MobileMe: jak funguje vyhledání iPhonu v praxi (Zkušenosti)

Jednou z obrovsky užitečných funkcí služby MobileMe je schopnost najít, zobrazit na mapě a následně zabezpečit váš ztracený iPhone nebo iPod touch. Funguje však tato funkce v praxi tak, jak deklaruje?

Funkce Find My iPhone (česky Najdi můj iPhone) je jednou ze součástí služby MobileMe, ke které získáte přístup po zaplacení ročního členského příspěvku. Tato funkce funguje jako bezpečnostní pojistka při ztrátě vašeho telefonu a může vám jej pomoci nalézt, poslat na něj zprávu, vzdáleně zablokovat nebo zcela vymazat (ano, tímto způsobem Apple vzdáleně vymazal obsah iPhonu 4 odcizeného v pivním baru před několika měsíci).

Základní rozhraní je velmi přehledné: ve sloupci u levého okraje okna webového prohlížeče vidíte seznam svých přístrojů, které máte s příslušným účtem spárovány. Pokud u přístroje svítí zelená tečka, je zapnut a podařilo se jej najít; červená tečka naopak značí vypnutý a nedostupný přístroj. Pokud kliknete myší na zelený přístroj, uvidíte jeho polohu na mapě.

K dispozici máte tři možnosti, co se ztraceným telefonem nebo iPodem touch provést: můžete na něj poslat zprávu, zablokovat jej čísleným kódem a nebo zcela vymazat veškerý jeho obsah. Pokud jste při hledání telefonu neúspěšní, zkuste na něj poslat zprávu a požádat nálezce, jestli by vám přístroj nevrátil. Poslání zprávy má také jinou výhodu: pokud zaškrtnete patřičnou volbu, bude přístroj po dobu dvou minut velmi pronikavě pískat – ano, je to skvělé, když telefon jen doma někde založíte a nevíte kam.

Na displeji se pak zpráva zobrazí společně se zvukovým signálem:

Druhou možností je telefon vzdáleně zamknout – teda nastavit u něj čtyř číselný bezpečnostní kód. Ten musíte pro jistotu zadat na počítači dvakrát, abyste omylem nezamkli přístroj nesprávným číslem. Nálezci (nebo zloději) tak zůstane v rukou stroj, do kterého se nedostane.

Úplně poslední možností, kterou jsem ale neměl odvahu a čas zkoušet, je kompletní vymazání obsahu telefonu – po povolení této funkce je smazáno vše v telefonu a ten je ve stavu, v jakém jste ho přinesli z obchodu a vyžaduje připojení k iTunes. Je to úplně krajní řešení – přišli jste sice o telefon nebo přehrávač, ale k vašim datům a službám se nikdo nedostane.

Funkce Find My iPhone funguje podle očekávání a především s novým iOS 4 se neuvěřitelně zpřesnila lokace především u iPodů touch, které nedisponují vestavěným GPS přijímačem. Mnoho uživatelů tvrdí, že právě funkce Find My iPhone dokázala zdůvodnit investici do nákupu MobileMe jako oprávněnou. Navíc v App Store najdete také stejnojmennou aplikaci, s jejíž pomocí můžete ztracený telefon hledat přímo v terénu s jiným iPhonem v ruce a třeba i pronásledovat zloděje v pohybu.

[HTML2]

62 komentářů: „MobileMe: jak funguje vyhledání iPhonu v praxi (Zkušenosti)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: 1. zprávy » MobileMe: jak funguje vyhledání iPhonu v praxi (Zkušenosti)

  • avatar
    23. 06. 2010 (07:49)
    Trvalý odkaz

    Hele, ještě jednou. Už jsem o tom četl, ale pořád to nechápu. iPhone má GPS modul, to je mi jasné, ale jak to najde iPod touch? Vím, že nějak přes wifinu, ale jak může Apple vědět kde se ta wifina nachází? A navíc se přece wifina odpojuje, když mám ho uspaný (zhaslý display), takže se stejně nedozvím jestli jsem ho nezabordelil doma…

  • avatar
    23. 06. 2010 (09:49)
    Trvalý odkaz

    Hele, ještě jednou. Už jsem o tom četl, ale pořád to nechápu. iPhone má GPS modul, to je mi jasné, ale jak to najde iPod touch? Vím, že nějak přes wifinu, ale jak může Apple vědět kde se ta wifina nachází? A navíc se přece wifina odpojuje, když mám ho uspaný (zhaslý display), takže se stejně nedozvím jestli jsem ho nezabordelil doma…

  • avatar
    23. 06. 2010 (07:58)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: Minimálně ta Wifina bývá připojena na internet, takže musí mít nějaké přípojný bod od ISP a ty se dají lokalizovat (třeba) přes IP adresy.

  • avatar
    23. 06. 2010 (09:58)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: Minimálně ta Wifina bývá připojena na internet, takže musí mít nějaké přípojný bod od ISP a ty se dají lokalizovat (třeba) přes IP adresy.

  • avatar
    23. 06. 2010 (08:13)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: to je velmi jednoduché – používá se geolokačních schopností Google. Stačí aktivní internetové připojení a není problém zjistit polohui Touche – rekord mám přesnost okolo 5 metrů na návštěvě u kolegy v paneláku, kde zaměřil jeho ADSL přípojku naprosto dokonale v podstatě na konkrétní byt (ano, může to být docela šok pro ty, co si myslí, že internet je anonymní)….
    Touch je připojen i ve vypnutém stavu: každých 15 minut se připojí a zkontroluje nové emaily a dostupné push notifikace čekající na serveru….

  • avatar
    23. 06. 2010 (10:13)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: to je velmi jednoduché – používá se geolokačních schopností Google. Stačí aktivní internetové připojení a není problém zjistit polohui Touche – rekord mám přesnost okolo 5 metrů na návštěvě u kolegy v paneláku, kde zaměřil jeho ADSL přípojku naprosto dokonale v podstatě na konkrétní byt (ano, může to být docela šok pro ty, co si myslí, že internet je anonymní)….
    Touch je připojen i ve vypnutém stavu: každých 15 minut se připojí a zkontroluje nové emaily a dostupné push notifikace čekající na serveru….

  • avatar
    23. 06. 2010 (08:29)
    Trvalý odkaz

    A to platí i když mám připojení přes MacBook (AP mode) a zapnuté sdílení internetu?

  • avatar
    23. 06. 2010 (10:29)
    Trvalý odkaz

    A to platí i když mám připojení přes MacBook (AP mode) a zapnuté sdílení internetu?

  • avatar
    23. 06. 2010 (08:31)
    Trvalý odkaz

    v pripade WiFi sa nelokalizuje vlastny pristroj ale poloha WiFi routera.

  • avatar
    23. 06. 2010 (10:31)
    Trvalý odkaz

    v pripade WiFi sa nelokalizuje vlastny pristroj ale poloha WiFi routera.

  • Pingback: Tweets that mention » MobileMe: jak funguje vyhledání iPhonu v praxi (Zkušenosti) -- Topsy.com

  • avatar
    23. 06. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    K aplikaci Find My iPhone na App Store. Díval jsem se na ní, ale dle popisu je vyžadována registrace na MobilMe. Je to skutečně tak, nebo aplikace Find My iPhone funguje i bez MobileMe?
    Ještě jedna otázka Na App Store je ještě jedna aplikace, Find My Device. Funguje to stejně, jako Find My iPhone (bez požadavku na MobileMe)?

  • avatar
    23. 06. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    K aplikaci Find My iPhone na App Store. Díval jsem se na ní, ale dle popisu je vyžadována registrace na MobilMe. Je to skutečně tak, nebo aplikace Find My iPhone funguje i bez MobileMe?
    Ještě jedna otázka Na App Store je ještě jedna aplikace, Find My Device. Funguje to stejně, jako Find My iPhone (bez požadavku na MobileMe)?

  • avatar
    23. 06. 2010 (11:01)
    Trvalý odkaz

    takze sa to oplati 2mesuiace mozes zadarmo potom zaplatit asi 80E to je slusna cena za poistenie pristroja ak vide letna brigada a rozhodnem sa pre iphone4 namiesto HTC delivery tak to je iste ze si kupim k tomu

  • avatar
    23. 06. 2010 (13:01)
    Trvalý odkaz

    takze sa to oplati 2mesuiace mozes zadarmo potom zaplatit asi 80E to je slusna cena za poistenie pristroja ak vide letna brigada a rozhodnem sa pre iphone4 namiesto HTC delivery tak to je iste ze si kupim k tomu

  • avatar
    23. 06. 2010 (11:49)
    Trvalý odkaz

    Takže to spoléhá na to, že ho zloděj nevypne a bude ho dále používat. Co se ale stane v případě, když ho přepne do letového režimu, připojí ho k iTunes a udělá Restore? A pak ho dále bude využívat. K čemu by mu byl iPhone/iPod bez konektivity, že? MobileMe ten přistroj také najde? Neboli jde nějakým hackem změnit identifikaci telefonu tak, aby ho MobileMe už nikdy nenašel?

    For Vláďa: Proč ty nepoužíváš iPhone?

    For Vláďa 2: Dalo by se nějak poupravit procházení fotek, tak jak je to na jiných webech? Že by se otevřela jedna fotka a šipkami se mohl dostat na další? Bylo by to docela fajn.. ;)

  • avatar
    23. 06. 2010 (13:49)
    Trvalý odkaz

    Takže to spoléhá na to, že ho zloděj nevypne a bude ho dále používat. Co se ale stane v případě, když ho přepne do letového režimu, připojí ho k iTunes a udělá Restore? A pak ho dále bude využívat. K čemu by mu byl iPhone/iPod bez konektivity, že? MobileMe ten přistroj také najde? Neboli jde nějakým hackem změnit identifikaci telefonu tak, aby ho MobileMe už nikdy nenašel?

    For Vláďa: Proč ty nepoužíváš iPhone?

    For Vláďa 2: Dalo by se nějak poupravit procházení fotek, tak jak je to na jiných webech? Že by se otevřela jedna fotka a šipkami se mohl dostat na další? Bylo by to docela fajn.. ;)

  • avatar
    23. 06. 2010 (11:51)
    Trvalý odkaz

    PS: Teď jsem zjistil ještě další věc u iOS 4 (možná i OS 3). Tato stránka v mobilním zobrazení na 3GS se dá zoomovat a na 3G ne?

    Mohl by jste to někdo ověřit? Proč tomu tak je?

  • avatar
    23. 06. 2010 (13:51)
    Trvalý odkaz

    PS: Teď jsem zjistil ještě další věc u iOS 4 (možná i OS 3). Tato stránka v mobilním zobrazení na 3GS se dá zoomovat a na 3G ne?

    Mohl by jste to někdo ověřit? Proč tomu tak je?

  • avatar
    23. 06. 2010 (12:21)
    Trvalý odkaz

    @Jan Dovrtel: pokud vypne připojení, telefon nenajde. Pokud udělá restore, telefon nenajde. Ono to hledání je spíše po případ ztráty než odcizení, pro tento případ je zde lock a wipe.
    – protože telefon používám jinak, než jak je zamýšleno používat iPhone, me mobilni potřeby zastával dlouho touch2g, nově touch3g….
    – ne, protože pak by zvětšování přestovalo fungovat na iPadu (a taky bych přišel o statistiky prohlížení fotek)…
    – Safari v 3GS nabízí větší funkcionalitu, než v 3G a toto je jeden z těchto případů…

    • avatar
      14. 03. 2011 (15:14)
      Trvalý odkaz

      Dobry den, pokud tedy zlodej vyhodi simkartu a/nebo pristroj vypne, app find my iphone mi nepomuze, rozumim tomu dobre? Dekuju, Pavla

  • avatar
    23. 06. 2010 (14:21)
    Trvalý odkaz

    @Jan Dovrtel: pokud vypne připojení, telefon nenajde. Pokud udělá restore, telefon nenajde. Ono to hledání je spíše po případ ztráty než odcizení, pro tento případ je zde lock a wipe.
    – protože telefon používám jinak, než jak je zamýšleno používat iPhone, me mobilni potřeby zastával dlouho touch2g, nově touch3g….
    – ne, protože pak by zvětšování přestovalo fungovat na iPadu (a taky bych přišel o statistiky prohlížení fotek)…
    – Safari v 3GS nabízí větší funkcionalitu, než v 3G a toto je jeden z těchto případů…

  • avatar
    23. 06. 2010 (12:51)
    Trvalý odkaz

    @Vlada: Opravdu nejde mobilme ucet nejak spojit s konkretnim zarizenim (UDID)? To je skoda, to opravdu staci hned po „nalezeni“ zapnout flight mode, udelat dfu restore a …. :(
    Ta lokalizace podle podle wifi pouziva databazi http://www.skyhookwireless.com/, ne Google. CoreLocation proto funguje i na desktopovych macich s zapnutou wifi – zkuste lokalizacni tlacitko na Google Maps. Me to zamerilo naprosto presne – mam proto podezreni, ze iphone polohy apecek, ktere vidi (ve chvili kdy ma zapnute wifi i gps), do te databaze automaticky „hlasi“..

  • avatar
    23. 06. 2010 (14:51)
    Trvalý odkaz

    @Vlada: Opravdu nejde mobilme ucet nejak spojit s konkretnim zarizenim (UDID)? To je skoda, to opravdu staci hned po „nalezeni“ zapnout flight mode, udelat dfu restore a …. :(
    Ta lokalizace podle podle wifi pouziva databazi http://www.skyhookwireless.com/, ne Google. CoreLocation proto funguje i na desktopovych macich s zapnutou wifi – zkuste lokalizacni tlacitko na Google Maps. Me to zamerilo naprosto presne – mam proto podezreni, ze iphone polohy apecek, ktere vidi (ve chvili kdy ma zapnute wifi i gps), do te databaze automaticky „hlasi“..

  • avatar
    23. 06. 2010 (12:54)
    Trvalý odkaz

    @moole: v iOS4 používá právě Google lokaci (skyhook jako záložní), proto jsou čtyřkové přístroje násobně přesnější, než s os3…
    Ano, vždy při zapnutí lokačních funkcí odelše svou polohu a objevené wifi sítě…

  • avatar
    23. 06. 2010 (14:54)
    Trvalý odkaz

    @moole: v iOS4 používá právě Google lokaci (skyhook jako záložní), proto jsou čtyřkové přístroje násobně přesnější, než s os3…
    Ano, vždy při zapnutí lokačních funkcí odelše svou polohu a objevené wifi sítě…

  • avatar
    23. 06. 2010 (13:52)
    Trvalý odkaz

    @Jarko: ano, samozřejmě je vyžadován mobileme: find my iphone je jedna z jeho funkci a je tedy jasné, že její použití je třeba mobilme mít…

  • avatar
    23. 06. 2010 (15:52)
    Trvalý odkaz

    @Jarko: ano, samozřejmě je vyžadován mobileme: find my iphone je jedna z jeho funkci a je tedy jasné, že její použití je třeba mobilme mít…

  • avatar
    23. 06. 2010 (13:54)
    Trvalý odkaz

    @rony: to není úplně přesné – pokud se find my iphone s přístroje spojí, ten mu předá nejen aktivní wifi (tedy polohu routeru), ale i ostatní sítě, které vidí a jejich síly. Pokud zná i jejich polohy, pokusí se určit polohu na průsečík – mám ověřeno, že se to v těchto případech takhle skutečně chová (testováno ale už s iOS 4)…

  • avatar
    23. 06. 2010 (15:54)
    Trvalý odkaz

    @rony: to není úplně přesné – pokud se find my iphone s přístroje spojí, ten mu předá nejen aktivní wifi (tedy polohu routeru), ale i ostatní sítě, které vidí a jejich síly. Pokud zná i jejich polohy, pokusí se určit polohu na průsečík – mám ověřeno, že se to v těchto případech takhle skutečně chová (testováno ale už s iOS 4)…

  • avatar
    23. 06. 2010 (18:08)
    Trvalý odkaz

    hm, tak to po instalacii iOS 4 skúsim. lokalizacia totiž na OS 3.1 bola pri pripojeni cez 3g s presnosťou tak 30 km :) Alebo sa to zlepšilo len pri pripojeni cez WiFi?

  • avatar
    23. 06. 2010 (20:08)
    Trvalý odkaz

    hm, tak to po instalacii iOS 4 skúsim. lokalizacia totiž na OS 3.1 bola pri pripojeni cez 3g s presnosťou tak 30 km :) Alebo sa to zlepšilo len pri pripojeni cez WiFi?

  • avatar
    23. 06. 2010 (19:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:
    Udělá restore, zapne air mode nebo vypne iPhona, který je standardně zamčený na passcode? Když iPhone má interní baterii? Může jedině vyjmout SIM…

  • avatar
    23. 06. 2010 (21:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:
    Udělá restore, zapne air mode nebo vypne iPhona, který je standardně zamčený na passcode? Když iPhone má interní baterii? Může jedině vyjmout SIM…

  • avatar
    23. 06. 2010 (20:49)
    Trvalý odkaz

    noooo, na iPhone 3GS funguje lokalizacia na novom mobileMe podstatne lepsie cez 3G/EDGE aj na OS 3.0. Na OS 3.0 spresnene vyhladavanie cez Wifi zrejme este nefunguje, tak si to svhlane pozriem. Na druhu stranu je si naozaj treba uvedomit, aky je Google velky brat internetu a preto mi nie je ani trocu sympaticky.

    Samotne najdenie iPhone je perfektne, ale ako kazda dobra vec, moze to byt neprijemne zneuzite :(

  • avatar
    23. 06. 2010 (22:49)
    Trvalý odkaz

    noooo, na iPhone 3GS funguje lokalizacia na novom mobileMe podstatne lepsie cez 3G/EDGE aj na OS 3.0. Na OS 3.0 spresnene vyhladavanie cez Wifi zrejme este nefunguje, tak si to svhlane pozriem. Na druhu stranu je si naozaj treba uvedomit, aky je Google velky brat internetu a preto mi nie je ani trocu sympaticky.

    Samotne najdenie iPhone je perfektne, ale ako kazda dobra vec, moze to byt neprijemne zneuzite :(

  • avatar
    23. 06. 2010 (20:58)
    Trvalý odkaz

    Bado: samozřejmě Google ví všechno, ale ty jako uživatel jsi s tím souhlasil, takže jestli se ti to nelíbí tak tak ho používat nemusíš. Osobně si myslím, že to Google děla dobře a myslím, že to ani nijak jinak dělat nejde.

  • avatar
    23. 06. 2010 (22:58)
    Trvalý odkaz

    Bado: samozřejmě Google ví všechno, ale ty jako uživatel jsi s tím souhlasil, takže jestli se ti to nelíbí tak tak ho používat nemusíš. Osobně si myslím, že to Google děla dobře a myslím, že to ani nijak jinak dělat nejde.

  • avatar
    23. 06. 2010 (21:49)
    Trvalý odkaz

    no uz mamu par poblemov kde „omylom“ zbierali data z nezabezpecneych WiFi sieti a podobne. Samozrejme google pouzivat nemusim a uz ho ani nepouzivam (jedina vynimka je Google Reader na sync RSS). Ono totiz sa mi zacina zdat, ze doma otvorim v chladnicke konzervu a bude tam Google.

  • avatar
    23. 06. 2010 (23:49)
    Trvalý odkaz

    no uz mamu par poblemov kde „omylom“ zbierali data z nezabezpecneych WiFi sieti a podobne. Samozrejme google pouzivat nemusim a uz ho ani nepouzivam (jedina vynimka je Google Reader na sync RSS). Ono totiz sa mi zacina zdat, ze doma otvorim v chladnicke konzervu a bude tam Google.

  • avatar
    24. 06. 2010 (17:23)
    Trvalý odkaz

    Velice slusne se da poridit ucet na me.com na ebay. Sam jsem za nej zaplatil necelych 800,-. Valna vetsina prodejcu vam po zaplaceni zasle pouze aktivacni kod (pokud nepozadujete i krabici).

  • avatar
    24. 06. 2010 (19:23)
    Trvalý odkaz

    Velice slusne se da poridit ucet na me.com na ebay. Sam jsem za nej zaplatil necelych 800,-. Valna vetsina prodejcu vam po zaplaceni zasle pouze aktivacni kod (pokud nepozadujete i krabici).

  • avatar
    25. 06. 2010 (20:41)
    Trvalý odkaz

    Tak nevim, kolega v praci si uspesne zamknul telefon kdyz odjizdel na dovolenou – bohuzel to nove heslo behem dovolene zapomel – takze restore a obnova ze zalohy a iphone bezi dale.

    Proc to pisu – zamceni iphonu jen zamezi aby se nekdo jen tak dostal k datum, ktera na nem jsou. Kdyz bude minimalne sikovny tak ten telefon rozbehne.

    Me by prislo mnohem lepsi mit moznost pres MobileMe bloknout kdyz uz tak telefon podle jeho serioveho cisla a blokovat pote u takovehoto telefonu pristup k itunes/mobileme jineho uzivatele nez, toho ktery to zablokoval. Pripadne blokovat aktivaci takovehoto telefonu po kompletnim smazani. (neochrani pred odemknutim nebo jailbreak, ale zneprijemni to praci s tim)

  • avatar
    25. 06. 2010 (22:41)
    Trvalý odkaz

    Tak nevim, kolega v praci si uspesne zamknul telefon kdyz odjizdel na dovolenou – bohuzel to nove heslo behem dovolene zapomel – takze restore a obnova ze zalohy a iphone bezi dale.

    Proc to pisu – zamceni iphonu jen zamezi aby se nekdo jen tak dostal k datum, ktera na nem jsou. Kdyz bude minimalne sikovny tak ten telefon rozbehne.

    Me by prislo mnohem lepsi mit moznost pres MobileMe bloknout kdyz uz tak telefon podle jeho serioveho cisla a blokovat pote u takovehoto telefonu pristup k itunes/mobileme jineho uzivatele nez, toho ktery to zablokoval. Pripadne blokovat aktivaci takovehoto telefonu po kompletnim smazani. (neochrani pred odemknutim nebo jailbreak, ale zneprijemni to praci s tim)

  • avatar
    26. 06. 2010 (11:23)
    Trvalý odkaz

    před nedávnem jste psali, že se mluví o tom, že mobileMe bude uvolněno zdarma…. jsou ohledně toho nějaké nové informace?

  • avatar
    26. 06. 2010 (13:23)
    Trvalý odkaz

    před nedávnem jste psali, že se mluví o tom, že mobileMe bude uvolněno zdarma…. jsou ohledně toho nějaké nové informace?

  • avatar
    28. 10. 2010 (17:33)
    Trvalý odkaz

    Zdravim vás…mam na vás dotaz, byl mi odcizen iphone 3g ale žádnou takovou věcičku jsem tam nahranou neměl.je možný ho tedkon nějak lokalizovat?? moc děkuji za odpovědi ;)

Komentáře nejsou povoleny.