macOS Monterey konečně nabídne podporu Adaptive-Sync. Obraz bez trhání by ocenili hráči

Apple přidává do nového operačního systému macOS Monterey i funkce, o kterých se na hlavní keynote WWDC 2021 nemluvilo. Jednou z nich je podpora funkce Adaptive-Sync.

Adaptive-Sync je základní funkcí rozhraní DisplayPort 1.2a, přičemž je základem pokročilých funkcí AMD FreeSync a Nvidia G-Sync. Těmi je dnes už vybavena valná většina monitorů a pomáhají překonat rozdíly mezi propady snímkovací frekvence. Tyto technologie ocení zejména hráči, kterých je ale na platformě macOS minimum.

Apple si dal s implementací podpory dost na čas, jelikož ostatní operační systémy jako Windows a Linux podporují Adaptive-Sync a jejich nadstavby AMD FreeSync a Nvidia G-Sync celé roky. 

Podpora se týká všech počítačů Mac s Apple Silicon a „novějších“ Maců s Intel procesory. Funkci je nutné ručně zapnout v „Předvolbách Systému“ a následně sekci „Monitory“. Aplikace / hra musí být v režimu „fullscreen“, jinak Adaptive-Sync nebude fungovat.

Apple přidává do nového operačního systému macOS Monterey i funkce, o kterých se na hlavní keynote WWDC 2021 nemluvilo. Jednou z nich je podpora funkce Adaptive-Sync.
avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner