Jak se připojit k internetu přes Bluetooth mobil

Možná se vám už stalo, že jste se chtěli připojit na internet a měli po ruce jen svůj telefon. Jenže displej telefonu není zrovna zázrak a vy potřebujete co nejlepší zobrazení obsahu. Ale nic není ztraceno pokud váš telefon disponuje bluetooth.

Majitelé iPhone znají tethering, čili snadné sdílení internetu mezi vaším Macem a iPhonem. Takto lze ovšem sdílet připojení z libovolného telefonu, který disponuje bluetooth modulem a alespoň schopností připojit se na GPRS data. V návodu si krok za krokem ukážeme, jak takový modem nastavit.

Tento tip je ověřen jako funkční v prostředí operačního systému Mac OS X 10.6.

Jak na to

  1. Otevřete Předvolby Systému (System Preferences), záložku Síť (Network),
  2. Pomocí tlačítka + přidejte nový typ spojení a vyberte Bluetooth DUN. Spojení pojmenujte třeba podle vašeho telefonu:
  3. Klikněte na nově ukázanou záložku spojení se jménem jaké jste zvolili při vytváření. Zvolte Pokročilé (Advanced) v pravém rohu.
  4. V políčku Výrobce (Vendor) navolte výrobce vašeho telefonu. V případě že zde není uveden, ponechte volbu Obecné (Generic). Políčko Model změňte na GPRS (GSM/3G). Do kolonky APN zapiště internet. Podvrďte OK a poté zvolte Použít (Apply) v pravém dolním rohu.
  5. Nyní zvolte Nastavit Bluetooth zařízení (Set Up Bluetooth Device). Zapněte Bluetooth vašeho Maca a telefonu.
  6. Po nalezení vašeho telefonu pokračujte volbou Pokračovat (Continue).
  7. Zadejte do telefonu párovací kód, který vygeneruje váš Mac:
  8. Potvrďte v telefonu požadavek na spojení. Na další obrazovce zaškrtněte Zobrazit stav Bluetooth v menu baru (Show Bluetooth status in menu bar) a Zobrazit stav modemu v menu baru (Show Modem status in menu bar). Nic jiného neměňte. Potvrďte Pokračovat (Continue). Na další obrazovce je dokončení, zvolte Dokončit (Quit).
  9. Nyní pomocí ikonky v menu baru klikněte na spojení a dejte Connect názevvašehospojení. V telefonu potvrďte požadavek na spojení. A nyní můžete začít surfovat. Pokud se budete chtít odpojit, stačí najet na ikonku spojení a zvolit Disconnect názevvašehospojení.

Pár vět na závěr – je třeba mít aktivovaný datový paušál u vašeho operátora. A pozor! Jedná se o paketová data, nikoli o GSM data známá jako vytáčené spojení!

Technická poznámka: přístupový bod APN je u většiny datových tarifů našich operátorů stejný, tedy “internet”. Pokud máte starší tarif, zkuste pohledat na technickém fóru některého z operátorů. Rovněž si nepleťte WAP a internet, jedná se o naprosto odlišné služby.

38 komentářů: „Jak se připojit k internetu přes Bluetooth mobil

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    30. 08. 2010 (06:17)
    Trvalý odkaz

    Skoda, ze nefunguje na iPhone u O2. Pokladal jsem tu moznost za samozrejmou, ale zda se ze tethering u O2 proste nezapnu.

  • avatar
    30. 08. 2010 (08:17)
    Trvalý odkaz

    Skoda, ze nefunguje na iPhone u O2. Pokladal jsem tu moznost za samozrejmou, ale zda se ze tethering u O2 proste nezapnu.

  • avatar
    30. 08. 2010 (06:40)
    Trvalý odkaz

    Souhlasim, kdybych si mohl dovolit zmenit cislo a odejit k jinemu operatorovi, tohle by byl pro mne dostatecny duvod.

  • avatar
    30. 08. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    Souhlasim, kdybych si mohl dovolit zmenit cislo a odejit k jinemu operatorovi, tohle by byl pro mne dostatecny duvod.

  • avatar
    30. 08. 2010 (07:36)
    Trvalý odkaz

    čau lidi mám iphone 4 a vodafone a vždy mi to napíše (na iphone) že to nelze spárovat.. čim to je?

  • avatar
    30. 08. 2010 (09:36)
    Trvalý odkaz

    čau lidi mám iphone 4 a vodafone a vždy mi to napíše (na iphone) že to nelze spárovat.. čim to je?

  • avatar
    30. 08. 2010 (08:52)
    Trvalý odkaz

    Ano, tenhle postup funguje pěkně, ale… Občas se mi stane, že mě naprosto bez jakékoliv příčiny telefon odpojí. Pokud to udělá jednou, tak se pak nelze připojit. Musím vypnout bluetooth jak na počítači, tak na telefonu a pak to zase jde… dokud si to opět nerozmyslí. Nepřišel jsem na příčinu. Někdy je to po několika hodinách, někdy po několika vteřinách. Signál je dobrý, vzdálenost zařízení taky. Tak já nevím :)

  • avatar
    30. 08. 2010 (10:52)
    Trvalý odkaz

    Ano, tenhle postup funguje pěkně, ale… Občas se mi stane, že mě naprosto bez jakékoliv příčiny telefon odpojí. Pokud to udělá jednou, tak se pak nelze připojit. Musím vypnout bluetooth jak na počítači, tak na telefonu a pak to zase jde… dokud si to opět nerozmyslí. Nepřišel jsem na příčinu. Někdy je to po několika hodinách, někdy po několika vteřinách. Signál je dobrý, vzdálenost zařízení taky. Tak já nevím :)

  • avatar
    30. 08. 2010 (09:08)
    Trvalý odkaz

    @Marek: Ano, jednou se mi to také stalo. Po příčině jsem pátral, možná bude chyba někde v ovladačích modemu. Každopádně když není zbytí je to rychlé řešení jak se dostat na internet :)

  • avatar
    30. 08. 2010 (11:08)
    Trvalý odkaz

    @Marek: Ano, jednou se mi to také stalo. Po příčině jsem pátral, možná bude chyba někde v ovladačích modemu. Každopádně když není zbytí je to rychlé řešení jak se dostat na internet :)

  • avatar
    30. 08. 2010 (09:34)
    Trvalý odkaz

    Mě by stačilo poradit jak zatlačit na O2 aby ten se vzpamatovali a zpřístupnili ten Tethering, mega mě stím vytáčí, ani neví jak.

  • avatar
    30. 08. 2010 (11:34)
    Trvalý odkaz

    Mě by stačilo poradit jak zatlačit na O2 aby ten se vzpamatovali a zpřístupnili ten Tethering, mega mě stím vytáčí, ani neví jak.

  • avatar
    30. 08. 2010 (11:49)
    Trvalý odkaz

    @Petr:
    Co to je za blbost, cislo si muzes prenest ke komu chces. Sam sem prenasel nekolik cisel od O2 k Vodafone…

  • avatar
    30. 08. 2010 (13:49)
    Trvalý odkaz

    @Petr:
    Co to je za blbost, cislo si muzes prenest ke komu chces. Sam sem prenasel nekolik cisel od O2 k Vodafone…

  • avatar
    30. 08. 2010 (13:30)
    Trvalý odkaz

    @Petr: A proč měnit číslo ? Proč nepřejdete jinam se stejnym číslem ?

  • avatar
    30. 08. 2010 (15:30)
    Trvalý odkaz

    @Petr: A proč měnit číslo ? Proč nepřejdete jinam se stejnym číslem ?

  • avatar
    30. 08. 2010 (15:08)
    Trvalý odkaz

    S tim nefunkčnim tetheringem u O2 myslíte asi jenom ve spojení s iPhonem, ne? Protože mně to se Sony Ericssonem funguje parádně…

  • avatar
    30. 08. 2010 (17:08)
    Trvalý odkaz

    S tim nefunkčnim tetheringem u O2 myslíte asi jenom ve spojení s iPhonem, ne? Protože mně to se Sony Ericssonem funguje parádně…

  • avatar
    30. 08. 2010 (15:41)
    Trvalý odkaz

    Re: Petr
    Dnes už není problém přejít k jinému operátorovi se svým číslem.

  • avatar
    30. 08. 2010 (17:41)
    Trvalý odkaz

    Re: Petr
    Dnes už není problém přejít k jinému operátorovi se svým číslem.

  • avatar
    30. 08. 2010 (16:06)
    Trvalý odkaz

    @Matěj:

    Pokud se nepletu po prenosu cisla k jinemu operatorovi se volajicim prehrava nejprve upozorneni, ze se jedna o jineho operatora, nez by se dalo odhadovat podle predcisli (alespon zhruba pred rokem tomu tak jeste bylo). To je v mem pripade prilis velke omezeni, jelikoz se jedna o cislo vyuzivane pro obchodni ucely. Velmi rad bych se ale mylil.

  • avatar
    30. 08. 2010 (18:06)
    Trvalý odkaz

    @Matěj:

    Pokud se nepletu po prenosu cisla k jinemu operatorovi se volajicim prehrava nejprve upozorneni, ze se jedna o jineho operatora, nez by se dalo odhadovat podle predcisli (alespon zhruba pred rokem tomu tak jeste bylo). To je v mem pripade prilis velke omezeni, jelikoz se jedna o cislo vyuzivane pro obchodni ucely. Velmi rad bych se ale mylil.

  • avatar
    31. 08. 2010 (00:29)
    Trvalý odkaz

    Tyjo, DUN. Po zkusenostech s Erikem K800 si po precteni clanku pripadam jako kdyby na mne dychlo minule stoleti. Zlata PAN. Minimalne odpada PPP vrstva a je tedy nizsi overhead. A je i snazsi nastaveni na strane pocitace.
    Jenze s PAN ma muj soucasny telefon (WinMo) neskutecny problemy, je to o nahode, o tom jestli se mi povede udelat tu spravnou pauzu mezi tpanutim v telefonu kliknutim na „Connect“ v PAN pripojeni (je drobet nekonzistence v predstavach MS versus ostatni o tom jak ma vypadat pripojeni pres PAN).
    Takze chci-li jit na jistotu, musim jit pres DUN :-(.
    Nekdy si rikam jestli by nestalo za to se na mily Windows Mobile vykaslat a vratit se zpet k SonyEricsson. Minimalne bych tim ziskal krome funkcni PAN i absolutne bezproblemovy Ethernet over USB (vyslovene PnP zalezitost) coz je taky vec kterou sice WinMo slibuje, ale zapomina dodat ze namisto klasickeho USB CDC nabizi pouze Microsoft RNDIS se kterym se slusne domluvi leda tak MS Win (a je-li stesti, tak jeste Linux).
    Navic ten Erik protahoval skrze sebe verejnou IP primo na komp, u WinMo to mam pres jakysi NAT (bez ohledu na to jestli jde o PAN nebo o DUN).

  • avatar
    30. 08. 2010 (22:29)
    Trvalý odkaz

    Tyjo, DUN. Po zkusenostech s Erikem K800 si po precteni clanku pripadam jako kdyby na mne dychlo minule stoleti. Zlata PAN. Minimalne odpada PPP vrstva a je tedy nizsi overhead. A je i snazsi nastaveni na strane pocitace.
    Jenze s PAN ma muj soucasny telefon (WinMo) neskutecny problemy, je to o nahode, o tom jestli se mi povede udelat tu spravnou pauzu mezi tpanutim v telefonu kliknutim na „Connect“ v PAN pripojeni (je drobet nekonzistence v predstavach MS versus ostatni o tom jak ma vypadat pripojeni pres PAN).
    Takze chci-li jit na jistotu, musim jit pres DUN :-(.
    Nekdy si rikam jestli by nestalo za to se na mily Windows Mobile vykaslat a vratit se zpet k SonyEricsson. Minimalne bych tim ziskal krome funkcni PAN i absolutne bezproblemovy Ethernet over USB (vyslovene PnP zalezitost) coz je taky vec kterou sice WinMo slibuje, ale zapomina dodat ze namisto klasickeho USB CDC nabizi pouze Microsoft RNDIS se kterym se slusne domluvi leda tak MS Win (a je-li stesti, tak jeste Linux).
    Navic ten Erik protahoval skrze sebe verejnou IP primo na komp, u WinMo to mam pres jakysi NAT (bez ohledu na to jestli jde o PAN nebo o DUN).

  • avatar
    31. 08. 2010 (06:40)
    Trvalý odkaz

    U toho přenosu jde třeba o to, že máme služební telefony, používáme VPN a tím pádem přejít na jiného operátora by jsme zbytečně platili navíc a přišli o hodně výhod, ale už brzo budeme uzavírat novou smlouvu, tak doufám, že to vyhraje někdo jiný než O2.

  • avatar
    31. 08. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    U toho přenosu jde třeba o to, že máme služební telefony, používáme VPN a tím pádem přejít na jiného operátora by jsme zbytečně platili navíc a přišli o hodně výhod, ale už brzo budeme uzavírat novou smlouvu, tak doufám, že to vyhraje někdo jiný než O2.

  • avatar
    04. 09. 2010 (07:47)
    Trvalý odkaz

    Malinko OT:

    Máte někdo os. zkušenost s mobil. připojením modemem (K3765) od Vodafonu?!
    Už mám po druhé opravě a stále problémy. A pokaždé jiné. Jednou „sim neodpověděla správně ..“ podruhé „nebylo možné nastavení sítě, zkontrolujte APN ..“ atd..
    Zarážímě hlavně, že se jednou připojí a běží druhej den se o to pokouším i desetkrát (včertně restarů a i přeinstalací). Tak nevím zda je to modemem nebo sw (mám poslední verzi 3.04.11) ale i ta starší nechodí. A Mac by měl být ok (CleanMyMac, Repaid disk perm..) a je to furt na ..
    Kam ce mám event obrátit. Ve vodafonu když řeknu, že jedu na Mac OS tak vejraj jak .. Tudíž zde už pomoc nehledám.
    Děkuji.

  • avatar
    04. 09. 2010 (09:47)
    Trvalý odkaz

    Malinko OT:

    Máte někdo os. zkušenost s mobil. připojením modemem (K3765) od Vodafonu?!
    Už mám po druhé opravě a stále problémy. A pokaždé jiné. Jednou „sim neodpověděla správně ..“ podruhé „nebylo možné nastavení sítě, zkontrolujte APN ..“ atd..
    Zarážímě hlavně, že se jednou připojí a běží druhej den se o to pokouším i desetkrát (včertně restarů a i přeinstalací). Tak nevím zda je to modemem nebo sw (mám poslední verzi 3.04.11) ale i ta starší nechodí. A Mac by měl být ok (CleanMyMac, Repaid disk perm..) a je to furt na ..
    Kam ce mám event obrátit. Ve vodafonu když řeknu, že jedu na Mac OS tak vejraj jak .. Tudíž zde už pomoc nehledám.
    Děkuji.

  • avatar
    04. 09. 2010 (14:15)
    Trvalý odkaz

    @Instruktor: Ano, mám zkušenost (jsem vlastníkem) tohoto modemu. Popisované příznaky mi modem vykazuje při zhoršeném signálu -85db a více, pak se totiž anténa modemu nedokáže připojit k síti a hlásí občas nesmysly. Například onu hlášku o špatném nastavení APN. Má rada je kontrola dostupnosti signálu, protože tyto USB sticky jsou náchylnější na špatný signál.

  • avatar
    04. 09. 2010 (16:15)
    Trvalý odkaz

    @Instruktor: Ano, mám zkušenost (jsem vlastníkem) tohoto modemu. Popisované příznaky mi modem vykazuje při zhoršeném signálu -85db a více, pak se totiž anténa modemu nedokáže připojit k síti a hlásí občas nesmysly. Například onu hlášku o špatném nastavení APN. Má rada je kontrola dostupnosti signálu, protože tyto USB sticky jsou náchylnější na špatný signál.

  • avatar
    04. 09. 2010 (17:15)
    Trvalý odkaz

    to Petr Škuta: děkuji za odpověď.
    Snad to tím bude.
    Však podle mapy pokrytí by tu (1km od centra Ústí n.L.) mělo být EDGE bezproblémové. Ovšem iStat Menu mi ukazuje download tak do 30kb/s a upl. do 10kb/s což je na EDGE směšné. Ikdyž počítadlo modemu ukazuje o desetinné místo více. Ale podle rychlosti bych spíše věřil iStatu.
    Dle doporučení používám modem i s přiloženým usb kabelem pro zesílení signálu. Už aby tu rozběhli to 3G. Pak se uvidí. Jinak pujdu do odzkoušeného Ufona.

  • avatar
    04. 09. 2010 (19:15)
    Trvalý odkaz

    to Petr Škuta: děkuji za odpověď.
    Snad to tím bude.
    Však podle mapy pokrytí by tu (1km od centra Ústí n.L.) mělo být EDGE bezproblémové. Ovšem iStat Menu mi ukazuje download tak do 30kb/s a upl. do 10kb/s což je na EDGE směšné. Ikdyž počítadlo modemu ukazuje o desetinné místo více. Ale podle rychlosti bych spíše věřil iStatu.
    Dle doporučení používám modem i s přiloženým usb kabelem pro zesílení signálu. Už aby tu rozběhli to 3G. Pak se uvidí. Jinak pujdu do odzkoušeného Ufona.

  • avatar
    04. 09. 2010 (19:27)
    Trvalý odkaz

    @Instruktor: Mapy pokrytí mají občas zkreslující údaje. Ten USB kabel může ale nemusí pomoci, záleží opravdu na dostupnosti signálu. Pokud máte odzkoušeného U:fona tak bych doporučil netrápit se a používat jej :)

  • avatar
    04. 09. 2010 (21:27)
    Trvalý odkaz

    @Instruktor: Mapy pokrytí mají občas zkreslující údaje. Ten USB kabel může ale nemusí pomoci, záleží opravdu na dostupnosti signálu. Pokud máte odzkoušeného U:fona tak bych doporučil netrápit se a používat jej :)

  • avatar
    12. 11. 2010 (20:37)
    Trvalý odkaz

    s mou nokia 5800 to nějak nechce fungovat, vyhodí mi to hlášku „Failed to open an RFCOMM serial channel. Check if authentication needs to be enabled in your device“ a zároveň ještě „Your connection faild because the communication device is unavailable.“ Nevíte někdo co s tím? :-(

  • avatar
    15. 04. 2011 (09:44)
    Trvalý odkaz

    dekuji moc za navod, uz jsem se pomalu zacal smirovat s tim, ze to nerozchodim..

Komentáře nejsou povoleny.