Nové MacBooky Pro jdou prý na dračku

Tohle umí opravdu pouze Apple. Jeho nové MacBooky Pro se ještě ani pořádně nedostaly do prodeje a ani zdaleka neuspokojili všechny zájemce a přesto se prodávají lépe, než konkurenční zařízení.

Tedy tvrdí to alespoň výzkumná společnost Slice Intelligence a na patře zůstává nevyřčená otázka, jakým způsobem k číslům, které se snaží prezentovat, přišla. Od Applu ani jeho obchodů jej nemá a jinde než těmito kanály se nové MacBooky Pro prozatím neprodávají a ostatní prodejci realizují pouze předobjednávky.

Sama SI ve zprávě uvádí, že jde o data od bezmála 13 tisíc amerických on-line obchodů. Pojďme tedy připustit, že jejich provozovatelé na dotazy výzkumníků odpovídají podle pravdy (a nesnaží se svá čísla nadsazovat) a že množství uživatelů, kteří si svou předobjednávku udělají na spoustě míst současně a poté čekají, kde budou obslouženi dříve, se rovná nule.

Pokud by tedy obě výše vyřčené podmínky byly pravdivé, pak podle SI je míra generovaného příjmu (ano, SI ve své zprávě nehovoří o absolutních číslech prodejů, ale o příjmu) za prvních pět dnů překonal všechny konkurenční produkty. Přičemž rozhodující jsou jejich prodeje v prvních pěti dnech od uvedení do prodeje. Tedy pardon: ne prodeje, ale předobjednávky.