Miniprojektor OptiMax II: Z iPodu na zeď (Zkušenosti)

Multimediální přehrávače iPod i chytrý mobilní telefon iPhone již v základu obsahují plnohodnotný videovýstup a bez problémů dokáží jakékoli video včetně streamovaného přehrávat nejen na vlastní obrazovce, ale i na jakémkoli externím zařízení. Můžete jej připojit například k domácímu televizoru nebo k přenosnému projektoru.

Pokud vás zaujala právě tato druhá možnost, máme pro vás zajímavý tip. Projektor OptiMax II společnosti Geniesys je malý, lehký, má reproduktory i dálkové ovládání a je určen přímo pro iPody nebo iPhony. Přímo na své horní straně totiž najdete univerzální dock pro připojení kteréhokoli z podporovaných přístrojů. Při sledování videí se tak obejdete bez dalších kabelů nebo synchronizačních stojánků – pouze zapojíte projektor do elektrické zásuvky, vsunete do něj iPod a zapnete.

Vzhledem k ceně i rozměrům projektoru nemůžete očekávat žadné obrazové orgie, pro sledování iPod videí však lze projektor s drobnými výhradami doporučit. Výhrady mám na mysli jen dvě: nízký světelný výkon v podstatě znemožňuje sledování filmů za dne a při projekci na vetší vzdálenosti vidíte v obrazu patrný rastr způsobený relativně nízkým rozlišením.

[flashvideo filename=“http://www.youtube.com/watch?v=xtsYf3W91wQ“ width=590 height=427 /]
Máte iPhone nebo iPod touch? Přehrajte video přímo v něm!

V popisu úplně zapomněl na reproduktory – jejich hlasitost je více než dostatečná pro pokrytí běžné místnosti, kvalita je přijatelná pro sledování filmů, jen při vyšší úrovni hlasitosti zaznamenáte mírné chrastění a zkreslení. I přesto však je zvuk násobně lepší, než u drtivé většiny běžných notebooků.

Parametry projektoru
rozlišení 557 × 234; LED jas 20 lumenů (MAX); video kompatibilita NTSC, PAL; životnost LED diody 30 000 h; manuální zoom; obraz 48–279 cm (úhlopříčka); projekční vzdálenost 0,5-5,5 m; lampa 15W; AV vstup, AV výstup; reproduktory 2x 3W; typický příkon 50 W; rozměry 195 × 145 × 96 mm; hmotnost 1,2 kg

Zkrátka za tři a půl tisíce korun získáte povedený doplněk ke svému iPodu nebo iPhonu, pro který může projektor OptiMax II sloužit také jako pohodlný dobíjecí stojánek. Projektor jsem testoval jak s iPodem Classic, tak i s iPodem touch a vše fungovalo na výbornou, včetně YouTube videí i živě streamovaného televizního vysílání přes The Tube.

46 komentářů: „Miniprojektor OptiMax II: Z iPodu na zeď (Zkušenosti)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: 1. zprávy » Miniprojektor OptiMax II: Z iPodu na zeď (Zkušenosti)

  • avatar
    07. 01. 2010 (13:12)
    Trvalý odkaz

    Super, super, super! 3500,- je už více, jak přijatelná cena. Oproti 3M za 9000,- je toto řešení mnohem dostupnější! Vláďo, testoval si jej i s iPhone, popřípadě, máš tu možnost? Zajímá mě pouze, jestli v reproduktorech nevznikají „interference“ nebo nějaké praskání. Máš možnost jej porovnat (výkonem diody) s produkty od 3M?

    Díky
    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (13:17)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: jaký je v tomto rozdíl mezi Touchem a iPhonem? Kdžy to fungovalo s jedním, bude přece i s druhým :) Ale ano, zkoušel jsem a fungovalo to úplně stejně. Jaké interference máš na mysli? Ničeho jsem si nevšimnul…
      A výkon diody je takový, jak píšu – mizerný pro sledování jindy než v noci, za tmy je dostatečný…

  • avatar
    07. 01. 2010 (14:12)
    Trvalý odkaz

    Super, super, super! 3500,- je už více, jak přijatelná cena. Oproti 3M za 9000,- je toto řešení mnohem dostupnější! Vláďo, testoval si jej i s iPhone, popřípadě, máš tu možnost? Zajímá mě pouze, jestli v reproduktorech nevznikají „interference“ nebo nějaké praskání. Máš možnost jej porovnat (výkonem diody) s produkty od 3M?

    Díky
    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (14:17)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: jaký je v tomto rozdíl mezi Touchem a iPhonem? Kdžy to fungovalo s jedním, bude přece i s druhým :) Ale ano, zkoušel jsem a fungovalo to úplně stejně. Jaké interference máš na mysli? Ničeho jsem si nevšimnul…
      A výkon diody je takový, jak píšu – mizerný pro sledování jindy než v noci, za tmy je dostatečný…

  • avatar
    07. 01. 2010 (14:12)
    Trvalý odkaz

    Mě nejde o kompatibilitu s OS X. Mám namysli, jestli to nezlobí s telefonním modulem v iPhone. Na prodejně třeba máme reproduktory Phillips, které s Touch jedou bez problémů, ale jak připojím iPhone, tak v bednách pěkně lupe… Pokud tedy iPhone nepřepnu do „Airplane Mode“.

    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (18:51)
      Trvalý odkaz

      Roman: aha, ty myslíš tohle :) Tohle je vlastnost a děje se na všech – vždyť je to přece vysílačka se slušným výkonem, to není chyba reproduktorů. Takhle se bude chovat jakýkoli mobil položený blízko aktivních repro. To lupání způsobuje vysílání telefonu při komunikaci s BTS. Stejně to bude lupat, i kdyz v nich bude vložený Touch a iPhone bude ležet těsně vedle a nebude k repro vůbec připojený…

  • avatar
    07. 01. 2010 (15:12)
    Trvalý odkaz

    Mě nejde o kompatibilitu s OS X. Mám namysli, jestli to nezlobí s telefonním modulem v iPhone. Na prodejně třeba máme reproduktory Phillips, které s Touch jedou bez problémů, ale jak připojím iPhone, tak v bednách pěkně lupe… Pokud tedy iPhone nepřepnu do „Airplane Mode“.

    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (19:51)
      Trvalý odkaz

      Roman: aha, ty myslíš tohle :) Tohle je vlastnost a děje se na všech – vždyť je to přece vysílačka se slušným výkonem, to není chyba reproduktorů. Takhle se bude chovat jakýkoli mobil položený blízko aktivních repro. To lupání způsobuje vysílání telefonu při komunikaci s BTS. Stejně to bude lupat, i kdyz v nich bude vložený Touch a iPhone bude ležet těsně vedle a nebude k repro vůbec připojený…

  • avatar
    07. 01. 2010 (21:22)
    Trvalý odkaz

    Ja myslel, ze nektera repro maji uz nejake odstineni a je mozne do nich pichnout iphoune poslouchat hudbu a zaroven prijimat hovory?

    • avatar
      07. 01. 2010 (21:35)
      Trvalý odkaz

      Jan Dovrtel: teoreticky to možné je, bohužel jsem na žádné takové ještě nenarazil (a to jsem testoval i kus více jak za deset tisíc od renomovaných hi-fi výrobců). Zkrátka aktivní repro se zesilovačem to brát bude téměř vždy. To odstínění by muselo být velmi dobré (= drahé), aby ten výkon (u iPhonu se udává tuším 2 W) v takhle malé vzdálenosti nevnímal. Reálně by muselo být celé repro zabaleno v uzemněné alobalové kuličce.
      Pokud máte někdo ověřené repro s docking konektorem, které ignoruje registrující se iPhone, napište do diskuse!

  • avatar
    07. 01. 2010 (20:22)
    Trvalý odkaz

    Ja myslel, ze nektera repro maji uz nejake odstineni a je mozne do nich pichnout iphoune poslouchat hudbu a zaroven prijimat hovory?

    • avatar
      07. 01. 2010 (20:35)
      Trvalý odkaz

      Jan Dovrtel: teoreticky to možné je, bohužel jsem na žádné takové ještě nenarazil (a to jsem testoval i kus více jak za deset tisíc od renomovaných hi-fi výrobců). Zkrátka aktivní repro se zesilovačem to brát bude téměř vždy. To odstínění by muselo být velmi dobré (= drahé), aby ten výkon (u iPhonu se udává tuším 2 W) v takhle malé vzdálenosti nevnímal. Reálně by muselo být celé repro zabaleno v uzemněné alobalové kuličce.
      Pokud máte někdo ověřené repro s docking konektorem, které ignoruje registrující se iPhone, napište do diskuse!

  • avatar
    07. 01. 2010 (21:05)
    Trvalý odkaz

    Asi 80% všech reproduktorů, které mi prošly tyto Vánoce pod rukami interferencemi netrpí. Reproduktory jsou jednoduše odstíněny, není třeba žádné speciální technologie. Jedná se o všechny poslední verze Bose SoundDock, B&W Zeppelin (Mini), JBL On Time (200 i 400), JBL On Stage (200 i 400) atd. I mnoho levných reproduktorů hraje bez problému, např. Logitech PureFi Dream nebo Anywhere. Zákazník to pozná jednoduše a to tak, že na krabici je černý certifikát „Work with iPhohe“. Pro iPod je tento certifikát šedý. Pokud je na reproduktorech pouze šedý certifikát, tak z 99% bude hrát i z iPhone, ale bude „lupat“.

    Kdybych tuto zkušenost neměl, tak bych se na to právě neptal. Možnost porovnání s jiným dataprojektory Vláďo nemáš? Např. s 3M MPro120(110)?

    Díky
    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (21:10)
      Trvalý odkaz

      Roman: to mé zkušenosti jsou jiné. Zkoušeno s první generací a PureFi (celá řada) prská jak šílená. Stačí vložit mobil a zavolat na něj. Stejně tak s tímto modelem s chovaly i JBL. Vada kusu?
      3M jsem v ruce měl a svítí stejně málo – zkrátka tak malá led nemá šanci na použití jindy než v dokonale zastíněné místnosti…

  • avatar
    07. 01. 2010 (22:05)
    Trvalý odkaz

    Asi 80% všech reproduktorů, které mi prošly tyto Vánoce pod rukami interferencemi netrpí. Reproduktory jsou jednoduše odstíněny, není třeba žádné speciální technologie. Jedná se o všechny poslední verze Bose SoundDock, B&W Zeppelin (Mini), JBL On Time (200 i 400), JBL On Stage (200 i 400) atd. I mnoho levných reproduktorů hraje bez problému, např. Logitech PureFi Dream nebo Anywhere. Zákazník to pozná jednoduše a to tak, že na krabici je černý certifikát „Work with iPhohe“. Pro iPod je tento certifikát šedý. Pokud je na reproduktorech pouze šedý certifikát, tak z 99% bude hrát i z iPhone, ale bude „lupat“.

    Kdybych tuto zkušenost neměl, tak bych se na to právě neptal. Možnost porovnání s jiným dataprojektory Vláďo nemáš? Např. s 3M MPro120(110)?

    Díky
    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (22:10)
      Trvalý odkaz

      Roman: to mé zkušenosti jsou jiné. Zkoušeno s první generací a PureFi (celá řada) prská jak šílená. Stačí vložit mobil a zavolat na něj. Stejně tak s tímto modelem s chovaly i JBL. Vada kusu?
      3M jsem v ruce měl a svítí stejně málo – zkrátka tak malá led nemá šanci na použití jindy než v dokonale zastíněné místnosti…

  • avatar
    07. 01. 2010 (21:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Pozor na to, hodně výrobců udělalo tzv. tichý update. Třeba Bose SoundDock rok, dva staré iPhone nesnesou. To stejné platí u JBL On Stage III. Ale JBL On Stage (Time) 200id(p) a 400id(p) 100% hrají s iPhone, dokonce, když někdo zavolá, tak se hudba ztiší a reproduktory začnou vyzvánět, většinou zvládnou i celý hovor s vloženým telefonem. Takových reproduktorů je nyní převážná většina. Vím to, protože jsem na nich měl svůj iPhone několik set hodin. Rád předvedu.

    Roman

  • avatar
    07. 01. 2010 (22:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Pozor na to, hodně výrobců udělalo tzv. tichý update. Třeba Bose SoundDock rok, dva staré iPhone nesnesou. To stejné platí u JBL On Stage III. Ale JBL On Stage (Time) 200id(p) a 400id(p) 100% hrají s iPhone, dokonce, když někdo zavolá, tak se hudba ztiší a reproduktory začnou vyzvánět, většinou zvládnou i celý hovor s vloženým telefonem. Takových reproduktorů je nyní převážná většina. Vím to, protože jsem na nich měl svůj iPhone několik set hodin. Rád předvedu.

    Roman

  • avatar
    07. 01. 2010 (21:54)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Promiň, zapomněl jsem se tě ještě zeptat na tu svítivost. Ptám se, protože jsem měl možnost zkusit si MPro 110, ale 120 má snad 2x, 3x lepší svítivost? Tak jsem se chtěl zeptat, ke kterému modelu by si testovaný produkt přirovnal?

    Děkuji
    Roman

  • avatar
    07. 01. 2010 (22:54)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Promiň, zapomněl jsem se tě ještě zeptat na tu svítivost. Ptám se, protože jsem měl možnost zkusit si MPro 110, ale 120 má snad 2x, 3x lepší svítivost? Tak jsem se chtěl zeptat, ke kterému modelu by si testovaný produkt přirovnal?

    Děkuji
    Roman

    • avatar
      07. 01. 2010 (23:38)
      Trvalý odkaz

      Roman: je to asi jako 120 – ale je to subjektivní, vedle sebe jsem je neměl….

  • avatar
    07. 01. 2010 (23:04)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Možná bude Optimax i lepší, v parametrech píšeš 20 Lumenů, 3M MPro 120 má 12 lumenů. Jsem opravdu nadšen, ta cena je super! :-)

  • avatar
    08. 01. 2010 (00:04)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa: Možná bude Optimax i lepší, v parametrech píšeš 20 Lumenů, 3M MPro 120 má 12 lumenů. Jsem opravdu nadšen, ta cena je super! :-)

  • avatar
    08. 01. 2010 (12:16)
    Trvalý odkaz

    3M není použitelné pokud není v místnosti skutečně tma, v podmínkách co jsou ve videu by bylo nepoužitelné (vím své), ta skoro dvojnásobná svítivost je znát…taky 3M je nepoužitelné co se vstupu týče (neumí zachovat poměr stran, což není OK třeba na prezentace pro klonování výstupu atp). Nemluvě o ceně, to za to koupím 3 a video rozbočovač a budu je svítit na stejné místo :-D

  • avatar
    08. 01. 2010 (13:16)
    Trvalý odkaz

    3M není použitelné pokud není v místnosti skutečně tma, v podmínkách co jsou ve videu by bylo nepoužitelné (vím své), ta skoro dvojnásobná svítivost je znát…taky 3M je nepoužitelné co se vstupu týče (neumí zachovat poměr stran, což není OK třeba na prezentace pro klonování výstupu atp). Nemluvě o ceně, to za to koupím 3 a video rozbočovač a budu je svítit na stejné místo :-D

  • avatar
    08. 01. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    @Palda: Svatá pravda! :-D Já se ptal jen proto, že mám osobní zkušenost s 3M, ale sám bych si jej nekoupil. Jsem úplně mimo z toho Optimax! Proste super nabídka…

  • avatar
    08. 01. 2010 (13:44)
    Trvalý odkaz

    @Palda: Svatá pravda! :-D Já se ptal jen proto, že mám osobní zkušenost s 3M, ale sám bych si jej nekoupil. Jsem úplně mimo z toho Optimax! Proste super nabídka…

  • Pingback: SuperApple #3: tipy a triky pro váš Mac | iPhoneTips.cz

  • Pingback: SuperiPhone.cz » Vítejte a vyhraje projektor ke svému iPodu nebo iPhonu

  • avatar
    04. 03. 2010 (10:59)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem koukal na srovnání s 3M MPro110 a u toho se v nejnovějších recenzích uvádí svítivost 12 lumen stejně jako u Mpro120, takže až 20 lumen u Optimax II vypadá dost nadějně.

  • avatar
    04. 03. 2010 (11:59)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem koukal na srovnání s 3M MPro110 a u toho se v nejnovějších recenzích uvádí svítivost 12 lumen stejně jako u Mpro120, takže až 20 lumen u Optimax II vypadá dost nadějně.

  • avatar
    28. 03. 2010 (10:20)
    Trvalý odkaz

    Zdravím mám dotázek k projektoru:
    1)je ověřeno, že je projektor funkční s iPhone 3GS 32GB verze 3.1.3. – pořád nekde jak od verze 3xx je s výrobkama nějakej problém.
    2)je možné k projektoru připojit i PC nebo NTB nebo jiné zařízení.
    Předem děkuji za info
    ALOHA

  • avatar
    28. 03. 2010 (11:20)
    Trvalý odkaz

    Zdravím mám dotázek k projektoru:
    1)je ověřeno, že je projektor funkční s iPhone 3GS 32GB verze 3.1.3. – pořád nekde jak od verze 3xx je s výrobkama nějakej problém.
    2)je možné k projektoru připojit i PC nebo NTB nebo jiné zařízení.
    Předem děkuji za info
    ALOHA

    • avatar
      28. 03. 2010 (22:17)
      Trvalý odkaz

      Aloha:
      1) ne, tato kombinace zkoušena nebyla
      2) jen přes AV-in (PAL/NTSC)

  • avatar
    28. 03. 2010 (22:12)
    Trvalý odkaz

    Díky za odpověď:-)
    Aloha

  • avatar
    28. 03. 2010 (23:12)
    Trvalý odkaz

    Díky za odpověď:-)
    Aloha

  • avatar
    29. 03. 2010 (15:42)
    Trvalý odkaz

    Docela mi u něj vadí ta jednoúčelnost, ale zase je pravda, že ji kompenzuje cena. Osobně jsem zvolil http://amiloblog.cz/recenze-samsung-mbp200-kapesni-kino a musím říct, že je to fakt randál. A za své peníze dostanete opravdovou hodnotu. Ne čínský plast a pár titěrných součástek.

  • avatar
    29. 03. 2010 (16:42)
    Trvalý odkaz

    Docela mi u něj vadí ta jednoúčelnost, ale zase je pravda, že ji kompenzuje cena. Osobně jsem zvolil http://amiloblog.cz/recenze-samsung-mbp200-kapesni-kino a musím říct, že je to fakt randál. A za své peníze dostanete opravdovou hodnotu. Ne čínský plast a pár titěrných součástek.

  • avatar
    04. 05. 2010 (19:30)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem ho testoval s 3GS a šli přes obraz drobné pruhy, ale dost nepříjemné, nevím jestli tuto zkušenost máte

  • avatar
    04. 05. 2010 (20:30)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem ho testoval s 3GS a šli přes obraz drobné pruhy, ale dost nepříjemné, nevím jestli tuto zkušenost máte

  • avatar
    04. 05. 2010 (19:32)
    Trvalý odkaz

    @raticate: ne, námi testovaný kus se choval v pořádku. Zkuste v telefonu například zapnout Plane mód, nepomůže?

  • avatar
    04. 05. 2010 (20:32)
    Trvalý odkaz

    @raticate: ne, námi testovaný kus se choval v pořádku. Zkuste v telefonu například zapnout Plane mód, nepomůže?

Komentáře nejsou povoleny.