Objevena kritická chyba ve Flashi, Adobe Readeru i Acrobatu 9.x na všech platformách

Odpůrci Apple se rádi trefují do Applu za jeho neochotu podporovat či přímo implementovat podporu flashe do mobilních zařízení. A nejzajímavější na tom všem je, že munici mu dodává samo Adobe: kritická chyba nejvyšší priority od Adobe ohrožuje Windows, Linux, Mac OS X i Solaris.

Adobe oznámilo objevení maximálně kritické, tzv. zero-day bezpečnostní díry v zásuvném modulu Flash 10.0.45.2 (a ve všech předcházejících verzích bez výjimky), Adobe Reader ve všech verzích a Adobe Acrobat ve všech verzích. Tato díra umožňuje převzít uživateli kompletní kontrolu nad napadeným počítačem obsahující tento software.

Oficiální doporučení Adobe je přestat používat Flash, nebo sáhnout po nestabilní betaverzi 10.1 (která však není na všech webech plně funkční), uživatelé Acrobatu a Readeru by měli okamžitě downgradovat na verzi 8.x, která chybou netrpí.

Chyba je opravdu velmi nebezpečná – stačí pouze navštívit webovou stránku s patřičně napsaným flashovým prvkem (animace, video, obrázek, banner) a jeho autor může okamžitě převzít váš počítač a stahovat například vaše data. Stejně tak stačí otevřít v Readeru nebo Acrobatu patřičně upravený PDF soubor.

Adobe prozatím nezveřejnilo termín, kdy budou chyby opraveny a uživatelé se mají řídit doporučeními popsanými výše.

Zdroj: tisková zpráva Adobe

62 komentářů: „Objevena kritická chyba ve Flashi, Adobe Readeru i Acrobatu 9.x na všech platformách

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    06. 06. 2010 (07:59)
    Trvalý odkaz

    Stačí zrušit zaškrtnuní Safari > Preferences > Security > Web content: > Enable plug-ins? Nebo jde nějak zakázat jen Flash (abych nezakazoval WMV plugin)?

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:59)
    Trvalý odkaz

    Stačí zrušit zaškrtnuní Safari > Preferences > Security > Web content: > Enable plug-ins? Nebo jde nějak zakázat jen Flash (abych nezakazoval WMV plugin)?

  • avatar
    06. 06. 2010 (08:08)
    Trvalý odkaz

    Já použivám ClickToFlash plugin, který automaticky zakáže vše, dokud na to nekliknu.

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Já použivám ClickToFlash plugin, který automaticky zakáže vše, dokud na to nekliknu.

  • Pingback: 1. zprávy » Objevena kritická chyba ve Flashi, Adobe Readeru i Acrobatu 9.x na všech platformách

  • avatar
    06. 06. 2010 (08:24)
    Trvalý odkaz

    2Bobík: ClickToFlash vypadá (a zatím funguje) skvěle. Díky za tip!

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:24)
    Trvalý odkaz

    2Bobík: ClickToFlash vypadá (a zatím funguje) skvěle. Díky za tip!

  • avatar
    06. 06. 2010 (08:31)
    Trvalý odkaz

    Máte odkaz na tu zprávu? Nemohu ji na adobe.com ani v jejich tiskovém centru najít .. díky

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:31)
    Trvalý odkaz

    Máte odkaz na tu zprávu? Nemohu ji na adobe.com ani v jejich tiskovém centru najít .. díky

  • avatar
    06. 06. 2010 (08:45)
    Trvalý odkaz

    Apple dobře ví, proč tento flashový šmejd nepodporuje.

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:45)
    Trvalý odkaz

    Apple dobře ví, proč tento flashový šmejd nepodporuje.

  • avatar
    06. 06. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    @Bobík: dufam ze ClickToFlash staci, alebo radsej zmazem cely plug-in …

    Chcípni, Flash, chcípni!

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    @Bobík: dufam ze ClickToFlash staci, alebo radsej zmazem cely plug-in …

    Chcípni, Flash, chcípni!

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:11)
    Trvalý odkaz

    ad: „Apple dobře ví, proč tento flashový šmejd nepodporuje.“ No, on ten Apple nepodporuje celá léta spoustu věcí. A většinou se ukáže, že jsou to blbosti a má pravdu. Ale bohužel ta většinová společnost je navázána na WIndows a tam je ten Flash nejrozšířenější a ještě dlouho bude. Vzpomeňte jak IE6 srabil vytváření internetových stránek, protože pořád něco neuměl a něco špatně zobrazoval. A podívejte se dneska. IE je bezkonkurenčně stále nejrozšířenější browser. Takže nepodporou se odtrhávat od většiny moc chytré zase není.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:11)
    Trvalý odkaz

    ad: „Apple dobře ví, proč tento flashový šmejd nepodporuje.“ No, on ten Apple nepodporuje celá léta spoustu věcí. A většinou se ukáže, že jsou to blbosti a má pravdu. Ale bohužel ta většinová společnost je navázána na WIndows a tam je ten Flash nejrozšířenější a ještě dlouho bude. Vzpomeňte jak IE6 srabil vytváření internetových stránek, protože pořád něco neuměl a něco špatně zobrazoval. A podívejte se dneska. IE je bezkonkurenčně stále nejrozšířenější browser. Takže nepodporou se odtrhávat od většiny moc chytré zase není.

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:18)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: ale Apple ho také podporuje na Mac OS X .. ale protože smartphony jsou nový segment trhu, IE a flashem nepostižený .. jsou to dva takřka oddělené trhy .. jinak Steve to řekl dobře na D8 konferenci .. „flash je v našich očích za zenitem, a stejně jako jsme jako první zrušili diskety a poté kompaktní disky (Apple Air), tak zde nepovažujeme flash za nutný, aby se mu naši lidé věnovali“ ..

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:18)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: ale Apple ho také podporuje na Mac OS X .. ale protože smartphony jsou nový segment trhu, IE a flashem nepostižený .. jsou to dva takřka oddělené trhy .. jinak Steve to řekl dobře na D8 konferenci .. „flash je v našich očích za zenitem, a stejně jako jsme jako první zrušili diskety a poté kompaktní disky (Apple Air), tak zde nepovažujeme flash za nutný, aby se mu naši lidé věnovali“ ..

  • Pingback: Tweets that mention » Objevena kritická chyba ve Flashi, Adobe Readeru i Acrobatu 9.x na všech platformách -- Topsy.com

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:26)
    Trvalý odkaz

    Ale já to chápu a v podstatě proti nejsem, ale tohle vymezování vždy pochopitelně vyjde levněji, PR z toho udělá vizionářství a pokrok a vždy je problém přehozen na uživatele. A je úplně jedno, jestli je to Flash, diskety, nebo CD. Vždy si pak musíte pomoci sám, protože to ta většina, proti které se můžete vymezit jen do určité míry, (pokud se nechcete stýkat pouze v klubu), to prostě používá. Mně třeba vyhovuje uzavřený systém na iPhone. Myslím, že u takového zařízení je to jen výhoda. U iPadu už si tak jistý nejsem. A podle mne, každá nekompatibilita, která vede k omezení uživatele je chybná. Ale pokud jim to obchodně nevadí, není důvod ohlížet se na uživatele.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:26)
    Trvalý odkaz

    Ale já to chápu a v podstatě proti nejsem, ale tohle vymezování vždy pochopitelně vyjde levněji, PR z toho udělá vizionářství a pokrok a vždy je problém přehozen na uživatele. A je úplně jedno, jestli je to Flash, diskety, nebo CD. Vždy si pak musíte pomoci sám, protože to ta většina, proti které se můžete vymezit jen do určité míry, (pokud se nechcete stýkat pouze v klubu), to prostě používá. Mně třeba vyhovuje uzavřený systém na iPhone. Myslím, že u takového zařízení je to jen výhoda. U iPadu už si tak jistý nejsem. A podle mne, každá nekompatibilita, která vede k omezení uživatele je chybná. Ale pokud jim to obchodně nevadí, není důvod ohlížet se na uživatele.

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:27)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: No ale třeba v tomhle případě nepodporou Apple vydělá. Všechna jeho mobilní zařízení jsou v bezpečí. Pokud jde o počítač, tak já taky používám ClickToFlash. A od tý doby nezáleží, kolik záložek mám otevřeno (z hlediska zatížení procesoru) a neotravuje mě většina reklam :-) Naprostá většina napadení počítačů v poslední dekádě let byla způsobena produkty Adobe.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:27)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: No ale třeba v tomhle případě nepodporou Apple vydělá. Všechna jeho mobilní zařízení jsou v bezpečí. Pokud jde o počítač, tak já taky používám ClickToFlash. A od tý doby nezáleží, kolik záložek mám otevřeno (z hlediska zatížení procesoru) a neotravuje mě většina reklam :-) Naprostá většina napadení počítačů v poslední dekádě let byla způsobena produkty Adobe.

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:31)
    Trvalý odkaz

    Mně není třeba přesvědčovat o tom, že Flash je překonaný. Mimochodem – vám, nebo někomu z vašich známých, někdo napadl Maca skrzevá produkt Adobe?

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:31)
    Trvalý odkaz

    Mně není třeba přesvědčovat o tom, že Flash je překonaný. Mimochodem – vám, nebo někomu z vašich známých, někdo napadl Maca skrzevá produkt Adobe?

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:32)
    Trvalý odkaz

    @jirka13: Zvláštní je, že mi přijde, že Apple se neřídí většinovým názorem .. jejich obchodní model není postavený na uživatelích .. ale na myšlenkách .. jejich názorem je, že flash je zbytečný, že disketa je zastaralá, že lidé nepotřebují full multitask, ale onCall multitask .. lidé si jejich věci kupují kvůli tomu, že to vidí stejně .. nebo jim to prostě vyhovuje ..

    Samozřejmě jsou lidé, kteří chtějí sami rozhodovat nad vším .. to jedno procento nedá dopustit na jiné gangety s tunou zástrček, páček a tlačítek, které ale 99% lidí nevyužije nebo se bude bát cokoli udělat ..

    U iPhone mi systém uzavřených a Applem posvěcených aplikací vyhovuje. U iPadu (pokud bych ho měl) také. Jediným paradoxem je, že jsem flash vývojář a na iPhonu flash nechci .. :D

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:32)
    Trvalý odkaz

    @jirka13: Zvláštní je, že mi přijde, že Apple se neřídí většinovým názorem .. jejich obchodní model není postavený na uživatelích .. ale na myšlenkách .. jejich názorem je, že flash je zbytečný, že disketa je zastaralá, že lidé nepotřebují full multitask, ale onCall multitask .. lidé si jejich věci kupují kvůli tomu, že to vidí stejně .. nebo jim to prostě vyhovuje ..

    Samozřejmě jsou lidé, kteří chtějí sami rozhodovat nad vším .. to jedno procento nedá dopustit na jiné gangety s tunou zástrček, páček a tlačítek, které ale 99% lidí nevyužije nebo se bude bát cokoli udělat ..

    U iPhone mi systém uzavřených a Applem posvěcených aplikací vyhovuje. U iPadu (pokud bych ho měl) také. Jediným paradoxem je, že jsem flash vývojář a na iPhonu flash nechci .. :D

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:41)
    Trvalý odkaz

    Jestli myslíte vážně, že „jejich obchodní model není postavený na uživatelích .. ale na myšlenkách“, tak nevím, co bych na to řekl. Buď to tak nemyslíte, nebo jste mimo realitu – to nemyslím nijak pejorativně.
    To s tím „množstvím zástrček“ je taková oblíbená mantra Applovských fandů. Když to tam Apple nedá, tak to nepotřebuji. Později tam Apple něco z chybějícího přidá a je to důvod k dalším oslavám. Takových různých „kroků stranou“ jsem zažil od r. 1988, co Apple používám dost. Vždy jsem to chtěl emphaticky vidět jako pokrok, ale mnohokrát mně to přidělalo práci. Ačkoliv mám Apple hodně rád a vždy jsem v tom viděl víc než elektroniku, tak prostě jen nepatřím k „Ultras“.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:41)
    Trvalý odkaz

    Jestli myslíte vážně, že „jejich obchodní model není postavený na uživatelích .. ale na myšlenkách“, tak nevím, co bych na to řekl. Buď to tak nemyslíte, nebo jste mimo realitu – to nemyslím nijak pejorativně.
    To s tím „množstvím zástrček“ je taková oblíbená mantra Applovských fandů. Když to tam Apple nedá, tak to nepotřebuji. Později tam Apple něco z chybějícího přidá a je to důvod k dalším oslavám. Takových různých „kroků stranou“ jsem zažil od r. 1988, co Apple používám dost. Vždy jsem to chtěl emphaticky vidět jako pokrok, ale mnohokrát mně to přidělalo práci. Ačkoliv mám Apple hodně rád a vždy jsem v tom viděl víc než elektroniku, tak prostě jen nepatřím k „Ultras“.

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: To ne. Je pravda že jsem to neupřesnil. Naprostá většina počítačů běžící pod Windows v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe. Adobe nedělá těžkou hlavu jenom Applu ale Microsoftu také. Já jako vývojář bych v dnešní době vytvořil stránku, která zobrazí HTML5, ale předtím si zjistí, jestli daný prohlížeč podporuje HTML5 (případně přes php) a v případě, že nepodporuje, tak bych to řešil jinak, třeba pomocí flasche. Takhle ti, co mají podporu HTML5 můžou využívat všech výhod, zatímco ostatní se k danému obsahu také dostanou.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:44)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: To ne. Je pravda že jsem to neupřesnil. Naprostá většina počítačů běžící pod Windows v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe. Adobe nedělá těžkou hlavu jenom Applu ale Microsoftu také. Já jako vývojář bych v dnešní době vytvořil stránku, která zobrazí HTML5, ale předtím si zjistí, jestli daný prohlížeč podporuje HTML5 (případně přes php) a v případě, že nepodporuje, tak bych to řešil jinak, třeba pomocí flasche. Takhle ti, co mají podporu HTML5 můžou využívat všech výhod, zatímco ostatní se k danému obsahu také dostanou.

  • avatar
    06. 06. 2010 (09:51)
    Trvalý odkaz

    Já nejsem žádný Windowsář, ale pár počítačů tu mám. Možná, že nejsem informován, ale pokud „Naprostá většina počítačů běžící pod Windows v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe.“, tak mně to obešlo, včetně informace o tom. Ale není to obhajoba Adobe.
    Jinak souhlas.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:51)
    Trvalý odkaz

    Já nejsem žádný Windowsář, ale pár počítačů tu mám. Možná, že nejsem informován, ale pokud „Naprostá většina počítačů běžící pod Windows v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe.“, tak mně to obešlo, včetně informace o tom. Ale není to obhajoba Adobe.
    Jinak souhlas.

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:02)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Já jsem neříkal, že jste Windowsář. Navíc když někdo využívá Windows, tak v tom nevidím žádný problém. Je možné, že jsem to zase formuloval trochu špatně. :-) Naprostá většina počítačů běžící pod Windows (KTERÁ BYLA NAPADENA) v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe. To už by mělo být řečeno správně. Jinak mě to naštěstí taky obešlo. Já jsem to ukazoval jako příklad, že ať se jakákoli softwarová firma snaží o bezpečnost svých produktů (a já si myslím, že se Microsoft alespoň v poslední době taky hodně snaží) tak jim Adobe dost znepříjemňuje život.

  • avatar
    06. 06. 2010 (12:02)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Já jsem neříkal, že jste Windowsář. Navíc když někdo využívá Windows, tak v tom nevidím žádný problém. Je možné, že jsem to zase formuloval trochu špatně. :-) Naprostá většina počítačů běžící pod Windows (KTERÁ BYLA NAPADENA) v poslední desítce let byla napadena skrz produkty Adobe. To už by mělo být řečeno správně. Jinak mě to naštěstí taky obešlo. Já jsem to ukazoval jako příklad, že ať se jakákoli softwarová firma snaží o bezpečnost svých produktů (a já si myslím, že se Microsoft alespoň v poslední době taky hodně snaží) tak jim Adobe dost znepříjemňuje život.

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:11)
    Trvalý odkaz

    Já neříkám, že jste říkal, že jsem Windowsář. (To zní blbě, co?) Ne, já jsem skoro výlučně Applista, který z nutnosti musí mít nějaké počítače i s Windows. A nejsem tomu rád.
    Adobe je firma chaotická s velmi špatnou podporou zákazníků. Na druhou stranu, jejich zásluhy o DTP jsou nezměrné. Postscriptová písma, PDF, Photoshop a Illustrator, jsou záležitosti, které nikdo nepřekonal. Jak je to s bezpečností jejich produktů nevím, slyším tady o tom poprvé, ale nemám důvod tomu nevěřit. Ale jak už jsem psal, ještě jsem nikoho s tím problémem nepotkal.

  • avatar
    06. 06. 2010 (12:11)
    Trvalý odkaz

    Já neříkám, že jste říkal, že jsem Windowsář. (To zní blbě, co?) Ne, já jsem skoro výlučně Applista, který z nutnosti musí mít nějaké počítače i s Windows. A nejsem tomu rád.
    Adobe je firma chaotická s velmi špatnou podporou zákazníků. Na druhou stranu, jejich zásluhy o DTP jsou nezměrné. Postscriptová písma, PDF, Photoshop a Illustrator, jsou záležitosti, které nikdo nepřekonal. Jak je to s bezpečností jejich produktů nevím, slyším tady o tom poprvé, ale nemám důvod tomu nevěřit. Ale jak už jsem psal, ještě jsem nikoho s tím problémem nepotkal.

  • avatar
    06. 06. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    #jirka13: jejich obchodní model je založený na myšlenkách .. jde o jejich marketing, který je místo na kvantitativních hodnotách postavený na emocích .. většina HW od Apple není rozhodně špičkou, mnoho produktů to překonává, a přesto si to lidé kupují .. Apple prodává U, ale to nepochází od uživatelů, ale od Apple .. princip je takový, že sice uživatelé jsou zdrojem stížností, co není správné nebo proč se jim něco nedělá dobře, ale už do realizace, návrhu GUI a vytvářením přirozených UC nezasahují, Apple to ignoruje, protože lidé jsou v tomto hodně ovlivněni zkušeností (jiné mobily, platformy, Win, …) .. tedy nejde zde o to nabídnou co nejvýkonnější krabici, protože herní průmysl a OS jsou nenažrané a chtějí lepší a rychlejšía podobně. Ale pro naplnění myšlenky – použitelného a lidmi tím pádem pochopitelného a chtěného (lidé nechtějí něco, co nechápou) – využívá technické prostředky .. jedná se o jiný obchodní model, než který známe ..

    Samozřejmě že i Apple je ekonomicky smýšlející firma a některé věci prostě plánují s výhledem na návrat klientů, že něco lehce vylepší a znova prodají. Ale pokud se podívám na vývoj segmentu tabletoidních zařízení. iPad, Slate (zrušeno), Courier (zrušeno) a nějaké ostatní .. iPad je iPhone OS X .. Slate měl být Win 7, možná bude obnoven jako Hurricane s Palm OS, Courier neznámý typ OS .. ale všechny bodovaly rozdílností přístupu k myšlence, nikoli kdo má víc kilobajtů a megaherz .. po těch ostatních, je mi líto, ale zapadly, ztratily se a krom jednoho PR článku o nich už nikdy neuslyšíme ..

    Tím svým vyjádřením jsem měl na mysli, že do zařízení necpou vše, co jim geekové a zvyklosti nakecají. Jejich cílem je samozřejmě spokojený (a tím pádem platící a vracející se) zákazník. Jen to prostě prodávají jinak.

  • avatar
    06. 06. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    #jirka13: jejich obchodní model je založený na myšlenkách .. jde o jejich marketing, který je místo na kvantitativních hodnotách postavený na emocích .. většina HW od Apple není rozhodně špičkou, mnoho produktů to překonává, a přesto si to lidé kupují .. Apple prodává U, ale to nepochází od uživatelů, ale od Apple .. princip je takový, že sice uživatelé jsou zdrojem stížností, co není správné nebo proč se jim něco nedělá dobře, ale už do realizace, návrhu GUI a vytvářením přirozených UC nezasahují, Apple to ignoruje, protože lidé jsou v tomto hodně ovlivněni zkušeností (jiné mobily, platformy, Win, …) .. tedy nejde zde o to nabídnou co nejvýkonnější krabici, protože herní průmysl a OS jsou nenažrané a chtějí lepší a rychlejšía podobně. Ale pro naplnění myšlenky – použitelného a lidmi tím pádem pochopitelného a chtěného (lidé nechtějí něco, co nechápou) – využívá technické prostředky .. jedná se o jiný obchodní model, než který známe ..

    Samozřejmě že i Apple je ekonomicky smýšlející firma a některé věci prostě plánují s výhledem na návrat klientů, že něco lehce vylepší a znova prodají. Ale pokud se podívám na vývoj segmentu tabletoidních zařízení. iPad, Slate (zrušeno), Courier (zrušeno) a nějaké ostatní .. iPad je iPhone OS X .. Slate měl být Win 7, možná bude obnoven jako Hurricane s Palm OS, Courier neznámý typ OS .. ale všechny bodovaly rozdílností přístupu k myšlence, nikoli kdo má víc kilobajtů a megaherz .. po těch ostatních, je mi líto, ale zapadly, ztratily se a krom jednoho PR článku o nich už nikdy neuslyšíme ..

    Tím svým vyjádřením jsem měl na mysli, že do zařízení necpou vše, co jim geekové a zvyklosti nakecají. Jejich cílem je samozřejmě spokojený (a tím pádem platící a vracející se) zákazník. Jen to prostě prodávají jinak.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:02)
    Trvalý odkaz

    Já jsem vděčen za jakékoliv poučení. Jsem také rád, že jste připustil, že „že i Apple je ekonomicky smýšlející firma“. Zbytek je, promiňte, reklamní leták, který jsem mockrát četl v různých obměnách od fanoušků všeho druhu. Prostě Think different. A Jsem rád, že jste rád. Nic proti tomu. Hezkou neděli.
    Na závěr bych chtěl říci, že Applí inovace mně vždy přidělaly práci. Mám na mysli programy, jako je např. iMovie, Addressbook, atd. S každým major update musím přemýšlet, jak to obstrouhnout, abych se dostal aspoň tam, kde jsem byl předtím. Nevím zda je to cílem, či jen prostředkem naplnění nových vizí, ale nijak mi to jako uživateli nepomáhá. Ale to by bylo na dlouho. A tak je to s Applem pořád. Je to pěkný, ale na barikády za to plédovat nepůjdu. Asi už nejsem takový fanda.

  • avatar
    06. 06. 2010 (13:02)
    Trvalý odkaz

    Já jsem vděčen za jakékoliv poučení. Jsem také rád, že jste připustil, že „že i Apple je ekonomicky smýšlející firma“. Zbytek je, promiňte, reklamní leták, který jsem mockrát četl v různých obměnách od fanoušků všeho druhu. Prostě Think different. A Jsem rád, že jste rád. Nic proti tomu. Hezkou neděli.
    Na závěr bych chtěl říci, že Applí inovace mně vždy přidělaly práci. Mám na mysli programy, jako je např. iMovie, Addressbook, atd. S každým major update musím přemýšlet, jak to obstrouhnout, abych se dostal aspoň tam, kde jsem byl předtím. Nevím zda je to cílem, či jen prostředkem naplnění nových vizí, ale nijak mi to jako uživateli nepomáhá. Ale to by bylo na dlouho. A tak je to s Applem pořád. Je to pěkný, ale na barikády za to plédovat nepůjdu. Asi už nejsem takový fanda.

  • avatar
    06. 06. 2010 (11:16)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: osobně jsem leda spokojený uživatel, nikoli Apple fan nebo evangelista, ale daleko víc právě postižený prací v reklamce (možná proto ta analogie s reklamním letákem) .. :) .. pouze jsem chtěl objasnit svůj pohled na přístup Apple .. ale když to po sobě čtu, nemám pocit, že bych zaujatě hovořil pro Apple a proti zbytku světa .. pokud se mě zeptáte na model jiné společnosti, udělám podobnou analýzu ..

    Pěkný víkend .. :)

  • avatar
    06. 06. 2010 (13:16)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: osobně jsem leda spokojený uživatel, nikoli Apple fan nebo evangelista, ale daleko víc právě postižený prací v reklamce (možná proto ta analogie s reklamním letákem) .. :) .. pouze jsem chtěl objasnit svůj pohled na přístup Apple .. ale když to po sobě čtu, nemám pocit, že bych zaujatě hovořil pro Apple a proti zbytku světa .. pokud se mě zeptáte na model jiné společnosti, udělám podobnou analýzu ..

    Pěkný víkend .. :)

  • avatar
    06. 06. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    No, ať jsou zásluhy Adobe v oboru DTP (záměrně zjednodušuji) jakékoli, z mého pohledu se tato firma bohužel stále více stává tím, čím byl Microsoft tak před 8 až 10 lety – odporným nepružným molochem, tlačícím jen silou monopolu a peněz zastaralé a diskutabilně funkční produkty, neschopným přijmout standardy a naopak pseudostandardy vytvářejícím… S tou zastaralostí to na Adobe zas tolik nepasuje, vše ostatní ale bohužel ano… Ale co můžeme chtít? Vždyť jejich motivace je minimální – i kdyby ten svůj software neprodávali, stále budou velmi slušně žít jen z licencí na technologie (PostScript, PDF, APPE, fujFlash, který tak jako tak získali akvizicí Macromedie…)… Ještě, že mi na všechno co potřebuju, stačí Photoshop a Illustrator z CS3… A Acrobat vyšší verze než 7 (na Macku 8) stejně nic potřebného nepřináší, stejně jako PDF vyšší než 1.3 (kdo to bez rtěch průhledností fakt nezvládne, tak OK, tedy 1.4)… Jen škoda, že z původně poměrně kompaktního PDF se čím dál tím více stává obecný kontejner na v podstatě cokoli, co nejen Adobe napadne… Fůůůj… :(

  • avatar
    06. 06. 2010 (14:44)
    Trvalý odkaz

    No, ať jsou zásluhy Adobe v oboru DTP (záměrně zjednodušuji) jakékoli, z mého pohledu se tato firma bohužel stále více stává tím, čím byl Microsoft tak před 8 až 10 lety – odporným nepružným molochem, tlačícím jen silou monopolu a peněz zastaralé a diskutabilně funkční produkty, neschopným přijmout standardy a naopak pseudostandardy vytvářejícím… S tou zastaralostí to na Adobe zas tolik nepasuje, vše ostatní ale bohužel ano… Ale co můžeme chtít? Vždyť jejich motivace je minimální – i kdyby ten svůj software neprodávali, stále budou velmi slušně žít jen z licencí na technologie (PostScript, PDF, APPE, fujFlash, který tak jako tak získali akvizicí Macromedie…)… Ještě, že mi na všechno co potřebuju, stačí Photoshop a Illustrator z CS3… A Acrobat vyšší verze než 7 (na Macku 8) stejně nic potřebného nepřináší, stejně jako PDF vyšší než 1.3 (kdo to bez rtěch průhledností fakt nezvládne, tak OK, tedy 1.4)… Jen škoda, že z původně poměrně kompaktního PDF se čím dál tím více stává obecný kontejner na v podstatě cokoli, co nejen Adobe napadne… Fůůůj… :(

Komentáře nejsou povoleny.