Pixelmator 3.2 Sandstone: jaké novinky přináší nová verze editoru?

Pixelmator je stále populárnější grafický editor na Macu, který se může pochlubit aktivním vývojem.  Minulý týden byla uvedena verze 3.2 s kódovým označením Sandstone.

Jde o bezplatnou aktualizaci, která je šířena prostřednictvím MacApp Storu. Kromě oprav a úprav uživatelského rozhraní přináší nové funkce. Co všechno se Pixelmator nově naučil?

Nový Repair Tool

Z mého pohledu nejdůležitější a nejpřínosnější změnou je zcela přepracovaný Repair Tool. V Pixelmatoru šli do sebe, přečetli si emaily od uživatelů a správně vyhodnotili, že právě v retušování mají asi nejvíc co dohánět ve srovnání s Adobe Photoshopem. Klonovací razítko funguje, jak má, včetně náhledu cílové oblasti, a tak volba padla na přepracování automatizovaného Repair Toolu. 
Ovládání zůstalo stejné. Nastavíte velikost štětce, označíte oblast, která má zmizet, a pak počkáte pár sekund. Nový nástroj nejprve analyzuje označenou oblast a její okolí. Následně zvolí, odkud se bude kopírovat a provede jasové a barevné korekce vzoru. Na závěr jej prolne do označené oblasti. Po týdnu testování musím vývojáře Pixelmátoru pochválit. U menších a středních oblastí funguje nástroj stejně dobře jako technologie Content Aware Fill od Adobe. U větších oblastí občas zvolí nevhodnou zdrojovou oblast, ale i tak je to velký krok kupředu. Díky novému Repair Toolu je retušování v Pixelmatoru znatelně rychlejší.

Podpora 16bitů na kanál

Další novinkou je plná podpora 42 bitové hloubky barev (3 x 16). Pixelmator se v mnoha ohledech snaží odpovídat na požadavky špičkových profesionálů a zbavit se image programu pro domácí uživatele. Po nativní podpoře nových Maců Pro je 16 bitů na kanál dalším krokem tímto směrem. Pro běžnou práci jde o zbytečný luxus, ale pro špičkové úpravy jde o krok kupředu.

Zámek vrstev

Praktickou drobností je možnost zamykat vrstvy proti úpravám. Při rozsáhlejších projektech stačí kliknout na zámeček a máte jistotu, že si omylem ve vrstvě něco nesmažete či nepřepíšete.
 

Převod výběru na tvar

Poslední novinkou je nová možnost převést libovolný výběr (selection) na tvar (shape). Díky této nové funkci se práce s vektory v Pixelmatoru posunuje na novou úroveň. Pixelmator zůstává i dál bitmapovým editorem, ale možnost snadno vytvářet vektorové tvary zrychluje práci.

Celkově se Pixelmator zase o malý kousek posunul zejména směrem k vyšší efektivitě. Už nějakou dobu je to skvělý nástroj, který dokáže uspokojit potřeby většiny uživatelů. Pokud se o něm chcete dozvědět víc a naučit se s ním pracovat, můžete se stavit na mém kurzu.
 Autorem tohoto článku je Jan Březina, který jej publikoval na svém blogu, odkud byl přejat se svolením autora. Honza je také spoluautorem podcastu Digit.

[HTML1]