 miliónů hráčů, kteří si zakoupili tolik očekávané Diablo III již v prvním týdnu od vydání.

Pokud však nepatříte mezi nadšené hráče, případně chcete počkat z jakýchkoli důvodů (třeba dostanete Diablo za vysvědčení či za potěšení přítelkyně dovolenou), pak vás zvu na své první dojmy z nejprodávanější počítačové hry současnosti.

Než se vrhneme na jednotlivé aspekty hry, chtěl bych zdůraznit, že se jedná o čerstvé setkání s hrou. Nebudeme tedy zatím nic hodnotit, to necháme na velké recenzi připravované do prázdninového čísla SuperApple Magazínu spolu s tipy a triky pro tuto velkolepu hru.

Pakliže jste stejně jako já hráči původních dvou her, byli jste určitě v prvé řadě zvědaví na příběh. Ano, můžeme slavit. Děj se vypráví nevtíravou podobou pomocí dialogů postav i skvěle zpracovaných animací, jak jsme zvyklí z dvojky a co více, zkušení hráči předchozího dílu si najdou různé narážky na události dávno minulé. Zavzpomínáte při slovech Caina, kdy „jeden mocný hrdina zbavil tento svět Mephista a jeho posluhovačů“ a na tváři se vám vykouzlí úsměv – samozřejmě, že onen mocný hrdina jste před dlouhými jedenácti (až k neuvěření) roky byli vy. Pokud však nepatříte mezi veterány, jenž okusili předchozí díly, vůbec to nevadí. Vše je do detailu převyprávěno a hráč je patřičně vtažen do příběhu.

Anebo příběh můžete vesele ignorovat. Konec konců, Diablo si na příběh nikdy moc nehrálo. Vždy šlo o neskutečnou porci řemeslně zpracované zábavy. Klasická klikací horečka se vrací, připravte svá zápěstí a nakupte myši do zásoby. Hordy démonů čekají a bylo by neradno nechat je stát v koutě.

Akce opět slibuje adrenalin, kdy vám jdou tlupy démonů a jiných příšer krvelačně po krku ze všech stran. Blizzard tentokráte došel tak daleko, že můžete díky implementování fyziky částečně likvidovat i kulisy prostředí. Zatím sice není možné po vyčarování ohnivé koule převrátit zem krátery naruby, ale třeba lze likvidovat sloupy, stoly, bedny a jiné objekty.

Ačkoli grafika není to nejlepší, co lze ze současných Maců vyždímat, přesto však má své kouzlo. Vývojáři vsadili na svůj styl a nechali se jím plně unést. Malebné krajiny vyšperkované do nejmenších detailů přímo nabízejí pastvu pro oči. Tím nepřímo narážíme fakt, že hru úspěšně rozjedete i na starší generaci MacBooků Pro s integrovanou NVidií 320M.

Spolu s prostředím nám Diablo III přináší nové charaktery. Krom obligátní dvojice Wizard a Barbar, nabízí svou pomoc v boji proti zlu i Monk, Witch Doctor a Demon Hunter. Prozatím můžeme konstatovat, že postavy se podařilo dostatečně vyvážit a vyloženě neuděláte botu s výběrem kohokoli. Schopnosti nabízí slušnou paletu variací a motivují k opakovanému hraní.

Strom dovedností se změnil k nepoznání, těžko říci zdali k lepšímu nebo horšímu. Každopádně nováčci uvítají jisté zjednodušení, které jim ulehčí proniknutí do herních mechanismů.

Samostatnou kapitolou pak je multiplayer. Celá hra byla navržena pro hraní přes Battle.net, tudíž si offline na chatě skutečně nezahrajete. I přes počáteční nevole (a pád serverů v den vydání) nespokojenost hráčů postupně opadla. Server totiž automaticky zálohuje veškeré vaše postavy a jejich pokrok ve hře. Navíc odpadla nutnost vlastnit zvlášť klienta pro USA, EU a Asii. Nyní stačí mít pouze jednoho a v nastavení si předvolit preferovaný region. Během přihlašování lze svou preferenci kdykoli upravit a hrát třeba s kamarády ze států. Zde bych zdůraznil jedno varování – vaše charaktery se zálohují vždy pro jeden daný region. Tudíž máte zvlášť Wizarda v EU a zvlášť si tvoříte jiného pro USA nebo Asii. Možná vám to přijde hloupé, ale výběrem správného regionu zlepšíte odezvu se serverem o mnoho desítek a stovek milisekund. Váš zážitek z hraní pak nebude rušený zbytečným trháním.

Hru lze přímo z menu kdykoli otevřít pro veřejnost a pozvat tak další hráče, kteří si chtějí zahrát ve více lidech. Systém přidávání kamarádů a vytváření skupin je podobný tomu ze StarCraftu II – přes Battle Tag nebo email a dokonce se synchronizují vaši přátelé mezi oběma hrami.

Naše první dojmy zatím naplňuje nadšení i očekávání. Ale hru jsme zdaleka neprotestovali, jak se na recenzi sluší a patří. Rozhodně chceme najít také stinné stránky (i když některé jsem naznačil na předchozích řádcích). Současně připravujeme tipy a triky pro hru, abyste si případné prázdninové hraní co nejvíce zpestřili.

Těšíme se na Vás u naší recenze.

 

8 komentářů: „Diablo III: Cestou stínů [První dojmy]

  • avatar
    29. 05. 2012 (09:04)
    Trvalý odkaz

    Blizzard je prostě záruka kvality :-) 12 let čekání za to stálo!

  • avatar
    29. 05. 2012 (11:40)
    Trvalý odkaz

    Přes Bootcamp to jede na 37 fps stabilně, v OSX okolo 29 fps. 330m, 1440×900. A D2 si v Lionu nezahraju vůbec. Tolik k OSX a hrám.

  • avatar
    29. 05. 2012 (20:47)
    Trvalý odkaz

    Nechci nic rikat, ale Diablo 2 si zahrajes na MacOS X do verze Snow Leopard vcetne :o). 

  • avatar
    30. 05. 2012 (06:04)
    Trvalý odkaz

    no jedu na early 2011 macbooku pro (lepsi verze cili  corei7 2.2Ghz , 8GB RAM , HD6750M) a v OSX mi to na 1440×900 plne detaily (krome stinu na medium) moc svizne nebaha strasne to kolisa :(

  • avatar
    30. 05. 2012 (07:18)
    Trvalý odkaz

    no ja mam iMac Late 2009 (Intel Core 2 Duo 3.06 GHz, 4GB RAM, nVidia GeForce 9400 256MB, Mac OS X Lion) nastavene rozliseni 1280×720, vsechny detaily na minimum, zkousel sel i full screen i windowed mode, naprosto nehratelne, spis takova slideshow :)

  • avatar
    31. 05. 2012 (13:56)
    Trvalý odkaz

    na MacBook Air Mid 2011 funguje vse nadherne plynule :o)

  • avatar
    03. 06. 2012 (22:33)
    Trvalý odkaz

    Zkoušel to někdo na Macbooku White Mid 2010 se 2 GB ram, C2D 2,4 GHz a 320M ?

  • avatar
    23. 06. 2012 (17:34)
    Trvalý odkaz

    Hraji na Macbook white mid 2010 a jede bez problému ve fullscreen.

Komentáře nejsou povoleny.