Předpokládané ceny MacBooků Pro pro Český trh

Brněnský Duhový servis již na svých stránkách zobrazit předpokládané ceny včera představených novinek v oblasti profesionálních notebooků Apple. Jaké jsou?

Základní ceny (připomínám, že jde o neoficiální odhady, ale podle našich zkušeností se příliš velké rozdíly očekávat nedají) pro český trh jsou stanoveny podle očekávání a je skvělé sledovat, že v podstatě kopírují ceny v ostatních Evropských zemích pouze s přihlédnutím k aktuálnímu kurzu. Připočteme-li k tomu dvouletou záruku, jezdit pro Maca do jiné země EU se již v podstatě nevyplácí. Ale pojďme k cenám (uváděny včetně DPH):

  • MacBook Pro 13″ 2,4 GHz – 30 276 Kč
  • MacBook Pro 13″ 2,66 GHz – 38 196 Kč
  • MacBook Pro 15″  2,4 GHz (Core i5) – 46 128 Kč
  • MacBook Pro 15″ 2,53 GHz (Core i5) – 51 624 Kč
  • MacBook Pro 15″ 2,66 GHz (Core i7) – 56 928 Kč
  • MacBook Pro 17″ 2,53 GHz (Core i5) – 59 592 Kč

Poznámka závěrem k dolarovým cenám: podle ohlasů v diskusích jsem se zděšením zjistil, že orientační přepočty dolarových cen někteří z vás považují za prodejní cenu. Není tomu tak – jde skutečně jen o orientační přepočet pro lepší přestavu rozdílů mezi jednotlivými stroji, ne o částku, za kterou lze daný stroj zakoupit. Je třeba mít na paměti, že udávané americké ceny se vztahují k americkému trhu a tamním zvláštnostem (jsou uváděny bez daně a pouze s roční zárukou). Ceny pro evropský trh jsou stanovovány nezávisle na něm, především z důvodu zvýšených cel na dováženou výpočtení techniku ze zemí mimo EU a delší zákonné záruky.

Přepočty zahraničních měn zde na SuperApple.cz jsou vždy jen orientační pro lepší představu lokálního čtenáře, skutečně neuvádějí opravdovou cenu příslušného zařízení (nebo příslušenství, a podobně), za kterou ji běžně nakoupíte.

96 komentářů: „Předpokládané ceny MacBooků Pro pro Český trh

  • avatar
    14. 04. 2010 (21:56)
    Trvalý odkaz

    Pane Janeček nevím proč bych měl platit po příletu za svůj osobní notebook. Je to přesně tak jak říká p.sonny

    ad. Sasquatch: No on to sice dárek je, ale musí být na balíku uvedena cena aby to bylo pojištěné a cena je vyšší než 200$ (což je limit kdy se clo neplatí). Mě kvůli toho poslali celníci balík zpátky do USA. Taky si sice myslím, že na dárek by se to vztahovat nemělo, ale jak říkám, měl jsem s tím problém.

    • avatar
      15. 04. 2010 (06:40)
      Trvalý odkaz

      br4mbor: ale no tak :) Pokud jste tam s tím notebookem už neodletěl, pak jste ho tam koupil. A v takovém případě byste na něj _měl_ zaplatit po příletu DPH bez ohledu na to, zda je váš osobní nebo ne. Jakékoli jiné chování není správné a přece by vás používání pašovaného notebooku nemohlo těšit :)

    • avatar
      15. 04. 2010 (06:40)
      Trvalý odkaz

      br4mbor: ale no tak :) Pokud jste tam s tím notebookem už neodletěl, pak jste ho tam koupil. A v takovém případě byste na něj _měl_ zaplatit po příletu DPH bez ohledu na to, zda je váš osobní nebo ne. Jakékoli jiné chování není správné a přece by vás používání pašovaného notebooku nemohlo těšit :)

    • avatar
      15. 04. 2010 (06:40)
      Trvalý odkaz

      br4mbor: ale no tak :) Pokud jste tam s tím notebookem už neodletěl, pak jste ho tam koupil. A v takovém případě byste na něj _měl_ zaplatit po příletu DPH bez ohledu na to, zda je váš osobní nebo ne. Jakékoli jiné chování není správné a přece by vás používání pašovaného notebooku nemohlo těšit :)

  • avatar
    14. 04. 2010 (23:56)
    Trvalý odkaz

    Pane Janeček nevím proč bych měl platit po příletu za svůj osobní notebook. Je to přesně tak jak říká p.sonny

    ad. Sasquatch: No on to sice dárek je, ale musí být na balíku uvedena cena aby to bylo pojištěné a cena je vyšší než 200$ (což je limit kdy se clo neplatí). Mě kvůli toho poslali celníci balík zpátky do USA. Taky si sice myslím, že na dárek by se to vztahovat nemělo, ale jak říkám, měl jsem s tím problém.

    • avatar
      15. 04. 2010 (08:40)
      Trvalý odkaz

      br4mbor: ale no tak :) Pokud jste tam s tím notebookem už neodletěl, pak jste ho tam koupil. A v takovém případě byste na něj _měl_ zaplatit po příletu DPH bez ohledu na to, zda je váš osobní nebo ne. Jakékoli jiné chování není správné a přece by vás používání pašovaného notebooku nemohlo těšit :)

  • avatar
    15. 04. 2010 (02:59)
    Trvalý odkaz

    Sasquatch:
    Nabizis zajisteni MacBooka z USA – dej sem na sebe prosim kontakt nebo mi napis na mail. Diky

  • avatar
    15. 04. 2010 (02:59)
    Trvalý odkaz

    Sasquatch:
    Nabizis zajisteni MacBooka z USA – dej sem na sebe prosim kontakt nebo mi napis na mail. Diky

  • avatar
    15. 04. 2010 (04:59)
    Trvalý odkaz

    Sasquatch:
    Nabizis zajisteni MacBooka z USA – dej sem na sebe prosim kontakt nebo mi napis na mail. Diky

  • avatar
    15. 04. 2010 (05:09)
    Trvalý odkaz

    br4mbor:tak to uz je riziko si to napsat pod ty dve stovky,ale co nadelas ;)

  • avatar
    15. 04. 2010 (05:09)
    Trvalý odkaz

    br4mbor:tak to uz je riziko si to napsat pod ty dve stovky,ale co nadelas ;)

  • avatar
    15. 04. 2010 (05:09)
    Trvalý odkaz

    br4mbor:tak to uz je riziko si to napsat pod ty dve stovky,ale co nadelas ;)

  • avatar
    15. 04. 2010 (07:09)
    Trvalý odkaz

    br4mbor:tak to uz je riziko si to napsat pod ty dve stovky,ale co nadelas ;)

  • avatar
    15. 04. 2010 (10:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:

    Jasně, už asi rozumim. Tedy jestli to chápu správně, pak pokud si koupín v USA MacBook Pro jako Franta Vopršálek tak to mám se clem 0% ale pokud ho tam koupím jako Franta Vopršálek – Prodej Apple s.r.o. cáluju jak mourovatý za DPH. Rozumím tomu správně ?

    • avatar
      15. 04. 2010 (12:29)
      Trvalý odkaz

      Bobr: ne, jinak. Pokud si něco necháte vyrobit v Číně a začnete to prodávat v USA, nikdo vás za nic nesankcionuje. Pokud si něco necháte vyrobít v Číně a začnete to dovážet do EU, tak cálujete podle typu a povahy zařízení….

    • avatar
      15. 04. 2010 (12:29)
      Trvalý odkaz

      Bobr: ne, jinak. Pokud si něco necháte vyrobit v Číně a začnete to prodávat v USA, nikdo vás za nic nesankcionuje. Pokud si něco necháte vyrobít v Číně a začnete to dovážet do EU, tak cálujete podle typu a povahy zařízení….

    • avatar
      15. 04. 2010 (12:29)
      Trvalý odkaz

      Bobr: ne, jinak. Pokud si něco necháte vyrobit v Číně a začnete to prodávat v USA, nikdo vás za nic nesankcionuje. Pokud si něco necháte vyrobít v Číně a začnete to dovážet do EU, tak cálujete podle typu a povahy zařízení….

  • avatar
    15. 04. 2010 (10:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:

    Jasně, už asi rozumim. Tedy jestli to chápu správně, pak pokud si koupín v USA MacBook Pro jako Franta Vopršálek tak to mám se clem 0% ale pokud ho tam koupím jako Franta Vopršálek – Prodej Apple s.r.o. cáluju jak mourovatý za DPH. Rozumím tomu správně ?

  • avatar
    15. 04. 2010 (12:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:

    Jasně, už asi rozumim. Tedy jestli to chápu správně, pak pokud si koupín v USA MacBook Pro jako Franta Vopršálek tak to mám se clem 0% ale pokud ho tam koupím jako Franta Vopršálek – Prodej Apple s.r.o. cáluju jak mourovatý za DPH. Rozumím tomu správně ?

    • avatar
      15. 04. 2010 (14:29)
      Trvalý odkaz

      Bobr: ne, jinak. Pokud si něco necháte vyrobit v Číně a začnete to prodávat v USA, nikdo vás za nic nesankcionuje. Pokud si něco necháte vyrobít v Číně a začnete to dovážet do EU, tak cálujete podle typu a povahy zařízení….

  • avatar
    15. 04. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Sorry. Jsem se upsal ne za DPH ale za CLO. Samozřejmě.

  • avatar
    15. 04. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Sorry. Jsem se upsal ne za DPH ale za CLO. Samozřejmě.

  • avatar
    15. 04. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Sorry. Jsem se upsal ne za DPH ale za CLO. Samozřejmě.

  • avatar
    15. 04. 2010 (12:08)
    Trvalý odkaz

    Sorry. Jsem se upsal ne za DPH ale za CLO. Samozřejmě.

  • avatar
    15. 04. 2010 (14:53)
    Trvalý odkaz

    No jo, ale dobrovolně vám nikdo nic nezaplatí. Dělají to tak všichni, ať už to jsou státní organizace nebo soukromníci, tak proč bych to měl dělat já? Taky když už tam jedu s úmyslem si něco koupit tak asi proto, že pak to clo nechci platit, to bych si to rovnou mohl koupit u nás :) A s vědomím, že jsem nezaplatil CLO bych se nějak vyrovnal, notebook jsem neukradl ale zaplatil (výrobce dostal své ohodnocení za produkt) a nějaké nezaplacené CLO už by mi pak bylo jedno (neřeknu kdybych to pak tady prodával, ale pro osobní použití…), stejně se to všecko rve státu a pak to ukradne nějaký politik. Kdo je pořád má krmit :)

  • avatar
    15. 04. 2010 (14:53)
    Trvalý odkaz

    No jo, ale dobrovolně vám nikdo nic nezaplatí. Dělají to tak všichni, ať už to jsou státní organizace nebo soukromníci, tak proč bych to měl dělat já? Taky když už tam jedu s úmyslem si něco koupit tak asi proto, že pak to clo nechci platit, to bych si to rovnou mohl koupit u nás :) A s vědomím, že jsem nezaplatil CLO bych se nějak vyrovnal, notebook jsem neukradl ale zaplatil (výrobce dostal své ohodnocení za produkt) a nějaké nezaplacené CLO už by mi pak bylo jedno (neřeknu kdybych to pak tady prodával, ale pro osobní použití…), stejně se to všecko rve státu a pak to ukradne nějaký politik. Kdo je pořád má krmit :)

  • avatar
    15. 04. 2010 (14:53)
    Trvalý odkaz

    No jo, ale dobrovolně vám nikdo nic nezaplatí. Dělají to tak všichni, ať už to jsou státní organizace nebo soukromníci, tak proč bych to měl dělat já? Taky když už tam jedu s úmyslem si něco koupit tak asi proto, že pak to clo nechci platit, to bych si to rovnou mohl koupit u nás :) A s vědomím, že jsem nezaplatil CLO bych se nějak vyrovnal, notebook jsem neukradl ale zaplatil (výrobce dostal své ohodnocení za produkt) a nějaké nezaplacené CLO už by mi pak bylo jedno (neřeknu kdybych to pak tady prodával, ale pro osobní použití…), stejně se to všecko rve státu a pak to ukradne nějaký politik. Kdo je pořád má krmit :)

  • avatar
    15. 04. 2010 (16:53)
    Trvalý odkaz

    No jo, ale dobrovolně vám nikdo nic nezaplatí. Dělají to tak všichni, ať už to jsou státní organizace nebo soukromníci, tak proč bych to měl dělat já? Taky když už tam jedu s úmyslem si něco koupit tak asi proto, že pak to clo nechci platit, to bych si to rovnou mohl koupit u nás :) A s vědomím, že jsem nezaplatil CLO bych se nějak vyrovnal, notebook jsem neukradl ale zaplatil (výrobce dostal své ohodnocení za produkt) a nějaké nezaplacené CLO už by mi pak bylo jedno (neřeknu kdybych to pak tady prodával, ale pro osobní použití…), stejně se to všecko rve státu a pak to ukradne nějaký politik. Kdo je pořád má krmit :)

Komentáře nejsou povoleny.